Taas väite, että kaurapuuro pitää nälkää pois pitkään. Linkki. Ei todellakaan.
https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/d44768cc-f398-42d8-8829-3798efa913…
Kaurapuuro täyttää hetkeksi, mutta jo tunnin päästä on valtava nälkä.
Kaurapuuro ennemminkin lisää nälkää
Nälkää on suurempi tunnin päästä, kuin se olisi ilman kaurapuuroa.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Seuraava kaurapuuso toimii paremmin.
Noin 1,5-2dl luomukaurahiutaleita, sopivasti vettä, 200-250g marjoja, 150-200g raejuustoa sekä 1 luomuomena kuorineen tai banaani pilkottuna.
Valmistaminen. Hiutaleet kulhoon, kiehuva vesi päälle. Anna turvota 30 min. Jäiset marjat päälle ja 12 minuuttia mikrossa 700W. Muut aineet mukaan ja ääntä kohti.
On muuten hyvää ja ravitsevaa.
Oma tyylini, koska haluan säästää aikaa:
Eräitä siemeniä ja rouheita kuppiin hieman (fiiliksen mukaan), kaurahiutaleita fiiliksen mukaan (yleensä ehkä 1dl), rasvatonta maitoa silmämääräisesti. Mikroon 2min. Raejuustoa päälle noin 150g. Ääntä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän pitää totuttaa kehonne. Ei ole normaalia tuntea jatkuvasti karmeaa nälkää, vaikka on syönyt.
Itse olen totutellut nyt aamuiseen kaurapuuroon sekä kananmunaan ja raejuustoon. Ihan hyvin pysyy nälkä loitolla.
Niin, sen kananmunan ja raejuuston ansiosta...
Tuskinpa kukaan enää vuonna 2024 väittää, että oikeasti se pelkkä veteen tehty puuroannos sellaisenaan on hyvä vatsan täyttäjä? Nimenomaan miltei kaikki lisää sinne joukkoon jotain muutakin.
Aloituksen linkissä väitetään juuri niin:
"Kylläisyyden tunnetta ylläpitävien ruokien syöminen kannattaa. Esimerkiksi halpa ja terveellinen kaurapuuro pitää nälkää loitolla pitkään."
Millä te ihmiset tulette oikein toimeen, kun aina syötte. Ilmankos valitetaan kun rahat ei riitä ja yhteiskunta ei avusta tarpeeksi. Liki puolet on vielä kaikenlisäksi lihavia ja terveys vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan taas jotain vihervassupropagandaa. Sitä on lehdissä nykyään yllättävän paljon, joutuu koko ajan tarkkailemaan ettei astu paskaan.
Vai vihervassu:) Toki persuille kaikki Kokoomuksen oikeasta laidasta vasemmalle ovat "vihervassuja" niin miksei myös MTK :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska sinulla ei ole ollut, niin muillakaan ei voi olla ollut? Reaktiivinen hypoglykemia on esimerkiksi sellainen tila, jossa olo on juuri tuollainen."
Minä olen kärsinyt koko elämäni reaktiivisesta hypoglykemiasta, mikä väheni vasta sitten kun lakkasin syömästä lisättyä sokeria. Nyt kroppa voi erittäin hyvin ja pystyn syömään hiilareita kunhan ne on matalan glykeemisen indeksin ruokia ja kaurapuuro on sellainen. Nälkä ei tule enää häiritsevänä, en enää saa tärinää, migreeniä tai oksentelua. Sokeri on kaikista pahin myrkky jos sun kropalla on taipumus hypogylkemiaan.
Mistä löydät kaurapuuron glykeemisen indeksin? Itse löydän arvoja yli 70, eikä se mene enää matalaan gi. Pikakaurapuuro yli 90!
40-70 on matala. Itse syön puuroa, jonka indeksi on 60. Ruotsalainen hiutale. Mutta asia ei ole siltikään näin yksinkertainen, koska kaurapuurossa on liukoista kuitua, joka on todella hyvä suolistolle ja parantaa koko elimistöä.
Vierailija kirjoitti:
Millä te ihmiset tulette oikein toimeen, kun aina syötte. Ilmankos valitetaan kun rahat ei riitä ja yhteiskunta ei avusta tarpeeksi. Liki puolet on vielä kaikenlisäksi lihavia ja terveys vaarassa.
Samaa minäkin ihmettelen. Niillä on kamala nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska sinulla ei ole ollut, niin muillakaan ei voi olla ollut? Reaktiivinen hypoglykemia on esimerkiksi sellainen tila, jossa olo on juuri tuollainen."
Minä olen kärsinyt koko elämäni reaktiivisesta hypoglykemiasta, mikä väheni vasta sitten kun lakkasin syömästä lisättyä sokeria. Nyt kroppa voi erittäin hyvin ja pystyn syömään hiilareita kunhan ne on matalan glykeemisen indeksin ruokia ja kaurapuuro on sellainen. Nälkä ei tule enää häiritsevänä, en enää saa tärinää, migreeniä tai oksentelua. Sokeri on kaikista pahin myrkky jos sun kropalla on taipumus hypogylkemiaan.
Mistä löydät kaurapuuron glykeemisen indeksin? Itse löydän arvoja yli 70, eikä se mene enää matalaan gi. Pikakaurapuuro yli 90!
40-70 on matala. Itse syön puuroa, jonka indeksi on 60. Ruotsalainen hiutale. Mutta asia ei ole siltikään näin yksinkertainen, koska kaurapuurossa on liukoista kuitua, joka on todella hyvä suolistolle ja parantaa koko elimistöä.
No ne ovat asia erikseen. Tässä oli kyse vain sen verensokerivaikutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan siihen puuron kylkeen muutakin syödään eikä pelkkä puuro.
No miksi sitä puuroa pitäisi syödä, kun ei sillä ole mitään virkaa!
Pelkkä veteen keitetty puuro ei kyllä pidä nälkää. Pitäisi lisätä rasvaa ja protskua siihen, sitten pysyy verensokeri tasaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan siihen puuron kylkeen muutakin syödään eikä pelkkä puuro.
No miksi sitä puuroa pitäisi syödä, kun ei sillä ole mitään virkaa!
Onhan virkaa. Juuri tuossa pari viestiä aiemmin todettiin:
"40-70 on matala. Itse syön puuroa, jonka indeksi on 60. Ruotsalainen hiutale. Mutta asia ei ole siltikään näin yksinkertainen, koska kaurapuurossa on liukoista kuitua, joka on todella hyvä suolistolle ja parantaa koko elimistöä."
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä veteen keitetty puuro ei kyllä pidä nälkää. Pitäisi lisätä rasvaa ja protskua siihen, sitten pysyy verensokeri tasaisena.
Yksi kananmuna lisäksi ja raejuustoa. Se on siinä.
Mulla kaurapuuro laski kolesterolia huimasti, kun aloin säännöllisesti syömään aamuisin. Muutenkin suolisto pysyy kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kananmuna lisäksi ja raejuustoa. Se on siinä.
Jättää koko puuron pois ja syö kananmunan ja raejuuston. Se on siinä, pysyy verensokeri tasaisena.
Jos tekee tuorepuuron, jossa on täysrasvaista kreikkalaista jogurttia, chiaa ja marjoja, ja vielä keitetty kananmuna lisukkeeksi, niin sitten ei jää nälkä. Jos 7 syö, niin puolen päivän aikaan maistuu lounas.
Ap on aivan oikeassa. Pelkkä kaurapuuro ei todellakaan pidä nälkää, etenkään ne pikapuurot. Tulee aivan järkyttävä nälkä vain hetki syömisen jälkeen. Leseistä haudutettu pitkään keitetty puuro pitää nälkää vähän paremmin, mutta ei sekään sellaisenaan.
Syön itse kaurapuuroa joka päivä ja saan sen pitämään nälkää siten, että laitan aina sekaan jotain jokaisesta ravintoaineryhmästä, eli proteiinia, hyvälaatuista rasvaa ja marjoja tms. Raejuustoa, kananmunaa, pähkinöitä, siemeniä mitä nyt kaapista löytyy. Sillä tavalla toimii.
Vierailija kirjoitti:
Ap on aivan oikeassa. Pelkkä kaurapuuro ei todellakaan pidä nälkää, etenkään ne pikapuurot. Tulee aivan järkyttävä nälkä vain hetki syömisen jälkeen. Leseistä haudutettu pitkään keitetty puuro pitää nälkää vähän paremmin, mutta ei sekään sellaisenaan.
Syön itse kaurapuuroa joka päivä ja saan sen pitämään nälkää siten, että laitan aina sekaan jotain jokaisesta ravintoaineryhmästä, eli proteiinia, hyvälaatuista rasvaa ja marjoja tms. Raejuustoa, kananmunaa, pähkinöitä, siemeniä mitä nyt kaapista löytyy. Sillä tavalla toimii.
Olette mielestäni väärässä. Tein tänään muutamassa minuutissa kaurapuuron mikrossa ihan normaaleista kaurahiutaleista, joita oli reilu desilitra. Maitoon. Lisäksi söin kananmunan ja raejuustoa. Ei vielä 4 tunninkaan päästä ollut juuri nälkä.
Ei ollut tietenkään mikään täysi olo, kuten jostain pizzasta saattaisi tulla, vaan ihan normaali olo.
Vierailija kirjoitti:
Kananmunia, pekonia ja papuja, eipä ole nälkä koko päivänä enää
Taatusti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette mielestäni väärässä. Tein tänään muutamassa minuutissa kaurapuuron mikrossa ihan normaaleista kaurahiutaleista, joita oli reilu desilitra. Maitoon. Lisäksi söin kananmunan ja raejuustoa. Ei vielä 4 tunninkaan päästä ollut juuri nälkä.
Ei ollut tietenkään mikään täysi olo, kuten jostain pizz
"Lisäksi söin kananmunan ja raejuustoa". Niin missä kohtaa söitkään sen pelkän puuron?
Totta. Kun kävin salilla personal trainer kehotti syömään aamupalaksi kaurapuuroa sokerittomalla mehukeitolla . Oli aika pahaa ja jo parin tunnin päästä sellainen nälkä että taju oli mennä ja piti käydä ostamassa automaatista proteiinipatukka.