Taas väite, että kaurapuuro pitää nälkää pois pitkään. Linkki. Ei todellakaan.
https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/d44768cc-f398-42d8-8829-3798efa913…
Kaurapuuro täyttää hetkeksi, mutta jo tunnin päästä on valtava nälkä.
Kaurapuuro ennemminkin lisää nälkää
Nälkää on suurempi tunnin päästä, kuin se olisi ilman kaurapuuroa.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Mulla pitää nälän poissa 3h.
Kaurapuuroa ja raejuustoa ni pysyy 5h nälkä poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla pitää nälän poissa 3h.
Kaurapuuroa ja raejuustoa ni pysyy 5h nälkä poissa.
Ok, mulla ei ole tarve olla noin kauan syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Olen testannut ja parhaiten pitää nälkää se kun jättää puuron kokonaan syömättä. Jostain syystä se saa aikaiseksi jo puolessa tunnissa voimakkaan nälän tunteen. Välipalana on ihan hyvä, mutta aamuun en sijoittaisi.
Mulla on kaveri joka myös sanoo että aamupuuro aiheuttaa nälän tunnetta aika pian syömisen jälkeen. Kuulema myös jos hän syö omenaa välipalaksi niin aika pian alkaa nälättää.
Niin erilaisia me ihmiset ollaan, itsella puuro pitää nälkää eikä omenakaan aiheuta nälän tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen testannut ja parhaiten pitää nälkää se kun jättää puuron kokonaan syömättä. Jostain syystä se saa aikaiseksi jo puolessa tunnissa voimakkaan nälän tunteen. Välipalana on ihan hyvä, mutta aamuun en sijoittaisi.
Eli saa ainakin aineenvaihdunnankin liikkeelle, eikä tarvitse polttaa olemattomia lihaksia energiaksi.
Ei se saa mitään muuta liikkeelle kuin tarpeen syödä lounaan heti perään.
Vierailija kirjoitti: Ei ole, jos sen tekee maitoon. Silloin se on paljon täyttävämpää, ja myös todella hyvän makuista.
Ei ole hyvää. Veteen tehty puuro on hyvää. Mannapuuro ja riisipuuro on eri asia.
Aloitus on sontaa. Teen metsurin töitä ja aamulla syön kovan annoksen kaurapuuroa ja marjakeittoa ja sillä energialla pärjää pitkälle iltapäivään, joskus jopa koko päivän jos on vähän lyhempi päivä.
Tykkään kaurapuurosta, mutta minulle se aiheuttaa jo tunnin päästä kurnivan, kiljuvan, vatsaa vääntävän nälän. Paljon pahemman kuin ei aamupalaa ollenkaan tai pelkkä yksi leipä ilman päällysiä. Eli en voi syödä kaurapuuroa ellei seuraava ateria (lounas) ole jo tunnin päästä. Tähän ei vaikuta yhtään voisilmät, maito, marjat tms puuron seassa. Eikä se jos söisin juustovoileivän siinä kaverina. Pelkkä voileipä taas on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaveri joka myös sanoo että aamupuuro aiheuttaa nälän tunnetta aika pian syömisen jälkeen. Kuulema myös jos hän syö omenaa välipalaksi niin aika pian alkaa nälättää.
Niin erilaisia me ihmiset ollaan, itsella puuro pitää nälkää eikä omenakaan aiheuta nälän tunnetta.
Tuntuu, että satakiloisilla on aina nälkä.
Kyllä jokaisen on vain löydettävä tavalla tai toisella se oma tapa, eikä vedota, että minulla on nälkä. Pitkäjänteistä ja sinnikästä työtä se on.
Vierailija kirjoitti:
Jos puuroon pitää lykätä rasvaa, jugurttia/rahkaa, marjoja, pähkinöitä ja ties mitä jotta se pitää nälkää niin eihän se kaurapuuro siinä sitä nälkää pidä vaan ne roippeet.
Itselle tuleen puurosta kurniva huonoa oloa tuottava nälkä aamulla joten syön puurono iltapuurona. Aamulla leipä (öljyllä, ei päällisiä) ja jugurtti (maustamaton marjoilla) on parempi vaihtoehto. Lapsena äitini oli puurouskovainen ja lähetti kouluun pelkällä puuroaamupalalla - aamun tunnit meni järkyttävässä nälässä (olin ja olen pieni ja hoikka ).
Tämä. Puuron ravintoarvoa on pakko lisätä roippeilla jotta sillä pärjäisi. Pelkkä puuro ei kuitenkaan riitä pitämään nälkää joten onkin ihan sama korvata se parilla ruisleipäviipaleella ja päälle kananmunaa ja muuta roipetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli saa ainakin aineenvaihdunnankin liikkeelle, eikä tarvitse polttaa olemattomia lihaksia energiaksi.
Ei se saa mitään muuta liikkeelle kuin tarpeen syödä lounaan heti perään.
Se tarve on sinun oma päätöksesi. Ei ole oikeasti sellaista tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Veteen tehty puuro on pahaa! Tehkää maitoon, ja syökää voisilmän kanssa, niin kyllä pitää nälkää ja on hyvää!
Ja paskat, maitoon tehty on pahaa. Veteen tehty puuro pitää useamman tunnin kylläisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä laitan joukkoon esim. raejuustoa, maapähkinävoita, marjoja ja hyvin pitää nälkää.
Miksi ylipäänsä syödä sitä puuroa ollenkaan kun voi syödä muuta paljon proteiinia sisältävää ja siten paremmin nälkää pitävää? Ihan turhaa täytää vatsaansa sillä puurolla.
Koska tasaisesti tarvitsee myös hiilaria. Se 1 dl hiutaleita ja 2 dl vettä on hyvä.
Minulla ainakin kaurapuuro pitää aika hyvin nälän loitolla.
Nykyään höystäm puuron usein turkkilaisella jugurtilla.
Puurossa on kasviproteiinia hiilihydraattien lisäksi ja tietenkin kuituja.
Kananmunan kanssa puurosta tulee tukeva aamiainen tai lounas.
Tietenkään ei kaikki sovi kaikille, joku tulee kaurasta kipeäksi. On muitakin viljoja kuin kaura. Vaikkapa ohra. Ohrajauhopuuro voisilmällä on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puuroon pitää lykätä rasvaa, jugurttia/rahkaa, marjoja, pähkinöitä ja ties mitä jotta se pitää nälkää niin eihän se kaurapuuro siinä sitä nälkää pidä vaan ne roippeet.
Itselle tuleen puurosta kurniva huonoa oloa tuottava nälkä aamulla joten syön puurono iltapuurona. Aamulla leipä (öljyllä, ei päällisiä) ja jugurtti (maustamaton marjoilla) on parempi vaihtoehto. Lapsena äitini oli puurouskovainen ja lähetti kouluun pelkällä puuroaamupalalla - aamun tunnit meni järkyttävässä nälässä (olin ja olen pieni ja hoikka ).
Tämä. Puuron ravintoarvoa on pakko lisätä roippeilla jotta sillä pärjäisi. Pelkkä puuro ei kuitenkaan riitä pitämään nälkää joten onkin ihan sama korvata se parilla ruisleipäviipaleella ja päälle kananmunaa ja muuta roipetta.
Ruis ei ole sama kuin kaura. Leipä ei ole sama kuin puuro.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kaurapuurosta, mutta minulle se aiheuttaa jo tunnin päästä kurnivan, kiljuvan, vatsaa vääntävän nälän. Paljon pahemman kuin ei aamupalaa ollenkaan tai pelkkä yksi leipä ilman päällysiä. Eli en voi syödä kaurapuuroa ellei seuraava ateria (lounas) ole jo tunnin päästä. Tähän ei vaikuta yhtään voisilmät, maito, marjat tms puuron seassa. Eikä se jos söisin juustovoileivän siinä kaverina. Pelkkä voileipä taas on ok.
Mulla on just tuo sama, vatsa alkaa huutaa niin että se häiritsee jo muitakin. Nälän tunne on todella kova. Sokerit kai laskee todella nopeasti tai jotain kun ei samaa tapahdu kun syö vaikka leivän aamulla tai jättää kokonaan syömättä ja kippaa vain pannullisen kahvia naamariin. Ennen töihin menoa ei kannata ottaa puuroa lainkaan ellei kaverina ole pari leipää kaikkine lisukkeineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kaikkien vatsa ei kestä ruisleipää. Miksi ei voisi puuroa syödä, jos se on sopiva hiilarinlähde aamulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veteen tehty puuro on pahaa! Tehkää maitoon, ja syökää voisilmän kanssa, niin kyllä pitää nälkää ja on hyvää!
Ja paskat, maitoon tehty on pahaa. Veteen tehty puuro pitää useamman tunnin kylläisenä.
Itse teen rasvattomaan maitoon. Se on mielestäni paljon parempaa kuin vesipuuro. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on sontaa. Teen metsurin töitä ja aamulla syön kovan annoksen kaurapuuroa ja marjakeittoa ja sillä energialla pärjää pitkälle iltapäivään, joskus jopa koko päivän jos on vähän lyhempi päivä.
Mun ex oli metsuri joka vaihtoi puuron syömisen mysliin lisukkeineen kun puurolla ei töissä pärjännyt kuin pari tuntia ja taas oli nälkä. Hän oli mitoiltaan ihan normaalipainoinen ja fyysisesti varsin hyvässä kunnossa.
Sekä sen kaurapuuron. Hyvä kombo, josta kaiken tarpeellisen. Toki marjojakin voi lisätä. Sitten treeniä illalla ja muutenkin terveellistä ja monipuolista ruokaa. Suosittelen.