Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas väite, että kaurapuuro pitää nälkää pois pitkään. Linkki. Ei todellakaan.

Vierailija
28.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/d44768cc-f398-42d8-8829-3798efa913…

Kaurapuuro täyttää hetkeksi, mutta jo tunnin päästä on valtava nälkä. 

Kaurapuuro ennemminkin lisää nälkää

Nälkää on suurempi tunnin päästä, kuin se olisi ilman kaurapuuroa. 

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuurosta tulee hirveä nälkä, vaikka laitan voisilmän ja mustikoita. Juttu on propagandaa. Jogurtti myslillä pitää nälkää pitempään.

Mulla on päinvastoin.

Vierailija
22/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se läskeille riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä laitan joukkoon esim. raejuustoa, maapähkinävoita, marjoja ja hyvin pitää nälkää.

Miksi ylipäänsä syödä sitä puuroa ollenkaan kun voi syödä muuta paljon proteiinia sisältävää ja siten paremmin nälkää pitävää? Ihan turhaa täytää vatsaansa sillä puurolla.

Vierailija
24/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syön hyvän keto-aamupalan, pitää se mun kylläisenä lähemmäs 8 tuntia (koska korkeat kalorimäärät rasvojen takia, ja rasva hidastaa mahalaukun tyhjenemistä). Sen takia yleensä syönkin 2-3 kertaa päivässä ilman välipaloja, eikä tule ruokailujen väleissä nälkä.

Jos syön hiilihydraatteja (oli se puuroa tai täysjyväpastaa), mulla on aterian jälkeen jo tunnin päästä nälkä vaikka olisin niillä aterioilla syönyt proteiini-ja kasvislisukkeineen ~600kcal. Jos kituutan neljällä semmoisella aterialla päivän, saan jo liikaa kaloreita ja lihominen alkaa pikkuhiljaa

Ei nuo ketoilutkaan sovi kaikille. Minulla liika proteiini ja rasva vetää kehon ihan tukkoon ja siitä alkaa lihominen pikkuhiljaa. Olen kokeillut tätä puoli vuotta ja vain lihoin sinä aikana. Juoksen nykyisin 30-50km viikossa, joten keho tarvitsee hiilaria mitä polttaa.

Yleisesti monissa ohjeissa ärsyttää se, että niiden mainostetaan sopivan kaikille, vaikka jokaisen pitäisi joko itse tai ammattilaisen kanssa  kokeilla, että millainen ruokavalio sopii omaan laihdutukseen ja elämäntapaan. 

Vierailija
25/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuurohullut vauhdissa

Älä syö jos et tykkää tai jos ei sovi sulle

Ongelma ratkaistu

Vierailija
26/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kaurapuuroa joka aamu seitsemältä tai kasilta, riippuu tilanteesta. Puuron sekaan raejuustoa, rypsiöljyä, marjoja tai jotain hedelmaa ehkä baania, omenaa tms. Plus kahvia. Seuraava kerran syön kahdeltatoista tai yhdeltä leipäpalasen plus pari siivua juustoa ja viiliä plus kahvia. Ei mulla ole oikeaa nälkää vielä silloin mutta kun seuraava ateria on klo 16 tai 17 niin pakko pikkasen jotain syödä ettei aamupuuron ja päivällisen väliin jää turhan pitkää aikaa. Näin vältyn myös silta  että päivällä napostelisin jotan turhaa höttöä. Iltapala sitten klo 20 tai klo21.

Tällä kaavalla syön lähes joka päivä, tottakai on poikkeuksiakin. Joskus päivällä olevan välipalaleivän korvaan pullalla kun tekee mieli. Pitää kyllä sanoa että sellaista oikeaa nälän tunnetta en juuri koskaan tunne, en edes aamulla. Ainostaan silloin tunnen nälkää jos aamiaisen ja päivällisen välissä en kerkii syödä mitään vaan juon vain vettä ja kahvia tai joskus  jotain mehua/limua.

Mulle sopii tuon tyyppinen syöminen tosi hyvin, jollekin ei. On niin yksilöllistä ja paljolti riippuu siitäkin mihin tottunut.

Vierailija
27/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nälkää kunhan puolet siitä on kaikkea muuta kuin kauraa

Vierailija
28/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita puuroon raejuustoa. Ihan hyvää laihdutusruokaa.

Vierailija
29/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä pelkkää hiilihydraattia.  Proteiini on se joka pitää nälän pois, ja sitä puurossa ei ole tarpeeksi määräänsä nähden.

Ei ole, jos sen tekee maitoon. Silloin se on paljon täyttävämpää, ja myös todella hyvän makuista.

Vierailija
30/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syön hyvän keto-aamupalan, pitää se mun kylläisenä lähemmäs 8 tuntia (koska korkeat kalorimäärät rasvojen takia, ja rasva hidastaa mahalaukun tyhjenemistä). Sen takia yleensä syönkin 2-3 kertaa päivässä ilman välipaloja, eikä tule ruokailujen väleissä nälkä.

Jos syön hiilihydraatteja (oli se puuroa tai täysjyväpastaa), mulla on aterian jälkeen jo tunnin päästä nälkä vaikka olisin niillä aterioilla syönyt proteiini-ja kasvislisukkeineen ~600kcal. Jos kituutan neljällä semmoisella aterialla päivän, saan jo liikaa kaloreita ja lihominen alkaa pikkuhiljaa

Ei nuo ketoilutkaan sovi kaikille. Minulla liika proteiini ja rasva vetää kehon ihan tukkoon ja siitä alkaa lihominen pikkuhiljaa. Olen kokeillut tätä puoli vuotta ja vain lihoin sinä aikana. Juoksen nykyisin 30-50km viikossa, joten keho tarvitsee hiilaria mitä polttaa.

Yleisesti monissa ohje

Juu ei kyllä sovikaan, oon onnellinen että se sopii itselle. Ainut "ruokavalio" mitä suosittelisin ihan kaikille, on lisätyn sokerin ja lisäaineiden vähentäminen. Kyllä itse ottaisin tavallisen kaurapuuron marjoilla ja raejuustolla, kuin jonkun valmisruuan sadalla eri lisäaineella. Tai jos haluat syödä rasvavoittoisesti, jättää hiilarit vähemmälle. Jos taas haluaa syödä hiilaria, jättää sen rasvan vähemmälle. Ongelmia alkaa tulla kun on korkeat hiilarit ja korkeat rasvapitoisuudet samaan aikaan

Vierailija
31/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin se pitää nälkää (kuten miehelläni), toisilla (minulla) ei. Pelkässä veteen keitetyssä kaurapuurossahan on tosi vähän kaloreita, eihän se senkään vuoksi ole pelkästään riittävä aamupalaksi.

Itse laitan sekaan marjoja ja raejuustoa. Sekin on vähän köykäinen, mutta vatsa tykkää ja pärjään lounaaseen.

Vierailija
32/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veteen tehty puuro on pahaa! Tehkää maitoon, ja syökää voisilmän kanssa,  niin kyllä pitää nälkää ja on hyvää!

Vierailija
33/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleisesti monissa ohjeissa ärsyttää se, että niiden mainostetaan sopivan kaikille, vaikka jokaisen pitäisi joko itse tai ammattilaisen kanssa  kokeilla, että millainen ruokavalio sopii omaan laihdutukseen ja elämäntapaan". 

Totta! Ei kaikki kaikille sovi. Noin yleisesti ottaen ihminen kyllä itse oppii mikä itselle sopii, edellyttäen ettei ole mitään terveydellistä syytä noudattaa tietyn tyyppistä ruokavaliota. Ja jos on tarvetta pudottaa painoa niin ei kaikki konstit silloinkaan kaikille sovi. Tärkeintä että saa riittävästi ja oikeanlaista ravintoa.

Mitä taas tulee kaurapuuroon, ei sitäkään kaikkien ole pakko syödä. Koostaa aamupalan sellaiseksi mikä itselle sopii, silloin on miellytävämpi aloittaa päivänsä. On myös ihmisiä joille riittää pelkkä kahvi aamulla ja syövät sitten kun tuntevat nälkää, siitäkin huolimatta vaikka kaikenmaailman ravintoterapeutit jotain muuta väittävätkin,

Vierailija
34/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin teet sitä puuroa, punnitsepa kädessä niitä hiutaleita! Tuntuuko painavasta? 

Sitä puuroa pitää syödä. TARPEEKSI. Silloin se pitää nälkää. 

#naistentyperyys

Vierailija
35/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puuroon pitää lykätä rasvaa, jugurttia/rahkaa, marjoja, pähkinöitä ja ties mitä jotta se pitää nälkää niin eihän se kaurapuuro siinä sitä nälkää pidä vaan ne roippeet.

Itselle tuleen puurosta kurniva huonoa oloa tuottava nälkä aamulla joten syön puurono iltapuurona. Aamulla leipä (öljyllä, ei päällisiä) ja jugurtti (maustamaton marjoilla) on parempi vaihtoehto. Lapsena äitini oli puurouskovainen ja lähetti kouluun pelkällä puuroaamupalalla - aamun tunnit meni järkyttävässä nälässä (olin ja olen pieni ja hoikka ).

Vierailija
36/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan taas jotain vihervassupropagandaa. Sitä on lehdissä nykyään yllättävän paljon, joutuu koko ajan tarkkailemaan ettei astu paskaan.

Tai jokin muu agenda suomalaisen maanviljelyksen tuhoksi.

Vierailija
37/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää totuttaa kehonne. Ei ole normaalia tuntea jatkuvasti karmeaa nälkää, vaikka on syönyt.

Itse olen totutellut nyt aamuiseen kaurapuuroon sekä kananmunaan ja raejuustoon. Ihan hyvin pysyy nälkä loitolla.

Vierailija
38/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testannut ja parhaiten pitää nälkää se kun jättää puuron kokonaan syömättä. Jostain syystä se saa aikaiseksi jo puolessa tunnissa voimakkaan nälän tunteen. Välipalana on ihan hyvä, mutta aamuun en sijoittaisi.

Vierailija
39/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän pitää totuttaa kehonne. Ei ole normaalia tuntea jatkuvasti karmeaa nälkää, vaikka on syönyt.

Itse olen totutellut nyt aamuiseen kaurapuuroon sekä kananmunaan ja raejuustoon. Ihan hyvin pysyy nälkä loitolla.

Niin, sen kananmunan ja raejuuston ansiosta...

Vierailija
40/146 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen testannut ja parhaiten pitää nälkää se kun jättää puuron kokonaan syömättä. Jostain syystä se saa aikaiseksi jo puolessa tunnissa voimakkaan nälän tunteen. Välipalana on ihan hyvä, mutta aamuun en sijoittaisi.

Eli saa ainakin aineenvaihdunnankin liikkeelle, eikä tarvitse polttaa olemattomia lihaksia energiaksi.