Miten kukaan voi elää niin että verhot on lähes aina kiinni?
En ymmärrä ollenkaan sitä että asunnossa on usein isotkin ikkunat, ja sitten verhot on kiinni. Ihmiset on sisällä, valot päällä.
Mulle luonnonvalo on todella tärkeää enkä voi juoda edes aamukahvia, ellen näe ulos 😄 Joskus ärsyttää, kun mies herää ennen minua ja lätkäisee vaan keittiöön kattovalot päälle, sen sijaan että avaisi verhot. Tai lukee sähkövalossa verhot kiinni, vaikka ikkunasta tulisi täysin yhtä hyvä valaistus.
Miksi esimerkiksi moneen moderniin uuteen taloon laitetaan hemmetin isot ikkunat katosta lattiaan, ja sitten niissä on aina verhot kiinni koska on naapurit tai tie lähellä?
En ole ahtaanpaikankammoinen, mutta jotenkin en vain kykene olemaan sisällä, jos verhot on täysin kiinni ja ulos ei näe. Karmeaa.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Jos harrastaa usein seksiä, on viisainta pitää verhot kiinni.
Tai käsittelee laillisia ampuma-aseita, omistaa asekaapin, kassakaapin tai laskee isoja setelinippuja. Suomi=DDR ja kateellisia piisaa. Varsinkin vasemmistossa.
Pienessä asunnossani on huomattavan isot ikkunat ja koko ikkunaseinä on erittäin vilkkaalle autotielle ja kävelytielle päin. Eteeni myös rakennettiin lasten leikkipuisto ja jalkapallokenttä. Minulle kerrottiin että kun oli verhot auki ja valot päällä, olin kuin lavalla kadun suuntaan(asunto ei myöskään ole maantasalla vaan kuin vähän korotettu joten alas asti vievät ikkunat todellakin paljstavat sinut). Se riitti. En myöskään pidä siitä että näkökentässäni "vilahtaa" jokin joka minuutti mitä esim autot tekevät kun ajavat tiellä jossa on jatkuva liikenne.
Kärsin tästä, itsekin haluaisin pitää verhoja auki mutta tilanne on mikä on..
Tykkään olla alasti kotona ja kaivella nenää. Laki siis vaatii pitämään verhot kiinni. Onhan näistä tuomioitakin tullut. Laki on laki. Sori ettette voi kyylää sisälle. Pitäisköhän muuttaa lakia niin ettei saa olla alasti kotona ja verhot pitää olla auki?
Miksi muuten verhot pitäisi olla päivisin auki kun kukaan ei ole kotona? Ja sitten illallakaan niitä ei saisi laittaa kiinni kun tulee kotiin? Juu nuppivikainen on pakko olla. Miten kukaan voi elää verhot aina auki ja tyrkyttää itseään kotoakin käsin? Kyllä ärsyttää tulla kotipihalle kun kaikilla valot päällä kuutioissaan ja heiluu ikkunoissaan. Ei kykene olemaan yksin. Ylisosiaalisuus?
Verhojen jatkuva kiinnipitäminen kertoo, että sisäpuolella harjoitetaan rikollista toimintaa. Yleensä huumekauppaa, kokaiinin leikkaamista, asekauppaa, talousrikoksia.
Itse ajan avoautolla talvisinkin koska minulla ei ole salattavaa. Taloni on rakennettu pelkästä lasista.
Tykkään olla alasti himassa, enkä halua mitään syytteitä, kun joku kaltaisesi järkyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Verhojen jatkuva kiinnipitäminen kertoo, että sisäpuolella harjoitetaan rikollista toimintaa. Yleensä huumekauppaa, kokaiinin leikkaamista, asekauppaa, talousrikoksia.
Juurikin näin. Siksi avaan verhot kerran päivässä kello 17.00-18.00 väliseksi ajaksi, jotta minua ei luulla talousrikolliseksi. Matkoilla ollessa käytän ajastinta.
Olispa mullakin asiat niin hyvin, että olis aikaa murehtii tämmösii ja seurata kellä on verhot kiinni ja kellä ei. Vain monimiljonääreillä on aikaa tällaiseen. Ei kellään työssäkäyvällä köyhällä ainakaan. Ei olis mittää muuta tekemist ku kattella muailmaa ja tuumailla kellä on verhot misäki asennos ja koska. Kyl on pakko olla asiat kondikses sillo ku aikaa riittää tämmössee. Rahaa on, terveys hyvö, töit ei tartte tehrä ja lapsosetki muuttaneet muual. Sit varmaa onki aikaa. AP on menestyjä ja varmaa tosi onnelline. Kierrelly maailman maatki nii monee kertaa, ettei muut tekemist oo enää. Kaik on koettu ja voi vaa kattella muitte verhoi. Hyvi on asiat. Onnittelen.
Ystäväni sen jälkeen kun naapuritalon sekopää jäi kiinni kiikaroimisesta kohti taloaan. Joku hyypiö oli aiemmin nähty kyttäämässä tämän ystäväni kodin ikkunoista sisään ilta-aikaan. Eli luultavasti tämä sama naapuri suoraan painajaisista.
Häikii näyttöjä. Aina aurinkoisella verhot kiinni nörttien kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan mielenrauhan siitä, kun tiedän että kukaan ei voi nähdä tänne sisälle, eikä tarkkailla mua. En voisi ikinä asua sellaisessa isossa akvaariotalossa, jossa yksi seinä on pelkkää lasia, tai talossa jonka ulko-ovessa on lasi.
Miksi ihmeessä sä kuvittelet, että kukaan haluaisi tarkkailla sua. Mielensairaus se on tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Migreenialttius
Mt-ongelmia.
Tykkään kyllä luonnonvalosta ja auringosta, mutta näin erittäin valolle häikäisyarat silmät omaavana valitettavasti pitää välttää kirkasta auringonvaloa. Silmät siis niin arat, että vaikka ei katsoisi suoraan auringonvaloon, niin ikkunasta tuleva kirkas auringonvalo häikäisee erittäin voimakkaasti.
Tuo on tietenkin poikkeuksellista, mutta ihan fyysisiä oireita jos nyt joku yrittää jotain psykohömppää olevan kyseessä.
Juu onhan tuota selvitelty ihan silmälääkärissä, mutta ei oikein stemmaa diagnoosit ja silmätipat ei auta. Mikä ihme voi olla kun ei tuollaista noin voimakssta häikäisysrkuutta ole varsinaisissa silmäsairauksissa mitä ei lääkkein saataisi pois?
Hieman hankalaa kieltämättä ja hurjan näköistä varmaan, kun joskus sisätiloissakin on käytettävä aurinkolaseja ikkunoiden lähellä. Oireet siis yhtä pahat kun esim. useimmilla olisi ulkona voimakkaassa auringonpaisteessa voimakkaassa häikäisyssä. Ei kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun ihan kaupungin keskustassa, läpitalon asunnossa. Molemmilla puolilla on kerrostalot vastapäätä, parinkymmenen metrin päässä. Varsinkin olkkarin puolella on kadun toisen puolen talon kerrokset vähän korkeammalla, kuin meillä, joten niistä on suora näköyhteys yläviistosta tänne. Pidän kaihtimet kiinni, niin ei tarvitse miettiä sitä, että kiikaroiko joku pervo vastapäisestä talosta 👀
Kivat harhaluulot sulla tulilla.
Makkarin verhot on aina kiinni. Ei siellä kukaan päivisin hengaa ja pysyy viileänä. Samoin pelihuoneen verhot on 99% ajasta kiinni, koska aurinko heijastaa näyttöön + kuumentaa huoneen. Keittiössä ja olohuoneessa on kaihtimet sen verran auki, että näen itse ulos, mutta sisälle ei näe.
Yöduunari ei palvo aurinkotulipalloa.
Vierailija kirjoitti:
Häikii näyttöjä. Aina aurinkoisella verhot kiinni nörttien kodissa.
Joo mä kattelen leffaa ja pidän verhot kiin ku häikii TV näyttöö. Oon nörde. Nörtithän on sellasii ku kattoo leffaa. Right?
Vierailija kirjoitti:
Minua ei maisema tai ulkoilma kiinnosta lainkaan. Pidän usein verhoja kiinni, koska en jaksa avata niitä. Tässä on ehkä vähän sama tunne, kuin jos joku sanoisi, että miksi et pidä kaappien ovia auki päivisin, jotta voit nähdä kaapin sisällön. Ei vaan kiinnosta ja mitä niitä turhaan renkata auki ja kiinni.
Minulla on töissä huone, jossa on isot ikkunat. Pidän verhot aina kiinni. Yllätyin, kun käytävän sisäkehällä (ei ikkunoita ulos) olevat työntekijät kauheasti kaipaavat ikkunoita. Minulle ikkunat ovat se ja sama. Olenkin sanonut, että voin hyvin vaihtaa huonetta.
En muutenkaan ole kiinnostunut ulkoilmasta. Voin hyvin olla koko viikonlopun sisällä, verhot kiinni ja ulkona käydä vain viemässä roskat.
Sairasta. Ootko varma ettet ole masentunut?
Elän alimmassa kerroksessa ja pidän nykyään verhoja kiinni sillä huomasin, että naapurini käy usein kurkkimassa ikkunoistani sisään. Hän ei välitä ollenkaan siitä, että vaikka minä näen hänet kun hän seisoo tuijottamassa ikkunasta sisään joten nykyään pidän verhoja kiinni.
Jos ei ole pimennysverhoja niin kyllä sisälle tulee ihan tarpeeksi valoa kirkkaana päivänä.