Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi elää niin että verhot on lähes aina kiinni?

Vierailija
27.04.2024 |

En ymmärrä ollenkaan sitä että asunnossa on usein isotkin ikkunat, ja sitten verhot on kiinni. Ihmiset on sisällä, valot päällä.

Mulle luonnonvalo on todella tärkeää enkä voi juoda edes aamukahvia, ellen näe ulos 😄 Joskus ärsyttää, kun mies herää ennen minua ja lätkäisee vaan keittiöön kattovalot päälle, sen sijaan että avaisi verhot. Tai lukee sähkövalossa verhot kiinni, vaikka ikkunasta tulisi täysin yhtä hyvä valaistus.

Miksi esimerkiksi moneen moderniin uuteen taloon laitetaan hemmetin isot ikkunat katosta lattiaan, ja sitten niissä on aina verhot kiinni koska on naapurit tai tie lähellä?

En ole ahtaanpaikankammoinen, mutta jotenkin en vain kykene olemaan sisällä, jos verhot on täysin kiinni ja ulos ei näe. Karmeaa.

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo tulee sisään niistä verhoista huolimatta. Verhot estävät, ettei asuntoon tule lisää lämpöä. Niissä suurissa ikkunoissa ei ole ajateltu sitä, että joku voi heittää lumipallon ikkunaan tai kiven vahingonteossa. Kaikki suunnitellaan siksi kun se näyttää hyvältä. Voisin asua niissä puolustusvoimien bunkkereissa kun ilma on 100% puhdasta eikä ole hometta.

Vierailija
42/158 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkäjäkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi elää verhot auki. Mulla on aina pimennys verhot kiinni ikkunoissa. Mulla ei ole mitään tarvetta nähdä ulos.

Vierailija
44/158 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi ymmärtää sitä tosiasiaa, että ihmiset ovat erilaisia. Sinä et ole se esimerkki jota muut seuraa. Minä voisin ihmetellä miten joku voi anonyymillä keskustelupalstalla päivitellä tällaistakin asiaa. 😳

Vierailija
45/158 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maalata ikkunat mustaksi jos ikkunat ahdistavat.

Vierailija
46/158 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valo tulee sisään niistä verhoista huolimatta. Verhot estävät, ettei asuntoon tule lisää lämpöä. Niissä suurissa ikkunoissa ei ole ajateltu sitä, että joku voi heittää lumipallon ikkunaan tai kiven vahingonteossa. Kaikki suunnitellaan siksi kun se näyttää hyvältä. Voisin asua niissä puolustusvoimien bunkkereissa kun ilma on 100% puhdasta eikä ole hometta.

Esim. pimennys rullaverhot missä se ikkunan puoleinen puoli on valkoinen estää parhaiten lämmön tulon asuntoon.

Vierailija
47/158 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kyyläämises takia ne pitää verhot kiinni.

Älkää nyt olko hölmöjä, eihän ikkunoista edes näe sisälle, ellei valot ole päällä.

Ap:tä kiinnostaa vain tietää, mitä järkeä on nököttää verhot kiinni sisällä ja kasvattaa sähkölaskua valoja päällä pitämällä, vaikka luonnonvaloakin olisi tarjolla.

Vierailija
48/158 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, meni hyväksyntään vaikka ei edes ollut asiaton.. kokeillaan uudestaan koska sitä ei kokemuksesta koskaan tulla julkaisemaan ja hyväksymään.

Eli siis, muista en tiedä mutta mun isä oli aina vai  no  har hainen  että ihmiset näkee sisälle joten siksi verhot aina edessä. Kun asuttiin kerrostalon neljännessä kerroksessa niin silloinkin piti olla verhot edessä. Asia paheni kun muutettiin omakotitaloon vaikka muita taloja ei ollut lähellä ja autotie oli noin 400-500 metrin päässä

Vierailija
49/158 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, en pysty pitämään verhoja kiinni. Meillä on yksi ikkuna maantielle päin, siitäkin avaan verhot joka aamu, mutta ikkunalla on paljon viherkasveja estämässä, ettei ulkoa näy sisälle päiväsaikaan. Vasta kun ulkona pimenee ja laitan jotain valoja sisälle, silloin lasken sälekaihtimet alas ja suljen ne. Aamulla taas vedän ne kokonaan ylös.

Kun asuttiin tosi lähellä tietä josta ihmiset myös käveli, laitoin ikkunaan ihan vanhanajan salusiinit, jotta näen yläosasta itse ulos ja sieltä tulee valoa. Salusiinit sopi siihen 130-vuotiaan talon ikkunoihin hyvin. Tähän tyyliin 

https://i.pinimg.com/736x/95/5b/4e/955b4e31498c429cbf514311b680689e.jpg

Vierailija
50/158 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi ymmärtää sitä tosiasiaa, että ihmiset ovat erilaisia. Sinä et ole se esimerkki jota muut seuraa. Minä voisin ihmetellä miten joku voi anonyymillä keskustelupalstalla päivitellä tällaistakin asiaa. 😳

Aloituksessa kerroin pääasiassa itsestäni ja omista ajatuksistani. Lisäksi sanoin etten ymmärrä, mutta se oli siksi että saisin vastauksia, jotka auttaisivat ymmärtämään. Ja sain, olen niistä iloinen.

Lisäksi ihmettelin uusia taloja joissa on ikkunat katosta lattiaan, ja aina verhot kiinni. Se vaan tuntuu hyvin epäloogiselta. Ja on tuota muutkin ihmetelleet niitä valtavia ikkunoita.

Ikävää että koit aloitukseni, itsestäni ja omista ajatuksistani puhumisen jotenkin hyökkäyksenä. Älä turhaan koe niin. Tämä on keskustelupalsta ja täällä keskustellaan eri asioista. Olisi kovin tylsää jos ei täällä saisi mistään puhua, eikä keskustelua kyllä syntyisikään jos kaikki olisivat samaa mieltä. Jos vietät enemmänkin aikaa palstalla, luulisi olevan iloinen että on eri aiheita. Minun aiheeni ei näköjään ollut sinulle mieleinen mutta mitä sitten? Olisit voinut jätttää vastaamatta, ja tehdä oman, paljon paremman aloituksen 😊

Vierailija
51/158 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellä ollu (11.2023) marraskuun alusta asti oman mh:een verhot kiinni. nyt on huhtikuun loppuu..

itse en näe mitään erikoista siinä että täällä ,meidän puoli vuotta pimeessä asuvat, kaamoksen ihmiset ovat ja käyttäytyvät kuin talvipesäänsä painuvat karhut? 

itsestäni mikään ei voi olla tämän normaalimpaa.

Vierailija
52/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset joilla on mielenterveysongelmia tekevät noin. Tai jos ei vielä ole, niin tulee.

Jep. Vain mielenterveysongelmaiset hörhöt kyttäävät muita ihmisiä niin paljon, että tietävät kenellä on verhot aina kiinni ja kenellä ei. Kyllä on päässä pahasti vikaa. Mt-ongelmia tulee takuuvarmasti kun kyttää toisten verhoja päivittäin ja muistelee koska ne on auki tai kiinni ja kuka pitää aina auki ja kuka aina kiinni. Hyvä, että tänne voitte hieman purkaa pahaa oloanne muiden verhoista. Ärsyttääkö myös autoissa tummennetut ikkunat? Jollainhan voi olla farmariautossa takatilan rullaverho vedetty niin ettet näe mitä "salattavaa" auton takapaksissa on! Tai sekoaako nuppisi myö siitä, että joku pitää ovia lukossa? Tai ei ole vaikkapa edes somessa? Kamalaa. Tee äkkiä viranomaisille huoli-ilmoitus, lastensuojeluilmoitus, ampuma-aseilmoitus ja rikosilmoitus. Syy: verhot kiinni, jotain salattavaa ja mt-ongelma siis. Poliisit ja lanssithan voisi alkaa kierrellä tsiigailemassa ihmisten verhojen asentoja ja kaikilla joilla ne on aina kiinni niin suoraan M1-lähetteellä vaan tarkkailuun ja huostaanotot ja haltuunotot tulille. Aikuissossu myös paikalle ja edunvalvontaan. Koska onhan se mt-ongelmaista pitää verhoja kiinni. Toisten syyttäminen hulluiksi, koska joku pitää verhoja kiinni on vain älykkään ihmisen merkki ja kansallisvelvollisuus jo on ilmoittaa asiasta auktoriteeteille. Ehkäpä EU voisi kieltää verhot? Tai olla joku laki, että pari tuntia ainakin pitäö verhot olla päivässä avoinna. Jotta ei olisi mahdollisuutta olla hullu ja salata asioita.

Vierailija
53/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkääkö joku että naapurin juoruakat kattelee sun kämppään.

Vierailija
54/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa kerroin pääasiassa itsestäni ja omista ajatuksistani. Lisäksi sanoin etten ymmärrä, mutta se oli siksi että saisin vastauksia, jotka auttaisivat ymmärtämään. Ja sain, olen niistä iloinen.

Lisäksi ihmettelin uusia taloja joissa on ikkunat katosta lattiaan, ja aina verhot kiinni. Se vaan tuntuu hyvin epäloogiselta. Ja on tuota muutkin ihmetelleet niitä valtavia ikkunoita.

Ikävää että koit aloitukseni, itsestäni ja omista ajatuksistani puhumisen jotenkin hyökkäyksenä. Älä turhaan koe niin. Tämä on keskustelupalsta ja täällä keskustellaan eri asioista. Olisi kovin tylsää jos ei täällä saisi mistään puhua, eikä keskuste

Oletkohan narsisti? Heilutat persettä somessa ja vääntelet naamaasi kuvissa. Samasta syystä pidät ovet, ikkunat ja verhot 24/7/365 auki? Jotta kaikki näkee ja kuulee sinut jatkuvasti ja huomaavat, että olet maailman mahtavin henkilö? Nautit siitä, että olet esillä ja huomion keskipisteenä. Siksi asut kaupungissa verhot auki yötä päivää ja pyllistelet ikkunoihin?

t. Eri

Vierailija
55/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vietän koko päivän julkisissa paikoissa kuten työpaikka, kauppa, liikenteessä autolla jne. niin haluan olla kotonani perheen kanssa rauhassa. Ulkona on päivänvalossa ja näkee maisemia sekä ihmisiä. Kotona haluan kuitenkin ehdottomasti yksityisyyttä ja rauhaa. Teinkin ison virheen kun ostin taloyhtiömuotoisen asunnon kaupungista. Kokoajan ovikellot pirisee ja naapurit sipsuttaa ikkunoiden ohi. Aivan hirveätä elämää kun ei päivääkään saa olla rauhassa. Yrität tuulettaa niin tupakansavut tulee sisälle tai joku akka kälättää tai hiippailee ikkunan alla. Ovikello pirisee viikottain.

Olen varmaan mielestänne siis hullu kun en avaa ovea ja pidän verhoja kiinni. Ihan sekoboltsi. Aina kun ajan pihaan niin muut naapurit heiluu asunnoissaan valot päällä kun ulkona pimeää ja verhot auki. Hyvin näkee akvaarioihin sisälle. Hyh. Ei ole minua varten kommunisti kommuunit. Varmaan joku mielenterveysonkkelma siis kun haluaa olla rauhassa ja yksityisyyttä... *Rolls eyes*

Nimim. Mies ikää kolkutakuus ja kelpais maalta omakotitalo uus.

Vierailija
56/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on valonarkuutta ja pidämme verhoja kiinni. Kannattaisi joskus miettiä, että kyse voi olla muustakin kuin, että on salattavaa, mielenterveysongelmainen tai yrittää peitellä "elämäntyyliä" (sekainen koti jne.) mitä täällä on ehdoteltu. Melko loukkaava.

Vierailija
57/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin moderneihin uusiin taloihin laitetaan jättikokoiset ikkunat, koska suunnittelijat kuvittelevat, että kaikki haluavat sellaiset. Sitten kun pitäisi päästä muuttamaan tietylle alueelle ja tarjolla on vain tuollaisia, joilla usein vielä olemattomat pihat ja etäisyys seuraavaan taloon ehkä 5 metriä, niin pakko laittaa verhot ja pitää niitä enimmäkseen kiinni, jos haluaa yhtään yksityisyyttä. Varsinkin pimeään vuodenaikaan, kun sisällä valot ja ulkona pimeää ja voi vaikka haluta kulkea alusvaatteissa tai ilkosillaan omassa kodissa. Jos niille minipihoille istutetaan jotain pensasta tai puuta, niin ehkä 5-10 vuoden päästä niistä on jotain iloa näkösuojana.

Vierailija
58/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisin paikassa missä ei ole naapureita niin pitäisin verhoja auki. Karu totuus on, että pidän verhoja kiinni juuri AP:n kaltaisten takia. Aivan. Verhot ovat kiinni juuri sinun takiasi ja sekös harmittaa? En halua kokoajan varoa miten liikun, miltä näytän, miten elehdin tai teen ja siksi pidän verhoja kiinni. Haluan olla oloasussa/kotiasussa rennosti kotonani. En halua, että minua katsellaan kuin eläintarhassa kun löhöän sohvalla, syön tai raavin pyllyäni. Minulla ei ole tarvetta sellaiselle. Minulla on tarve yksityisyydelle. Miksi sinulla ei ole? Mikä tarve on esitellä itseään terraariossa valojen alla? Mielestäni se on kummallisempaa. Pitää kai jatkossa jättää verhot sitten auki kun on poissa kotoa ja kotiin tullessa laittaa ne vasta kiinni. Veikkaan, että tämäkään ei käy, koska tyhjää kotia ei ole jännä stalkata. Vaikka silloinhan verhot eivät ole "aina kiinni". Seuraava viestiketju on varmaan ulinaa siitä miksi verhot on auki tyhjässä kodissa ja kun asukas tulee kotiin niin hän laittaa ne kiinni. Mikään ei kelpaa.

Vierailija
59/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastaa usein seksiä, on viisainta pitää verhot kiinni.

Vierailija
60/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot kiinni ja ainoa valo tulee ruuduista. En tykkää elää valossa.

Syksy on ihmisen parasta aikaa. Ulkoilen mielelläni 20-00 välisenä aikana.