Miten kukaan voi elää niin että verhot on lähes aina kiinni?
En ymmärrä ollenkaan sitä että asunnossa on usein isotkin ikkunat, ja sitten verhot on kiinni. Ihmiset on sisällä, valot päällä.
Mulle luonnonvalo on todella tärkeää enkä voi juoda edes aamukahvia, ellen näe ulos 😄 Joskus ärsyttää, kun mies herää ennen minua ja lätkäisee vaan keittiöön kattovalot päälle, sen sijaan että avaisi verhot. Tai lukee sähkövalossa verhot kiinni, vaikka ikkunasta tulisi täysin yhtä hyvä valaistus.
Miksi esimerkiksi moneen moderniin uuteen taloon laitetaan hemmetin isot ikkunat katosta lattiaan, ja sitten niissä on aina verhot kiinni koska on naapurit tai tie lähellä?
En ole ahtaanpaikankammoinen, mutta jotenkin en vain kykene olemaan sisällä, jos verhot on täysin kiinni ja ulos ei näe. Karmeaa.
Kommentit (158)
Muistuu mieleen eräskin uutinen, että asunnossaan munasillaan viihtynyt joutui oikeuteen kun nainen väitti että tahallaan paljastelee pihalla leikkiville lapsille.
Miten joku voi elää niin, että tarkkailee ja pohtii muiden verhojen asentoja?
Vierailija kirjoitti:
..albiino? Ehkä vaa kyeeessä.
ÄLÄ tee asiasta ISOMPAA numeroo..kun se on:
jokainen eliölaji elää OMALLA tavallaan. säkin? ok
Opettele kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kyttäät muita? Pakko pitää verhot kiinni.
Tässä todiste, että unoieläjillä on jonkun sortin mielenterveysongelmia esim. vainoharhaisuus.
Minä olen saanut ihan konkreettisia todisteita siitä, että selvää kyyläystä on naapurien toimesta. Toinen naapuri kertoi, kuinka tämä kyylä oli ihmetellyt sitä ja kummastellut tätä, kun meillä näkyi olevan sellaista ja tuollaista. Ja tämä silloin kun oli verhot poissa ikkunoiden edestä. Nykyään on verhot.
Huomasin, että verhojen myötä loppui tuon kyylän jatkuva kulkeminen meidän ovipielessä. Sen kakaratkin on samanlaisia, oikein kurkkivat sisälle. Ja jos lähdetään autolla, niin seuraavat parkkipaikalle.
Toinen kyylä tuli jollain tekosyyllä ovelle ja livautti itsensä meidän keittiöön (joku rahakeräys tais olla) ja suusta lipsahti "Ai, se on tuollainen tuo kukka"!! Mulla on keittiön ikkunan edessä iso kukkanen. Eli sitä oli kyylännyt. Samalla lähtiessään katse pälyili joka suuntaan ja oikein kurkki olohuoneen puolelle.
Ja näitä riittää, ollaan asuttu useissa osoitteissa.
Sama, itse haluan pitää verhoja aina auki, minä itse sekä kasvit, joita on reilusti, tarvitsemme luonnonvaloa. Ei haittaa yhtään, jos joku näkee sisälle. Puoliso repii verhoja kiinni ja sammuttaa valoja, väittää, että naapuri kyttää.
Pidän pitkästä aikaa verhoja auki. Nainen kävelee ohi ja kyttää sisään. Kyttään häntä takaisin. Nainen suuttuu ja pudistelee päätään. Toisten koteihin saa siis kyylätä sisälle, mutta kun omasta kotoaan kyylääkin takaisin niin pitää ihan päätään pudistella.
Tänään pidin verhoja auki ja istuin ikkunan edessä. Monella ohikulkijalla päät kääntyi katsomaan sisälle ja sitten äkkiä häpeissään pois kun katsookin takaisin sisältä. Pari autoa hidasti ja kuljettaja kurkki sisälle. Yksi auto ihan pysähtyi keskelle tietä ja vasta kun nousin ylös tuolilta ja kävelin ikkunaan niin kaasutti pois. Kyllä niitä uteliaita riittää. Kerran eräs tumma mies ihan suuttui ja kävi aggressiiviseksi kun katseli pihaani ja tuijotin takaisin. Meinasi käydä ihan päälle, vaikka olin kotipihallani. Jos verhojen kiinnipitäjät kärsivät mielenterveysongelmista niin mistä nämä kuvailemani ihmiset kärsivät?
Keskiluokkalainen suomaloinen kommunisti kommuunissa asuja on pahin. WhatsApp ryhmät laulaa ja toisista juorutaan. Verhojen asennot, toisten roskat ja autot kiinnostaa. Kaulat pitkänä kuikuillaan. Kaikki johtuu siitä, että omassa elämässä ei ole sisältöä ja ollaab epävarmoja itsestään. Velkaa on, luotot tapissa ja kaikki rahoituksilla ja osamaksuilla. Kulissit pitää pitää yllä hinnalla millä hyvänsä. Idiootin ilme ja tekopyhä hymy, valkoinen BMW tai Audi, samanlaiset vaatteet. Harmaaseen arkeen juoruilista saadaan sisältöä kun tiedostetaan se ettei elämä tästä miksikään enää muutu. Loppuelämä asutaan samassa taloyhtiössä ja maksellaan asuntoa pois ja ollaan samassa työpaikassa. Vähän kuin loppusijoituspaikka/saattohoito. Juuri ja juuri ehkä saadaan asunto taloyhtiössä velattomaksi kun painaa duunia 65v saakka. Kaikki poikkeava hämmästyttää ja kummastuttaa. Mitä ei ymmärrä sitä pelkää ja pelko johtaa vihaan. Bää bää määkii lammas.
Avaan säleverhot siksi aikaa, kun ei ole sähkövaloja. Rakastan ulkoa tulevaa päivänvaloa, mutta en halua, että naapuritalossa nähdään aamiaisella mitä suuhuni pistän tai missä vaatteissa tai ilman vaatteita kuljeskelen. Sama iltaisin. Olisin kuin tarjottimella ilman säleverhoja.
Pakko, koska hullutimo videokuvaa!
"Ei teitä kukaan kyttää, pitäkää verhot vaan auki". Kyttäähän. AP:kin kertoo, että kyttää (vainoaa) naapuriansa ja seurailee verhojen asentoja vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitys on se, että valtaosalla suomalaisista on niin paljon häpeää, ettei haluta muiden näkevän sisään omaan asuntoon ainakaan silloin, kun itse on paikalla.
Haluatko sinä nähdä kun minä istun erittäin ergonomisesti jalat seinällä tietokoneella munasillaan 1 aikaan yöllä?
Joku naapurin setä saattaa ollakin kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani on valonarkuutta ja pidämme verhoja kiinni. Kannattaisi joskus miettiä, että kyse voi olla muustakin kuin, että on salattavaa, mielenterveysongelmainen tai yrittää peitellä "elämäntyyliä" (sekainen koti jne.) mitä täällä on ehdoteltu. Melko loukkaava.
No eikö tuo "valonarkuus" juurikin ole mielenterveysongelmaa?!??! Kivasti olet kasvattanut lapsesi omiin ongelmiisi.
Lyhyt vastaus. Ei ole.
"Valonarkuus" on mielenterveysongelma. Kun pitää kirjoittaa tuo sana heittomerkeillä, on oltava päässä jotain vikaa. Valonarkuus taitaa liittyä hermoratojen (tai silmien valoreseptoreiden) yliherkkyyteen, tai johonkin vastaavaan. En tunne asiaa tarkemmin. Joskus kuullut siitä.
Vierailija kirjoitti:
Muistuu mieleen eräskin uutinen, että asunnossaan munasillaan viihtynyt joutui oikeuteen kun nainen väitti että tahallaan paljastelee pihalla leikkiville lapsille.
Että se siitä kotirauhasta. Saa olla kotona alasti. Kunhan kukaan ei edes vahingossa tule tietoiseksi siitä, että olet alasti. Silloin napsahtaa syyte.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi elää niin, että tarkkailee ja pohtii muiden verhojen asentoja?
Hyvin huonosti. Sillain joku tuollainen voi elää
Vierailija kirjoitti:
Pidän pitkästä aikaa verhoja auki. Nainen kävelee ohi ja kyttää sisään. Kyttään häntä takaisin. Nainen suuttuu ja pudistelee päätään. Toisten koteihin saa siis kyylätä sisälle, mutta kun omasta kotoaan kyylääkin takaisin niin pitää ihan päätään pudistella.
Tämähän se suomalaisilla naisilla monesti on ongelmana tämä pahantuulisuus. Mökötetään, suututaan ja ärsyynnytään. Eipä sellaista monikaan jaksa katsella.
Jos ihminen ei aiheuta minulle tai perheelleni terveydellistä haittaa tai muuta vaaraa niin en puutu toisten elämään millään tavalla.
Nimim. verhot kiinni eikä kiinnosta onko muilla auki tahi kiinni.
Sekös heitä harmittaa, kun kaikki muut eivät ajattele ja tee samoin kuin he. Siinä jopa syy viedä ihmisarvo. Sitähän ne tarkoitti niillä eriävillä käsityksillä...