Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi elää niin että verhot on lähes aina kiinni?

Vierailija
27.04.2024 |

En ymmärrä ollenkaan sitä että asunnossa on usein isotkin ikkunat, ja sitten verhot on kiinni. Ihmiset on sisällä, valot päällä.

Mulle luonnonvalo on todella tärkeää enkä voi juoda edes aamukahvia, ellen näe ulos 😄 Joskus ärsyttää, kun mies herää ennen minua ja lätkäisee vaan keittiöön kattovalot päälle, sen sijaan että avaisi verhot. Tai lukee sähkövalossa verhot kiinni, vaikka ikkunasta tulisi täysin yhtä hyvä valaistus.

Miksi esimerkiksi moneen moderniin uuteen taloon laitetaan hemmetin isot ikkunat katosta lattiaan, ja sitten niissä on aina verhot kiinni koska on naapurit tai tie lähellä?

En ole ahtaanpaikankammoinen, mutta jotenkin en vain kykene olemaan sisällä, jos verhot on täysin kiinni ja ulos ei näe. Karmeaa.

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli omista asioistasi vaan.

Vierailija
82/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännetäänpä toisinpäin... Miten kukaan voi elää niin että verhot on lähes aina auki? Siis yleensä ihmisillä on vaihtelevasti verhot auki tai kiinni riippuen siitä kuinka lähellä muu asutus on ja millainen maisema. Halutaan sekä omaa rauhaa että välillä sitten valoa sinne luolaan. Sitten on niitä jotka ei halua laittaa edes verhoja ja tykkää kävellä ihan kiinni ikkunoissa, pahimmat histrionikot vielä hyvin vähissä vaatteissa.

Minä tykkään pitää verhoja enemmän kiinni kuin auki. Ehkä johtuu siitä että äitini oli tosiaan histrionikko joka suorastaan vimmaisesti availi verhoja, saattoi juoksennella saunasta uimaan kodin poikki alasti tai kuljeskella pelkässä pyyheliinassa kotosalla kun mulla oli kavereita käymässä. Usein valitti miten just silloin kun joku korjaaja tai muu tuli käymään niin hän oli ollut vähissä vaatteissa kotona ja tuli kiire pukea.

Ulkomailla olen törmännyt kotiposeeraukseen jopa eli ihmiset sisustavat huoneita ohikulkijoiden tuijotusta varten. Kaikki valot on päällä illalla ja ikkunoiden eteen on aseteltu huonekaluja niin että varmasti näkyvät ulos. Muutama huone on sisustettu ihan vaan tuijottamista varten jotta kaikki näkisivät miten hieno koti on eikä niissä yleensä edes oleskella. En ymmärrä kuka haluaa elää kuin nukkekodissa jossa kuka vaan voi ulkoa nähdä miten siellä syödään, tuijotetaan telkkaria ja raavitaan takapuolta sohvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei maisema tai ulkoilma kiinnosta lainkaan. Pidän usein verhoja kiinni, koska en jaksa avata niitä. Tässä on ehkä vähän sama tunne, kuin jos joku sanoisi, että miksi et pidä kaappien ovia auki päivisin, jotta voit nähdä kaapin sisällön. Ei vaan kiinnosta ja mitä niitä turhaan renkata auki ja kiinni.

Minulla on töissä huone, jossa on isot ikkunat. Pidän verhot aina kiinni. Yllätyin, kun käytävän sisäkehällä (ei ikkunoita ulos) olevat työntekijät kauheasti kaipaavat ikkunoita. Minulle ikkunat ovat se ja sama. Olenkin sanonut, että voin hyvin vaihtaa huonetta.

En muutenkaan ole kiinnostunut ulkoilmasta. Voin hyvin olla koko viikonlopun sisällä, verhot kiinni ja ulkona käydä vain viemässä roskat.

Sairasta. Ootko varma ettet ole masentunut?

Tuo on sairasta? Mutta transuilu ja homomarssit on mahtavaa ja hienoa. Opettele suvaitsemaan erilaisia ihmisiä.

Vierailija
84/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kyyläämises takia ne pitää verhot kiinni.

Just tää. Eikä myöskään kiinnosta kyylätä, mitä muut ulkona puuhaavat. Jos ikkunasta avautuisi upea maisema, asia erikseen, mutta näkyy vaan naapuritalo. 

Vierailija
85/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan mielenrauhan siitä, kun tiedän että kukaan ei voi nähdä tänne sisälle, eikä tarkkailla mua. En voisi ikinä asua sellaisessa isossa akvaariotalossa, jossa yksi seinä on pelkkää lasia, tai talossa jonka ulko-ovessa on lasi.

Miksi ihmeessä sä kuvittelet, että kukaan haluaisi tarkkailla sua. Mielensairaus se on tuokin. 

En mieti että joku tarkkailisi, mutta en myöskään halua entaa edes vilkaisumahdollisuutta kenellekään ohikulkijalle tai vastskkaiselle talolle. Miksi ihmeessä tuo on taas sitten joillekin vaikea ymmärtää? 

Riippuu tietenkin vähän asunnosta ja ikkunoista. Jos kaikki pitää suljettuna niin saattaa olla epäviihtyisää, varsinkin jos pitää sillätavalla töysin kiinni sälekaihtimet.

Miksi ihmeessä pitäisi pitää esim. kadunpuoleiset sälekaihtimet auki, jos koen epämiellyttäväksi ja onko se nyt niin epäilyttävää tai epäviihtyisää kun pidän kuitenkin metsän puoleisent auki.

Tuokin on sellaista ylidramaattista psykohömppää! Huhhuu se on varmaan masentunut....huhuu se on varmasn harhainen. Buhahaaaaaaaaa

Viihtyisyyteen kyllä vaikuttaa mutta ei siihen tarvita sitä, että joka ikkunan sälekaihtimet on auki tai jopa nostettu ylös!

Vierailija
86/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännetäänpä toisinpäin... Miten kukaan voi elää niin että verhot on lähes aina auki? Siis yleensä ihmisillä on vaihtelevasti verhot auki tai kiinni riippuen siitä kuinka lähellä muu asutus on ja millainen maisema. Halutaan sekä omaa rauhaa että välillä sitten valoa sinne luolaan. Sitten on niitä jotka ei halua laittaa edes verhoja ja tykkää kävellä ihan kiinni ikkunoissa, pahimmat histrionikot vielä hyvin vähissä vaatteissa.

Minä tykkään pitää verhoja enemmän kiinni kuin auki. Ehkä johtuu siitä että äitini oli tosiaan histrionikko joka suorastaan vimmaisesti availi verhoja, saattoi juoksennella saunasta uimaan kodin poikki alasti tai kuljeskella pelkässä pyyheliinassa kotosalla kun mulla oli kavereita käymässä. Usein valitti miten just silloin kun joku korjaaja tai muu tuli käymään niin hän oli ollut vähissä vaatteissa kotona ja tuli kiire pukea.

Ulkomailla olen törmännyt kotiposeeraukseen jopa eli ihmiset s

Tuohan se oikea mielenterveysongelma on. Narsismia. Väkisin tuodaan omaa itseä ja kotia esille. Pakotetaan ihmiset katsomaan. Normaali ihminen on vaatimaton ja hillitty. Ihmiset jotka pitävät verhoja kiinni eivät myöskään koskaan tee aloituksia miksi jollain on verhot aina auki. Verhoja auki pitävät tekevät vuodesta toiseen. Nuppivika heillä. Kontrollin tarve, huomion tarve ja narsismi.

Vierailija
87/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on tämä kyyläyskulttuuri maailman huippua 😂

Vierailija
88/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä muiden verhoista kiinnostuneet ja omia aina aukipitävät ovat selvästi SDP:n kannattajia, naisia ja töissä naisvaltaisilla aloilla kuten terveydenhuollossa yms. Heidät tunnistaa kyllä naamasta...

Vierailija
89/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sälekaihtimet ovat hyvät ,raota niitä hieman niin näet hyvin ulos ja uteliaat ei näe sisälle .

Vierailija
90/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä pidän verhot auki niin kauan, kun parvekkeella alkaa auringon porotus iltapäivällä. Myös kesäöisin pimennysverhot ovat kiinni.

Talvisin pidän verhot auki. Paitsi ehkä nyt, kun viereen ilmestyi rakennustyömaa, jossa joku samperin valonheitin porottaa 24/7. Voisivat kyllä sammuttaa sen, kun työpäivä päättyy. 

Vierailija
91/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sälekaihtimet ovat hyvät ,raota niitä hieman niin näet hyvin ulos ja uteliaat ei näe sisälle .

Pidän sälekaihtimet aina alhaalla, mutta raollaan. Se estää lintuja lentämästä ikkunaan ja taitamasta niskaansa. Isompi lintu voi myös rikkoa ikkunan, kokemusta on.

Vierailija
92/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei maisema tai ulkoilma kiinnosta lainkaan. Pidän usein verhoja kiinni, koska en jaksa avata niitä. Tässä on ehkä vähän sama tunne, kuin jos joku sanoisi, että miksi et pidä kaappien ovia auki päivisin, jotta voit nähdä kaapin sisällön. Ei vaan kiinnosta ja mitä niitä turhaan renkata auki ja kiinni.

Minulla on töissä huone, jossa on isot ikkunat. Pidän verhot aina kiinni. Yllätyin, kun käytävän sisäkehällä (ei ikkunoita ulos) olevat työntekijät kauheasti kaipaavat ikkunoita. Minulle ikkunat ovat se ja sama. Olenkin sanonut, että voin hyvin vaihtaa huonetta.

En muutenkaan ole kiinnostunut ulkoilmasta. Voin hyvin olla koko viikonlopun sisällä, verhot kiinni ja ulkona käydä vain viemässä roskat.

Siis jos ei käy töissä tienaamassa omaa elantoaan niin juma...uta se on sitten masennusdiagnoosi. Tuollaiset verhojen kiinnipitämiset varmaan pönkittää tuota diagnoosia sopivasti ja kattavasti 

Eiköhän henkilö saada sinne töihin ja pitämään ne verhotkin auki jos järjestetään vähån pakkohoitoa jotain fyysispsyykkistä mikä toteutetaan vielä rikoksin. Siinäpä jo alkaa mielenterveys buhshaaa vaan  järkkymään ja jopa diagnoosit on jo selvät.

Ja sitten kun kysellään perään niin tulee "mitäh oletko harhainen" vastaajina ne jotka mukana rikollispaskajutuissa terveydenhuollossa. 

Vierailija
93/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran naapuri alkoi huutelemaan aukinaisesta ikkunasta sisälle. Ihmisillä ei ole mitään tapoja. Ei keskusteluita käydä huutamalla ikkunasta sisään tai mölisemällä porraskäytävässä. Toisen kerran toinen naapuri huusi parvekkeelta minun parvekkeelle. Pidän verhot ja ikkunat kiinni, koska haluan olla suomaloisturaaneilta rauhassa.

Vierailija
94/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset joilla on mielenterveysongelmia tekevät noin. Tai jos ei vielä ole, niin tulee.

Mit vit?

Vierailija
95/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on sairasta? Mutta transuilu ja

No kyllähän kalu naisella on paljon mielenkiintoisempaa kuin pillu naisella tai kulli miehellä.

Vierailija
96/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla olen vähissä vaatteissa ja meen töihin ja harrastuksiin ja illalla taas kevennän asun

Vierailija
97/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossani paistuu auringon paistaessa, jos ei ole kaihtimet ja verhot kiinni, kun ainoat ikkunat ovat auringon puolella.

Nyt ilman viiletessä pidän välillä kaihtimet ja verhot auki auki olevista ikkunoista tulevan viileän ilman estäessä lämpötilan nousua asunnossa, mutta silloin pitää oleskella kauempana ikkunoista, jos ei pidä ulkoa käyvästä viileydestä. 

Vierailija
98/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pyörätien ja 20m päähän vastapäisestä talosta asumaan maan tasalle, niin katotaan kauanko sulla on verhot auki. Sama kun asuis näyteikkunassa.

Vierailija
99/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pitää verhoja kiinni tien puolella kun naapuruston lapset näkee ikkunasta muuten meidän koirat ja tulee tahallaan ärsyttämään niitä ikkunan taakse. Sen takia ollaan etsimässä uutta taloa vähän syrjemmästä.

Vierailija
100/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot kiinni = rauhaa ja yksityisyyttä, enkä häiritse koikkelehtimisellani muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi