Milloin perheenäitinä saa kunnolla omaa aikaa?
Minkä ikäinen nuorimman pitää olla, että äitinä saa vihdoin kunnolla omaa aikaa? Siis useita tunteja kerralla. Olen tilanteessa, jossa lapsen isä päätti häipyä lapsen ollessa kaksi ja lasta hoitavia tukiverkostoja minulla ei ole. Oma aikani on siis lapsen nukahdettua illalla ennen kuin nukahdan itse tai jos otan lastenhoitajan mennäkseni lääkäriin. Lapseni on introvertti ja ujo ja aika minussa kiinni, ei ole näköpiirissä että alkaisi vaikka yökyläilemään kaverilla aikoihin, kun päivät päiväkodissa ja nyt eskarissakin on yhtä tuskaa kun ei halua olla.
Kommentit (125)
Miksi nykyään tarvitaan omaa aikaa? Ennen saatiin 10 lasta ja siinä oli koko aikuiselämåksi hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään tarvitaan omaa aikaa? Ennen saatiin 10 lasta ja siinä oli koko aikuiselämåksi hommaa.
Ihmetyttää, miksi se lapsen isä tarvitsi 24/7/365 omaa aikaa. Lapsen äidin satunnaista tarvetta omaan aikaa en taas ihmettele yhtään.
Meillä ydinperhe, mutta hankittiin lastenhoitaja kun lapsi täytti 3v. Sen jälkeen ollaan pari kertaa vuodessa pidetty treffi-iltoja ja oltu ilta pois. Lapsi oli siihen tuolloin valmis ja kaikki mennyt hyvin. Lapsenvahti haettiin Sitly-sovelluksen avulla.
Kyllä uskon että lapsi tottuu vaikka viikottaisiinkin menoihin nopeasti. Oma aika on jaksamiselle tärkeää.
Onko ketään kaveria, joka voisi ottaa lapsen yön yli hoitoon? Meillä kaveriperheen kanssa tällainen diili puolin ja toisin, lapset eivät ole varsinaisesti keskenään kavereita mutta hyvin sujunut silti.
Uppp