Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko YHTÄKÄÄN joka olisi joka kuukausi laittanut "muutaman kympin" säästöön ja elää nyt miljonäärielämää?

Vierailija
27.04.2024 |

Luulisi että heitä olisi melkoinen määrä mutta en tunne ketään sellaista. Eihän se muutaman kympin sivuun laittaminen nyt ole homma eikä mikään. Monilla menee enemmän viinaan, röökiin, kannibikseen, piriin, tai lottoon.

Kommentit (233)

Vierailija
161/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata nyt säästää, kun asumistuki leikkaantuisi.

Siksi opiskelijat siirrettiinkin asumislisän piiriin 😊

Vierailija
162/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siskostani miljonääriä tullut, mutta sata donaa on säästänyt, vaikka oli pienituloinen yh. Ikää nyt siis 52v.

Mulla on vähän sama. Olen keskituloinen 53-vuotias yh. Rahastoissa oli reilut 140000, sitten ostin asunnon, johon irrotin rahastoista osan. Ei tarvinnut niin isoa lainaa ottaa. Jätin vielä osan sijoituksista korkoa kasvamaan ja turvaa tuomaan yllätysten varalta. Alaikäiselle lapselle olen myös säästänyt indeksirahastoon pesämunan tulevia opiskeluja, ajokorttia, yms. varten. Kivastihan nuokin on kasvaneet. 

Miljonääriä minusta tuskin koskaan tulee, mutta kyllä vähäisempikin vararahasto mieltä rauhoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aina kaikki sanoo, että kun sijoittamisella saa varmaa tuottoa. No eihän se vıttu voi niin toimia, että aina jokainen sijoittaja tienaa. Eiku ai niin joo, pitää sijoittaa rahat oikeisiin kohteisiin. Joo, niinhän ne kaikki haluaa tahallaan sijoittaa rahansa väärin ja hävitä ne.

Tuo on se yleinen harhaluulo. Indeksirahasto esimerkiksi sisältää 15 pörssin isointa yhtiötä ja pari kertaa vuodessa uudistuu niin, että huonoin putoaa pois ja uusi nousee tilalle. Sijoittamisen salaisuus on se pitkä aika. Vuodessa kurssit voi mennä ylös ja alas mutta 10 vuoden aikana tasaisesti pompottelee ylöspäin. 

No ketä vıttu kiinnostaa odottaa pieniä tuottoja iät ja ajat, ja sitten kun jotain olisi kertynyt, niin heität lusikan nurkkaan. Ennemmin käytän rahat jo ennen kuolemaani tai rollaattori-ikääni.

Vierailija
164/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aina kaikki sanoo, että kun sijoittamisella saa varmaa tuottoa. No eihän se vıttu voi niin toimia, että aina jokainen sijoittaja tienaa. Eiku ai niin joo, pitää sijoittaa rahat oikeisiin kohteisiin. Joo, niinhän ne kaikki haluaa tahallaan sijoittaa rahansa väärin ja hävitä ne.

Tuo on se yleinen harhaluulo. Indeksirahasto esimerkiksi sisältää 15 pörssin isointa yhtiötä ja pari kertaa vuodessa uudistuu niin, että huonoin putoaa pois ja uusi nousee tilalle. Sijoittamisen salaisuus on se pitkä aika. Vuodessa kurssit voi mennä ylös ja alas mutta 10 vuoden aikana tasaisesti pompottelee ylöspäin. 

No ketä vıttu kiinnostaa odottaa pieniä tuottoja iät ja ajat, ja sitten kun jotain olisi kertynyt, niin heität lusikan nurkkaan. Ennemmin käytän rahat jo ennen kuolemaani tai rollaattori-ikääni.

Tutkimustenkin mukaan turvaa tuova vararahasto lisää ihmisen onnellisuutta enemmän kuin mikään muu yksittäinen asia.

Vierailija
165/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mua naurattaa kun tuulipuvut menee pankkiin kysymään sijoitusnevoja joltain merkantilta. Kysykääpäs paljonko herra sijoitusneuvojalla on itsellään säästössä pankin sijoitusinstrumenteissa?! Ai ei yhtään?? 

Vierailija
166/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olisi hyvin toiminut, jos olisi laittanut äppleen tai bitconiin.

Vierailija
167/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta aloitin itse sijoittamisen vajaa kaksi vuotta sitten hieman alle 30 000 euron pääomalla. Tuotto tuona aikana eri sijoitustuotteista: 3%, 5,5%, 12%, 13% . Huonoin tuotto obligaatioista-no opin nyt sen, että milloin korkoihin kannattaa sijoittaa ja milloin ei. rahastot ovat tuottaneet tuottaneet tuon 12%. Lisäksi säästän sijoitusvakuutukseen , säästösumma nyt vajaa 3 000. 

Vierailija
168/233 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästyy ihan itsestään ilman mitään erikseen 'sivuun laittoa' kun ei vaan käytä kaikkea mitä tilille tulee, sitten vaan siirtää eri tilille

Vierailija
169/233 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusneuvonnassa unohdetaan kummasti aina kulut sekä riskit. Välityskulut, verot, tappiot jne. Lisäksi kun rahat viimein haluaisi nostaa pois, voi taloudessa ollakin huono hetki nostaa. Suuremmat summat saa helpommin hajautettua, mutta pienet summat ei.

Juur näin! Sijoitinpa minäkin vuonna eräänä tonnin ja sitten 50-100 e/kk. Lopputulos: olen edelleen köyhä kuin kirkonrotta. Koirat kyseessä kintuille ja variksetkin nauraa. Ts. Rahat meni ja rumakin lähti.

Vierailija
170/233 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

169 korjaa: " koirat KUSEVAT kintuille". Tämä ennustava puhelimessa voisi lopettaa työnsä, kun yhtään sanaa osaa ennustaa oikein...

Vierailija
171/233 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut talteen joka kuukausi 1600 euroa, kun olen maksanut omaa taloa. Parin vuoden päästä talo on maksettu ja sen jälkeen palkasta jää ihan eri tavalla käteen. Rahaa en ole saanut yhtään säästöön, kun aina löytyy rahareikiä. Välillä harmittaa, kun en ole saanut rahallista puskuria. Taas on ensi kuussa tulossa niin isoja laskuja, että rahat riittävät juuri ja juuri. 

Vierailija
172/233 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laittanut muutaman satasen joka kuukausi säästöön mutta en mihinkään rahastoihin, tileillä ovat.

Vierailija
173/233 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän nyt kympillä kuussa kukaan miljonääriksi lupaakaan. Sadastatuhannesta on pitkä matka miljoonaan minusta kyllä se satatonniakin voi jossain elämän vaiheesa lämmittää.  

Itse olen palkasta säästäntt ja sijoittanut puolen miljoonan varallisuuden, olen alle 50v ja myös elänyt mukavasti nämä vuodet. Kyse on prioriteeteista ja mihin/miten rahansa sijoittaa ja toki sen että käy töissä ja yrittää parantaa palkkatasoaan. Kuluista, riskeistä yms. kyllä todellakin puhutaan kaikessa sijoitus materiaalissa jos vaan viitsii lukea. Oma hölmöys on vain oma vika, ei sijoitusyhtiöiden.

Vierailija
174/233 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miljonääri, sillä olen sisäistänyt sijoittamisen järjen vasta 5kymppisenä. Eli aivan liian myöhään päästäkseni nauttimaan korkoa korolle ilmiöstä täysimääräisesti.

Sijoituksissa on nyt noin 15 tonnia, ja joka vuosi kasvatan pottia 2-3 tonnilla. Tavoitteena on, että kasassa olisi noin 60 tonnin potti eläkeiässä. Siitä saisi nostaa noin 500€ extraa 10 vuotta. Eihän se paljoa ole, mutta mahdollistaisi esim. siivojan tms.avustajan pari kertaa kuukaudessa.

Vierailija
175/233 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran säästetty aina, mutta miljoonat tuli ihan miehen työn osakepalkkioista jotka veti satojen prosenttien kasvut. Ilman niitä ei olisi miljoonia. Normisäästöt olisi joitan satoja tuhansia. Osakesalkussa on +300% -80% osakkeita ja siltä väliltä, osa rahastoista tehnyt tappiota, osa tuottoja, ei noista juurikaan rikastuttu. 

Sijoitusasunto on, siinä hyvin maltillinen OPO tuotto jotain +10% mutta riskit suuret, pidetään asuntoa jos tästä jossain vaiheessa lähtee taas asuntomarkkinat kuumenemaan, tällä hetkellä myyntimenisi kuluineen tappiolla. 

Vierailija
176/233 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tärkein omaisuuden kartuttaminen on tällä hetkellä asuntolaina. Tarkoitus olisi maksaa se 6-7 vuodessa pois. Aloitin maksamaan heinäkuussa -23 (pääoma oli 80 000) ja nyt jäljellä 69 700. 

Sijoituksissa jonkun verran tällä hetkellä (140k), mutta osa niistä sijoituksista on mennyt alaspäin, joten varmaankin tilanne on aika lähellä +/-0 voittojen kannalta eli ei kovin tuottoisaa... Taidankin alkaa ostamaan vaan Nordeaa, niin saa ainakin vuosittain suht hyvät osingot vuosittain, jotka sitten taas sijoituksiin.

Tileillä on 70k, mutta tosin tuosta 60k on firman tilillä ja vaikka se onkin toiminimi eli periaatteessa minun rahaa, niin kohtelen sitä tiliä täysin firman tilinä eli niitä varoja ei todellakaan laiteta sijoituksiin.

Nyt 52v ja eipä näillä omistuksilla eläkepäivistä vielä kuin kaukaisesti haaveilla (jos sitäkään)... En kylläkään elä mitenkään säästeliäästi eli varmasti saisin sijoitettua huomattavasti enemmän tai lyhennettyä tuota asuntolainaa nopeammin, mutta en pidä sitä mielekkäänä. Täytyy sitä rahaa käyttää nytkin. Itsellä mm. ratsastusharrastus, johon kiitettävästi varoja menee + auto, vaikka asun Helsingissä enkä muutenkaan kukkaroa liian tiukilla pidä. 

Mutta onhan se helpottavaa, että ns. yllättäviä menoja ei tarvitse pelätä, kun puskuria löytyy.

Vierailija
177/233 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. 

50 e sivuun/kk x 40 v = 24 000 e

500 e sivuun/kk x 40 v = 240 000 e

5000 e sivuun/kk x 40 v =

2 400 000 e

Ja summat ovat ilman korkoja tai tuottoja. 

Todennäköisesti 500 e pystyy kepeästi laittamaan sivuun, jos ansaitsee päälle 3000 e/kk, asuu 30 neliön vuokrayksiössä eikä perusta perhettä 40 vuoteen ja että töitä riittää eikä koskaan sairasta vakavia sairauksia eikä joudu väkivaltaa kokemaan.

Sitä enemmän säästää mitä halvemmalla asuu. Hyvinkin voisi kuvitella, että jos poika jää lapsuuden kotiinsa ja harrastaa sydämensä kyllyydestä vain koneella pelaamista hänestä voisi 60 vuotiaana kehkeytyä miljonääri, aikaisemminkin, jos sijoitukset ovat menneet nappiin.

Minusta raha on vain väline, ei elämäntehtävä. 

Vierailija
178/233 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90 vuotta kun säästelee kympin kuussa niin alkaa olla miljoona kasassa 7% keskimääräisellä osaketuotolla. Eli kovin pitkään ei ehdi miljoonastaan nauttia.

Mutta laita vaikka 30e heti vauvasta aloittaen, ja huomioi korkoa korolle. Voit vaikka parikymppisenä lopettaa, mutta laske paljonko on vaikka 50-60v ikäisenä.

Vierailija
179/233 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuorempana aloittaa, sen helpommalla omaisuus kertyy. Eikä tarvitse edes tosiaan koko ikäänsä sijoittaa, vaan kun säännöllisesti sijoittaa joitain kymppejä 15-20 vuotta, ja antaa sijoisten elää omaa elämäänsä jossain hyvin hajautetussa rahastossa, niin kyllähän sitten eläkkeelle jäädessä on hyvä potti kasassa. Jos aloittaa vasta 40 vuotiaana on kyllä myöhäistä toivoa mitään merkittäviä summia muutaman kympin kuukausittaisella panostuksella. Pointti on juuri siinä, että aika nostaa lopullista voittoa.

Vierailija
180/233 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sellaisia jotka laittoi ensin pari kymppiä, tai noh, markka-aikana taisivat laittaa 50-100mk/kk. 

Sitten myöhemmin nostivat summaa vähitellen hieman ylemmäs aina jonnekin 100€/kk ja nykyään omistavat 1+M euroa rahastoissa ja osakkeissa.