Vuoden ahdistavin juhla edessä
Vappu, se suomalaiset kahtia jakava juhla. Ylioppilaat ja ei yli oppilaat. Mä en ole yo ja pysyn vappuna visusti kotona. Häpeän kun ei ole lakkia. Ja lakin kanssa kulkevat ovat olevinaan parempia.
tunteeko teistä muutkin ei lakin omistajat häpeää eikä mene ulos vappuna? En voi olla ainoa.
Missään muualle ei ole vastaavaa, että yhtenä päivänä kansa on kaksi eri porukkaa, paremmat ja huonommat.
kivaa vappua kaikille!
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
I päivä vuodessa kun luuserit tajuaa olevansa luusereita.
juuri tämän tyyppisten ajattelijoiden takia en mene ulos.
suomi, se onnellisin maa.
Olen ylioppilas, enkä edes omista lakkia. Enpä olisi uskonut, että tällaisestakin voi joku ahdistua. Jos noin ottaa koville, mene aikuislukioon.
Niin. Juuri tätä tarkoitin. Tienaan yli 8k mutta en ole yo vaan muita kouluja käynyt ja olen onnellinen kaikki muut pvä vuodessa paitsi 1.5.
muutin lukion tokalla Lontooseen. Jäi lukio kesken mutta löysin urapolun joka hakee vertaistaan.
Persuja ja kokkareita ahistaa, kun työväki juhlii. Menisivät töihin.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Juuri tätä tarkoitin. Tienaan yli 8k mutta en ole yo vaan muita kouluja käynyt ja olen onnellinen kaikki muut pvä vuodessa paitsi 1.5.
muutin lukion tokalla Lontooseen. Jäi lukio kesken mutta löysin urapolun joka hakee vertaistaan.
Mikset käy työn ohessa lukiota loppuun? Kaikki ystäväni opiskelevat työn ohessa yliopistosta lisäopintoja, vaikka ovat jo maistereita ja joku aikuislukio, jota järjestetään muutenkin iltaisin menisi helposti.
Vierailija kirjoitti:
jos yo-tutkinto on sinulle noin tärkeä niin mikä estää sinua se hankkimasta.
Jos Ap on noin ahdistunut siitä, ettei ole yo-lakkia, niin marssii kauppaan ja ostaa sellaisen. Siellä niitä on tähän aikaan vuodesta myynnissä. Tai har kirpparilta. Ainakin omani oli siellä, kerran käytettynä, lakkiaispäivänä 32 v sitten, muutama vuosi sitten näin keväällä, ja heti kelpasi jollekin.
Itse oon maisteri, mutta työväen juhla wappu mulle on. Ja tietty kevään juhla.
Ylioppilasvuosi oli aikoinaan ihan kamala monestakin eri syystä, ja vielä senkin jälkeen meni muutama vuosi ennen kuin pääsin yliopistoon. En siis koskaan oikein kunnolla nauttinut valmistumisestani. Jopa uutiset kirjoituksiin liittyen ahdistivat. Nyt viime vuosina olen päässyt siitä yli ja kehtaan käyttää hattua, olen iloinen saavutuksestani. Miten se on sinulta pois?
En laittaisi noin rumaa lihakauppiaan tai laivan kapteeni mallista hattua. Lukio jäi kesken mutta en olisi muutenkaan tuollaista hattua ostanut vaikka olisi sen loppuun asti päässyt. En olisi kuitenkaan sitä lähtenyt vappuna ulkoiluttamaan. Mun naamaani sopii joku tyylikkäämpi ja naisellisempi hattu paremmin. 😅
Ei ole vuosikymmeniin enää nuoruuden jälkeen kiinnostanut lähtee kotoo mihinkään ihmismassaan. Kivempi ihan kotipihassa grillata ja nautiskella simaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen työn muistojuhla, joopa.
Kyllä!
Huomaa että lakin omistavien on helppo vastata että sinne vaan joukkoon vaikka vappuhattu päässä.