Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset käy ostoksilla pienissä putiikeissa?

Vierailija
26.04.2024 |

Mikä on tekosyysi? 

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HInta.

Esim vaatekaupoissa myydään samoja rytkyjä kuin rantakojuissa ja toreilla etelä-Euroopassa. Suuri osa tulee Turkista tai Pakistanista tai Kiinasta kuitenkin. 

Esimerkkinä pellavamekko minkä ostin 2v sitten: Italiassa 25€, Saksassa 42€ ja Suomessa 100e. Miksi maksaisin liikaa?? 

Vierailija
62/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä saisi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ensin olla rahaa että olisi varaa käydä pienissä putiikeissa, mutta Suomessa on katsottu tärkeämmäksi kyykyttää kansaa, maksoi mitä maksoi! Näinollen tässä maassa ei voi ryhtyä yrittäjäksi kun kansa on ryövätty varattomaksi ja ostovoimattomaksi psykopaattisten johtajian toimesta.

Vierailija
64/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on niin pientä. En tykkää olla niin lähellä myyjää.

Vierailija
65/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä putiikeista saa ruokaa. Mitä ihmettä ostaisin sellaisesta?

Vierailija
66/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni valikoima. 

Vierailija
67/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn jos sieltä saa jotain mitä ei muualta saa ja kohtuu hintaan. Kohtuu hinta ei ole tässä kohden sama kuin halvalla.

Vierailija
68/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa on tarjolla mitään sellaista, mitä tarvitseisin/olisin kiinnostunut. Omaan harrastukseen liittyvät tavaratkin tilaan verkosta.

Vierailija
69/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) olen töissä silloin, kun ko. liikkeet ovat auki. Ilmeisesti aukiolo arkena 8-17 ja lauantaina 10-14 kannatttaa? Sunnuntaina kiinni. 

B) monesti nuo kaupat myyvät jotain ihania härpäkkeitä sisustukseen, eli ei kiinnosta minua. Jos kiinnostaisi, niin tasan saa ostettua marketista halvemmalla. Kannattaisi käyttää eri tukkuria, kuin Prisma. 

C) sijainti on sellainen, että liikkeeseen pitäisi todella haluta mennä. Eli parkkipaikkaa ei ole lähellä. 

Vierailija
70/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa käydä missään spesiaaliliikkeissä, kiinakaupasta vaan tilaa vaatteet ja tavarat ja lidlistä ruoat.

Nuo tuo on pohjanoteeraus. En kyllä pystyisi tuommoiseen elämään.

Ihan tavallista elämää hän viettää. Sieltä mistä halvalla saa ostetaan. Ei tässä rahaa ole tuhlattavaksi asti.

Vierailija
71/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei ole.

Aika pätevä "teko"syy

72/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankaluus. Ensinnäkin en tiedä, missä on pieniä putiikkeja ja mitä niiden valikoimista löytyy. Eipä ole näkynyt yhdenkään pienen putiikin mainosta sen enempää telkkarissa kuin tullut postilaatikkoonkaan. Vaikka sitten jostain saisikin tietää, että okei, Helsingin keskustassa Kaivokadulla on pieni putiikki, jossa  myydään  vaikkapa mulle mieleisiä kenkiä, en voi tietää, löytyykö myymälästä just mun kokoani. Asun pääkaupunkiseudulla eikä mulla ole autoa, mutta HSL on hankaloittanut reittimuutoksillaan liikkumista niin, ettei oikein huvita käyttää kahta ja puolta tuntia vain käydäkseni katsomassa, oisko mun kokoa. Joitakin vuosia sitten kiersin Helsingin keskustan kaikki kenkiä myyvät liikkeet etsiessäni koon 35-36 kirkkaanpunaisia ballerinoja. Ei löytynyt. Tulin kotiin, hain Googlen kuvahaulla ja viidessä minuutissa olin tilannut kirkkanapunaiset ballerinat.

Vähän aiheen ohi, mutta just viikko sitten googletin vihannes- ja hedelmäpuristimeeni uutta sihtiä. En tarvinnut uutta 180€ laitetta vaan ainoastaan varaosan. Eipä löytynyt yhtäkään myymälää, josta olisi saanut varaosan. Siis Suomesta. Noh, Norjasta sain tilattua ja toimitettiin kotiovelle asti. Ennen nettiä olisin varmaan kiertänyt isommissa ja pienemmissä kodinkoneliikkeissä kyselemässä varaosaa ja ollut pettynyt, kun ei löydy. Ostanut ehkä uuden laitteen, vaikkei vanhassa ollut muuta vikaa kuin sihti. Onneksi on netti. 

Vierailija
73/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tilata netistä. Laajempi valikoima ja saa rauhassa tutkia tuotteita omassa kodissaan, ilman että kukaan myyjä häiritsee. Jos löytää kivan tuotteen, voi myös helposti tehdä haun löytyisikö täsmällleen sama tuote muusta verkkokaupasta halvemmalla. 

Vierailija
74/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ku myyjät kyttää

Vierailija
75/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, jos myyvät jotain oikeasti alkuperäistä/laadukasta, kuten paikallisia elintarvikkeita. Tampereella esimerkiksi se pieni lelukauppa jossa kaikki on tehty puusta on aika symppis ja TakeT:ssä on oikeasti laaja ja hyvä valikoima eri teelaatuja.

Vierailija
76/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskat aukioloajat, kalliit hinnat, usein autolla ei pääse lähelle ja uuden ostaminen on niin out. 

Autolla ei pääse lähelle? Terve ihminen jaksaa mennä kävellen ne muutamat sadat metrit!

Vierailija
77/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskat aukioloajat, kalliit hinnat, usein autolla ei pääse lähelle ja uuden ostaminen on niin out. 

Autolla ei pääse lähelle? Terve ihminen jaksaa mennä kävellen ne muutamat sadat metrit!

Jos lähtee satoja metrejä kävelemään jonnekin putiikkiin, niin sinne pitää jo todella haluta. Fiksu kauppias laittaa putiikkinsa niin, että sinne on helppo päästä - myös laiskan rahalla on ostovoimaa. 

Vierailija
78/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, pienistä putiikeista löytää ihania vaatteita ja myyjän avustuksella löytyy sellaista mitä ei itse osaisi edes katsoa. Pari putiikkia tosin kierrän kun niissä omistaja suuttuu jos ei osta.

Vierailija
79/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet pikkuputiikit täällä on turisteille suunnattuja, en tarvitse magneettia missä lukee "muisto omasta kotikaupungista" tai postikorttia maisemasta jonka näen ikkunasta. Pienet vaateliikkeet myyvät vaatteita jotka eivät ole minun makuuni.

Vierailija
80/94 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun syyt on tässä:

Tampereella ostin pikkuliikkeitä husqvarnan ompelukoneen  

Menin mieheni kanssa myöhemmin ostamaan vielä jotain lisätarvikkeita. Omistajapariskunnan rouva sanoi hiljaa siellä myös työssäolevalle tyttärelleen, että mene perässä katsomaan ettei se varasta, kun menin reunalla olevalle hyllylle. 

En ole tuon jälkeen käynyt mokomassa paikassa. 

Ja sitten vaateliikkeet. Tuttava kävi Turussa niin hienossa liikkeessä, että myyjä tuli ovelle sanomaan, ettei täällä ole mitään sulle. Tuttu sisuuntui ja meni kampaajalle ja laittoi paremman takin. Sai palvelua, mutta ei tahallaan ostanut mitään. 

Helsingissä on ihan kamala kiinalaisomisteinen pieni juhlapukuliike. Tytär kokeilin 2 pukua ja sanoi, että haluaa käydä vielä toisessa liikkeessä. Omistaja suuttui ja työnsi fyysisesti ulos huutaen out out out (ei osannut suomea)

Postimerkkiliike Tampereella: oltiin käyty muutamana päivänä ja ostettu joka kerta. Sit mentiin samana päivänä uudelleen.  Omiatajapariskunnan nainen sanoi, että taas te. Vähän kiukkuisella äänellä jopa. Sanoin, että eikö ole hyvä, että käymme. Myönsi, että onhan se. Ei ole huvittanut enää käydä. 

En enää viitsi mennä mokomiin pikkuliikkeisiin. Omistajat on usein ihan omituista porukkaa tai liian ahneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi