Miksei ihmiset käy ostoksilla pienissä putiikeissa?
Kommentit (116)
Ne on auki silloin kun mä olen töissä, enkä kyllä viiti illallakaan lähteä ihan vaan kauppoihin pyörimään, niin 80-lukua.
Toinen on sitten valikoima, netistä löytää sen mitä tarvii isommalla valikoimalla ja parempaan hintaan. Miksei pikkuputiikit ole perustaneet nettikauppoja?
Kerran menin paikalliseen pieneen laukkuliikkeeseen, kun tarvitsin uuden käsilaukun. Halusin tukea paikallista yrittäjää. Laukut olivat korkeilla hyllyillä poikittain, joten niitä ei pystynyt näkemään. Myyjä (ehkä omistaja) otti laukun kerrallaan hyllystä ja näytti niitä minulle. Kesti ikuisesti käydä kaikki mustat nahkaiset olkalaukut läpi. Mikään laukku ei ollut sellainen, jonka halusin, joten olin tuhlannut myyjän aikaa ja omaani. Tilasin laukun sitten kuitenkin netistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä tätä, ettei saisi katsella muka rauhassa. Olen itse myyjä tuollaisessa pikku putiikissa ja en todellakaan kyttää asiakkaita. Onkohan tämä teidän omassa päässänne? Tietty voi tulla tuollainen olo, jos pieni paikka että sulta nyt odotetaan jotain, mutta ei siellä tarvia alkaa myyjän kanssa seurustelemaan.
Minun mielestä riittää, että myyjä huomioi asiakkaan kerran ja ilmoittaa, että saa kysyä apua tarvittaessa. Viimeksi kävin pienessä kenkäkaupassa ja myyjä tuli tarjoamaan apua kaksien eri kenkien kanssa. En tarvinnut. Vilkaisin pohjallisten hyllyä noin 10 sekunnin ajan, niin hän tuli jo kysymään että tarvitsenko apua niiden valinnassa. Olen liian epäsosiaalinen pieniin kauppoihin valitettavasti.
Huono valikoima. Keskinkertaista "tein itse, mutta myyn kalliilla" -tuotetta.
Mitään tilpehööriä en muutenkaan ostele. Harrastuskamat saa helpoiten netissä.
Muutamia tuotteita on, mitkä ostan kivijalasta. Näihin liittyy myös huoltotarve, mikä hoituu samassa liikkeessä.
Pihaan on myös päästävä autolla. Julkisiin en ole kajonnut 20 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kävin, kun oli yhdessä pikkuliikkeessä muuttomyynti. Omistajalla oli kiire paikkojen laitoissa, joten sain katsella rauhassa :) Olen kulkenut saman liikkeen ohi melkein 5v., mutta se kerta oli ensimmäinen ja viimeinen. Yllätyin liikkeen kodikkuudesta. Löysin yhden laadukkaasti käsinpunotun avainnauhan -50%. Normihinta olisi ollut 45 €, mikä on valitettavasti liian korkea avainnauhasta.
No 22.50€ on edelleen aivan liian korkea hinta avainnauhasta. Euro-kaksi on maksimi moisesta.
Eniten ihmetyttää nämä askartelukaupat, mitkä myyvät tässäkin ketjussa mainittuja käsin tehtyjä koruja, nauhoja, villasukkia, lapasia etc. Näitä kaikkia saa laadukkaampina teollisesti valmistettuina. Hinta murto-osia, kuten pitääkin.
En voi edes katsoa tuollaisiin liikkeisiin päin. Olen köyhä vanhustenhuollossa töissä oleva.
Kaupungissa omalla autolla liikkuva joutuu maksamaan monta parkkimaksua, jos ostospaikkoja on monta hajallaan. Yhdestä automarketista saa kaiken nopeasti.
En tykkää ostaa asioita uutena.
Tykkään käydä kierrätyskeskuksissa, kirppiksillä.
Kesäisin ulkona järjestettävillä vintage markkinoilla (ulkomailla)
Erittäin harvinaista että ostaisin mitään uutena.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pikkupaikkakunnalta ihan jokaikinen pikkuputiikki on lopettanut. Lähimmät yli 70 kilometrin päässä, ei kauheasti tule lähdettyä.
Meidän kylältä puuttuu lihakauppa. kalakauppa, kenkäkauppa, konditoria, leipomo, artesaanijuustola, olutpanimo....
Miksi ihmiset eivät perusta noita?
En tarvitse mitään krääsää enkä sälää.
Juutri keskustelimme ruoasta. Jos haluan ostaa vaikka haukifilettä, minun on ajettava 40km päässä olevaan markettiin. Kaikista maakunnan kaupoista on lopetettu palvelevat liha/kalatiskit.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse mitään krääsää enkä sälää.
Niin. näitä putiikkeja petustetaan lähimnä krääsän ja säläm myymiseksi.
Kylälläme oli ennen mm. kenkäkauppa, vaatekauppa, sekatavara/raitakauppa, sähkö/kodinkoneliike.
Oli myös ruokakauppa liha/kalatiskeineen. Kaikki nennyttä. Automarketista tavaraa ostoskärryyn.
en helvetissä maksa suomihintoja, tyhmänäkö pidät?
Käyn vain pienissä kittareissa.