Raskaana ja mies vaatii aborttia
Olemme seurustelleet 2,5 vuotta ja asumme yhdessä.
Minä olen 32 ja mies 39. Eilen testasin positiivisen raskaustestin, yllätysraskaus. Lapsia on ollut tarkoitus hankkia joskus mutta ei vielä.
Järkytyin itse enkä ole asiaa vielä ymmärtänyt kunnolla mutta miehen reaktio järkytti minut totaalisesti.
Mies tokaisi välittömästi " No se on hoidettava pois. Eikö?"
Tuo kysymys lopussa oli enemmän toteavana kuin kysymyksenä.
Olin/olen ymmälläni. Olisin kaivannut mieheltä tukea ja keskustelua, toki ymmärrän ensijärkytyksen.. mutta hän jätti minut yksin asian kanssa ja pakeni itse television ääreen kun minä itkin makuuhuoneessa. Jossain välissä totesi minulle että turha sitä enää on itkeä, asia vaan pitää hoitaa nyt pois.
Kun menimme nukkumaan, totesin että mitä jos en siihen pysty (aborttiin) johon mies vastasti pontevasti " PAKKO" ja " pystyy siihen muutkin" .
Mitään keskustelua ei käyty. Tuo oli selkeästi ainoa vaihtoehto ja ratkaisu mikä minulle/meille on " tarjolla" .
Oliko tuo miehen ensijärkytyksen aiheuttama asian torjumisreaktio vai mitä voin päätellä?
Suhteemme on ihan ok, keskustelu tosin ajoittain vaikeaa kun mies sellaista taitavasti pakenee.
En todellakaan vielä tiedä itse mitä tehdä, mutta miehen " komentava" ja hetkessä valmis päätös järkyttää. Eikö tällaisen asian tulisi olla tarkan harkinnan jälkeinen ratkaisu eikä välittömästi valmiina oleva päätös? Kahdenkeskeinen päätös tämä nyt ei ainakaan vielä suinkaan ole.
Kommentit (83)
Alkaa vaikuttamaan jo lupaavalta.
Kohta miehesi hullaantuu ajatukselle! :)
Aivan liikutuin! :,) Asiat järjestyvät. Miehesi kasvoi aikuiseksi myöhemmällä iällä, kertarysäyksellä ;). Onnea teille, ja positiivisin mielin kohti tulevaa. Tässä on teille avaimet aivan uudenlaiseen elämään ja parisuhteeseen (ja kohta teitä onkin kolme).
Halauksin, Niinu rv 31+0
Miehesi taisi vain tosiaan ensin järkyttyä, kun raskaus tuli yllätyksenä.
Onneksi kaikki näyttää nyt hyvältä.
Mukavaa jatkoa,
ottakaa odotusajasta kaikki ilo irti!!!