Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys palstan työttömille - Minkä tekijöiden uskot olevat pääsyyt työttömyyteesi?

Vierailija
25.04.2024 |

Aloitetaan vaikka kertomalla omani.

- Olen lihava ja kohta viisikymppinen, eli auttamatta liian vanha lähestulkoon joka ikiseen työhön. Lisäksi olen todella introvertti ja minulla on huonot sosiaaliset taidot, joilla ei todellakaan hurmata työnantajia ja rekrytoijia.

- Ja tämän lisäksi minulla on vielä erittäin rikkinäinen työhistoria mikä koostuu käytännössä pelkistä määräaikaisuuksista ja muista epätyypillisistä työsuhteista (eikä edes samalta alalta). Lisänä työhistoriassani on joitain  pitkähköjä useamman vuoden pituisia työttömyysjaksoa.

Ja koulutus minulla on alalle, joka ei todellakaan nykyisin työllistä, eikä varaa kouluttautua uudestaan.

Ja kuten arvata saattaa, edellä mainitut seikat karkottavat takuuvarmasti kaikki työnantajat.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän sellaista 2000-2200 euron kk palkkaa ja siksi minua ei palkata. Raksatöistä on kokemusta 15 vuotta, ulkomaalaisia saa halvemmalla nykyään ja siksi en pääse töihin.

Vierailija
42/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat työttömät voi laihduttaa. Työttömillä on aikaa vaikka kuinka paljon kuntoilla mutta silti ne vaan lihoo ja kunto huononee kun kuluttavat kaikki päivät netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys

Vierailija
44/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätit kertomatta mikä koulutus? Joka muka ei kelpaa enää? Ja miksi et ole kouluttautunut uudelleen?

En oikein usko juttuusi, siitä puuttui konkretia.

Kyllä se menee juuri noin. Minulla on tuoreitakin tutkintoja, mutta ei auta.

Vierailija
45/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat työttömät voi laihduttaa. Työttömillä on aikaa vaikka kuinka paljon kuntoilla mutta silti ne vaan lihoo ja kunto huononee kun kuluttavat kaikki päivät netissä.

Töihin pitää tulla valituksi työtaitojen, ei kilojen vuoksi.

Vierailija
46/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ei ole työhön soveltuvaa koulutusta. Kaikkeen vaaditaan koulusta saatu paperi nykyään. Koulussa huolestuttaa oma toimeentulo ja jaksaminen.

- Työnantaja(t) haluaa sellaista osaamista, mitä minulla ei ole. 

Vierailija
47/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastatteluissa on selvinnyt, että:

1. olen liian ruma

2.olen liian koulutettu

3. olen alikoulutettu

4. olen väärin koulutettu

5. nepotismi voittaa

Vierailija
48/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä,54v

Vierailija
49/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti,ei yhtään oikeeta syytä jättäytyä muiden elätettäviksi?

Vierailija
50/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle. Jäikö keskeinen syy kuitenkin kertomatta. Eli että haet työpaikkoja, joihin edellytys olisi ajan tasalla oleva ammattitaito ja ehjä työhistoria? Niitä paikkoja, joissa olisi suomalaista mediaanitasoa oleva kk-palkka kokoaikaisesta työstä, kattava työterveyshuolto ja mahdollisuus saikuttamiseen - eli niitä paikkoja, joita hakevat ne sadat muutkin. Sen sijaan, että hakisit niitä työpaikkoja, jotka eivät ole niin houkuttelevia eivätkä vaativia. Mutta töitä kuitenkin. Ja kun niitä ei-niin-houkuttelevia sitkeästi tekee, niin uuden sellaisen - tai jopa paremman - löytäminen on helpompaa.

Vierailija
51/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömyyden käsitettä laajennetaan siten, ettei ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi eikä näin ollen hae töitä, voidaan minut lukea mukaan. Minulla nykyinen tilanne, missä olen täysin työmarkkinoiden ulkopuolella, on tahtotilani mukainen, eli elän kertyneellä varallisuudellani. Siis syön kerryttämääni pääomaa.

Vierailija
52/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole juurikaan verkostoja. Olen ollut ja olen vieläkin, hieman erakko luonne.

Suurinosa työpaikoista menee tuttujen ja hyväveli verkostojen kautta, ainakin nämä vähän paremmat työt. Pitäisi tuntea oikeat ihmiset.

Nämä ihmiset, jotka pääsevät jo puoliksi pedattuihin paikkoihin luulevat vielä, että he ovat omilla ansioillaan päässeet tähän. Haukkuvat vielä työttömiä, jotka eivät mene vaan töihin, niin kuin hän. Ei se todellakaan mene kaikilla niin, eivät he ymmärrä. 

Vierailija
53/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin pitää tulla valituksi työtaitojen, ei kilojen vuoksi.

Kaikista eniten minua on naurattanut henkilöstöpäällikkö joka ei osannut mitään työsopimuslaista mutta kelle kaikista tärkeintä oli saako työntekijä pukeutua pastellinsävyisiin jumppereihin ja kynähameeseen ja voiko milläkin pisteellä käyttää hupparia tai avokärkisiä kenkiä. Kysyin vielä että ootko ihan tosissasi? Kyllä hän oli, ei todellakaan osannut laillista työsopimusta tehdä. Pk-seudulla. Ja tällaisille maksetaan vielä palkkaa, en voi käsittää.

Vierailija
54/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalla ei ole nyt töitä. Opiskelen nyt sit lähihoitajaksi. 

Vierailija
55/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä. Aiemmin pyydettiin moneen paikkaan yhtä aikaa, mutta en revennyt kuin yhteen, töitä olisi ollut enemmän kuin ehdin tekemään. Sitten kun tuli 40 täyteen hiipui se into, toki haastatteluun pääsi usein, mutta ei enää niitäkään 

Vierailija
56/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkialla on aina ollut sama vastaus: ei ole tarve minun kaltaiselleni ihmisille. Olen kuulemma liian sosiaalinen, avoin, puhelias ja fiksu jolloin lahjani menevät töissä hukkaan. Eivät etsi sellaisia työntekijöitä edes siivoamaan.

Kun tarjoat työpanostasi toiminimiyrittäjänä, keskustelun sävy muuttuu. Jos siis sinulla on oikeasti lahjoja ja kykyjä. Kun otat itse riskin pärjäämisestäsi, löydät kyllä työtehtäviä, joista maksetaan.

Vierailija
57/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmenten ajan gang stalking ja rikokset. Siis uhrin asemassa.

Vierailija
58/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ja sairaus. Ei kiinnosta enää paskaakaan hakea töitä. Pitäkööt tunkkinsa ja minä haluan olla jo rauhassa. Ei ole pitkä aika enää eläkkeeseen. 

Vierailija
59/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain julkisen hallinnon pamppujen uudistamishalu. Tein työni erittäin hyvin, olin ainoa joka tiesi tietokoneista atk-ylläpitäjän lisäksi ja välitön kovasti työstäni, työkavereita sain jopa ylistävää palautetta.

Työtehtäviäni muutettiin ja paikka annettiin jollekin pomon kaverille. 

Olin 48 vuotta ja kolme kuukautta työtön. Vaikka kuntoni on todella hyvä, sairaslomia ei käytännössä ollenkaan vuosiin ja koulutusta -myös teknistä- vaikka muille jakaa, sain lähettää 30-40 hakemusta ennen kuin työllistyin uudelleen. Enkä nirsoillut, hain jopa kokoomalinjan työntekijäksi vaikka olen maisterismiehiä.  Yli kolmen kuukauden kuluttua sain vakipaikan, vaikkakaan ei unelmaduuni, mutta ihan ok kuitenkin. Ei tästä enää uskalla hevillä lähteä ennen eläkepäiviä...

Vierailija
60/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt, kun näytän vähintään 10 vuotta ikäistäni nuoremmalta, mitä jos pyyhin cv:stäni pois 15 vuotta? ei kukaan ole koskaan mitään henkkareita kysynyt tähänkään saakka?