Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys palstan työttömille - Minkä tekijöiden uskot olevat pääsyyt työttömyyteesi?

Vierailija
25.04.2024 |

Aloitetaan vaikka kertomalla omani.

- Olen lihava ja kohta viisikymppinen, eli auttamatta liian vanha lähestulkoon joka ikiseen työhön. Lisäksi olen todella introvertti ja minulla on huonot sosiaaliset taidot, joilla ei todellakaan hurmata työnantajia ja rekrytoijia.

- Ja tämän lisäksi minulla on vielä erittäin rikkinäinen työhistoria mikä koostuu käytännössä pelkistä määräaikaisuuksista ja muista epätyypillisistä työsuhteista (eikä edes samalta alalta). Lisänä työhistoriassani on joitain  pitkähköjä useamman vuoden pituisia työttömyysjaksoa.

Ja koulutus minulla on alalle, joka ei todellakaan nykyisin työllistä, eikä varaa kouluttautua uudestaan.

Ja kuten arvata saattaa, edellä mainitut seikat karkottavat takuuvarmasti kaikki työnantajat.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis jaksaa hakea töitä, ei vaan kiinnosta.

Vierailija
2/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosisairaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä.

Vierailija
4/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin aloittajalla ja ikää 10 vuotta enemmän.

Vierailija
5/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että paloin loppuun ja irtisanouduin vakituisesta virasta. 

Vierailija
6/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuin tietäisin. Vaikka paperilla kaikki natsaa niin kun on haastattelun aika niin ei pääse jatkoon.

Vierailija
7/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit kertomatta mikä koulutus? Joka muka ei kelpaa enää? Ja miksi et ole kouluttautunut uudelleen?

En oikein usko juttuusi, siitä puuttui konkretia.

Vierailija
8/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pillua. Nussijat menköön töihin.

Vierailija
9/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muakaan kiinnosta maksaa. 

tervsein, veronmaksaja

Vierailija
10/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ei pitäisi nimitellä tai luokitella "työttömiksi". Ihmiset ovat ihmisiä, monine päämäärineen, ei jonkun firman pelkästään määrittelemä. Suomen työpaikat (osa) ovat yleensä aika heikkolaatuisia paikkoja ja kovat vaatimukset, eli jos halua viihtyä työssä, voida paremmin ja elämässä, pitää todella miettiä asioita uudelleen, myös ympäristöä ja välimatkoja. Vaivoja omaavat tuskin haluavat lisää ongelmia elämäänsä tai vääriä ihmiskontakteja riesaksi. Ihmisiä kun on moneen junaan ja osa jää asemalle.

Vierailija
11/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sovellu edes työnvahdiksi.

Vierailija
12/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä (45 v.) ja koulutus (Vtm, viestintätieteet).

Vierailija
13/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tervsein, veronmaksaja

Tiedätkö, mikä on kaikista kuvottavin elämänmuoto? Sellainen, joka potkii muita huvikseen (vinkki: siis sinä).

Ohimennen. Miksi itse et ole töissä? Potkittiinko sut ulos ton jatkuvan valituksesi takia?

Vierailija
14/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut syy on se, ettei kukaan suostu palkkaamaan. En tiedä, mitä niihin hakemuksiin pitäisi kirjoittaa, että joku reagoisi edes haastattelukutsulla. 

Vierailija
15/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tervsein, veronmaksaja

Maksat silti. Eli täysin turha kommentti. 

Vierailija
16/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumatisoituneet lapset, yksinhuoltajuus, tukiverkostojen puute

Jos oikein vedetään mutkat suoriksi, olen päätynyt tähän tilanteeseen yksinäisen lapsuuden ja nuoruuden saattelemana. Olin perheessäni se huomaamaton lapsi, koulussa se huomaamaton ja usein myös kiusattu oppilas. Kukaan ei auttanut minua ns. kasvamaan henkisesti. Olin yksinäinen ja henkisesti täysin omillani. Minua ei koskaan kannustettu mihinkään tai yritetty ohjailla hyvän elämän alkuun. Rikkinäisenä ja keskeneräisenä nuorena tein todella paskoja elämänvalintoja. En pystynyt kasvattamaan lapsistani ehjiä, koska enhän itsekään ole. Sen vuoksi arkemme on erittäin haastavaa, eikä työelämään pääsy ole ajankohtaista minulle niin kauan kuin nämä ongelmat ovat ratkomatta

Vierailija
17/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Aspergerin oireyhtymän vuoksi työelämäkyvytön, mutta kirjoissa olen työttömän kategorialla, jotta saisi jotain kautta leipää pöytään.

Vierailija
18/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys ja henkinen jaksaminen. Välillä käyn kyllä työkokeiluissa, mutta ne alkaa mennä aina plörinäksi kun keskityn liikaa työntekoon ja alan laiminlyömään elämässäni muita asioita kuten syömistä ja sosiaalisia suhteita, jotka pitäisivät yllä terveyttä. Ja aina kun työkokeilu päättyy niin vietän puolitoista kuukautta voimattomana söngynpohjalla ja silloin on välillä vaikeaa nousta edes vessaan. Sosiaalityöntekijät ja lääkärit eivät tiedä mitä tehdä kanssani, mutta ilmeisesti minua ei voi päästää työelämään ennen kuin parannun.

Vierailija
19/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ainakaan virallisesti työtön koska sairausloma. Syynä tilanteeseeni on uupumus ja vaikeus löytää parempaa oman alani työpaikkaa. Nyt on aika huonot ajat.

Vierailija
20/78 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ja kehon kunto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän