Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra nousi 80 euroa ja joudun nyt muuttamaan pois tukiasunnosta

Vierailija
25.04.2024 |

Asun Avara-rahotteisessa tukiasunnossa johon minut niin ikään sijoitettiin masennuksen ja syrjäytymisuhan vuoksi. Olen asunut tässä tuetun asumisen asunnossa jo seitsemän vuotta ja tähän asti vuokra on ollut 440 euroa mikä on ollut Kelan hyväksymän vuokranormin rajoissa, mutta tänä vuonna vuokraa korotettiin 80 eurolla minkä jälkeen vuokra on ollut 520 euroa ja ylittää nyt vuokranormin rajan minkä vuoksi joudun nyt muuttamaan pois tästä tukiasunnosta sillä Kelan vastaus adumisen jatkamiselle oli ei. Mutta ehkäpä joku työssäkäyvä ja hyvin toimeentuleva syrjäytymisvaaran alla oleva tarvitsee tätä tuettun asumisen tukiasuntoa enemmän kuin kroonista masennusta sairastava työkyvyttömyyseläkeläinen.

Oletteko nyt tyytyväisiä?

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit syrjäytyä rauhassa vaikka kuusen alle mutta 520 euroa vuokrasta on ehdottomasti liian kallis vuokra tuilla asuvalle.

Anna palautetta suoraan sille vuokranantajalle, kiitos.

-suvusta-

Vierailija
42/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, "Oletteko nyt tyytyväisiä?" Keneltä kysyt? Ketä syytät? Meitä toisia palstalaisia, onko se meidän syy?

Vai ketä, kerro?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallis vuokra-asunto ei ole ihmisoikeus. Lopeta valitus ja muuta halvempaan.

Kallis vuokra ei ole ihmisoikeus sille vuokranatajallekaan.

Vierailija
44/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, tämä on siis se sarjajankuttaja. Nyt pienenä mausteena sitten tukiasunto. Pitäähän sitä sisältöä hieman muutella, ettei käy aivan yksitoikkoiseksi jankutukseksi. Säilyy meinaan yleisön mielenkiinto.

Vierailija
45/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokkaretrollit päivystämässä kommenteissa.

Vielä tulee päivä jolloin te kadutte.

Se päivä on jo tullut. Valtionvelka 160 miljardia ja joka päivä otamme 50 miljoonaa euroa lisää velkaa.

Kaduttaa, elimme yli varojen.

Katumus jatkuu kun seuraa hallitus astuu paikkoihin. SDP, vas...

Heh

Vierailija
46/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhteiskuntaa kiinnosta koska miten ihmeessä sinun asumisesi rahoittaminen hyödyttää yhteiskuntaa? Mitä tuottoa sinä tuot suomelle? Aivan, et yhtään mitään, sinä ainoastaan kulutat.

Eikös Suomi nouse kouluttamalla.  

Vierailija
47/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei tarvitse arvoa ja tuottoa tuottamattomia kansalaisia jotka ovat pelkkiä painoja ja kulueriä yhteikunnalle. Valtiot pyörivät rahalla eivätkä humanismilla ja empatialla.

Sinäkin olet kulu

Kaikki maksaa myös sinun osalta

- peruskoulu

- jatkokoulutus

- apteekkialennus (-40%)

- maksat vain omavastuu satoja/tuhansia maksasta terveyspalvelusta. Esim synnytys maksaa tuhansia ja sinä maksat 50 €/pvä

- saat ehkä lapsilisaa

- saat ehkä kotitalousvähennystä

- kela-alen yksityisellä 

- jne

- jne

Eli olet täysi kulu meille muille.

Vierailija
48/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, tämä on siis se sarjajankuttaja. Nyt pienenä mausteena sitten tukiasunto. Pitäähän sitä sisältöä hieman muutella, ettei käy aivan yksitoikkoiseksi jankutukseksi. Säilyy meinaan yleisön mielenkiinto.

joo.olen onnellinen että tältä mulkulta on tukia leikattu.

Vierailija
49/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse töissä mielenterveys-ja päihdekuntoutujen asumisyksikössä. Teillä pitäisi olla sosiaaliohjaaja ja sosiaalityöntekijä, joilta voit kysyä neuvoa. Kelan asumistuki uudistukset ei, koske meidän asukkaita vaan asuminen on turvattu vaikka vuokra menisi yli .

Vierailija
50/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallis vuokra-asunto ei ole ihmisoikeus. Lopeta valitus ja muuta halvempaan.

Kallis vuokra ei ole ihmisoikeus sille vuokranatajallekaan.

Vapaassa markkinataloudessa myyjä/vuokranantaja saa pyytää sellaista hintaa kuin haluaa. Tyhmä on se joka maksaa ja vaihtoehto on olla ostamatta/vuokraamatta ja olla ilman.

Vierailija
51/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi pakosti muuttaa, maksat vain ylijäämän.

Vierailija
52/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse töissä mielenterveys-ja päihdekuntoutujen asumisyksikössä. Teillä pitäisi olla sosiaaliohjaaja ja sosiaalityöntekijä, joilta voit kysyä neuvoa. Kelan asumistuki uudistukset ei, koske meidän asukkaita vaan asuminen on turvattu vaikka vuokra menisi yli .

Tuosta voi siis päätellä, että ap:n esitys on valetta ja provo?

Vierailija
53/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta voi siis päätellä, että ap:n esitys on valetta ja provo?

Voimmekin lopettaa tähän. Ap:kin katosi täältä jo aikaa sitten miettimään uusia trollauksia.

Vierailija
54/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyrkkisääntö on että jos asumiskulut on 30% nettotuloista niin on parempi muuttaa halvempaa. Jäpähän se kallimpi asunto työssäkäyvälle joka tarvitsee sitä ennemmän.

Ok, mistä saan asunnon 300 e kuukausivuokralla? Sis vesi ja lämmitys. 

Etuovi. Siellä on 170 asuntoa. 300€ ja alle. Miten se sulle on aina kaikki niin vaikeata?

Hiljaista on...

Vierailija
55/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuetut tukiasunnot eivät ole asumisyksikköjä eivätkä palveluasuntoja. Ovat niin ikään normaali asumisen ja palveluasumisen välimuoto mielenterveys ongelmista kärsiville sekä syrjaytymisvaarassa oleville.

"Tukiasumisen tarkoituksena on vahvistaa asiakkaan selviytymistä arjessa sekä auttaa häntä ottamaan vastuuta omasta elämästään ja edistämään omaa elämänlaatua sekä kansalaistaitoja kokonaisvaltaisesti."

"Tuettu asuminen sopii yleensä henkilöille, jotka pärjäävät melko itsenäisesti päivittäisissä toimissaan. Tukikäyntien määrä sovitaan yksilöllisesti. Mielenterveyskuntoutujille tuetun asumisen tarve voi liittyä esimerkiksi mielenterveyden häiriöihin, lastensuojeluhistoriaan tai neuropsykiatrisiin häiriöihin."

Ilmeisesti kyseessä ei ole kovin hyvin tunnettu asumisen muoto. Kunnasta riippuen sen järjestäjä on joko kunta itse tai sitten ulkoistettu palveluntarjoaja.

Vierailija
56/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen uskottavuus 0/5 tavaraa.

Vierailija
57/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuetut tukiasunnot eivät ole asumisyksikköjä eivätkä palveluasuntoja. Ovat niin ikään normaali asumisen ja palveluasumisen välimuoto mielenterveys ongelmista kärsiville sekä syrjaytymisvaarassa oleville.

"Tukiasumisen tarkoituksena on vahvistaa asiakkaan selviytymistä arjessa sekä auttaa häntä ottamaan vastuuta omasta elämästään ja edistämään omaa elämänlaatua sekä kansalaistaitoja kokonaisvaltaisesti."

"Tuettu asuminen sopii yleensä henkilöille, jotka pärjäävät melko itsenäisesti päivittäisissä toimissaan. Tukikäyntien määrä sovitaan yksilöllisesti. Mielenterveyskuntoutujil

Ja todisteita tuollaisten asuntojen olemassaolosta pyöreät nolla?

Vierailija
58/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tuettu asuminen ja tukiasunto sitten niin pakollinen jos siihen ei kerran ole sinulla varaa? Saavutetuista eduista ja palveluista on joskus pakko nimittäin joustaa ja muuttaa halvempaa asuntoon jos nykyiseen menettelyyn ei ole enää taloudellisesti varaa.

Vierailija
59/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hyvinvointialueen järjestämä? Jos on, laita se selvitys /päätös Kelaan niin pitäisi hyväksyä 

Vierailija
60/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sitten pakko asua tuetun asumisen tukiasunnossa jos siihen ei ole tarpeeksi tuloja ja vuokra on noin korkea?

Niissä asunnoissa asuu työkyvyttömiä ja vammaisia joilla käy jokin tukipalvelu kotona. Ne ei ole normaaleja vuokra-asuntoja. Mikä sinussa on ihmisenä vikana että omaat tuollaisen julman ja sosiopaattisen luonteenpiirteen heikossa asemassa olevia ihmisiä kohtaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän