Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra nousi 80 euroa ja joudun nyt muuttamaan pois tukiasunnosta

Vierailija
25.04.2024 |

Asun Avara-rahotteisessa tukiasunnossa johon minut niin ikään sijoitettiin masennuksen ja syrjäytymisuhan vuoksi. Olen asunut tässä tuetun asumisen asunnossa jo seitsemän vuotta ja tähän asti vuokra on ollut 440 euroa mikä on ollut Kelan hyväksymän vuokranormin rajoissa, mutta tänä vuonna vuokraa korotettiin 80 eurolla minkä jälkeen vuokra on ollut 520 euroa ja ylittää nyt vuokranormin rajan minkä vuoksi joudun nyt muuttamaan pois tästä tukiasunnosta sillä Kelan vastaus adumisen jatkamiselle oli ei. Mutta ehkäpä joku työssäkäyvä ja hyvin toimeentuleva syrjäytymisvaaran alla oleva tarvitsee tätä tuettun asumisen tukiasuntoa enemmän kuin kroonista masennusta sairastava työkyvyttömyyseläkeläinen.

Oletteko nyt tyytyväisiä?

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Mitä se meille kenellekään kuuluu?

Vierailija
82/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen tyytyväinen. Minulle jaa itselle palkasta enemmän rahaa kun verot laski kun ei tarvi kaikkia työtävieroksuvia laiskimuksia elättää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tukiasunto toimia kauhean hyvin, jos ap on asunut siellä 7 vuotta eikä vieläkään ole kuntoutunut töihin. Ehkä olisi jo jonkun muun aika saada yrittää?

Vierailija
84/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Sillä se ns. "masennus" parantuu.

Näytäpäs itse sitten mallia kun joskus masennukseen sairastut, vielä parempi jos sairastut vaikea-asteiseen. Sieltä on vaikea päästä ylös.

Joo, voin näyttää. Vakava masennus ja ahdistuneisuus häiriö diagnoosi oli. Kävin koko ajan töissä, tosin välillä oli esim viikon saikku. Työ rytmitti elämää, ei kukaan kotona makaamalla parane. 

Jotenkin liian monella on tää Aune avuton tyyli, kaikki on muiden vika ja muiden pitäisi auttaa ja asiat selvittää. Minkään vertaa ei olla valmiita itse tekemään mitään. 

Miten edes kehtaat valittaa. Yhteiskunta maksaa kämpän ja elämisen. Nyt kun rajoja kiristetty, niin joko muutat kiltisti halvempaan, joka sulle taas kustannetaan tai sitten maksat erotuksen itse. Kas kun jotain velvollisuuksia on yksilölläkin. 

Terkuin ex masentunut 

Vierailija
85/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla alueilla on paljonkin halvempia vuokra-asuntoja. Toivottavasti löytyy!

Vierailija
86/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti muuttaa pois kunnan vuokra asunnosta koska asuntoni annettiin pakolaisille. Maksoin vuokraa töitä tekemällä 8 vuotta. Sitten tuli lappu että pitää muuttaa 2 viikossa pois. Tein kunnan vuokra toimistosta rikosilmoituksen ja alkoivat sitten perustella häätämistä metelillä ja vuokran jatkuvilla myöhästymisillä vaikka ehkä kerran 8 vuodessa vuokran maksu myöhästyi yhden päivän. Sitten tuli vielä muuttofirmakin ja olisivat kantaneet tavarani pois mutta soitin poliisit. Lopulta kyllästyin painostamiseen ja muutin pois mutta sain oikeudessa 7200 euroa korvauksia

Vierailija
87/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piti muuttaa pois kunnan vuokra asunnosta koska asuntoni annettiin pakolaisille. Maksoin vuokraa töitä tekemällä 8 vuotta. Sitten tuli lappu että pitää muuttaa 2 viikossa pois. Tein kunnan vuokra toimistosta rikosilmoituksen ja alkoivat sitten perustella häätämistä metelillä ja vuokran jatkuvilla myöhästymisillä vaikka ehkä kerran 8 vuodessa vuokran maksu myöhästyi yhden päivän. Sitten tuli vielä muuttofirmakin ja olisivat kantaneet tavarani pois mutta soitin poliisit. Lopulta kyllästyin painostamiseen ja muutin pois mutta sain oikeudessa 7200 euroa korvauksia

Hieno tarina -jollekin. Mutta ei mulle mennyt läpi. Enskerralla sitten vähän parempi jookos.

Vierailija
88/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki masentuneet heittämään se masennus heittoon, hankkikaa selkäranka ja reippain mielin töihin. Siitä se hymy ja ilo löytyy taas elämään kun pinnistää.

Vierailija
89/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun muutat niin se asunto vapautuu TYÖSSÄKÄYVÄLLE normaalille ihmiselle joka maksaa vuokransa palkasta ja tarvitsee sitä ap:ta enemmän. Teille syrjäytyneille ei sen sijaan haittaa vaikka asuisitte vähän syjemmässä kun olette jo valmiiksi syrjässä.

Miten luulit terveenä työssäkäyvänä  pääseväni tämmöiseen tuki asuntoon asumaan? Nämä on sosiaalihuollon kautta järjestettäviä tuki toimia ihmisille, jotka tarvitsevat asumiseen tukea terveydellisistä syistä.

Se asunto vapautuu kun edellinen asukas muuttaa siitä pois. Sen jälkeen voi kuka tahansa vuokrata sen vapailta markkinoilta ihan kuten minkä tahansa muunkin vuokra-asunnon. Sen sijaan ap:tai ei jää ikävä.

Vierailija
90/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat häädön ja kuolet katuojaan uitun loinen. 

Vau, ompa omaperäisesti ja kiltisti sanottu.

Vierailija
91/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok boomer 

Vierailija
92/113 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat häädön ja kuolet katuojaan uitun loinen. 

Vau, ompa omaperäisesti ja kiltisti sanottu.

Ihan on asianmukaisesti sanottu.

Vierailija
93/113 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vankilan hotelliin?

Vierailija
94/113 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa juu. Ap tuskin asuu missään tukiasunnossa.

Vierailija
95/113 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit syrjäytyä rauhassa vaikka kuusen alle mutta 520 euroa vuokrasta on ehdottomasti liian kallis vuokra tuilla asuvalle.

1000 euroa on liian kallis tuilla asuvalle. 500 on ihan normaali ja jopa edullinen vuokra.

Vierailija
96/113 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olen tyytyväinen. Minulle jaa itselle palkasta enemmän rahaa kun verot laski kun ei tarvi kaikkia työtävieroksuvia laiskimuksia elättää

Puhut paskaa. Töihin ei pääse edes, vaikka on kouluttautunut erinomaisin arvosanoin on säntillinen, kunnollinen ja alkoton. Minulla on useampia tutkintoja ja kaikilla aloilla yhtä toivotonta. Lisäksi haettu kaikkiin "hanttihommiin", oppisopimuksiin jne. Mikään ei tärppää.

Vierailija
97/113 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit syrjäytyä rauhassa vaikka kuusen alle mutta 520 euroa vuokrasta on ehdottomasti liian kallis vuokra tuilla asuvalle.

1000 euroa on liian kallis tuilla asuvalle. 500 on ihan normaali ja jopa edullinen vuokra.

Kuten AP kirjoitti niin hän on työtön jaa saa vain 300 euroa tukea eli maksaa 200 euron verran ylimääräistä. Siihen nöhden 520 euron asunto on todellakin liian kallis ja ratkeaisi muutolla pienempään ja halvempaan asuntoon mikä on tuon 300 euron asumistuen sisällä.

Vierailija
98/113 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaikki masentuneet heittämään se masennus heittoon, hankkikaa selkäranka ja reippain mielin töihin. Siitä se hymy ja ilo löytyy taas elämään kun pinnistää.

Olen lähettänyt 3 vuoden aikana 1650 hakemusta. Töihin ei niin vain mennä.

Vierailija
99/113 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa näkee todella sen, että ihmisestä on lyhyt matka hirviöksi. Tukien saajille kaikki tsemppi näiden palstahirviöiden riepoteltavana. Palstahirviöt jo tietävätkin harrastavansa henkistä väkivaltaa kommenteillaan.

Vierailija
100/113 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaikki turpaansa aukovat vastaajat ovat penikoita ylilaudalta (jotka eivät ole päivääkään maksaneet kenenkään elämistä) niin silti ihmettelen, räkänokille on ok että suomalaisia köyhiä ahdistellaan. Hekään eivät sanallakaan ulahda siitä että ruskeanaamoja ja niiden sukuja elätetään ja täysasutetaan tässä maassa. Nämä kun tuppaavat vielä asumaan vähän kalliimissa asunnoissakin..hienoa että Suomen kakaratkin imevät ruskeaa qullia samalla kun haluavat tuhota oman kansansa, Mahtava tulevaisuus tällä maalla. 

Miksi tällaisia suomiviha-ketjuja ei vaan suoraan poisteta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi