Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaurahiutaleissa on proteiinia 14 grammaa ja lihapyöryköissä 13 grammaa. Kuitenkin sanotaan että kaurassa ei ole yhtään.

Vierailija
24.04.2024 |

Eikö noissa molemmissa silloin ole proteiinia?

Usein sanotaan että puuro ei riitä kun se ei sisällä proteiinia ja että pitää olla lihaa että pitää nälkää. Jauhelihassa on vähän enemmän, 17 grammaa proteiinia.

Kommentit (205)

Vierailija
61/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kohtalaisen raavaalla miehellä yksi kaurapuuroannos on n. 1,5 desiä kaurahiutaleita. Se painaa n. 50 grammaa. Jos haluat verrata lihapulla-annosta kaurahiutaleisiin, kokeile pärjätä 50 grammalla lihapullia. Eihän tuollaisella pelkällä puuroannoksella pärjää kuin heiveröinen nainen toimistotyössä pari tuntia. Raksaukolla se kuluu 10 minuutissa.

Siksi ne nainen onkin syömässä välipalaa sen parin tunnin päästä. Jos aamiainen on koostettu oikein, ei suurin osa tarvitse välipalaa.

Vierailija
62/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos puuroon tulee 2dl vettä ja 50g kaurahiutaleita, niin siinä itse puurossa on sit enää 2,8g proteiinia per 100g puuroa.

Mutta joo, kaura ja esim. parsakaali on varsin proteiinikkaita.

No jos syöt yksin tuon niin saat 7g proteiinia. Itse laitan 35g kaurahiutaleita, saan 5g prot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihapyörykkä ei ole lihaa, pääosin jauhoja

😳  Mun lihapyörykässä ei ole yhtään jauhoja. 

Vierailija
64/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos puuroon tulee 2dl vettä ja 50g kaurahiutaleita, niin siinä itse puurossa on sit enää 2,8g proteiinia per 100g puuroa.

Nyt tuli kömmähdys?

Jos 14 grammaa/100g jaat kahteen annokseen niin siitä tulee 7 grammaa proteiinia per annos.

Ei, vaan laskin että se annos 2dl vettä ja 50g hiutaleita painaa 250g. Joten siinä on 2,8g / 100g puuroa.

Sama vääntö kuin aina mamanuudelien kalorien kanssa. "Annos" on eri kuin 100g.

Annos 100g puuroa on pieni annos. Mun lapsetki syö enemmän. Vejä vaan ääntä kohen tuo 250g ja ota irti kaikki hyöty mitä saat! 

Vierailija
65/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön kyllä yleensä vähintään 200g hiutaleita per annos puuroa.

Siis kuivapaino 200g? 

Vierailija
66/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun proteiinin tarve on 1,3 x 140kg = 182g päivässä. Pitäis syödä kaurahiutaleita 1,3kg päivässä.

Ei ole kenenkään ihmisen tarve tuo määrä. Tapa voi olla. Tervetuloa syöpä ja munuaisongelmat.

Mulla 84.5g/pv. Yli puolet vähempi painoa itsellä. 

Vierailija
67/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostapa kaakojauhetta ja katso miten paljon siinä on proteiinia 😁

Tummassa 21g/100g, syömistä on  😅

Vierailija
68/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa mennä iloisesti sekaisin kuivapainot ja valmiit puurot. 

Vierailija
69/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli kömmähdys?

Jos 14 grammaa/100g jaat kahteen annokseen niin siitä tulee 7 grammaa proteiinia per annos.

Ei, vaan laskin että se annos 2dl vettä ja 50g hiutaleita painaa 250g. Joten siinä on 2,8g / 100g puuroa.

Siis teet puuroannoksen ja jaat sen yhden annoksen kolmeen osaan? Mitä sekoilet? 

7 grammaa tuossa tulee annosta kohden

Mä annan nyt sulle elämän ohjeen, jota voit noudattaa tai olla noudattamatta. Jos pääsit läpi peruskoulun matikasta säälivitosella, älä ala pätemään missään, mikä liittyy etäisestikään numeroihin.  

Vierailija
70/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli n. 5,5 dl hiutaleita laitat puuroannokseesi? 1 dl (kuivapaino) painaa jotakuinkin 35 g ja tämä on se tavallinen yksi annos puuroa.

Vierailija
71/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nyt luulee pätevänsä kun laskee valmiin puuron sisältöä - kyllä kaikki tajuaa että 50g kuivia hiutaleita on eri asia kuin valmis puuro. Mutta mitä järkeä on laskea valmiin puuron sisältöä, jos se annos on sen 50 g + vesi, ja tietenkin se annos syödään kerralla kokonaan?

Jokuhan voi keittää puuronsa 50 g + litra vettä, puuro on silloin hurjan laihaa per 100g valmista, mutta jos tuo ihminen syö sen vellinsä, hän edelleen syö 50g hiutaleita.

Vierailija
72/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli kömmähdys?

Annos 100g puuroa on pieni annos. Mun lapsetki syö enemmän. Vejä vaan ääntä kohen tuo 250g ja ota irti kaikki hyöty mitä saat! 

No tämä. Kuka muka syö 100 grammaa valmista puuroa, kyllähän nimenomaan se annos syödään kokonaan. Miten tämäkin on näin vaikeaa joillekuille?

Vierailija
73/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut että puuro on noin kevyttä syötävää että tulee vain 35 grammaa per annos

Vierailija
74/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö nämä ole näitä takametsän uunoja, jotka jättävät kaurapuuron syömättä koska se on "kasvisruokaa" 🤣

Vierailija
75/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut että puuro on noin kevyttä syötävää että tulee vain 35 grammaa per annos

No paljonko sinä sitten laitat hiutaleita puuroon?

Vierailija
76/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleita voi laittaa smoothieen, tuorepuuroon, kasvispihveihin, -pyöryköihin, -piirakoihin, kekseihin, energiapalloihin, myslipatukoihin jne, jne. 

Kyllä nykyisin monet sivuuttaa täysin kasvikunnan proteiinin. Kana, rahka ja raejuusto sekä munat on sitä "oikeaa proteiinia".

Kasvikunnan proteiinit ovat proteiinia siinä missä eläinkunnan proteiinitkin. Mutta pyri syömään joka päivä erilaisista kasvikunnan lähteistä proteiinia, jotta saat ns. täydet aminohappoketjut.

T. Vegaani

Vierailija
77/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. 40 g kaurahiutaleita (puuroon), 20 g manteleita, muita pähkinöitä (tai 1-2 rkl pähkinävoita) ja 2 dl soijamaitoa (sekä marjoja/hedelmiä ja kahvi/tee sekä siemeniä puuron päälle) antaa jo  mukavan määrän proteiinia päivään. Tässä kasviproteiinia tulee viljasta, pavuista sekä pähkinöistä ja siemenistä.

T. Vegaani 

Vierailija
78/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. 40 g kaurahiutaleita (puuroon), 20 g manteleita, muita pähkinöitä (tai 1-2 rkl pähkinävoita) ja 2 dl soijamaitoa (sekä marjoja/hedelmiä ja kahvi/tee sekä siemeniä puuron päälle) antaa jo  mukavan määrän proteiinia päivään. Tässä kasviproteiinia tulee viljasta, pavuista sekä pähkinöistä ja siemenistä.

T. Vegaani 

Tämä siis aamupalaehdotus. 

T. Vegaani 

Vierailija
79/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaahan sen käytännössä, ettei kaurapuurolla kauaa nälkä pysy loitolla.

Jos olet syönyt aamupalaksi  esim  nakkeja,lihapullia,munakokkelia niin iltapäivään pärjää hyvin sillä aamupalalla.

Ei puurolla pärjäisi.

Vierailija
80/205 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli n. 5,5 dl hiutaleita laitat puuroannokseesi? 1 dl (kuivapaino) painaa jotakuinkin 35 g ja tämä on se tavallinen yksi annos puuroa.

Ehkä hän on hevonen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi