Missä asuisit, jos voisit vapaasti valita?
Minä asuisin Berliinin Wannseessa rannalla jugend-huvilassa paksujen ja korkeiden muurien ja rautaportin takana.
Ei taida ihan fyrkat riittää, en tosin ole katsonut mitä tuollainen maksaisi ja onko niitä edes koskaan myynnissä.
Kommentit (232)
Läntinen Portugal Atlannin rantojen kupeessa. Pieni kylä jossa ei olisi niin paljon turisteja. En tiedä kylien nimiä mutta kuvat niistä paikoista todella kiehtovia ja aikas vehreääkin on. Suorastaan lumoavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla, talviasuttavassa kesämökissä. Toki kaupunkiasunto ois kiva. Haaveilu ei voi toteutua ilman lottovoittoa, mutta jos olisin voittanut voisin totettaa myös Etelä-Englannin maaseudun.
Veikkaisin, että suurin osa Etelä-Englannin maaseudulla asuvista ei ole lottovoittajia.
Olen eri vastaaja, mutta näin jonkun ohjelman Cornwallista. Siellä asuntojen hinnat oli karanneet paikallisilta. Toki se ei ole maaseutua, mutta vain rikkailla on varaa asua siellä.
Melkein nolottaa sanoa, mutta asuisin kyllä täällä Vantaalla Tikkurilan alueella. Ostaisin asunnon jostain uudesta kerrostalosta, mahdollisimman korkealta. Hankkisin kyllä lisäksi hulppean kesämökin jostain Päijänteen rannoilta ja viettäisin kesät sitten siellä.
Omassa kerrostalossa Helsingin lähiössä hyvien yhteyksien ja palveluiden ääressä. Kaikki mukavat sukulaiset ja ystävät tietysti asuisivat samassa kerrostalossa. Kukaan ei möykkäisi, ei tupakoisi tai sotkisi rappua, vaan autettaisiin toisiamme ja kylältäisiin helposti toistemme luona.
Vuosaaressa, aurinkolahdessa meren ja luonnon lähellä.myös palvelut lähettyvillä tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 19 kesäisenä reilaamassa ja Skotlanti vei sydämeni. Silloin päätin että joskus omistan pienen talon täältä ja omistan kanoja ja possuja. Nyt tuo toive on toteutunut. On minulla tosin koirakin ja laiskanpulskea, pahansisuinen kissa.
Mitä 😳 Ihanaa! Mikä siellä on parasta? Mulla on jotenkin tosi positiivi en kuva Skotlannista vaikka en siitä ihan hirveästi tiedäkään.
Ehdottomasti luonto, ihmiset ja kiireettömyys. Toki isoissa kaupungeissa on suuren kaupungin kiireet, mutta täällä on aikaa vaan olla. Minun pieneltä talolta näkee vuoristoon ja siellä minun sieluni lepää. :)
Vierailija kirjoitti:
Moskovassa
Hieno kaupunki, olen asunut ja ollut töissä siellä. Moskovassa tapahtuu 24/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain keskieurooppalaisessa kaupungissa. Ehkä Kölnissä. Sieltä kävisin sitten Espanjan huvilalla (Andalusian alueelta joku rantapaikka).
Aikamoista slummia Malagan seutu, rikollisuutta oli paljon jo ysärillä. Tuttavan huvilan vieressä oli uhkapeliluolana ja bordellina toimiva huvila, vaikka alue oli kallista.
Malagan seutu käsittää monta sataa kilometria. Andalusiaa on myös muualla kuin suomalaisten suosimissa lomakohteissa.
Jos ihan Malagassa haluaisin asua, niin El Palo on mukavaa aluetta. Costa del solilta valitsisin ehkä Esteponan.
Ja kiitos sille joka vinkkasi Leipzigista ja Dresdenistä! Suunnittelen ensi vuodelle Saksan reissua ja laitan nämä heti harkintaan :)
Dresdenistä on Basteibrücke:lle 35-45 km reitistä riippuen. Suosittelen todella lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaista ehkä Lontoo ja kotimaassa Turku-Tampere!
Oletko koskaan asunut Lontoossa? Aika raskas kaupunki, asunnot kökköjä (maailman oudoimmat ja epäkäytännöllisimmät suihkut ja keittiöt), ellet ole miljardööri ja voi asua venäläisoligarkkien naapurina. Mutta britit ovat kyllä yksi mukavimmista kansoista pääsääntöisesti. Eläinrakkaita, huumorintajuisia ja sopivan kohteliaita.
Olen asunut Lontoossa ja lapseni asuvat siellä. Riippuu todella paljon missä asut. Asuminen on kallista, mutta ruoka sun muut kulut halvemmat kuin Helsingissä. Toki voi maksaa myös paljon enemmän, mutta omilla valinnoilla voi vaikuttaa. t.eri
Etelä-Floridassa jossain ihanassa rannikkokaupungissa (Hollywood, Lake Worth, Fort Lauderdale, West Palm Beach, Naples). Pieni, yksikerroksinen omakotitalo meren rannalla, omalla pienellä hiekkarannan pätkällä. Voisin tyytyä taloon myös muualta kuin rannalta, kunhan meri ei kovin kaukana olisi.
Jos alkaisi kyllästyttää, lisäksi pieni hirsimökki Turun saaristosta.
Meren rannalla kivassa talossa, parveke meren suuntaan.
Sri Lankassa Ella nimisessä kaupungissa.
Keski-Suomessa metsäjärven rannalla kuitenkin lkuitenkin kohtuu matkan päässä palveluista
Lontoossa, jossain laitamilla mistä vielä metrot kuitenkin kulkee.
Täällä Pohjois-Suomen pikkukunnassa, missä nytkin asun. Nyt asun ihan keskustassa, sen verran voisin muuttaa, että olisi vesistön rannalla ja metsääkin voisi olla jollakin puolella.
Merinäköalalla Eirassa tai Westendissä ja kakkosasunnot Ranskan Rivieralla ja Alpeilla.
Keskellä Saksaa, oli oma valinta.
Hampuri ja Berliinihän on kuulemma vähän kuin Suomi ja Ruotsi eli pitää valita jompikumpi. Mulle se on Berliini, vaikka käyn usein myös Hampurissa, tulin sieltä juuri pari viikkoa sitten. Käymme Saksassa noin joka toinen kuukausi töiden takia, Berliini vain jaksaa viehättää vuosikymmentenkin jälkeen, jos sinne pääsee. Mutta seuraavan kerran se on ohjelmassa vasta kesällä.