Missä asuisit, jos voisit vapaasti valita?
Minä asuisin Berliinin Wannseessa rannalla jugend-huvilassa paksujen ja korkeiden muurien ja rautaportin takana.
Ei taida ihan fyrkat riittää, en tosin ole katsonut mitä tuollainen maksaisi ja onko niitä edes koskaan myynnissä.
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain keskieurooppalaisessa kaupungissa. Ehkä Kölnissä. Sieltä kävisin sitten Espanjan huvilalla (Andalusian alueelta joku rantapaikka).
Kölnistä puheenollen, vastakkaisella puolella maata on Leipzig, Saksan puistomaisin kaupunki. Yleensä ottaen melko vähän tunnettu fakta Saksan ulkopuolella. Kaunis Dresden myös lähistöllä. Itä-Saksasta on kyllä varmaan monenlaista mielipidettä, mutta saattaisi sopia suomalaisen sielunmaisemaan.
Itä-Saksassa on halpoja asuntoja pikkukaupungeissa, mutta arveluttavaa noin muuten. Voisi muuttua suht ahdistavaksi asua saksalaisessa pikkukaupungissa tai maalla. En kyllä Saksaan muuttaisi kuin Berliiniin.
Mielummin Müncheniin tai Hampuriin kuin Berliiniin. Berliini on mielestäni aika masentava paikka. Olen
Hampuri on mulle melko tuttu, tykkäisin asua siellä. Toki mielellään joulun jälkeen huhtikuulle jossain lämpimämmässä.
Mökillä Suomessa järven rannalla.
Suomenlinnassa, esteettömässä asunnossa (jossa nykyajan mukavuudet kylpyhuoneessa ja hissi tai luiska sisään).
Vierailija kirjoitti:
Mökillä Suomessa järven rannalla.
Ei paha, ei paha.
Muutin takaisin maaseudulle mistä olen kotoisin. 30-vuotta kaupunkielämää riitti. Nyt mulla on kiva pieni asunto jossa viihdyn todella hyvin ja muualle en halua.
Siellä missä tulevaisuudessa asun eli lapsuuden mummolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain keskieurooppalaisessa kaupungissa. Ehkä Kölnissä. Sieltä kävisin sitten Espanjan huvilalla (Andalusian alueelta joku rantapaikka).
Aikamoista slummia Malagan seutu, rikollisuutta oli paljon jo ysärillä. Tuttavan huvilan vieressä oli uhkapeliluolana ja bordellina toimiva huvila, vaikka alue oli kallista.
Malagan seutu käsittää monta sataa kilometria. Andalusiaa on myös muualla kuin suomalaisten suosimissa lomakohteissa.
Jos ihan Malagassa haluaisin asua, niin El Palo on mukavaa aluetta. Costa del solilta valitsisin ehkä Esteponan.
Ja kiitos sille joka vinkkasi Leipzigista ja Dresdenistä! Suunnittelen ensi vuodelle Saksan reissua ja laitan nämä heti harkintaan :)
Asuisin nykyisessä kerrostaloasunnossa, mutta saisin itse päättää ketä naapuriin muuttaa. Varmaan asuisin eläkeläismummojen ympäröimänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kölnistä puheenollen, vastakkaisella puolella maata on Leipzig, Saksan puistomaisin kaupunki. Yleensä ottaen melko vähän tunnettu fakta Saksan ulkopuolella. Kaunis Dresden myös lähistöllä. Itä-Saksasta on kyllä varmaan monenlaista mielipidettä, mutta saattaisi sopia suomalaisen sielunmaisemaan.
Itä-Saksassa on halpoja asuntoja pikkukaupungeissa, mutta arveluttavaa noin muuten. Voisi muuttua suht ahdistavaksi asua saksalaisessa pikkukaupungissa tai maalla. En kyllä Saksaan muuttaisi kuin Berliiniin.
Tämä ^ oli jonkun eri vastaajan kommentti kuin tuon ylimmän (joka oli siis minä).
Vanuatualla, taitaa tosin kohta olla se paikka veden alla
Pispala Tampere, jossain vanhassa hyväkuntoisessa puutalossa, näkymät kahta puolta järville.
Pysyvästi 2. kodissani Italiassa, nyt vain osan vuotta
Ranskassakin olisi ihania paikkoja mutta en osaa kieltä joten ei sinne
Vierailija kirjoitti:
Maalla, talviasuttavassa kesämökissä. Toki kaupunkiasunto ois kiva. Haaveilu ei voi toteutua ilman lottovoittoa, mutta jos olisin voittanut voisin totettaa myös Etelä-Englannin maaseudun.
Veikkaisin, että suurin osa Etelä-Englannin maaseudulla asuvista ei ole lottovoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nudisti kaupungissa.
Haluaisit asua nudistina kaupungissa? Missä kaupungissa? Tai eipä sillä väliä, nudismiasi et saisi missään Suomen kaupungissa julkisesti toteuttaa. Mutta jos kotonasi nakuilet, niin ihan mikä kaupunki vain käy.
Maailmalta löytyy pikkukaupunkeja tai kaupunginosia, joissa vaatetus ei ole pakollinen. Esimerkiksi Ranskassa Cap d'Agde ja Héliopolis (Île du Levant), Espanjassa Vera Playa.
Hampurissa jossain kivassa rivitalossa, kolmio riittäisi minulle. Suomen tympeys, nykyinen kauhukabinetti ja viheliäiset talvet alkavat jo riittää.