Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asuisit, jos voisit vapaasti valita?

Vierailija
24.04.2024 |

Minä asuisin Berliinin Wannseessa rannalla jugend-huvilassa paksujen ja korkeiden muurien ja rautaportin takana.

Ei taida ihan fyrkat riittää, en tosin ole katsonut mitä tuollainen maksaisi ja onko niitä edes koskaan myynnissä.

Kommentit (232)

Vierailija
81/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 19 kesäisenä reilaamassa ja Skotlanti vei sydämeni. Silloin päätin että joskus omistan pienen talon täältä ja omistan kanoja ja possuja. Nyt tuo toive on toteutunut. On minulla tosin koirakin ja laiskanpulskea, pahansisuinen kissa.

Vierailija
82/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoisessa talossa. Olisi varmaan kiusallista kaikille

Ajattele joku virallinen tilaisuus ja sinä kipität taustalla aamutakki päällä hampaita pesemään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella tietysti. Koti on paras paikka.

Niim määki! Kuka ny kotoo mihkä lähtis. Mansesteri on nääs paras.

Vierailija
84/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautavaaralla tönössä olisi kiva kaljaa kitata.

Vierailija
85/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä, missä olen asunut viimeiset 64 vuotta, eli pienessä suomalaisessa maalaiskylässä.

Vierailija
86/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuttaisin Mayoon, vuorten kainaloon, lähelle Atlannin rantoja.

Vierailija
87/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaijilla talvet, kesät Lapissa.

Vierailija
88/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain eteläisessä osassa Canadaa. Ajelisin 4x4 chevy pickupilla työmatkaa ja asuisin omassa talossa mäen päällä isolla tontilla. Iltaisin istuisin kuistilla juoden busch lightia. 

Vierailija
89/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islannissa.

Vierailija
90/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin kivoimpien av-mammojen (kun niitäkin on!) kanssa kyläutopiayhteisön johonkin missä on lämmin ja hyvä turvallisuustilanne. Kenties Uuteen-Seelantiin? Saa ehdottaa muitakin maita!

Vierailija
91/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 19 kesäisenä reilaamassa ja Skotlanti vei sydämeni. Silloin päätin että joskus omistan pienen talon täältä ja omistan kanoja ja possuja. Nyt tuo toive on toteutunut. On minulla tosin koirakin ja laiskanpulskea, pahansisuinen kissa.

Mitä 😳 Ihanaa! Mikä siellä on parasta? Mulla on jotenkin tosi positiivi en kuva Skotlannista vaikka en siitä ihan hirveästi tiedäkään.

Vierailija
92/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Münchenissä. Mutta asuntojen hinnat ovat paaaljon kalliimpia kuin Helsingissä..

Vierailija
93/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Saksa

Tanska

Skotlanti

Kanada

Vierailija
94/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnalla missä on toimivat hyvinvointipalvelut. Nyt soteaikana käyvät vähiin.

Vierailija
95/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meren rannassa. Ihan täällä Suomessa. 

Vierailija
96/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun tutkimuksen mukaan maailman miellyttävin ilmasto on San Diegossa, Kaliforniassa. Aurinkoisia päiviä jotain 96% ja keskilämpötila mukava. Toki sehän riippuu siitä, miten lämpimässä kukin viihtyy ja pitääkö yleensäkään auringosta.

Mutta siellä on ne kaikki amerikkalaiset autoineen. Ei kiitos. 

Vierailija
97/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlannissa, mieluiten pienemmällä paikkakunnalla mutta kohtuullisen (1 h) matkan päässä jostain isommasta kaupungista, vanhempi talo, puutarha, mieluusti jotain metsää lähellä. 

Vierailija
98/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö blogia tai instatiliä? Vinkkaa meille. 

Vierailija
99/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain keskieurooppalaisessa kaupungissa. Ehkä Kölnissä. Sieltä kävisin sitten Espanjan huvilalla (Andalusian alueelta joku rantapaikka).

Aikamoista slummia Malagan seutu, rikollisuutta oli paljon jo ysärillä. Tuttavan huvilan vieressä oli uhkapeliluolana ja bordellina toimiva huvila, vaikka alue oli kallista.

Malagan seutu käsittää monta sataa kilometria. Andalusiaa on myös muualla kuin suomalaisten suosimissa lomakohteissa.

Jos ihan Malagassa haluaisin asua, niin El Palo on mukavaa aluetta. Costa del solilta valitsisin ehkä Esteponan.

Ja kiitos sille joka vinkkasi Leipzigista ja Dresdenistä! Suunnittelen ensi vuodelle Saksan reissua ja laitan nämä heti harkintaan :)

Tiedän, huvila ei ollut suomalaisten suosimassa lomakohteessa (ystävä on perulainen). Tuli vietettyä tuolloin ysärillä siellä aikaa useaan otteeseen, mutta sen jälkeen en ole käynytkään. Siellä muuten söin elämäni ekan kerran sushia, vuosi oli ehkä -92.

Vierailija
100/232 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loimaalla

Työn puolesta olen yöpynyt Loimaan ainoassa hotellissa aika monta kertaa, lähemmäs 20 kertaa ainakin. Itse rakennus on kiva, mutta keskustassa ei ole oikein mitään ainakaan talvisin illalla. Ainoa ruokapaikka on tuo hotelli, joten lista alkaa kyllästyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän