Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asuisit, jos voisit vapaasti valita?

Vierailija
24.04.2024 |

Minä asuisin Berliinin Wannseessa rannalla jugend-huvilassa paksujen ja korkeiden muurien ja rautaportin takana.

Ei taida ihan fyrkat riittää, en tosin ole katsonut mitä tuollainen maksaisi ja onko niitä edes koskaan myynnissä.

Kommentit (232)

Vierailija
121/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hampuri ja Berliinihän on kuulemma vähän kuin Suomi ja Ruotsi eli pitää valita jompikumpi."

Tähän vielä tarkennus, että siinäkin mielessä kuin Ruotsi ja Suomi, että ruotsalaisilla ei ole mitään käsitystä suomalaisten pikkuvelisyndroomasta kuten ei berliiniläisillä ole hampurilaisten pikkuvelisyndroomasta. Kukaan berliiniläinen ei ole kysynyt "Hampuri vai Berliini", vaan ainoastaan hampurilaiset.

Ja olen koettanut tekeytyä täysin tietämättömäksi kummasta pidän enemmän, vaikkei siitä ole kahta sanaa... En silti tiedä miksi vanhalla hansakaupungilla on pikkuvelisyndrooma.

Vierailija
122/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lomalla Sveitsin Lucernessa ja heti mietin, että olisipa ihana asua siellä.

Nuorempana halusin Kaliforniaan. En enää kun tiedän mitä se todellisuus siellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wuppertal tai Osnabrück

Vierailija
124/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rarotongalla. Olen lähdössä sinne toista kertaa ensi talvena

Vierailija
125/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesät mökillä Suomessa, talvet Portugalissa. Siellä on edullista ja lämmintä., Ihmiset ovat ystävällisiä.

Vierailija
126/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wuppertal tai Osnabrück

Tuo jälkimmäinen on kiva paikka, kahdesti olen siellä ollut. Lähellä on kuuluisa Teutoburgin metsä ja hotel Romantik Walhallassa oli hyvä ravintola. Joulutorilla olin siellä viime vuonna.

Vierailija
127/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Itävallassa Tirolin alueella jossain pikkukylässä. Elämänmeno on siellä leppoisampaa ja edullisempaa kuin esimerkiksi Münchenissä. 

Vierailija
128/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meren rannalla talossa, jonka piha olisi luonnontilaista kalliota ja kunttaa (= ei pihatöitä). Iso terassi.

Oma rantasauna ja venelaituri, talvehtimispaikka veneelle omassa pihassa.

Vierailija
129/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain ranskalaisessa pienessä linnassa. Eipä vaivaisi ainakaan Suomen talvet enää.

Ranskan talvet kyllä. Linnat on koleita ja kalseita. Ranskassa on kunnon talvi siinä Alpeilla.

Vierailija
130/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulassa. Mutta ei ole varaa. 

Vierailija
131/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan asua jo mieleisessäni paikassa. Pienessä suomalaisessa rannikkokaupungissa 1800-luvulla rakennetussa talossa.

Vuokrakin on halpa. 

Minulla kävi hyvä tuuri.

Vierailija
132/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun puolisini kanssa, joka piinaa minua jatkuvasti. Minun pitäisi kulkea hänen perässään ja sammuttaa silitysrauta, kahvinkeitin, laittaa sauna päälle aina kun hän saapuu, kerätä hänen likaiset  astiat pöydältä jne. 

Vierailija
133/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Lontoossa. New York, varsinkin joissain Etelä-Manhattanilla, voisi olla myös kelpo vaihtoehto jos rahaa riittäisi.

Vierailija
134/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuisin joko Italiassa tai Espanjassa, välimeren rannan tuntumassa, kerrostalon kattohuoneistossa. Jos olisin niin varakas, että voisin oikeasti valita asuinpaikkani, aina saisi pelätä rikollisia. Omakotitaloon sellaiset tunkeutuisivat halutessaan ikkunasta ja minkäs minä voisin. Kerrostalon kattohuoneistoon ei ihan yhtä helposti tulla.

Ja jos olisi rahnaa tarpeeksi, voisin ostaa kattohuoneiston alapuoliset huoneistot niin että kerrostalon metelihaittaa ei sieltä kantautuisi.

Vierailija
135/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin täällä Tallinnan vuokrakämpässä vakituisesti mutta vielä kun täytyy roikkua työkkärin listoilla ennen eläkettä niin on pidettävä turhan isoa asuntoa Suomessa. Elintaso tulee nousemaan tosi paljon.

Vierailija
136/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmoin sellaisesta taloudellisesta tilanteesta, että voisin omistaa kolme asuntoa. Kattohuoneisto Manhattanilla, huoneisto Saksan Frankfurtissa ja yksi asunto Suomessa. 

Jos yksi pitäisi valita, niin olisi se Saksa. Sinne aion muuttaa lähivuosina. 

Vierailija
137/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossan vapaassa maassa.

Vierailija
138/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

H a r t o l a s s a

Vierailija
139/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asun puolisini kanssa, joka piinaa minua jatkuvasti. Minun pitäisi kulkea hänen perässään ja sammuttaa silitysrauta, kahvinkeitin, laittaa sauna päälle aina kun hän saapuu, kerätä hänen likaiset  astiat pöydältä jne. 

Luitko kysymyksen?

Vierailija
140/232 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia tai Saksan eteläosat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi