Missä asuisit, jos voisit vapaasti valita?
Minä asuisin Berliinin Wannseessa rannalla jugend-huvilassa paksujen ja korkeiden muurien ja rautaportin takana.
Ei taida ihan fyrkat riittää, en tosin ole katsonut mitä tuollainen maksaisi ja onko niitä edes koskaan myynnissä.
Kommentit (232)
Mäntyniemessä ja kesäisin mökkeilisin kultarannassa.
New Yorkissa tai Berliinissä ehkä. Pariisi olisi ykkösvalinta, mutta puutteet kielitaidossa hankaloittasi olemista (koettu parin vuoden ajalta).
Ihan sama, kunhan pääsisin pois helsingistä. Tuntuu että olen jotenkin jumissa täällä ullanlinnassa.
Joku lomakoti Gardajärvellä olis jees. Muuten kaupunkikoti jostain pikkupaikkakunnalta, Suomesta siis.
Asuisin ulkomailla ilman nykyistä perhettäni ja aloittaisin aivan uuden elämän.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun tutkimuksen mukaan maailman miellyttävin ilmasto on San Diegossa, Kaliforniassa. Aurinkoisia päiviä jotain 96% ja keskilämpötila mukava. Toki sehän riippuu siitä, miten lämpimässä kukin viihtyy ja pitääkö yleensäkään auringosta.
Asuin useamman vuoden ja se jatkuva auringonpaiste kävi hermoille ennen pitkää.
Walesin pohjoisosassa, Koillis- tai Luoteis-Englannissa. Meren rannalla, niin että kun aamulla avaan verhot, näkyy merelle. Minua viehättää valtavasti se luonto, mitä siellä on. Olen myös asunut Englannissa aikaisemmin, joten ei se ainakaan kielitaidosta jäisi kiinni.
Ongelmana tässä kumminkin on Englannin rapautuminen nopeassa tahdissa.
Kun on koti Etelä-Saksassa niin on lyhyt matka Sveitsiin, Itävaltaan ja Italiaan. Vapaa-ajan asunto on Suomessa, on vaan vaikea päättää missäpäin Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Itse asuisin joko Italiassa tai Espanjassa, välimeren rannan tuntumassa, kerrostalon kattohuoneistossa. Jos olisin niin varakas, että voisin oikeasti valita asuinpaikkani, aina saisi pelätä rikollisia. Omakotitaloon sellaiset tunkeutuisivat halutessaan ikkunasta ja minkäs minä voisin. Kerrostalon kattohuoneistoon ei ihan yhtä helposti tulla.
Ja jos olisi rahnaa tarpeeksi, voisin ostaa kattohuoneiston alapuoliset huoneistot niin että kerrostalon metelihaittaa ei sieltä kantautuisi.
Hola! Minä asun juuri kuten unelmoit. Mutta metelihaittaa on silti, viereisestä asunnosta ja uima-altaalta.
Lapissa järven rannalla.
Ja valitsin vapaasti ja asun Lapissa järven rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, kunhan pääsisin pois helsingistä. Tuntuu että olen jotenkin jumissa täällä ullanlinnassa.
Muuta Korsoon.
Te kaikki jotka haluatte Westendiin niin tiedoksi, täällä pelkkiä rikkaita valittajia ja huumepomoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun tutkimuksen mukaan maailman miellyttävin ilmasto on San Diegossa, Kaliforniassa. Aurinkoisia päiviä jotain 96% ja keskilämpötila mukava. Toki sehän riippuu siitä, miten lämpimässä kukin viihtyy ja pitääkö yleensäkään auringosta.
Asuin useamman vuoden ja se jatkuva auringonpaiste kävi hermoille ennen pitkää.
Itse asuin 9 vuotta ja parasta oli ilmasto. Aina tasaisen lämmintä, ei liian kuuma, ei liian kylmä. Talvikausina saattoi tosin sataa reippaasti.
Pahinta oli liikenneruuhkat ja asuntojen hinnat.
Korkean mäen päällä sievässä talossa josta olisi hieno näköala avariin ja vehreisiin maisemiin. Mistähän Suomessa sellaisen löytäisi?
Jaahas, lainaus ei sitten toiminut. Kommentti 157 oli siis San Diego, Californiasta.
thaimaassa.kohta unelma on totta.tontille nousee talo parhaillaan.kaukana kaupungeista.
Kulosaaressa okt-talossa, ei tartte olla rannassa. Marjaniemikin sopisi.