Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos tori-ostaja ei nouda pakettia?

Vierailija
24.04.2024 |

Eli jos olen sopinut ostajan pyynnöstä ja maksamana, että postitan tavaran. Eikä hän nouda pakettia ja paketti palautuu Postissa minulle. Mitä pitää tehdä?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina ilmoittaa ostajalle että muista noutaa pakettisi. Näin tehnyt kerran Tori viestinnän kautta.

Joskus voi käydä niin että ihan oikeasti ettei ostaja voi hakea pakettia tai unohtaa koko ostoksensa. 

Vierailija
42/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina ilmoittaa ostajalle että muista noutaa pakettisi. Näin tehnyt kerran Tori viestinnän kautta.

Joskus voi käydä niin että ihan oikeasti ettei ostaja voi hakea pakettia tai unohtaa koko ostoksensa. 

Miksi? Ei ole myyjän tehtävä paimentaa ja muistuttaa ostajaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pieni vaiva. Menee jopa minuutti siihen. Minä toimin noin ja yhden kerran joutunut muistuttamaan. 

Vierailija
44/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pieni vaiva. Menee jopa minuutti siihen. Minä toimin noin ja yhden kerran joutunut muistuttamaan. 

Jos myy kerran kuussa yhden tavaran on aika pieni vaiva ehkä. Mutta minä myyn paljon ja usein, en ehdi käyttämään aikaa siihen että kyttään omapostista useiden lähetettyjen pakettien tilannetta. Muutenkin niin paljon huolehdittavaa nykyisessä elämäntilanteessa, että en voi ottaa siihen huolehdittavaksi vieraiden ihmisten asioita vielä.

Vierailija
45/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista vähällä vaivalla pääsee, kun ei edes käytä Toria, ei siis osta, eikä myy. En jaksa mitään säätöä, joten kiikutan suosiolla käyttökelpoiset tavarani kierrätykseen, ja kun tarvitsen jotain, ostan sen kaupasta, josta saa tarvitsemansa ilman ihme kikkailuja. 

Vierailija
46/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja on antanut vahingossa väärän puhelinnumeron. Laitoitko hänelle sähköpostissa lähetyskoodin?

Vierailija
47/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja on antanut vahingossa väärän puhelinnumeron. Laitoitko hänelle sähköpostissa lähetyskoodin?

Laitoin Postin koodin torin viestinä ja näkyy, että luettu. Ap

Vierailija
48/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on käynyt niin, että joku ei noutanut maksamaansa pakettia. Lähetin itsekin postin ulmoituksen lisäksi huomautuksen. Jonkin ajan kuluttua paketti palautui minulle takaisin. Paketti oli avaamattomana varmaan puolisen vuotta, minkä jälkeen myin vaatteen uudelleen. Eipä ole kukaan kysellyt. Tiedä, vaikka joku dementikko osti ja unohti; tai ostaja kuoli tms. Nyt tuosta on kulunut jo varmaan viisi vuotta. 

Vierailija
49/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni vaiva? Muistutus on ihan ok jos on kyse lapsesta, aikuisen täytyy osata hoitaa tällaiset asiat... huhhuh

Vierailija
50/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähettänyt uudestaan. Palautin rahat, paitsi postituskulut. Jos olisi palautus maksanut jotain, olisin vähentänyt sen palautetusta summasta. Kysymättä ostajan mielipidettä. Ostaja sai 3 muistustusta postilta, ja en tosiaan olisi lähettänyt uudestaan. 

Omaa typeryyttäsi. En viitsisi myydä myytyä tavaraa uudestaan, ehkä ei mene enää kaupaksi (sesonkituote tms.) tai esim. konserttilippu joka mennyt vanhaksi.

Typeryyttä? Itsehän valitsin toimia noin. Ei se minua haitannut, vaikka ärsyttää noi säätäjät. Myin se toisaalle, kun minä näet viitsin. Laiska, se töitänsä laskee. 

Vierailija
51/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottanet yhteyttä siihen ostajaan? Tai lähetät paketin uudestaan.

Posti taitaa veloittaasiitä, kun paketti palautetaan lähettäjälle. Minulle kävi  kerran näin. En ollut myynyt mitään vaan olin lähettänyt jollekin paketin. En todellakaan lähettänyt sitä enää toista kertaa.

Joo katsoin niin posti veloittaa sen saman uudelleen mikä alkuperäinen maksu oli. Eli minun tapauksessa M-paketin hinta 8,90 euroa. Ap

Ihmettelin, kun hain noutamattoman paketin. Ei ollutkaan mitään veloitusta palautumisesta. Ei käynyt selväksi, miten olikin ilmaista. 

Vierailija
52/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähettänyt uudestaan. Palautin rahat, paitsi postituskulut. Jos olisi palautus maksanut jotain, olisin vähentänyt sen palautetusta summasta. Kysymättä ostajan mielipidettä. Ostaja sai 3 muistustusta postilta, ja en tosiaan olisi lähettänyt uudestaan. 

Omaa typeryyttäsi. En viitsisi myydä myytyä tavaraa uudestaan, ehkä ei mene enää kaupaksi (sesonkituote tms.) tai esim. konserttilippu joka mennyt vanhaksi.

No nyt meni ihan villiksi spekulaatioksi, että kyse olisi jostain konserttilipusta. 

Luetun ymmärtäminen hoi!

Vierailija
53/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Oma mokansa kun ei noutanut pakettia.

Ei ollut oma moka. En saanut saapuneesta paketista saapumisilmoitusta postista. Myyjä joutui lähettämään ostoksen uudelleen. Minä maksoin tuplapostimaksun siis. Koska halusin saada sen ostokseni.

Jos pakettia ei ala kuulumaan, on ostajallakin velvollisuus alkaa kyselemään sen perään. Esim. jos puhelinnumeroon on tullut virhe, niin tietenkään ei saa textaria, virhe pitää ensin korjata. Ulkomaisista paketeista ei myöskään yleensä tule textaria, vaan pitää seurata paketin kulkua ja ottaa sen seurantakoodi jolla paketti noudetaan Postista.

Jos luit tarkemmin ketjua, niin tässä tapauksessa seurantanumero oli erikseen ilmoitettu ostajalle. Siinä kohden on se ja sama, olisiko puhelinnumeroon tullut näppäilyvirhe tai ei, koska koodilla kuka tahansa pystyy seuraamaan lähetyksen kulkua joko omapostissa tai sitten postin nettisivujen kautta.

Vaaranvastuu siirtyy ostajalle sillä hetkellä, kun myyjä on tehnyt omasta puolestaan sen, mitä kohtuudella on odotettavissa tuotteen toimittamiseksi. Suomeksi, kun paketti on jätetty postin haltuun, niin myyjän osalta kauppa on paketissa ja voi poistua takavasemmalle vihellellen.

Et tajunnut pointtia! Luin kyllä että seurantakoodi lähetetty ostajalle. Mutta jos ostaja ei itse seuraa paketin vaan odottaa textaria, ja onkin väärä puhelinnumero, niin noutoaika voi päättyä.

Vierailija
54/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole konserttilippu vaan kodin tavara. Ja katsoin äsken vielä Postin sivuilta, että jos noudan sen palautuneen paketin niin joudun tosiaan maksamaan noutamisesta 8,90 euroa. Ap

No siinä tapauksessa kysymys ostajalle, että haluaako vielä tuotteen. Jos haluaa, niin aika pikana sitten hän lähettää sinulle kahden postikulut ja kun ne on tililläsi, niin lunastus ja postitse uusintalähetys. Jos ostaja alkaa ämpyillä, niin ei muuta kuin numero estoon ja jatkat elämääsi, ja annat postin tuhota paketin.

Paketin nouto on ostajan vastuulla sen jälkeen kun ilmoitettu saapuneeksi. Ostaja joutuu siis itse sumplimaan Postin kanssa asiansa.

Vierailija
55/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

Ei ollut oma moka. En saapuneesta paketista saapumisilmoitusta postista. Myyjä joutui lähettämään ostoksen uudelleen. Minä maksoin tuplapostimaksun siis. Koska halusin saada sen ostokseni.

Olen ilmoittanut hänelle seurantanron. Ap

Laittaisin vielä yhden viestin ostajalle ja sen jälkeen antaisin olla enkä tekisi enää mitään.

Seuraava viesti kopioituna Toriin + e.mailiin + TXT:

Hei! 

Huomasithan, että viimeinen paketin hakupäiväsi lähestyy. Valitettavasti en pysty enää noutamaan palautunutta pakettia enkä lähettämään sitä uudestaan. Siinä tapauksessa paketti menee Postin hävitykseen eikä rahoja palauteta. Toivottavasti sinä/kaverisi voitte hakea paketin pian.

___

Laittaisin jo myynti-ilmoitukseen viestin:

Haetaan pakettisi! Paketti lähetetään ostajalle vain kerran eikä palautunutta pakettia enää noudeta vaan se jää Postin hävitykseen. Rahoja ei tässä tapauksessa palauteta!

Vierailija
56/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

Ei ollut oma moka. En saapuneesta paketista saapumisilmoitusta postista. Myyjä joutui lähettämään ostoksen uudelleen. Minä maksoin tuplapostimaksun siis. Koska halusin saada sen ostokseni.

Olen ilmoittanut hänelle seurantanron. Ap

Laittaisin vielä yhden viestin ostajalle ja sen jälkeen antaisin olla enkä tekisi enää mitään.

Seuraava viesti kopioituna Toriin + e.mailiin + TXT:

Hei! 

Huomasithan, että viimeinen paketin hakupäiväsi lähestyy. Valitettavasti en pysty enää noutamaan palautunutta pakettia enkä lähettämään sitä uudestaan. Siinä tapauksessa paketti menee Postin hävitykseen eikä rahoja palauteta. Toivottavasti sinä/kaverisi voitte hakea paketin pian.

___

Laittaisin jo myynti-ilmoitukseen viestin:

Haethan pakettisi! Paketti lähetetään ostajalle vain kerran eikä palautunutta pakettia enää noudeta vaan se jää Postin hävitykseen. Rahoja ei tässä tapauksessa palauteta!

Vierailija
57/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää noutamatta jättävät on varmaan jotain shoppailuriippuvaisia. Eivät edes muista, mitä ostaneet, ja sekoavat saapumisilmoituksista. Jos ei itse ota yhteyttä, unohda. Nouto ei ole enää lähettäjän vastuulla. 

Vierailija
58/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toriostaja, Ei tartte sitä viivaa.

Vierailija
59/61 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteks nyt ymmärrä, että ei myyjää kiinnosta noudetaanko sitä vai ei, kysymys onkin siinä, että, kun myyjä saa rahat VASTA sitten, kun ostaja on tarkistanut tuotteen ja painaa Torissa nappia, että tuote on kunnossamilloin rahat vasta saa...

Vierailija
60/61 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen paketin noudon muka voi unohtaa?!? Koska ainakin pari muistutusta siitä tulee,!?!