Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos tori-ostaja ei nouda pakettia?

Vierailija
24.04.2024 |

Eli jos olen sopinut ostajan pyynnöstä ja maksamana, että postitan tavaran. Eikä hän nouda pakettia ja paketti palautuu Postissa minulle. Mitä pitää tehdä?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä vaikka kahvit. 

Vierailija
22/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Oma mokansa kun ei noutanut pakettia.

Ei ollut oma moka. En saanut saapuneesta paketista saapumisilmoitusta postista. Myyjä joutui lähettämään ostoksen uudelleen. Minä maksoin tuplapostimaksun siis. Koska halusin saada sen ostokseni.

Jos pakettia ei ala kuulumaan, on ostajallakin velvollisuus alkaa kyselemään sen perään. Esim. jos puhelinnumeroon on tullut virhe, niin tietenkään ei saa textaria, virhe pitää ensin korjata. Ulkomaisista paketeista ei myöskään yleensä tule textaria, vaan pitää seurata paketin kulkua ja ottaa sen seurantakoodi jolla paketti noudetaan Postista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähettänyt uudestaan. Palautin rahat, paitsi postituskulut. Jos olisi palautus maksanut jotain, olisin vähentänyt sen palautetusta summasta. Kysymättä ostajan mielipidettä. Ostaja sai 3 muistustusta postilta, ja en tosiaan olisi lähettänyt uudestaan. 

Vierailija
24/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Judut palauttamaan ostajan maksaman tavaranhinnan takaisin, mahdollisesti myös postikulut ja vahingonkorvauksen. Mutta ensialkuun ei voi muuta kuin ilmoittaa palautuneesta ja odottaa reaktiota. 

Vierailija
25/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Judut palauttamaan ostajan maksaman tavaranhinnan takaisin, mahdollisesti myös postikulut ja vahingonkorvauksen. Mutta ensialkuun ei voi muuta kuin ilmoittaa palautuneesta ja odottaa reaktiota. 

Minkä ihmeen takia joutuisin palauttamaan rahoja tai maksamaan jotain vahingonkorvauksia? Olen hoitanut oman osuuteni oikein eli lähettänyt. Ja hän omistaa sen tavaran nyt, en minä. Ap

Vierailija
26/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Ap on saanut maksun ja ilmoittanut asianmukaiset tiedot. Jos ostajaa ei kiinosta hakea omaa omaisuuttaan, se ei ole ap:n ongelma. Mitään rahoja ei tarvitse palauttaa. Eikä varsinkaan mitään vanhingonkorvauksia tule, koska ei ole tapahtunut mitään vahinkoa ap:n puolelta. 

Vierailija
27/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen vahingonkorvauksen? 

Vierailija
28/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia joutuisin palauttamaan rahoja tai maksamaan jotain vahingonkorvauksia? Olen hoitanut oman osuuteni oikein eli lähettänyt. Ja hän omistaa sen tavaran nyt, en minä. Ap

Minkä ihmeen takia kyselet täällä, mitä tehdä, jos itsekin tiedät, ettei tarvitse tehdä mitään?

Vierailija
29/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vahinkoa tässä korvataan? 

Tiedät ap:n antamat tiedot, joista olennaisin on: ostaja ei noutanut pakettiaan.

Kerropa meille tosiaan vähän tarkemmin siitä vahingonkorvauksesta. 

Vierailija
30/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähettänyt uudestaan. Palautin rahat, paitsi postituskulut. Jos olisi palautus maksanut jotain, olisin vähentänyt sen palautetusta summasta. Kysymättä ostajan mielipidettä. Ostaja sai 3 muistustusta postilta, ja en tosiaan olisi lähettänyt uudestaan. 

Omaa typeryyttäsi. En viitsisi myydä myytyä tavaraa uudestaan, ehkä ei mene enää kaupaksi (sesonkituote tms.) tai esim. konserttilippu joka mennyt vanhaksi.

Vierailija
31/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottanet yhteyttä siihen ostajaan? Tai lähetät paketin uudestaan.

Lähetän uudestaan? Se maksaa toiset 8,90 euroa. En minä sitä aio maksaa omasta pussistani. Itse tavaran hinta oli 30 euroa plus postit. Ja toisekseen posti ei edes ole lähelläni niin minulle tulee kuluja siitä jos menen noutamaan sen palautuneen paketin. Miksi minun se pitäisi edes noutaa kun ei ostajakaan noutanut. Sehän on hänen omaisuutta, ei minun (koska maksoi ennen postitusta). Ap

Se palautuneen paketin lunastaminen myös maksaa vähintään yhtä paljon kuin sen ensimmäinen lähettäminen maksoi, ellei palvelumaksuineen enemmänkin.

Vierailija
32/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa typeryyttäsi. En viitsisi myydä myytyä tavaraa uudestaan, ehkä ei mene enää kaupaksi (sesonkituote tms.) tai esim. konserttilippu joka mennyt vanhaksi.

No nyt meni ihan villiksi spekulaatioksi, että kyse olisi jostain konserttilipusta. 

Vierailija
33/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Oma mokansa kun ei noutanut pakettia.

Ei ollut oma moka. En saanut saapuneesta paketista saapumisilmoitusta postista. Myyjä joutui lähettämään ostoksen uudelleen. Minä maksoin tuplapostimaksun siis. Koska halusin saada sen ostokseni.

Jos pakettia ei ala kuulumaan, on ostajallakin velvollisuus alkaa kyselemään sen perään. Esim. jos puhelinnumeroon on tullut virhe, niin tietenkään ei saa textaria, virhe pitää ensin korjata. Ulkomaisista paketeista ei myöskään yleensä tule textaria, vaan pitää seurata paketin kulkua ja ottaa sen seurantakoodi jolla paketti noudetaan Postista.

Jos luit tarkemmin ketjua, niin tässä tapauksessa seurantanumero oli erikseen ilmoitettu ostajalle. Siinä kohden on se ja sama, olisiko puhelinnumeroon tullut näppäilyvirhe tai ei, koska koodilla kuka tahansa pystyy seuraamaan lähetyksen kulkua joko omapostissa tai sitten postin nettisivujen kautta.

Vaaranvastuu siirtyy ostajalle sillä hetkellä, kun myyjä on tehnyt omasta puolestaan sen, mitä kohtuudella on odotettavissa tuotteen toimittamiseksi. Suomeksi, kun paketti on jätetty postin haltuun, niin myyjän osalta kauppa on paketissa ja voi poistua takavasemmalle vihellellen.

Vierailija
34/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vahinkoa tässä korvataan? 

Tiedät ap:n antamat tiedot, joista olennaisin on: ostaja ei noutanut pakettiaan.

Kerropa meille tosiaan vähän tarkemmin siitä vahingonkorvauksesta. 

Ap voi hakea ostajalta vahingonkorvausta menetetystä ajasta ja vaivan takia, jos hakee palautuneen paketin.

Vierailija
35/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole konserttilippu vaan kodin tavara. Ja katsoin äsken vielä Postin sivuilta, että jos noudan sen palautuneen paketin niin joudun tosiaan maksamaan noutamisesta 8,90 euroa. Ap

Vierailija
36/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole konserttilippu vaan kodin tavara. Ja katsoin äsken vielä Postin sivuilta, että jos noudan sen palautuneen paketin niin joudun tosiaan maksamaan noutamisesta 8,90 euroa. Ap

No siinä tapauksessa kysymys ostajalle, että haluaako vielä tuotteen. Jos haluaa, niin aika pikana sitten hän lähettää sinulle kahden postikulut ja kun ne on tililläsi, niin lunastus ja postitse uusintalähetys. Jos ostaja alkaa ämpyillä, niin ei muuta kuin numero estoon ja jatkat elämääsi, ja annat postin tuhota paketin.

Vierailija
37/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä tapauksessa kysymys ostajalle, että haluaako vielä tuotteen. Jos haluaa, niin aika pikana sitten hän lähettää sinulle kahden postikulut ja kun ne on tililläsi, niin lunastus ja postitse uusintalähetys. Jos ostaja alkaa ämpyillä, niin ei muuta kuin numero estoon ja jatkat elämääsi, ja annat postin tuhota paketin.

Minulle on iso vaiva mennä Postiin, koska se ei ole kodin lähellä ja aukioajat on hankalat. Joudun kulkemaan bussilla ja suuntaan, jossa en muuten käy. En minä aio ilmaiseksi sellaista tehdä, postituksen pystyin hoitamaan läheltä kotoa Postin automaatin kautta, mutta palautuva tulee hankalaan paikkaan noutopisteeseen. Olen autoton. Ap

Vierailija
38/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti taitaa veloittaasiitä, kun paketti palautetaan lähettäjälle. Minulle kävi  kerran näin. En ollut myynyt mitään vaan olin lähettänyt jollekin paketin. En todellakaan lähettänyt sitä enää toista kertaa.

Vierailija
39/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää sinun asiasi, unohda koko paketti.

Vierailija
40/61 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti taitaa veloittaasiitä, kun paketti palautetaan lähettäjälle. Minulle kävi  kerran näin. En ollut myynyt mitään vaan olin lähettänyt jollekin paketin. En todellakaan lähettänyt sitä enää toista kertaa.

Joo katsoin niin posti veloittaa sen saman uudelleen mikä alkuperäinen maksu oli. Eli minun tapauksessa M-paketin hinta 8,90 euroa. Ap