Miksi jotkut eivät halua toimistotyöhön? Eikö se ole yleensä toisinpäin
Kommentit (35)
Yksitoikkoista näytön tuijottamista päivästä, viikosta, kuukaudesta, vuodesta toiseen. Ei kiitos.
Kyllä minulle sopii toimistotyö ja muukin työ. Monenlaista olen ehtinyt tehdä tässä 50 vuoden aikana. Mukavinta oli yrittäjänä, mutta sairastuin ja jouduin lopettamaan.
Varmaan nukahtaisin tiettarin ääreen. Tykkään enemmän liikkuvammasta työstä.
Teen ennemmin fyysistä työtä kuin istun tuijottamassa ruutua joka päivä.
Paikallaan istuminen vaan on niin sietämätöntä, ja myös epäterveellistä. Kaikilla koneen ääressä päivät istuvilla on tukielinvikoja ja vitutusta.
Lisäksi inhoan sitä järjestelmien ja excelien kanssa runkkaamista sekä kokouksia, jossa ideana tuntuu olevan saada ihmisten aikaa kulutettua turhuuteen.
En keksi mitään tylsempää kuin ruudut tuijjottamisen ja kaikenmaailman turhanpäiväiset kokoukset sun muut
Toimistotyössä joutuu keskelle juorueukkoja kahvihuoneessa. Teen enemmin etätyönä luovaa työtä, jonka voin rytmittää miten itse haluan.
En tykkää "paperihommista", tai tietokonehommista ja vielä vähemmän siitä hälinästä mikä avokonttoreissa on, enkä yleensäkään sisätyöstä. Toki voin tehdä toimistotyötäkin jos muuta ei ole tarjolla, mutta toistaiseksi on ollut.
Liian adhd-tyyppi olen, että jaksaisin koko päivän istua tietokoneella. Liikkuva ja työ missä tehdään on parasta.
Järkyttävän tylsää. Tein reilut kymmenen vuotta, aivot homehtui ja opiskelin putkiasentajaksi. Nyt on paljon mukavampaa ja ajattelenkin paljon enemmän kuin aivottomissa näpyttelyhommissa.
Toimistotöissä on katalimmat ihmiset.
Kokeilin vuoden työskentelyä kunnan hallinnossa. Se oli hirveää kaikilla tavoin. Oikeita töitä oli tunniksi päivässä, loppu pelkkää puolitajuttomana tietokoneen tuijottamista. Selkä kipeä ja niska ja hartiat aina jumissa.
Toimistoissa istuu kaikki idiootit ja avokonttorit nykyään pahentavat tilannetta.
Paras työpaikkani oli yhdistettynä toimisto- ja asiakastyötä. Välillä asiakastapaamisia, ei tarvi kököttää koko ajan näytön äärellä.
Koska ihmiset ovat erilaisia ja pitävät eri asioista. Tiesitkö sitä, ap?
Aikoinaan toimistotyöt oli mukavia. Tilat oli väljiä ja töitä kohtuullisesti. 10 vuotta sitten kaikki muuttui. Väkeä vähennettiin ja koottiin samaan huoneeseen (avokonttori), pöydät lähekkäin ja töitä lisättiin. Meteli oli kova, kun tehtiin myös puhelintyötä.
Vierailija kirjoitti:
Toimistoissa istuu kaikki idiootit ja avokonttorit nykyään pahentavat tilannetta.
Toimistoissa ei nykyään istuta, vaan kaikilla työergonomiasta jotain ymmärtävillä on sähköpöytä. Mulla on oma toimistohuone ja työhön kuuluu muutakin kuin ruudun tuijottamista.
Tuttuni oli ollut ennen koronaa lentoemäntä. Koitti sitten toimistotöitä, jaksoi 2 kk ja sanoi että liian raskasta hänelle olla koko ajan paikallaan.
Mä kokeilin 8 kk. Sain verenpainetta, pukamat ja mielettömän niskajumin. En sovi paikalleni.