Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut eivät halua toimistotyöhön? Eikö se ole yleensä toisinpäin

Vierailija
23.04.2024 |

Kerro

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo koskaan ollut selkäongelmia, mut nyt kun oon sihteerin hommissa jossa istutaan ihan koko ajan (eikä usein mahdollisuutta nousta edes seisomaan kun itse haluaa, tauoista puhumattakaan) ja sitten lisäksi työmatkat 4h päivä, ni alkanut tuntua alaselässä. Lisäksi töissä just mun paikalla on sähköpöytä rikki 🤦🏼

N30+

Vierailija
22/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vuotta olen istunut insinööritoimistossa ja minusta näkee sen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan toimistotöihin, mutta riippuu vähön minne ja ennenkaikkea millaiset työkaverit. Jotkut työyhteisöt on ihan sairaita. 

Vierailija
24/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olen työtön ja tuijotan telkkarin uusintoja.

Vierailija
25/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti työyhteisöt missä naisia ei kivoja. Itsekin nainen. Raksallekaan en kuitenkaan sovi. 

Raksallaki on kevyempiä hommia, vaikkapa sähkis tai automaatio. Putkipuolellakin joitain kevyitä mut toisaalta on sitten niittimutterien vääntöä, vessanpönttöjen kantelua ja putken vääntöä.

Vierailija
26/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyökin olisi ok jos voisi välillä liikkua. Aamupäivisin mulla on taipumusta rueta väsyttämään jos jää paikalleen, herättyä saatan olla ihan virkeä, mutta sitten voi alkaa väsy painaa, varsinkin jos ei ole saanut nukkua riittävästi. Puolenpäivän jälkeen kyllä piristyn. Iltavuoro olisi siksi mulle sopivampi, aikaiset aamuvuorot on vähän hankalia, joutuu väkisin repimään itsensä sängystä liikkeelle.

Jos sen sijaan on liikkuvaa hommaa, pysyy virkeämpänä aamupäivälläkin.

Vierailija
27/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua työtä jossa yli puolet on toimistossa istumista. Avokonttoriin minusta ei oikeastaan ole. Olen tosi korostuneesti ambivertti, eli tarvitsen mahdollisuuden syventyä omaan hommaan mutta myös aikaa kuunnella ihmisten ongelmia ja ratkoa niitä yhdessä. 

En lapsena ollut juurikaan päiväkodissa, vaan kiersin isän kanssa hänen töissään mukana ympäri Suomea. Kai se jotenkin tarttui. 

Vierailija
28/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kokeilin 8 kk. Sain verenpainetta, pukamat ja mielettömän niskajumin. En sovi paikalleni.

Olet sitten jotku.  Oliko siellä toinenkin niin olisitte jotkut?

Vierailija
29/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kokeilin 8 kk. Sain verenpainetta, pukamat ja mielettömän niskajumin. En sovi paikalleni.

Olet sitten jotku.  Oliko siellä toinenkin niin olisitte jotkut?

En kysynyt. Ja tosiaan, minäkin otan liikkeen mielelläni töissä niin ei tarvitse vapaalla käydä erikseen liikkumassa.

Vierailija
30/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistoissa istuu kaikki idiootit ja avokonttorit nykyään pahentavat tilannetta.

Toimistoissa ei nykyään istuta, vaan kaikilla työergonomiasta jotain ymmärtävillä on sähköpöytä. Mulla on oma toimistohuone ja työhön kuuluu muutakin kuin ruudun tuijottamista. 

Näin selkävaivaisena pahinta on se paikallaan seisominen. Muutama minuuttikin voi olla täyttä tuskaa ja saada aikaan pitkäaikaisen kivun.

Vierailija
31/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistoissa istuu kaikki idiootit ja avokonttorit nykyään pahentavat tilannetta.

Toimistoissa ei nykyään istuta, vaan kaikilla työergonomiasta jotain ymmärtävillä on sähköpöytä. Mulla on oma toimistohuone ja työhön kuuluu muutakin kuin ruudun tuijottamista. 

Näin selkävaivaisena pahinta on se paikallaan seisominen. Muutama minuuttikin voi olla täyttä tuskaa ja saada aikaan pitkäaikaisen kivun.

Itse vaihtelen asentoa koko ajan. Seison, istun satulatuolilla, välillä käyn kävelemässä portaat ylös ja alas venyttelen selkää ja kylkiä

ihan taukojumpan vuoksi. Harrastan myös joogaa iltaisin, koska näin viisikymppisenä ruoto ei enää pysy notkeana itsestään. Mulla ei ole mitään niska-tai selkävaivoja ainakaan vielä.

-se jolle vastasit

Vierailija
32/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä edellä on mainittu plus oletan että siellä saattaa puhelin pirahtaa koska vaan ja vihaan puhelimessa puhumista ja jo pelkkää mahdollisuutta että soittoääni katkaisi koska vaan ajatteluni.

Vierailija
33/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan toimistotöitä mutta harkitsen kouluttautumista merkonomiksi koska en näytä pääsemään mihinkään linjastolle tehtaaseen tai muuhun fyysiseen työhön. Ja kauppaan pääsee muut ilman tutkintoakin niin en suostu siihen kouluttautumaan vaan ainoa vaihtoehto on sitten tehdä noita harjoitteluja toimistoissa.

Vierailija
34/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa ja pää ei kestäisi paikallaan oloa. Tarvitsen fyysisen työn, mieluiten ulkona jotta pysyn virkeänä ja selkäkivut pysyy poissa. Toimistotyö kuulostaa järjettömän tylsältä, inhoan muutenkin tietokoneella työskentelyä. Tuskastun helposti jos pitää olla paikallaan ja tuntuu ettei aika kulu ollenkaan. En halua elämää jossa vapaa-aika kuluisi aivosumussa ja niskajumeista kärsien työpäivän jälkeen. Onneksi ei tarvitse kun muutakin työtä on.

Vierailija
35/35 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut toimistossa töissä emäntänä ja nyt toisenlaisena emäntänä. Sellainen puolittainen toimistohomma sopii mulle hyvin, kun sitten on tuotanto puoli, jossa pitää fyysisesti suorittaa. Vastapainoa.

Nykyisessä duunissa ei riitä tilauksia, ruokalistojen suunnittelu, budjetteja ja työvuorolistoja kuin yhden päivän hommiksi. Mikäs siinä jos sillä pärjäis taloudellisesti.