Mihin ne valtiolta irtisanottavat 4000 virkamiestä menevät töihin?
Mahtaako yksityinen sektori palkata valtiolla pitkiin lomiin ja löysiin työaikoihin tottuneita kahvinjuojia? Epäilen
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Poimimaan marjoja.
Kiitos mahtavasta ideasta. Otan lumilapion, ja ämpärin, ei kun saavin ja lähden marjoja poimimaan.
Tässähän on hyvä ketju teidän kertoa, miksi on niin paljon hienompaa olla töissä yksityisellä ja kartuttaa pörssiyhtiön pääomasijoittajia tai pikkukaupungin yrittäjäperheen omaisuutta kuin tehdä valtiolla mitä tahansa omaa koulutusta vastaavaa työtä, oli se sitten vaikkapa laskutusta tai jonkun erikoisalan tutkimustyötä.
Itse koin, että mieluummin teen töitä julkisella sektorilla, sillä työpanokseni meni ns yleiseen hyvään. Kun olin yksityisellä, jotenkin ärsytti se, että tunsin omistajan, jonka varallisuutta kasvatin omalla työpanoksellani.
Valtaosa irtisanottavista on korkeasti koulutettuja naisia. He tuskin saavat töitä, eivätkä palaa töihin vaikka pyydetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poimimaan marjoja.
Kiitos mahtavasta ideasta. Otan lumilapion, ja ämpärin, ei kun saavin ja lähden marjoja poimimaan.
Ammattilaisillahan on ne haravan näköiset välineet. Vanhan liiton mummot kerää vielä käsipelillä yksitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valtiolla töissä ja kyllä sieltä edelleen löytyy henkilöitä joita ei viikkoakaan yksityisellä katseltaisi. Tehdään töitä toisella kädellä ja odotellaan eläkettä. Mikään ei nappaa.
Unelmaduuni. Haluaisin tuollaiseen loppuelämäkseni, koska tämä yksityisen puolen oravanpyörä on alkanut tympimään.
Hae ihmeessä valtiolle töihin. Ongelmana vaan on se, että nykyään valtaosa virkasuhteista on määräaikaisia. Työn määrää ja tehokkuutta valvotaan ja se on soronoo, kun sopimus loppuu, jos ei tahti miellytä. SiksiKIN valtiolla vaihtuvuus on suurta. Se on tulos tai ulos. Sitten joku vakivirassa oleva vanha ja laiska työntekijä tulee kertomaan, kuinka mitään ei tarvitse tehdä. Kampaviinereitä ja kahvia päivät nautitaan. Meilläkin on muutama näitä, mutta ei niitä uloskaan saa, kun ovat vakituisia. Sitten ne työt kasaantuu määräaikaisille, jotka yrittävät kilpailla muiden kanssa jatkosopimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on hyvä ketju teidän kertoa, miksi on niin paljon hienompaa olla töissä yksityisellä ja kartuttaa pörssiyhtiön pääomasijoittajia tai pikkukaupungin yrittäjäperheen omaisuutta kuin tehdä valtiolla mitä tahansa omaa koulutusta vastaavaa työtä, oli se sitten vaikkapa laskutusta tai jonkun erikoisalan tutkimustyötä.
Itse koin, että mieluummin teen töitä julkisella sektorilla, sillä työpanokseni meni ns yleiseen hyvään. Kun olin yksityisellä, jotenkin ärsytti se, että tunsin omistajan, jonka varallisuutta kasvatin omalla työpanoksellani.
Itse olen ollut lähinnä isoissa pörssiyhtiöissä, niin vaikea tuntea niitä tuhansia "omistajia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän leikattavaa löytyisi yksityissektorilta. Paljon turhia johtajia kyykyttämässä alaisia.
No, yksityisen puolet turhakkeita ei sentään makseta verovaroista. Jos firmat typeryyksissään maksavat kyykyttäjäpomoille palkkaa, se ei ole veronmaksajalta pois.
Julkiselta sektorilta ostetaan palveluja yksityiseltä sektorilta. Verovaroilla elätettäviä loisia nämäkin yrittelijät ja suuret johtajat. Ilman julkista sektoria puljunsa ei pysyisi pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valtiolla töissä ja kyllä sieltä edelleen löytyy henkilöitä joita ei viikkoakaan yksityisellä katseltaisi. Tehdään töitä toisella kädellä ja odotellaan eläkettä. Mikään ei nappaa.
Unelmaduuni. Haluaisin tuollaiseen loppuelämäkseni, koska tämä yksityisen puolen oravanpyörä on alkanut tympimään.
Hae ihmeessä valtiolle töihin. Ongelmana vaan on se, että nykyään valtaosa virkasuhteista on määräaikaisia. Työn määrää ja tehokkuutta valvotaan ja se on soronoo, kun sopimus loppuu, jos ei tahti miellytä. SiksiKIN valtiolla vaihtuvuus on suurta. Se on tulos tai ulos. Sitten joku vakivirassa oleva vanha ja laiska työntekijä tulee kertomaan, kuinka mitään ei tarvitse tehdä. Kampaviinereitä ja kahvia päivät nautitaan. Meilläkin on muutama näitä, mutta ei niitä ulosk
Eli valtiolla on sittenkin tehokasta kilpailutusta. Piiskataan duunarit hikoilemaan ja kilpailemaan keskenään henki hieverissä ja sitten kampaviineripalaverissa funtsitaan kahvikupposen äärellä, kuka tällä kertaa potkitaan ulos. No niin. Ehkä Suomella on vielä toivoa.
Osa Wolt-yrittäjiksi (lähinnä miehet) ja osa Onlyfans-yrittäjiksi (lähinnä naiset) tietenkin. Loput vetävät itsensä jojoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä, missä on "hienompaa" olla töissä. Valtiolle jää toki paljon työntekijöitä, jotka toivottavasti tekevät jotain sen "yhteisen hyvän" eteen. Mutta tällaisena aikana on syytä käydä kaikki yksityisen sektorin tehtävät täikammalla läpi ja lakkauttaa kaikki, jotka eivät tosiasiassa tuota "yhteistä hyvää" lisää. Suomi on täynnä turhaa byrokratiaa, täysin hyödyttömiä tai pahimmillaan haitallisia hankkeita (joku mainitsi jo Afrikan koodaribussin hirmuesimerkkinä). Nämä rönsyt on syytä leikata pois. Meillä ei ole näihin enää rahaa.
Irtisanomiset on sumutusta. Valtaosa irtisanotuista pääsee kortiston sijaan työkyvyttömyys- ja varhaiseläkkeelle. Niillä menee paremmin kuin monilla.
Katso linkkiä alta...
https://www.etk.fi/blogit/miksi-julkiselta-sektorilta-siirrytaan-tyokyv…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän leikattavaa löytyisi yksityissektorilta. Paljon turhia johtajia kyykyttämässä alaisia.
No, yksityisen puolet turhakkeita ei sentään makseta verovaroista. Jos firmat typeryyksissään maksavat kyykyttäjäpomoille palkkaa, se ei ole veronmaksajalta pois.
Julkiselta sektorilta ostetaan palveluja yksityiseltä sektorilta. Verovaroilla elätettäviä loisia nämäkin yrittelijät ja suuret johtajat. Ilman julkista sektoria puljunsa ei pysyisi pystyssä.
No, sittenhän nämä leikkaukset ovat virkistysruiske myös yksityiselle sektorille. Kuvaamasi yritykset saavatkin etsiä uudet markkinat, parantaa kilpailukykyään tai kaatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkööt töihin. Nyt loppu lorviminen.
Laita yrityksesi tiedot ja osoite. Voin aloittaa huomenna? Ihan sama mitä työtä. Leikkaan, liimaan, lasken, myyn, ostan, hajotan ja hallitsen.
Ei se noin mene. Nykyään on joka paikkaan 4 kierrosta haastatteluja ja testejä ja sadasta hakijasta valitaan yksi. Onnea matkaan!
Kiitos! Nämä menetöihinkäskyttäjät ovat niin pihalla työelämästä, että epäilen niiden olevan joko pers tai kok , joiden elämään ei työ edes käsitteenä kuulu. Ainoastaan tuo äidinmaidossa imetty hokema käsittelee kummaa sanaa, työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae ihmeessä valtiolle töihin. Ongelmana vaan on se, että nykyään valtaosa virkasuhteista on määräaikaisia. Työn määrää ja tehokkuutta valvotaan ja se on soronoo, kun sopimus loppuu, jos ei tahti miellytä. SiksiKIN valtiolla vaihtuvuus on suurta. Se on tulos tai ulos. Sitten joku vakivirassa oleva vanha ja laiska työntekijä tulee kertomaan, kuinka mitään ei tarvitse tehdä. Kampaviinereitä ja kahvia päivät nautitaan. Meilläkin on muutama näitä, mutta ei niitä ulosk
Ne kampaviinerit onneksi pitää ostaa omilla rahoilla. En usko, että mikään virasto tarjoaa työntekijöilleen kahvit ja pullat. Jo 30 vuotta sitten kokousviinereitäkään ei saanut ostaa ylimääräisiä. Jos kokoukseen tuli joku ylimääräinen osallistuja, piti toimistosihteerin kipaista hakemassa ihan omin jaloin yksi viineri parin kilometrin päästä Valintatalosta. Terv. Buumeri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkööt töihin. Nyt loppu lorviminen.
Laita yrityksesi tiedot ja osoite. Voin aloittaa huomenna? Ihan sama mitä työtä. Leikkaan, liimaan, lasken, myyn, ostan, hajotan ja hallitsen.
Ei se noin mene. Nykyään on joka paikkaan 4 kierrosta haastatteluja ja testejä ja sadasta hakijasta valitaan yksi. Onnea matkaan!
Kiitos! Nämä menetöihinkäskyttäjät ovat niin pihalla työelämästä, että epäilen niiden olevan joko pers tai kok , joiden elämään ei työ edes käsitteenä kuulu. Ainoastaan tuo äidinmaidossa imetty hokema käsittelee kummaa sanaa, työ.
Työn hakeminen on jo täyttä työtä. Siitä pitää aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Osa valtion virkamiehistä on tehnyt työaikansa käyttämisestä taidetta (olen nähnyt vierestä). Tullaan töihin, keitetään kahvit, luetaan sähköpostit, lähdetään syömään, selataan iltapäivälehdet ja lähdetään vähän aikaisemmin kotiin. Tulisin hulluksi työpaikasa jossa ei oikeasti tehdä mitään, pelkästään kulutetan aikaa.
Taitavimmat eivät leimaa itseään ulos kun lähtevät aikaisemmin töistä, vaan palaavat illansuussa takaisin leimaamaan itsensä ulos. Näin saa kasvatetuksi saldoa. Kun on viikon saldot kasassa, voi pitää viikon lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä, missä on "hienompaa" olla töissä. Valtiolle jää toki paljon työntekijöitä, jotka toivottavasti tekevät jotain sen "yhteisen hyvän" eteen. Mutta tällaisena aikana on syytä käydä kaikki yksityisen sektorin tehtävät täikammalla läpi ja lakkauttaa kaikki, jotk
Tarkoitatko julkisen sektorin tehtävät? Vaikka toki yksityiselläkin sektorilla on paljon tehtäviä ja tuotantoa, mitä kukaan ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae ihmeessä valtiolle töihin. Ongelmana vaan on se, että nykyään valtaosa virkasuhteista on määräaikaisia. Työn määrää ja tehokkuutta valvotaan ja se on soronoo, kun sopimus loppuu, jos ei tahti miellytä. SiksiKIN valtiolla vaihtuvuus on suurta. Se on tulos tai ulos. Sitten joku vakivirassa oleva vanha ja laiska työntekijä tulee kertomaan, kuinka mitään ei tarvitse tehdä. Kampaviinereitä ja kahvia päivät nautitaan.
Tiedän kyllä :) Kahvit ja maidot meillä saa talon piikkiin, mutta kahvikonetta ei saa tavan työntekijät käyttää :D
Lisähuomiona vielä sellainen tässä närkästyksissäni, että ne vanhat ja laiskat siirretään yleensä touhuamaan jotain pientä ja johon kyvyt riittää, ikään kuin pois haitoilta, kun ei niitä poiskaan saa. He voisivat tosiaan aivan hyvin kertoa kuinka helpolla töissä pääsee ja mitään ei tarvitse tehdä. Eli siinä mielessä ihan hyvä, jos niitä vakkareitakin voisi irtisanoa (olen itse vakivirassa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne jatkot edes jollain tavalla liittyisi siihen, että onko tehnyt työnsä hyvin. Mutta ei. Melkein aina ne vaan loppuu kun joku jossain päättää, että tätä asiaa ei enää rahoiteta enempää, ihan riippumatta siitä kuinka hyvin tai huonosti joku on työnsä tehnyt. Olen näitä tehnyt ja joutunut pyörittämäänkin. Itse olin vakivirassa "syömässä kampaviinereitä". Nykyään teen oikeita töitä.
Marjat ei tosiaan koskaan lopu. Ei muuta kuin hommiin.