Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemme tiistaissa syysläiset**04**

23.01.2007 |

Huomenta mammat,

lili:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9398089&p=&mpage=3&tmode=…

Kuten huomaatte, graduntekoni etenee junasti tsuk thuk... Ei vaiskaan. Teen tänään hommia kun ei houkuttele tuo pakkanen ja toisaalta pitää lukea paljon, että yhtä hyvin voin tehdä sen sohvalla. Täytyy hieman kehua itseäni: Eilen sain kirjoitettua 4 sivua " valmista" tekstiä.

Kuinka mukavaa kuulla mepsusta, Kukkuusta ja Ampista.

Palaan myöhemmin, Nyt ryhdyn oikeasti hommiin

hk

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaihin syysäidit 04

Aloitampa pinon, hyvin nukuttu. Pakkasta riittää, mutta eiköhän ulos vääntäydytä, jos innostuis T-P: n innoittamana tekemään jäälyhtyjä. Ja vauvanvaatteet pitäis silittää.

Yks " ongelma" vielä, yläkerrassa ei ole mitään hoitotasoa, ja eikös niitä pikkuvauvoja pidä öisinkin kuivittaa. Meillä hoitotaso vessassa alakerrassa pesukoneen päällä ja täytyy sanoa että meko kylmä paikka on tuo vesssa nyt paukkupakkasilla.

Jaha, annan tilaa muille.

Vierailija
2/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli valitti illalla kovasti korvaansa, joten kotipäivää tässä taas vietetään. Puolen tunnin päästä lekuriin. Johan tässä oltiinkin puolitoista vuotta ilman korvatulehduksia.

Hipsu, oletpas sinä ahkera :-). Minulla on torstaina henkilökohtainen ohjaus, kaksi ohjaajaa ihan vain minua varten. Ehkäpä minäkin pääsisin alkuun.

Kiva kun Kukkuu palaat linjoille! Mukavaa nähdä Ampiakin. Mukavaa päivää kaikille!

T. Ankkis ja korvakipuinen [color=red]♥Lilli♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korva on tulehtunut, mutta hyvä uutinen on se, että putki toimii vielä. Korvasta valui siis möhnää, nyt Pilette vihdoin tiedän miltä se näyttää. Tämä onkin Lillin ensimmäinen korvatulehdus sen jälkeen kun korvat putkitettiin kymmenen kuukauden iässä. Oliskohan joululoman aikaisen innokkaan uimisen syytä? No samapa tuo, mammalle tuli kolme pakollista kotipäivää. Illaksi vaan luennoille, Hipsu oletko kampuksella iltamyöhään asti? Mulla luennot alkaa vasta neljän jälkeen, torstaina viideltä.

Jatu, tuosta Zithromaxista Lillin lääkäri-kummitäti kerran sanoi, että se on ihan valohoitoa - täysin tehoton. Sellaista lumelääkettä että mikä sillä paranee niin paranee kyllä ilmankin. En kyllä tiedä viitsinkö uskoa. Mutta on tuo ihme jos ei toisellakaan kuurilla tautisi parane. Melkein jo huolestuttaa.

Olenko jo sanonut, että ihanaa kun mersu taas kirjoittelee useammin?

Meillä mies innostui viikonloppuna taas remonttihommiin, hän laittoi ovilistat kaikki paikoilleen ja aika iso osa kattolistoistakin on jo paikoillaan. Jalkalistat puuttuu vielä kaikki, mutta kun ei me päästä yksimielisyyteen siitä millaiset ne kuuluu olla. Lattia vaaleaa pyökkiä, seinät harmaata tapettia: valkoiset vai pyökkiset listat?

Vielä kyssäri teille käsistänne käteville: Kehu ompelukonettasi! Minä tarttisin uuden, vanha on jo ollut vuosia ompelukoneitten taivaassa. Mikä merkki on hyvä, vieläkö Husqvarnaan ja Singeriin voi luottaa? Mitään kummoista en tarvitse, ihan peruskoneen vaan, hintaluokassa alle parisataa. Help!

Teidän seurassa on kiva lukea kahvia :-). Nyt lisää kahvilukemista ettei minun tartte tenttikirjaan tarttua!

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
4/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeyö meni sitten yskien,väsymys kamala!

Ankkis:Mulle taas lääkärit toitottanu aina et xithromax on tositehokas ja sitä annettu Amorion tms.jälkeen..Apua!Jos tää ei stte edes pysty auttamaan!Kuuri loppu la jasenhän pitäs viel auttaa monta pvää sen jälkee..En jaksa enää tätä!Mitä sanooTea?

Lillille paranemista!

jatu

Vierailija
5/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillille paranemista.

En päässyt lapsosten kanssa ulkoilemaan. Mulla on vain yhdet lämpimät lapaset ja ne unohdin eilennä autoon ja autohan on miehellä töissä.

Talvihaalari hankintoja täällä pohdin. Sittarissa ois Remun talvihaalari 55e. Mietin ostaisiko sen Veetille ens talveksi. Venlallekkin pitäis haalari hankkia ens talveks. Haluaisin reiman babymallisen haalarin, mutta ne on mielestäni kyllä kalliita. Veetin reiman babymallinen haalari on tallessa, mutta kun se on tummansininen niin en sitä oikein Venlalle haluais laittaa ja se on kokoa 86cm ja ainakin vielä Venla on Veetiä paljon lhyhyempi kun olen pituuksia verrannut. Tietenkin sitä vois sit syksyllä pyytää lapsille synttärilahjaksi miehen isältä haalarit.

Venla nukkuu päikkäreitä ja Veeti leikkii yksikseen olkkarissa. Pitänee kohta mennä pitämään seuraa.

Venlalla on joku ihme maitolakko menossa. Eilennä koko vuorokauden aikana joi alle 4dl maitoa. Tänään on juonut 1,5dl. Haluaa vaan soseita ja niiden kanssa juoda vettä. Venla nykyään kun itse syön jotain aukasee suunsa ja yrittää oottaa mua kädestä kiinni ja vetää kättäni suuhunsa.

Kivaa kun Kukkuu on taas linjoille.

JA kivaa myös kun Mersu kirjoittelee nykyään enemmän.

Nyt seuraa Veetille pitämään. Se huutelee tuolla pattereita, varmaan jostain lelusta taas patterit loppu ja uusia haluaa.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
6/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä vaikeeta otsikon keksimisen kanssa.

Kiitos kaikille käynnistyskokemuksien kirjoittajille.Taitaa tosiaan olla monenlaisia kokemuksia,aivan kuten itsestään käynnistyvissäkin synnytyksissä.Mä koin jo ekan synnytyksen tosi kivuliaana, mullahan epiduraali ei auttanut yhtään.Tuntuu että enempää kipua en kestä.

Tänään on sit siivottu.Vein kaikki pojan lelut parvekkeelle,pakkanen toivottavasti puree pöpöihin.Lisäksi vein pienemmät matot ulos ja pesin lattiat.Kerrankin sain jotain aikaiseksi.Kivaa! Toivottavasti jotain tapahtuu myös kohdunsuulla.

Voi Jatu,toivottavasti lääkkeet pian purevat.Tiedän niin hyvin tuon tunteen kun seinät alkavat kaatua päälle.Paranemista myös Lillille ja Keilinin poppoolle ja muillekin sairastajille.

Kivaa Mimmuli että peruna sopii,toivotaan että sama juttu mandariinin suhteen.

Sitten ruokaohjeiden pariin, oon niin kyllästynyt samoihin ruokiin,pakko löytää netistä uusia helppoja ja hyviä ohjeita.

Helli

Vierailija
7/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin perhekerhossa. Herkkis Aa hermostui aina kun joku tuli lähelle ja mun WC käynti oli ihan liikaa vaikka oli tutun ystävän sylissä.

Jotain piti kommentoida.... niin hoitotaso asiaan: Minä en vaihtanut ihan pieneltäkään yöllä vaippaa paitsi jos oli kakka (Aalla oli aina klo5). Muutenkaan ei hoito tasoa tullut juuri käytettyä toisen kanssa, lattialla vaihtelen vaipat.

Ulkona sataa ihani suuria lumihiutaleita -> kaunista :)

Mari ja Pojat

Vierailija
8/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin oltiin perhekerhossa.Olipa kivaa pitkästä aikaa.

Tytöt nukkuu, mä vahdin mun huutonetti myyntejäni :)

Ei ole meillekää tullut paljon kakkosen kans hoitopöytää käytettyä.

Meille on sellainen malli josta saa tavis lipaston,taidan koht purkaa sen.

Hilman nukkekoti ois just hyvä siinä :)

Hitsi on tehnyt tiukkaa käydä vessassa pari päivää,jalat on niiiiin kipeenä jumpasta!!

Ainakin Lillille paranemista.Huskorvapöpöt ne on niiin ikäviä...

Nyt kotityöt kutsuu

Ramika ja ipanat

Vierailija
9/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti Jatulle etten unohda: Zithromaxia käytettiin yhteen aikaan ihan liikaa, ja siitä seurasi se että monet bakteerit ovat sille resistenttejä elikkäs se ei tehoa niihin. Äärimmäisen harvoin tulee itse sitä kirjoitettua kenellekään. Useisiin bakteereihin se silti tehoaa ja on suosituksissakin esim. poskiontelontulehdukseen jos amoksisilliini ei ole tehonnut. Ja kolmen päivän kuuri vaikuttaa 7-10 vrk. Mitäs oireita sulla vielä onkaan, onko kuumettakin vielä? Voihan käydä niin kertakaikkisen huono tuurikin, että sait jonkun virustaudin sen tulehduksen päälle. Vähän vaikea täältä lankojen päästä arvella :)

Venna päikkäreilla, ihanaa. Itsekin nukahdin, mutta heräsin samantien kun alakerrassa kolisi jokin ja luulin Vennan heränneen. Alakerrassahan on 10/05 syntynyt poika, sieltä kuuluu yhtälailla kolinaa ja hihkumista kuin meiltäkin. Eipähän tarvitse pyydellä hirveesti anteeksi naapureilta meidän metelöintejä, kurjempaa olisi jos alakerrassa asuisi vaikka vanhuspariskunta. Tosin nehän ei enää kuule mitään :DDDD

Tänään on tämmöinen päivä, että selkää särkee ja väsyttää ja nälättää ja ketuttaa vaan koko ajan. Näkyy heti Vennassakin, kun itse oon kireämmällä päällä ja käytän ikävämpää äänensävyä kuin yleensä. Mutta eihän aina tartte jaksaa, eihän? Kohta lähdetään ystävän ja poikiensa luo kylään, saadaan me aikuiset juttuseuraa ja Venna riehumisseuraa. Miehellä töissä pitkät päivät tällä viikolla, palautekeskusteluja oppilaiden vanhempien kanssa - eikä niistä ees makseta mitään ekstraa vaikka iltakaudet menee koululla!!! Pöh, OAJ:n edunvalvontaa.

En meinannut muuten millään löytää pinoa, raskausdementikko minä tarvitsee otsikkoon isoja kirjaimia ja tähtiä ja huutomerkkejä ja vaikka mitä jotta huomaisi ;)

Nyt Vennan herätys ja menox

- tea H33+5 -

Vierailija
10/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmonen systeemi että luen aina edellisen päivän pinon kerralla, eli olen ikäänkuin päivän jäljessä ja tän päiväsen pinon luen huomenna. Näin varmistan että on aina lukemista typyn päikkäriaikaan.

Synnytys, poikaa pusersin aikoinaan tipan voimalla, kun ei meinannut aukee millään. Synnytys kesti 13 tuntia. Mut laskettiin melkein ensisynnyttäjäksi typyn kanssa, kun edellisestä oli kulunut jo 9 vuotta. Pelkäsin että saa taas punnertaa tipan kanssa tuntitolkulla.

Nyt riitti omat supistukset hienosti ja sen kyllä tunsi :) eikä synnytykseen mennyt kuin 7 tuntia, eli kyllä se kroppa vielä muisti miten homma toimii. Ponnistusvaihe oli yhtä pitkä kumankin kanssa, 30 minuuttia, mikä on musta ihan älyttömän pitkä aika. Tuntuu että monilla ponnistusvaihe kestää vaan pari minuuttia, Öttiksestä puhumattakaan :)).

No niin tai näin, toka synnytys oli " helpompi" vaikka supparit oli heti kättelyssä tosi mojovia.

Huomenna elämässäni tapahtuu suuri muutos ja kerron sen teillekin. Lopetan tupakanpolton, tai ainakin kovasti sitä yritän.

Olen polttanut 16 vuotta ja äitini tosiaan kuoli keuhkosyöpään 45 vuotiaana, mä olen nyt 30 ja ei kiva jos mulla olis elämää jäljellä enää 15 vuotta tupakan takia.

Apuna mulla on Zyban-lääkekuuri, monet on saanu sen avulla lopetettua. Jännittää hirveesti.

Hilu

Vierailija
11/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis! Anoppi osti noin 5v sitten uuden ompelukoneen. Olivat sanoneet, että Singerit ei enää ollenkaan ole maineensa veroisia. Anoppi osti Janomen ja minäkin sitten samanalaisen jenkkilästä (paljon halvemmalla). Voin suositella näiden kokemusten perusteella merkkiä!

Hilulle hurjasti tsemppiä! Peukut on pystyssä, että onnistuu! Hyvän päätöksen teit!

Täytyy jatkaa hommia...

T: Ynis

Vierailija
12/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti onnistuu!

Vierailija
13/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens Motin tapaan!

Jep, ilmat ovat ihmeellisiä. Ensin kesällä meinattiin nääntyä kuivuuteen, sitten syksyllä/alkutalvesta hukkua loputtomaan vesisateeseen ja nyt meinataa hautautua lumisateen alle. Täällä ei ole ihan heti tällaista määrää talvisin nähty! Kaunista kyllä on, enkä mitenkään valita:)

Paranemista Jatulle, Keilinille ja Lillille. Tosi kurjan kauan ovat Jatu ja Keilin jo sairastaneet. Syöttekö muutoin mitään vitamiinilisiä? En nyt sitten tiedä onko niillä mitään yhteyttä sairastamisen kanssa, mutta suosittelen jälleen sitä Mivitotalia, tulee ainakin se asia kerralla kuntoon. Itsekin ajattelin kuurin aloittaa, väsyttää koko ajan ja jokin tauti on jo muutaman viikon yrittänyt tulla.Mivitotalin jälkeen olen aina tuntenut oloni pirteämmäksi, tosin se voi yhtä kaikki olla vain uskon asia:D

Hilulle hurjasti Tsemppiä hienoon urakkaan! Hyvä Sinä!Halaus jo valmiiksi vaikeisiin hetkiin.

Varoitus! Seuraa väsyneen äidin vuodatus, neuvoja kaivataan.:/

Äidin rooli ja Motti pieni aiheuttavat minulle tällä hetkellä harmaita hiuksia. Viimeiset pari kuukautta ovat ollet Motin kanssa tosi vaikeita ja en oikein ymmärrä mihin tässä ollaan menossa. Uhma & temperamentti ovat tuttuja juttuja Motteroisen kanssa jo alle vuoteisesta, mutta nyt uhma on jotenkin jalostunut ihan tosi inhaksi tai sitten tarvitaan suunnanmuutos joissakin asioissa. Motti on alati pahalla päällä, narisee,marisee jne. joka asiasta. Siirtymätilanteet ihan pienimmissäkin asioissa ovat ihan pepusta. Jos Motti on kotona jomman kumman vanhemman kanssa, on rauhallinen ,keskittyy leikkiin jne.(jos kahta edellämainittua tosi seikkaa ei huomioida) mutta jos olemme kummatkin kotona, on aivan mahdoton. No ei tässä sinänsä vielä mitään, mutta jos menemme johonkin (kerhoon, kylään, kauppaan) tai tänne tulee joku, Motti riehuu, juoksee, kiljuu, ei usko mitään ja nauraa päin naamaa kun kiellän. Ihan kuin meillä ei olisi koskaan ollut mitään sääntöjä, saan aika pitkiä katseita osakseni ja tänään totesinkin miehelle, että kohta käy niin, että me pysytään kotona.

Itse asiassa muistan jostain kasvatuskirjasta viime talvena lukeneeni, että kirjoittajan perheessä yhden lapsen kanssa oltiin tässä ikävaiheessa pysytty kotona, jotta käytös parani ja ikävä ikävaihe meni ohi. Itselleni nämä kerhot ja kyläilyt on kuitenkin tärkeitä jaksamisen kannalta ja toisaalta tuntuu, että eikö sitä käyttäytymistä pitäisi käytännössä harjoitella ko. tilanteissa? Toisaalta on tosi kurjaa muiden katseiden alla alkaa ojentamaan Mottia, joka on ns. tosi kovapäinen lapsi ja joskus tuntuu, ettei itsekään keksi järkevää kuviota. Lähinnä paras rangaistus olisi, että kyseisestä paikasta lähdetään pois, kun napakka sanominen, huomion vieminen toiseen suuntaan tai sylissä rauhoittelu ei auta.

Esimerkki Motin huonosta käytöksestä: Kaveriperheen vauva nukahtaa hyvin itsekseen, mutta vaatii pienen tovin hiljaisuutta, normaalit äänet ok, mutta ei huutamista jne. Tämän kuultuaan Motti katsoi tietenkin asiakseen alkaa huutamaan ja kiljumaan(siis seisoo vain paikallaan ja huutaa tahallaan, sitä ei mikään aiheuttanut). Otettiin Motti syliin ja kiellettiin, ei auta. Tämän jälkeen vietiin Motti talon toiseen päähän ja laitettiin huoneen ovi kiinni(oltiin itsekin siellä). Motti huutaa entistä lujempaa ja ääni on kova. Otetaan syliin ja kielletään napakasti, Motti vaan nauraa ja huutaa lisää. Lopulta mies ottaa Motin vauva-asentoon syliin (mitä Motti inhoaa) ja sanoo, ettei pääsee pois ennenkuin lopettaa ja perustellaa asiaa sillä, että vauva on väsynyt ja pitää saada nukkua. Motti kiljuu ja karjuu aikansa, mutta alkaa sitten itkemään kun ei pääse pois ja rauhoittuu muutaman minuutin kuluttua. Sitten pääsee pois, pyydetään anteeksi, halitaan ja pussataan. Kyseisen kaltaisia esimerkkejä on tarjoilla melkein joka päivälle, mutta minä en jaksa Mottia noin pitää ja tuntuu tosi nololle jokaisella kerhokerralla tuollaista kurinpalautusta pitää, sen melkein tarvitsisi uskoakseen.

Miehen kanssa pidetään kriisipalaveri tänään, tuntuu, että otetta on tiukennettava, ehkä meillä luovitaan liikaa. Mutta mistä sen tietää? Päätettiin myös, että tästä lähtien arki-iltoina ei mennä mihinkään, yleensä urheillaan koko perheen voimin muutamana iltana, mutta se loppuu nyt ja me pysytään kotona:( Kummatkin leikitään Motin kanssa joka päivä, ulkoillaan 3-4tuntia päivässä, tehdään yhdessä kotihommia jne. eli jotenkin tuntuu, että saisi tarpeeksi huomioitakin.

Tänään on vaan tosi epätoivoinen olo, tuntuu, että me ei vain osata tätä hommaa ja olen väsynyt tuohon Motin haasteelliseen temperamenttiin. Mies puhui taas eilen vauvasta, pelkkää ajatus saa mut ahdistumaan, näitäkö vielä kaksi?! Ei kiitos.

Aavis ja Motti

Vierailija
14/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Hilulle:Hieno päätös!Tsemppiä hurjasti!!!!!! :-)

En tiedä tuosta lääkkeestä mitään mutta käyhän täällä purkamssa tuntoja!

Tea:Juu tuota lääkemielipidettä halusinkin,on varmaan hankala näin sanoa mikä mua vaivaa..tai aikamoinen guru oisit;-)) Nyt sitten iski kauhia epäily,kun minäkin olen tuota zithromaxia syöny jonkun verran ja se oli ainut lääke mikä tuli mieleen pyytää lääkäriltä.Niin,siltä pitää vähä niinku pyytää...Ja tuo oli mun mielestä vahvin minkä tiesin :-/ Mitähän seuraavaks?Lämpöä ei ole,lauantaina oli vaan se kuumepiikki.Yskittää ja tukkosuutta on edelleen...

Mentii muskarii(itse en usko olevani kovin tartuttava tapaus,lähinnä ikuisen pöhnänen päästä).Typykkä oli siellä aika vaisu ja lopussa alko jo sanomaan et lähetään kotiin.Aika lämpöseltä se siellä tuntu ja olihan tuolla lämpöä lähempi 38..Et silleen!

Synnytyksessä pojan kanssa puhkastii kalvot ja sain tippaa vauhdittamaan..ja yritin ilokaasua,sitten epiduraalin kipuihin.Kesto jotain reilu 8h,ponnistus 45min-lopulta imukupilla tuli poika.

Typykkä alko heti napakoilla suppareilla ja epiduraalin sain melko pian sairaalassa.Kalvot puhkes jossain vaihees tutkittaes.Kesto 4h45min,ponnistus jotain alle10 et olihan noilla eroa.

Täytyy se poika hakea kotiin...

jatu

Vierailija
15/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että ulkonäköni peesaa sisäistä oloa. Semminkin, kun olen jättänyt hiukset värjäämäti (noinniikö varmuuden vuoksi) ja iho on paiseilla ja suomuilla. Ihanaa olla hehkeä ja säteilevä.

Synnytysjuttuja en viitsi ruveta kertoilemaan - ei enää nukkuisi raskikset öitään. Itsekään en nuku, jos asiaa ajattelen. Ruinasin jo ekalla neuvolakäynnillä lähetteen pelkopolille ja sain sen mukisematta... täti vain totesi nla-kortista zekattuaan kohdan " synnytyksenkesto: 42 h" , että " eläimillekin on omat lait rääkkäksestä" . Heh.

Hilulle tuhannen onnia mahtavaan päätökseen. Voimia taistoon! *fanfaarit ja aaltoja*

Sitten en muistakaan mitä muuta piti toiwotella, veivät varmaan labrassa veren myötä aivotkin. Lisäksi nuo suloiset pelaavat rappukorista (rantapalloa heitellään vuorotellen portaisiin ja vuorotellen koriin eli legolaatikkoon eteisessä), johon olennaisena osana kuuluu hirmeä huuto ja kilju.

Zitro-lääkkeestä piti sen verran sanoa, että Hellu on sitä aina saanut korvatulehduksiin (amoksilliinille allerginen on hän) ja hyvin on pelannut, tervehdys on alkanut jo heti ekan annoksen jälkeen. Korvatulehduksen Hellu on saanut JOKA KERTA maitoaltistuksen jälkeen/myötä (nyt plakkarissa muistaakseni 4 tulehdusta). Lääketiede ei kuulemma myönnä asioitten yhteyttä, mutta minä myönnän.

Ankkikselta piti kysymäni, että mitenkä teillä - tehtiinkö Lillille 2-vuotistarkastus lonkkaluksaation tiimoilta? Voihan olla että muistan väärin, mutta jotenkin mulle jäi sellainen mielikuva, että jossain paprussa olisi ollut merkintä moisesta. Meille ei ole tullut mitään kutsua mihinkään (muutettiin viime vuonna ja sairaala vaihtui), mutta vähän arveluttaa alkaa soittelemaankaan, kun en ole ihan varma olenko keksinyt itse koko jutun :)

Ding - aiwot narikkaan, palaan jos muistan mitä asiaa mulla oli.

Ihanaa, kun saa taas syyttää RADEa tästä syyntakeettomuudestaan.

Tui tui,

m + hellunen kalapuikon kimpussa

Vierailija
16/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen aina samalla tavalla otsakkeen syysläiset eli syyläiset

Mersu, oletteko kokeilleet meloneita (vesi, hunaja ym.) sopivat monille multiallergisille. Ja kyllä, hoitamaton allergia lisää myös infektioita. Kokemusta on. Tällä hetkellä Valma ainoa maitoallegian oire on korvavuoto. Kolmatta viikkoa mennään ilman maitoa ja kuivin korvin. Mulle on ainakin turha kenenkään ammattilaisen ruveta viisastelee ;). Olen erittäin onnellinen ja maidoton ruokavalion on niiin helppo homma.

Mimmuli, teen vaan työtäni, tosin olen ehkä normaalia iloisempi asiakkaani ruokavalion laajenemisesta. Ikävää se umpi. Oletko kokeillut Helmi-puuroa? Sehän on perunasta, mukaan vois kokeilla ujuttaa sokerijuurikaskuitua (Fibrex). En ole ite kokeillut, miten sekottuu.

Taidan mennä katsomaan, kun toisten lapset käyttäytyy vielä huonommin kuin omani (telkkarista).

Palaan. Moi.

Vierailija
17/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä viikko näin matelee..?

Hyvä päätös Hilu, onnittelen! Itse poltin n. 15 vuotta, loppuaikoina parisen askia päivässä. Kun aloin odottamaan esikoista (kohta 10 vuotta sitten) lopetin kuin seinään, enkä semmingin ole polttanut ensimmäistäkään savuketta.

Aivan puhti poissa. Antsa taitaa pitää äitiään vieraana tätinä ;) Esitteli äsken: " opo! (mopo), eppa (heppa), ito aato" omia kulkupelejään (jos en vaikka tietäisi mitä kaikkia hienoja laitteita hänellä onkaan..)

Mistäköhän saisi puhtia viikkoon..?

SaaMari

Vierailija
18/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sängyissään, saa nähdä mitä seuraa valojen poislaitosta. Tää on yleensä miehen hommaa (myönnän, että pääsen tässä helpommalla) ja aika härdelliä se on. Mies lähti työaiheiselle dinnerille, jonka hyvin suon omaa kalenteria katsoessani:) Alkaa reissua pukkaamaan. Ensi viikolla muutama päivä, sitten taas parin viikon päästä. Sitten helmi-maaliskuun vaihteessa tod.näk. taas Ouluun (TiPi huom!). Noiden lisäksi iltajuttuja silloin tällöin.

Pile, minä sujuvasti luin sun otsikon syysläisiksi:) Oisko muuten vinkkejä jugurtin ja viilin korvikkeeksi? Kun se sokerimäärä tökkii mua. Kuitenkin söisivät vaan niitä iltapalaksi ja joka palaksi viikonloppuina. Äsken sain kyllä syömään riisipiirakkaa.

Hilu, tosiaan käy täällä raportoimassa ja purkautumassa miten lakko sujuu!

Mersulla on alkanut energia virrata? Vrt. palstalla jälleen viihtyminen. Kivaa! Vai kiwaa:)

Tarhakysymys. Miten pk-seutulaisilla ulkoillaan tarhassa? Ovatko illalla ulkona, kun haette? Minuu tökkii, kun heti " kylmän ilman" takia olivat taas tänään sisällä. Esikoisen hoitaja kysyi, että onko ulkona vielä yhtä kylmä kuin aamulla. Olihan sitä kokonaista -7 astetta. Esikoisen entisen ryhmän hoitaja sanoi, että lapset tykkää olla ulkona säässä kuin säässä, kun heillähän on hyvät vaatteet yleensä päällä. Ongelma on vain aikuisten. Todella toivon, että pieni pääsee siirtymään tohon ryhmään syksyllä. Siellä nimittäin tykkää ulkoilla niin aikuiset kuin lapsetkin.

Koitan mennä alakertaan makoilemaan...

Vierailija
19/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusohjelmaani kuuluu nykyään Ihmeteko Päivässä - eli ajatus sellaisesta, että jos yhden jonkun jutun saisi päivässä pusattua, niin vähitellen sitten koti kohentuisi ja kaikki ois onnellisna. Ihmeteko on siis jotn muuta kuin normiaskareet.

Joo ei o tänään ihmetekoja tehty. Piti selvittää pyykkivuori kodinhoitohuoneesta. Kävin katsomassa sitä ja sitten ilmoitin miehelle, että oon raskaana ja mulla on tänään vapaailta, tak. Mentiin sitten ulos kaikki ja Hellu oli niin iloinen lumisateesta, että varmaan 10 min ryntäili ympäri pihaa ja huusi koko ajan " LUNTALUNTALUNTAISIÄITILUNTA!" Ei varmaan jäänyt naapureillekaan epäselväksi. Vähän kyllä piristi ulkoilu :). Ehkä jaksaa puristaa itsensä ja kääpiön nukkumaan sillä pirteydellä.

Kiitos Pile, itsekin ajattelin seuraavaksi melonia.

Niin ja Mimmulille ja Nöösälle pottuonnittelut! Sopiiko Nöösälle suklaa? Hellu meinaan ryystää aina aamulla riisimaitokaakaota (Dumle on maidoton), ja olen ollut huomaavinani sillä jotain yhteyttä suolen toimimisen kanssa.

Meilläkin riittävän kuidun saaminen on ongelma, kun tuo nirppa ei oikein syö mitään kuidukasta, vaikka nyt voisi. Pitäisi tehdä jokin sotasuunnitelma asian suhteen, mutta en ole keksinyt millä leivän ja/tai puuron saisi lanseerattua käyttöön. Vinkkejä otetaan vastaan :) Nirppa ei muuten syö myöskään mitään hyviksiä, ei pullaa, kakkuja eikä karkkia, joten ei voi katsoa niidenkään ruokahaluaan pilaavan. Jäätelöä söisi, mutta sitähän ei saa...

Mulla oli jokin asia, mutta yllättäen en muista sitä enää.

Eli nukkumaan, natinati,

m

Vierailija
20/25 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikein kokkasin illalla itselleni ruokaa ja silitin pinon vaatteita. Siinä ihmetekoja kerrakseen:) Toinen ihme, että lapset leikki keskenään koko illan (tietty taistelikin välillä). Kolmas ihme, että molemmat lapset vaikeni heti 8 jälkeen. Siiten tarvittiin yksi kunnon huutosessio pieneltä, mutta sen ottaisin vaikka joka ilta, jos kaikelta muulta säästyttäis. Onkohan esikoinen uskonut, että äiti onkin tosissaan (kun isiä voi pompottaa).

Tää järkynnäköinen eukko pääsee viimein taas kampaajalle torstaina. Stokkan pukeutumisneuvojallekin sain ajan, mutta vasta kuukauden päähän. Tää ei enää osaa ostaa vaatteita omin avuin.

Näen myös perjantaina Oulussa asuvan kaverin töiden jälkeen ja sitten illalla vielä mennään miehen kanssa parin kaverin kera syömään. Lapset menee mummolaan yökylään (tuntuu, että TAAS ja on huono omatunto, viime kerrasta noin kk).

Haa, keksin, että nythän mulla on tilaisuus lukea kirjaa. Moro vaan....