~~MAALISMASUT2007~~
Edellistä viikkoa:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11495711&p=3&tmo…
Ja kasvupinoa:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11388641&p=1&tmo…
Toivottavasti noi nyt onnistu.....
Kommentit (10)
seisomaan. Kova kiire on tällä " pikkukolmosella" . Pari viikkoa on myös kontattu. Pystyyn nouseminen kiinnostaa kovin vaikka polviseisonnasta on useamman kerran humpsahtanut selälleen. Mutta ei tunnu yritysintoa haittaavan.. Toivottavasti ei opi kävelemään vielä pitkään aikaan, niin ei tarvita mitään konttauskypäriä. Muistaakseni muut lapset teki näitä juttuja kuukauden parin viiveellä aikanaan.
Räkätautia on kaikilla lapsilla, vanhemmat mukaan lukien.
Nukkuuko kellään vauva enää kainalossa öisin? Me nukutaan vierekkäin, havahdun kyllä jos vauva liikkuu (ja liikkuu yleensä vaan kun haluaa rinnalle). En millään jaksais ruveta vielä unikoulutuksiin sun muihin, että saatais nukkumaan pinnikseen. Ja tämä saattaa olla mun viimeinen vauva. tai tod.näk. on.
Aurinkoisia syyspäiviä!
t.kaneli ja pirpana
vaikkei tällä viikolla näytä kellään olevan mitään ihmeitä kerrottavana. =)
Meillä on joku huutometelikausi, jatkuvaa käninää ja vitinää ja tosiaan mieskin sanoin töistä tullessaan, että mun pitäis lähteä hetkeksi vähän ulos, että pääsisin eroon tästä menosta täällä. Kaunis ajatus, mutta tuntuu, että on niin väsy, että odottaa vaan yötä, jolloin tuo lapsi sentään nukkuu hiljaa tyytyväisenä.
Uupunut Papu ja Huutava Hermanni
Meillä on Emilia taas räkätaudissa ja yöt sen mukaisia ja isommalle tuli karmee ihottuma ja se sitten kutiaa ja muuten vaan pitää yöllä touhuta, huoh, eilen pääsin nukkumaan 4.30 ja vähän väliä heräilin, kun Emiliaa ärsytti tukkoinen nenä ja maitoakin piti vielä kertaalleen saada ja ylös sitten noustiin klo7 ja ei väsytä yhtään.. Alan saada tarpeeksi tästä meidän yöelämästä.
Meillä nukutaan omassa pinnasängyssä, vanhempien huoneessa. Mä nukun tosi huonosti jos vauva vieressä ja sitten esikoinen saattaa yöllä kömpiä viereen (tai siis kömpii).
Maitoaltistukseen ei ole tullut kutsua, vaikka lupasivat nopeesti ja tää dietti alkaa ottaa päähän! Mietin jo yksityiselle menoa, mutta en vain raskis.
Nyt jatkettava vauvan ruuan tekoa...
Mekin käväistiin tuossa lääkärin neuvolassa ja " terveen" paperit saatiin (jos ei tule takapakkia kehityksessä) Lääkärin mielestä tyttö on siis ihan normaali eikä mitään kehityshäiriötä ole havaittavissa. Sainpas minäkin mielenrauhan ja lääkäri pahoitteli neuvolan th:n peloitteluja cp vammasta.
Anniina harjoittelee kovasti konttausta.Asento on jo hyvä mutta liikettä ei tule muuta kuin epämääräisen näköistä heilumista eestaas:) Meillä on nyt joku vaihe,että ei yhtään viihtyisi yksin lattialla tms. Heti alkaa kitinä ku äiti tai isosisko häviää näköpiiristä. Ihanaa,mutta aika ajoin rasittavaa...
Joku kyseli nukkumisesta. Meillä nukutaan omassa pinnasängyssä meidän makuuhuoneessa.Itseasiassa ei ole ikinä nukkunut meidän keskellä:)
Mitens muilla syödään yöllä? Meillä on nyt taas päädytte yhteen syöttöön,kun viikko sitten meni vielä 3 pulloa maitoa yöllä!!!
Juu tässäpä näitä kuulumisia täältä päin:)
-Jossu ja Ansku 6kk24pv
Meille kuuluu ihan hyvää, vähän on pikkusella nuhaa ollut joka sitten aiheuttaa levottomat yöt. Poika on nukkunut tähän saakka tosi hyvin yöt. Käy nukkumaan n. 20.30 ja klo 23 aikaan haluaa vähän tissiä ja siitä nukkuukin sitten tuonne aamu 6-7 saakka. Mutta nyt heräilee tuon tuosta ja olen sitten ottanyt yöllä viereen nukkumaan että saa sitä tuttia helpommin laitettua ja muutenkin rauhoiteltua. Ei tarttee kokoajan pomppia sinne pinnasängylle.
Eli siis toisella kylellä nukuttu pari yötä ja olo on sen mukanen.
Isommilla on jonkin sortin uhmaa tasapuolisesti molemmilla ja heidän kanssaan saa olla välillä helisemässä.
Meidän 2 vee alkoi tässä VIHDOIN puhumaan sanoja :)
söpön kuulosta se on. Nyt taitaa tulla jo ainakin 20 sanaa ellei enemminkin.
On niin söpö kun osaa isiä huhuilla, osottelee kaikkea ja kertoo mikä mikäkin on. Pikkuveikkaa halii alituiseen ja hokee vauva, vauva.
Sit jos ehdottaa jotain ei mieleistä niin tulee tosi tiukasti ei tai en.
Muutenkin on niin iso poika jo olevinaan, luovuttu tutista ja syöttötuolikin luovutettiin pikkuveikalle.
Lauantaina oli tarkoitus lähteä sellaselle " naisten shoppailureissulle" .
Nyt pahasti näyttää, ettei se toteudukkaan ja sekös harmittaa :(
Olis ollut kyllä ihanaa päästä tuulettumaan, päiväksi reissuun ihan vaan aikuisporukalla...
Onkos moni ottamassa influenssa rokotetta pienille?
Itse meinasin ottaa kaikille pojille sen. Neuvola kuulemma tarjoaa sen kahdelle meidän pienemmälle (olikohan, että 3v saakka sen saa ilmasiksi) ja esikoiselle sen ostan. Hintaa oli VAAN 9,- neuvolan tädin mukaan. Niin halpa on tuo rokote, että sama se on sitten kaikille laittaa kun kerta kahdelle se kumminkin pistetään.
Syömä asiaa, meillä on ainoo hankaluus tuon pienen herran kanssa tuo syöminen. Siis puuro ja hedelmä/marja sosteet menee ihan tuosta vaan, mutta liha ja kasvisruokaa ei söisi sitten millään. Ei avaa suutaan niille ja jos sitä sinne jotenkin saa ujuutettua, sylkee, päristelee ja kaivaa pois suusta. Ihan hyvävointinen poika on ja ei mikään laiha, mutta tuskastuttavaa tuo syöminen on... Ja todella sotkuista puuhaa!
Mutta nyt hetkeksi sohvankulmalle huilaamaan, kun pojat päikkäreillä.
t. K@tju ja pojat
Jossu: Hienoa, että saitte terveen paperit!
Ifluensa-rokotus olisi tarkoitus ottaa molemmille lapsille, kun ovat talvella hoitoon menossa.
Syömisestä: Meillä tyttö syö innoissaan lihsoseita (itse tehtyjä), mutta puurot ei uppoa jos niihin ei laita paljon hedelmäsosetta.
Tänään soitettiin allergiapolilta ja 7. päivä päästään altistukseen ja samalla tekvät ihotestit viljoista ym. Tosi hienoa, että tekevät ihotestitkin, niin saadaan vähän asioihin selvyyttä.
tänään Leo meni tosi ajoissa nukkumaan, joten nyt on aika istahtaa koneelle.
täällä on päivisin pomona sellainen ikiliikkuja-ilopilleri, että eipä juurikaan jää aikaa mihinkään muuhun. iltaisin vasta on aikaa kotihommiin. jos niihin sitten vielä voimia riittää.
viilenevät ilmat saivat meikäläisen kaivamaan käsityökorin esiin. pojalle olen väsännyt lämpimiä tossuja huovuttamalla. nyt on kolmas malli huopumassa, edellisiin en ole ollut tyytyväinen. saa nyt nähdä sanooko kolmas kerta toden.
Leo ei konttaa, mutta menee lattialla eteenpäin käsillä vetämällä. ja vauhti menossa kiihtyy joka päivä. ei tosiaankaan uskalla jättää silmistään. kaikki mahdollinen kiinnostaa; johdot, kukat, saranat, kännykkä...
meillä syödään nyt syöttötuolissa. nyt jälkikäteen ajateltuna liian kauan syötin poikaa sitterissä. ei se siinä enää viihtynyt. jotenkin vaan ajattelin ettei vielä istumaan kun ei mielestäni istunut vielä itsekseen niin tukevasti. mutta nyt on ruokailuhetket mukavia.
ja mukavia ne on senkin takia, että kaikki ruoka uppoaa. lihat, kasvikset, hedelmät ja puurokin. sen kanssahan oli yhdessä vaiheessa vähän ongelmia. velliä en ole nyt tarjonnut, koska siitä kieltäydyttiin monena iltana peräkkäin.
maidon juominen on tällä hetkellä pieni huolen aihe. nyt parin viikon aikana maitoa on mennyt aika vähän per päivä. ja neuvolan suositus kun oli vähintään 6dl/päivä. no, seuraillaan tilannetta... se kun on alkanut nyt onneksi jo vähän paranemaan. ja vettä siis juodaan myös. eli nestevajausta tuskin pitää pelätä.
meillä ollaan ainakin toistaiseksi vältytty flunssalta. ja influenssarokote meinataan pojalle ottaa.
Leo nukkuu omassa pinnasängyssään meidän makuuhuoneessa. välillä poika on nukkunut meidän välissä osan yötä, koskaan ei koko yötä.
mä olen täällä jo miettinyt joulukortteja. viime vuonna otettiin kuvia kynttilälyhdyistä ja koirista. taitaa olla toisenlainen kuvauksen kohde tänä vuonna... ;-)
alkuviikosta sain laitettua eteenpäin kotihoidon tuen hakemuksen. kotiin meinaan siis näillä näkymin jäädä vielä noin vuodeksi. on nuo rahalliset tuet vaan uskomattoman surkeita...
nyt on aika mennä pesukonetta tyhjentämään...
ruusunpiikki + Leo reilut 7,5kk
ja minä täällä taas, hei. =)
Eilen illalla sitten pojan iltapalan jälkeen helahti posket allergiselle reaktiolle, tiedä sitten mistä johtui, kun ei aiemmin oo noin käynyt. Tänään täytyy päivällä uudelleen antaa ja katsoa miten käy. Söi puuroa ja jukua ja jompikumpi sen nyt sitten teki. Hitsivie..
Kaupoille lähdetään käpyttelemään kohta, joten tämä oli tässä nyt.
Papu ja Hermanni
Pojat päikkäreillä ja aikaa istahtaa hetkeksi koneelle...
Ihan alkuun, missä TAPPI ja HANNA?!
Kuulumisia olisi kiva kuulla :)
Meillä mennyt aamupäivä ulkoillessa ja kaupassa käydessä. Päikkäreiden jälkeen pitää alkaa esikoisen kamppeita pakkaamaan, lähtee mummon ja papan kanssa viikonlopuksi mökille. Odottaa sitä kun kuuta nousevaa! Ja kiva kun mielellään lähtee.
Meillä nuo pojat niin vähän ovat " hoidossa" että ihan kiva välillä kun pääsee touhuamaan mummon ja papan kanssa.
Huomenna lähden shoppailu reissulle kaverin kanssa kaupungille. Anoppi tulee pienempiä katsomaan ja pääsen vähän tuulettumaan ja asioille.
Toppapukua on vielä esikoinen vailla, muutoin talvitamineet kaikille jo reilassa.
Mutta nyt kotihommia tekemään...
t. K@tju ja pojat
Vähänkö taas unohtuu osa asioista tänään..
Hyvä, et ollaan herätty sentään ja tyty menee kouluun kybäks niin herätetty on ja aamupalat syötetty jne. Poju on jo ekoilla päikillä ja minä se tässä oon vaan. Laiskana..
Menkat alkoi, joten kierto on nyt sitten noin 35vrk ja sillä mennään sitten. Huhhuh.. Mut ei auta muuta kuin uutta yritystä ja sit jännätään taas. =)
Kylmä on Suomenmaassa nyt ja vähän aristelen tot uloslähtöä näin aamupäivisin. Tänään ainakin. Mut lounaan jälkeen sitä ehkä jo uskaltaa mennäkin sitten.
Ja just tuli radiosta juttua siitä, kuinka mein tiellä tossa lähellä on kolaria jo. Auton ikkunat on umpijäässä ja toivon, että se sulaa, kuten tietkin, ennenkö mun täytyy lähteä asioille iltapäivällä.
Poitsun kanssa kaikki ennallaan, ei mitään kummempia kasvujuttuja oo tapahtunut eli opettelee pikkuhiljaa sitä sun tätä. Ja influenssarokotteesta ei tullut mitään sivuvaikutuksia tai oireita, joten hyvin mielin menen seuraavaakin ottamaan.
Papu ja Hermanni 7kk 7pv