Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismasut tiistaihin....!

23.01.2007 |

Ajattelin, istua vähäksi aikaa koneelle kun meillä on vielä niin hiljaista-->lapset nukkuu ja mies lähti uimaan.Joten en jaksa vielä alkaa tekemään kotiaskareita. Vaikka olisihan noita ties miten paljon.

Mitähän JOUHIlle kuuluu?Onko kaikki OK!....!

Meillä ei ollut pakkasta kuin 20, tänä aamuna-->tulossa hyvä ulkoilu sää.Pääsee lapset mäen laskuun.Vaikka ei meillä tuota lunta niin kamalasti ole, mutta saatiinpahan mäki tehtyä.

No tuo yö meni kohtalaisesti, heräillen sitä tavanomaista.Painajaisia nähden, jännä kun ei niitä painajaisia normaalisti nää näin paljoa. No jos se helpottaa synnytyksen jälkeen.

Tässä nautiskelen samalla teetä, minä kahvi ihminen olen siirtynyt aamu teehen.Kahvia juon enää vain päivällä.Minun vaan ei yksin kertaisesti tee mieli kahvia aamulla ja olenhan sen voinnissakin huomannut.

Kai minun pitäis alkaa tyhjentämään tuota astiakonetta ja muutakin hommaa tehdä.No jos joku sitten siirtäs tuon eilisen pinon tänne.Ei oikein luonnistunut.

Kaksosmamma1 rv 32+5

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamari..

JOUHI;

hienoa et kaikki on ok, että oikein kolme +;aa..mä en oo saanu kun kahta :)

MÖHKÖFANTTI;

Mä en yleensä keitä mansikoita enkä muitakaan kun teen visparia, teen vaan mannapuuron valmiiks ja lisään siihen (maistellen) sopivasti puolukkaa/mansikkaa/raparperiä/mustikkaa tms..säilyy vitskut paremmin kun ei keitä niitä..usein vasta vispatessa lisäilen. Ei mulla mitään määriä ole, sen verran et maistuu hyvälle.

AKVAARIOSTA;

en mä sinne niitä leviksiä uskalla ottaa kun purkki on niin pieni, eikä muut taida olla kovin persoja levälle. Loisteputket on vaihdettu kesällä ja heijastimet putsattu vast' ikään.

Jos mä yritän poistaa KAIKEN levän tuolta ettei se leviä, niin mun täytyy repiä pois kaikki kasvit ja koristeet ja raapata kaikki lasit ja poistaa pintahiekka..sitä on kaikkialla! Vanha ruukku on " sametin peitossa" samoin vanha arkku..takalasia en oo saanu raapattua kunnolla ja se on ihan tupsuissa, viikon välein vaihdan 50% vedestä ja sillonkin on jo pohja täynnä leijuvaa tupsua. Kasvien lehdet on tumman tupsun vallassa :(

Kaloja tuolla on (väärässä vedessä olevat) 4 platya, 5 neontetraa, kolme täplämonnista ja yks mikälieimumonni..ei muita, jokin tauti niitä vei enkä uskaltanu vielä uusia tuoda. Syövät iltasella pikkusen..1-2 paastopvää viikossa kun unphdan ruokkia..jokin siellä mättää mutten keksi mikä!

Äh, täytyy mennä taas tunkemaa puuta uunii, vihdoin kun on pakkasta ni talo jäähtyy hetkessä, kun ei oo sitä lunta tuulen suojana..

Taptap

Vierailija
22/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan lukea tuolta Googlesta siitä tupsulevästä :) En halua sitä paholaista meidän akvaarioon!

Tuollain minäkin tekisin kuin punkeli, tihentäisin nyt vedenvaihtoa ja imuroisin pohjan huolella ja kaiken sen irronneen levän, ruokkisin tosi minimisti ja pitäisin taukoa..en uskalla sanoa viikkoa mutta yllättävän hyvin kalat kestää ruokataukoja ja se tekee niille hyvää, tulevat virkummiksi :) Tuolla luki että virtauksen suuntaaminen pois kasveista ja sen vähentäminen..hiilidioksidilannoite?.. Mutta kovin tuntui olevan vaikeaa hävittää..

Aika pieni akvaario juu niille leviksille mutta mulle ehdotti liikkeessä niitä, pieneenkin akvaarioon jos sillain 3kpl ois ottanut, tosin se on parvikala vaatis sitä tilaa..eikä sinne sitten ois kovin voinut monia muita kaloja ottaa.

rimma..kyseli tuosta kynsien ja karvojen kasvusta.. että mua ärsyttää kun ei näe ajella muuta kuin kainalokarvat ja tuntuu että muuten on sitten niin ku apina ;) jaloissa tosin nuo karvat on oudon vaaleat ja hentoiset..Hiukset on kasvanu nopeasti mutta kynnet ne vaan on sellaiset että juuri ja juuri tuossa kynnentynkää on!

S

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun liikun ja olen paljon jaloillani niin valkovoutoa alkaa valua ihan kunnolla, inhottavaa.

Tappi: Hyvä että pääset äitipolille! Voihan se olla, että sulla on vain paljon lapsivettä ja se kasvattaa sf-mittaa, toivottavasti nyt ei ainakaan ihan jättiläinen siellä massussa asustele. Minuakin vähän jännittää tuo tiitiäisen koko kun kokoarviot on mennyt vähän keskikäyrän yläpuolella, poika oli alle kolme kiloa ja oli ihan tarpeeksi tekemistä :).

Pojalla on kauhee uhma, mä en osaa tehdä mitään oikeen. Kaikesta tulee huuto, varsinkin jos äiti jotain ehdottaa, nukkumaan meno on huutoa ja nukuttaminen kestää vaikka kuinka kauan... Tänään en saanut poikaa edes päikkäreille, voi tuota omaa tahtoa! Lisäksi vielä tuli joku ihottuma.

Vierailija
24/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin olen ehtinyt tänne ketjuun kirjoittamaan, mutta nyt on taas saatava purkaa sydäntä :)

(.) Kävin eilen neuvolassa lähinnä näyttämässä mahaa, kun neuvolan täti jo edellisellä kerralla (alle 3 vkoa sitten) mietti, kun ei sf-mitta oikein tunnu kasvavan käyrien puitteissa. Eli on kovin pieni.

Nyt sitten mittasi jälleen ja mitta oli vain vaivaiset 25 ja jotain. Eli kun piirsi käyrän jatkoksi alkoi jo mennä alaspäin (hiukan, ei selvästi). Sovittiin, että 1,5 viikon kuluttua menen uudestaan ja jos silloinkaan ei ole lähtenyt nousemaan reilummin, niin laittaa lähetteen Jorviin.

Tavallaan en vielä huolestunut, kun esikoisestakin sf-mitat veteli selvästi keskikäyrän alapuolella, vasta ihan loppuvaiheessa mentiin keskikäyrän tuntumaan tai vähän yli.

Nyt kuitenkin ollaan alakäyrän alla! Kuitenkin mahaa on seisoessa ihan selvästi, kunnon iso pallo tuossa edessä. Sitten kun käyn selälleen maha uppoaa mun ison lantion sisään melkein kokonaan... Sykkeet tuntui kuitenkin selvästi ja olipa neuvolatäti tuntevinaan, että pää olisi jo raivotarjonnassa ja todella syvällä/alhaalla.

Onko ketään muita kohtalotovereita, joilla sf-mitat olisivat kovin alhaiset? Melkein käy kateeksi Tappertia, sulla on sentään mitat kohdallaan, vaikka sitten liian isot.

Ja kilojahan on toki tullut mullakin enemmän kuin olisi toivonut.

Huoh! Ei kai auta muuta kuin odottaa se reilu viikko ja sitten taas kuunnella mahdollinen tuomio.

Hyvää (parempaa) päivänjatkoa teille muille!

salminakki

Vierailija
25/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sanoi, että tule äiti viereen menin sohvalle viereen, niin siihen se pikkumies nukahti :). Tais tappelu ja ulkoilu väsyttää...

Vierailija
26/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältää nitriittiä, pienet enemmän kuin suuret, mutta kun eipä nitä ole paljon kaupoissa tyrkyllä niitä vanhoja perunoita, silloin syksyllä. Alle 1-vuotiaalle pitää siis välttää uusien, etenkin niiden pienten perunoiden syöttämistä. Jotkut sanoo, että nitriitti poistuu, jos niitä säilyttää jääkaapissa viikon, mutta mistäpä tuosta tietää, kai se toimii, kun ne vanhatkin perunat on turvallisia ?

En oikein löytänyt netistä mitään " virallista" selitystä, tämä on vaan niitä " näin on aina ollut" juttuja. Ensimmäisenihän on jo pian 11v !

Ei niitä uusia pottuja sais kai lapsetkaan syödä mielinmäärin, mutta nytpä tulikin mieleeni, entäs jos itse imettää, saako syödä uusia pottuja ??? Pitänee surffailla lisää.

Nyt ruuan laittoon! Menu: jauhemaksapihvit ja porkkana- ja lanttulaatikko, joita löytyi pakkasesta :)

t. punkeli

Vierailija
27/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla on tuota " omaa mahaa" ennestään niin toi sf mitta ei oikein kerro koko totuutta, joten en kauheasti luota siihen. Lisäksi kohtu on yleensä taaksepäin kallellaan, niin senkin vuoksi epäilivät aikoinaan, että on tehty väärä koko arvio, kun 11v sitten odottamani jättiläinen olikin 3300grammainen hintelä poika. Eli aamulla kun en ole vielä noussut ylös voi vauvan tuntea aika selkeästi, eikä taida tämäkään mikään jättiläinen olla, ellei nyt ota mitään kasvuspurttia loppuviikoilla.

Tuntuu vain, että nuo lääkärit sun muut ei oikein osaa ottaa huomioon kaikkea kun ne pintapuolisesti vauvaa mittailee.

Tosin tuttava on synnyttänyt yli 5 kiloisen lapsen, eikä suosittele sitä kenellekkään ! Onneksi ultralla saa aika hyvin tehtyä painoarvion viimeisillä viikoilla.

t. punkeli taaas.

Vierailija
28/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin pakkasta -13 astetta ja tuulee, joten päivä vietetty sisällä. Ihmeen hyvin on mennyt, ilman suuria kiukkukohtauksia pojilla.

Mukavaa kuulla, että JOUHILLA kaikki hyvin, peräti kolmella plussalla :) Minua on taas alkanut huolettaa masukin pieni koko. MIKSI vauvamme ei tällä kertaa kasva samaan malliin? Eikö saa ravinteita tarpeeksi? Tuo huolettaa! Kuopus syntyi rv 36+1 ja painoi 3250g, ja nyt viime perjantaina rv 33+4 masukki oli VAIN 1800g. Huima ero mielestäni!! Neuvola lääkärille aika rv 36, mutta eihän meillä neuvolassa ole ultraa, joten tuohon koko asiaan ei tule vastausta sieltä. Täytyy vaan uskoa, että tämä vauva on pienempää tekoa, kuin aiemmat, vai?

ONKO TEILLÄ häpyluu kipeä?

Itsellä on niin arka, että varovasti täytyyasentoa sängyssä vaihtaa, ja liikkuminenkin lyllerrystä :) Äsken erehdyin sulkemaan jääkaapin oven jalallani..aits sitä kipua häpyluussa! Oiskohan vauva laskeutunut syvemmälle?

TAPPERTILLAKO se rinnat vuotavat jo? Minä olen tuosta ollut myös tutuilleni kateellinen, KOSKA heillä synnytyksen jälkeen vauva saa rinnoista jo hieman maitoa. Minulla sitä vastoin on rinnat aina olleet aivan tukossa siihen asti, kunnes maito alkaa herua (N. 2-3 pvänä synnytyksestä). Joka kerta saan taistella lisämaidosta kätilöiden kanssa, kun eivät usko, ettei maitoa todellakaan tule! Sitten repivät ja pumppaavat tissiäni, ennekuin uskovat sanani todeksi :) Ja seuraavan vuoron kätilön kanssa sama juttu. Joten hyvä juttu Tappi, kun sitä maitoa tulee jo. Pääset helpommalla synnytyksen jälkeen.

Caius ja ilona 34+1

Vierailija
29/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä päivä. Kävin pankissa, kälyn kansa lounaalla ja Kelassa. Nyt särkee koko ala kroppa ja selkäkin on vaihteeks tulessa. Hädin tuskin pääsen kävelemään. Poika halus jättää treenit väliin, mikä tietty on mun onni. Nyt oon ihan poikki ja vielä pitäis ruokaakin laitella.

( . )Itku tuli aamulla, kun housut ei menneet jalkaan (tai päälle sain, mutta puristi inhottavasti alamasua). Hippu möyryää minkä kerkeää, ei ainakaan täällä etuistukka haittaa.

Jouhi: kiva kuulla että kaikki on hyvin.

Salminakki: olin samasta syystä tarkistuksessa ja syy miksei sf-mitta kasva on se että pää on jo niin alhaalla. Mulla kuopuksesta kävi ihan samalla tavalla, monta viikkoa mentiin vaakasuoraan ja lopuks tuli notkahdus ylöspäin. Toivottavasti sulla kuitenkin paino nousee, se on merkki että vauvakin kasvaa.

möhkis: meillä kans uhmaa tytöllä, itse olen välillä itku silmässä. Nyt ollaan miehen kanssa otettu kovempi linja, ihan sen takia että sit vauvan synnyttyä voipi voimat olla vähissä. Annetaan huutaa, mutta välillä otan syliin ja rauhoittelen, kun oikein pahaksi yltyy. Muutaman kerran olen jo onnistunutkin. Rankkaa on tuo pienen ihmisen kasvu.

Nyt saapi istuminen taas riittää, voimia siskoille.

-m- ja Hippu rv 33+6

Vierailija
30/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi löytyy kohtalo tovereita, mekin yritetään pitää itsemme kovana ja poika saa huutaa, sitä vaan ei saa edes syliin ottaa ja rauhoitella kun rimpuilee ja potkii ja huutaa, että mene pois äiti :(, kyllä tosiaan on vaikeaa olla pieni! Kauhulla vain odotan maaliskuuta, kun tuntuu että pojan uhma vain pahenee ja on todella voimakas tahtoinen, ja mä välillä ihan neuvoton.

Vierailija
31/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

CAIUS;

Mä oon luullu ettei tänhetkisellä vuotamisella oo mitään tekemistä sen kanssa tuleeko maitoa synnytyksen jälkeen vai ei..toivottavasti noi hinkit ei ihan kokonaan ainaka ehdy ennen synnytystä. Mä niiiiin toivoisin että maitoa tulis ku isommastakin lehmästä :) (no, rajansa kaikella)

SF

Mulla sf.mitta putos aavistuksen alaspäin joskus rv26 tienoilla. Ekalla mittauksella se oli reilusti yläkäyrän yläpuolella, sitten putos yläkäyrälle, ja siitä se on tasasesti noussu käyrien yläpuolella. Mitenhän paljon vaikutti tuo että Puksutin peppu/pää oli just tossa keskellä, se varmaa lisäs vähän mittaa. Vaan eipä auta, iso se on silti..se mitta meinaan - toivottavasti Puksu ei oo mikää jätti. Miehen kans oltii syntyessä molemmat liki 3500g, mies tais olla aavistuksen isompi..toivottavasti Puksusta ei tuu mitää 4kg;n pötikkää!

Jos mä alan syödä vaan ruisleipää juustolla ja salaattia ni kasvasko se sitte vähemmi? ---uskalla kohta mitään syödä--- *taidan hakea mansikoita ni lähtis ees nesteet liikkeelle*

Taptap

Vierailija
32/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muistan, että mitä! Kaikilla kun tuntuu olevan autoihin laiteltavaa niin kannan minäkin korteni kekoon :). Meillä olisi hihnan vaihto edessä ja se varmasti maksaa mansikoita ja akkukin pitäis jossain vaiheessa vaihtaa eikä sekään ole halpa kun pitää olla jenkki akku (navat eri kohdassa)... Lottovoitto olisi paikallaan...

Vierailija
33/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaan kauanko nyt pystyy istumaan.

Laitoin lohikiusauksen uuniin, se oli nopea homma. ONKO KELLÄÄN PERINTEISEN PERUNAPUURON OHJETTA? Kerran olen saanut maistaa ja se vei kielen mennessään. Siihen tuli muutakin kun vaan perunaa ja maitoa.

Möhkis: niin uskomattomalta kun kuullostaa, niin muutaman vinkin (ja hyväks havaitun) olen saanut näistä Nanny911 ja Lapsityrannit -ohjelmista ja Dr. Philkin on pari kertaa sivunnut asiaa. Muuten ne on välillä aika hömppäohjelmia.

Älkää nyt manatko noita auto-ongelmia liikenteeseen, muuten menee elämä ihan sekaisin.

Torstaina nla, siinäpä ne tämän viikon kohokohdat onkin. Yritin tänään löytää housuja, mutta kun ei jaksa kun yhdessä kaupassa käydä ja sit on ihan poikki. Pitäisköhän tuolta huuto.netistä katsella.

Tänään saunaan, ihanaa lämpöä (ja kiljuvia kakaroita, hmph).

-m-

Vierailija
34/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERUNAPUURO;

1½ l vettä

1 l perunoita

3 dl ohrajauhoja

suolaa

Potut kuoritaan ja keitetään vedessä pehmeiksi, hienonnetaan ja keitinvesi lisätään (miks se pitää kaataa pois eka jos se kuitenki lisätää takas??). Puuro pannaan uudelleen liedelle ja jauhot vatkataan sekaan. Keitetään puol tuntii, maustetaan ja tarjotaan kuumana.

Tätäkö sä tarkotit perunapuurolla..mulla on toi iänikuisen vanha punakantinen keittotaito-kirja josta tuokin löyty..siel onki kaikkee jännää vasikan aivoista lähtien...jamiii.

SYNNYTYKSISTÄ ja vauvan koosta

Mä jäin funtsimaa tota että jos Puksu on kauheen iso jo nyt, ja kasvaa vielä tietty jonkun verran (paljon) niin mitä sitten?? Käynnistääkö ne synnytyksen etuajassa? rv 36,38 tjn? Vai onko sitte edessä sektio? ja millä viikoilla se tehdään? vai pakottaako ne mut synnyttämää jonku 5kilon tankkerin alakautta? eikai?? Yritin ettiä tietoa mutta kun ei löydy niin ei löydy..mä en halua sitä sektiota ainakaa..enkä kyllä haluis kokeilla väkisin synnyttääkään mitään jättiläistä.

Kääntämisestä onneks terkkari sano ettei ne enää juur kääntele jos perätilassa on..kuulema kun eivät pysy " oikeinpäin" niin eivät viitsi käännellä :) hyvähyvä..

Jos Puksutti on hirmu iso ni mä kyllä ilomielin ottasin käynnistyksen johonkin rv36-38 tietämille..

Multa menee yöunet tän jutun kanssa...ihan kauheeta..ja ruokahalu on menny jo!

Taptap agen

Vierailija
35/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ymmärtäny niin, ett jos sf mitta on oikeen suuri ni sen takia siihen painoarvioon mennään, ett katsotaan vauvan painoarvio, suhteessa lantion mittoihin. Jos on oikein leveä lantioinen ( enkä siis tarkoita suurikokoinen ihminen, vaan nimenomaan leveä lantion luusto), ni kyllä ensi synnyttäjäkin voi hyvinkin synnyttää alateitse yli 4 kiloisen lapsen. Ja sit taas jos lantion luusto on ahdas, ja lääkäri katsoo ettei vauva välttämättä mahtuisi tulemaan, voidaan päätyä käynnistykseen tai sektioon. Ja joskushan on niinkin, ett vaikka sf mitta huitelee pilvissä, on vauvan kokoarvio paljon pienempi kuin mitta antaisi olettaa. Niin on ainakin mulla ollu tähän asti joka kerran, aina on sf mitta mennyt yläkäyrällä ja välillä jopa vähän yli, ja lapset ovat olleet kooltaan 2980g, 3890g ja 3260g. Mulla se sf mitan suuruus kyllä selittyy osaltaan mun muutenkin muhkealla olemuksella, eli muutama sentti siihen mittaan tulee varmasti lisää jo pelkästään vatsamakkaroista. Ja vaikuttaahan siihen myös lapsiveden määrä, vauvan asento jne...

Mut onneks sait lähetteen siihen painoarvioon, siellähän se sitten selviää puksun koko, ja lantion malli.

Petriina

Vierailija
36/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oot pohtinut tuota sf-mittaa ja Puksun kokoa. Käynnistyspäätös riippuu tosi paljon sairaalasta ja jopa sairaalan sisällä lääkäristä. Olen kuullut, että valitettavasti esim. täällä Tampereella, TAYSISSA ei mielellään käynnistetä ennen kuin jopa on 2 vkoa mennyt yli...! HUH. Pitää toivoa ettei pidä ihan aina paikkaansa. Sain esikoiseni pikkusairaalassa, ja siellä käynnistettiin esikoiseni 39+0, koska kokoarvio oli 4.5kg. Kokoa oltiin seurattu 3 krt äitipolilla, koska sf-mitta meni mulla koko raskauden ajan yli yläkäyrän.

Mulla ei ole aavistustakaan mistä tuo johtuu omalla kohdallani, että todellakin kasvatan ISON vauvan. SYön terveellisesti ja vähän, ja koksa mua peloteltiin todella paljon JÄTTILÄISvauvalla viime raskaudessa, käytännössä olin tosi näännytyskuurilla viimeiset 2 vkoa. En syönyt yhtään karkkia, makeaa tms. SIlti kasvatin jättivauvan..... aika kurjaa oli koko raskausaika tuon takia ja kaameaa olla nälässä! Lähtöpaino mulla oli 55kg ja pituus 168cm ja sain vain 8kg lisäpainoa koko raskauden aikana. Kun poika sitten syntyi, hän painoi 4kg ja oli 53cm pitkä. Mutta jos olisi päästetty vaikka viikon-kaksi YLI lasketun ajan, niin olishan tuo ollut varaman 4.5-5kg! Järkyttävää!

Tämä raskaus on ahdistanut alusta asti, koska pelkäsin jättivauvaa, ja olen ollutkin tosi tiukalla ruokavaliolla, koska olen ajatellut että jos sillä jotain vaikutusta on. Mutta ei auta. Painoa tullut vaivaiset 5kg tähän mennessä ja sf-mitta menee jälleen yläkäyrän yläpuolella ja tunnen ihan käsin ja kropassani, että vauva ei tosiaan ole pieni nytkään, vaan ISO. Tasan ei käy onnen lahjat, näännyttää itseään ja silti vauva kasvaa isoksi. Esikoista isompaa en varmaan pysty pusaamaan ulos, mutta olen kuullut, että täällä Tampereella ei paljon siitä piitata, vaan pistetään pukkaamaaan vaikka mitkä jätit alakautta. No, katsotaan miten käy, olen menossa ylihuomenna äitipolille ekaan kokoarvioon, sitten nähdään mikä jätti siellä taas majailee. Mutta kyllä kypsyttää jo nyt tämä tilanne ja pelko viimeisistä viikoista. Vauva kun kasvaa silloin TOSI paljon, eli kehittää nimenomaan vain sitä rasvaa päällensä, meidän esikko kasvoi 200-250g viikossa joka viikko rv30 eteenpäin vaikka mä elin porkkanoilla ja jollain näkkärillä...

Vielä käynnistyksestä, että ei varmasti mikään sairaala käynnistä edes ison koon takia ennen rv 37, koska eihän vauva ole edes täysiaikainen silloin. Meillä tosiaan läääkäri ehdotti itse käynnistystä vasta tuolloin 39+0 kun olin ihan tuskissani ollut jo viikkoja.

Jos tästä jotain positiivista koittaa keksiä, niin eipä tarvi raskauskiloja laihduttaa kun päinvastoin melkein laihtuu koko ajan, maha on vaan valtava. Viimeksi sairaalasta lähtiessäni painoin 2kg vähemmän kuin ennen raskautta.... ei kiva juttu imetystä aloittaessa olla ihan rankana heti....

En ehdi kirjoitella muuta nyt muille, olen lukenut viestejä kyllä mutta en ole kirjoitellut, selkä on ihan tulessa nytkin ja supistelee tässä istuessa. Remontti vie loputkin voimat eikä mitään ole vielä valmiina vauvaa varten, joten hermo tässä alkaa kiristyä, mutta kai se vauva tännekin voi tulla jos ei mitään saada valmiiksi. huoh ja anteksi valitusvirsi.

33+2

Vierailija
37/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappi: mä arvasin, et se ohje on ihan äly helppo. Täytyy joku päivä tehdä itselleen herkkua (ja syödä tietty voin kera).

Petriina ja Sandi tossa jo tyhjentävästi sulle vastaskin. Mittaan vaikutta tosiaan niin moni seikka. Odota ensin se painoarvion tulos ja jos asia sua kovasti pelottaa ja painoarvio on sun mielestä iso, pyydä päästä juttusille. Eikös melkein kaikkialla ole sellanen " pelkopoli" tai joku vastaava.

Ja eikös joku lääkäri ollut sanonut ettei se vauva välttämättä viimeisinä viikkoina kuitenkaan niin mahdottomasti kasva, vai muistanko ihan väärin.

-m-

38/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös molemmissa raskauksissa sf mitta ollut viikkoihin nähden pieni, esikoista oottaessa (-97) jouduin käymään äitipolilla kontrolleissa em. asian vuoksi ja vielä 1,5 vkoa ennen pojan syntymää arvioitiin syntymäpainoksi alle 2500 g. Poika painoi sitten syntyessään 3940g. Että ihan ei mennyt kohdalleen :-). Synnytys meni kyllä arviointivirheestä huolimatta ihan hyvin, lantiossa riitti tilaa. Kätilökin oli vaan hieman ihmeissään vauvaa katsellessaan/punnitessaan, totesikin " mistäs tämä putkahti" ...Siihen oli hyvä vastata että " kyllä mä tiedän MISTÄ se tuli" :-)

Nyt tässä raskaudessa viimeksi mittailtiin rv 30+4 sf mitaksi 25 ja käyrä on hieman laskeva, mutta en osaa siitä vielä hirveästi huolestua kun on toi aikaisempi kokemus. Ja ultrassa rv 28+3 saatiin painoarvioksi 1350g. Esikoista odottaessa meni kyllä asian takia yöunet, nyt ne yöunet on mennyt sitten ihan muiden mietteiden vuoksi niinku eilen kirjottelinkin...Eli taitaa mulla olla tää murehtimisen määrä vakio :-)

Mutta meilläkin nlassa th sanoi että jos ens kerralla mittaukset on edelleen laskevaan suuntaan niin ois ehkä tarvis käydä äitipolilla kontrollissa. Oon ennen raskautta ollut suht hoikka, 170cm/58 kg ja mahan koko on kyllä melko suuri noin silmämääräisesti katottuna, kommenttiakin siitä tulee vähän joka suunnasta :-)

Pussieläin 31+2

39/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku päivittää mut siihen maalismasujen listalle, kiitos!

La on siis 25.3. ja synnäri PHKS.

Kiitti!

Pussieläin

Vierailija
40/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..minnelie sekin mennyt...

Mutta nyt pakko mennä levolle, kun en oo taaskaan malttanu levätä päivällä ja selkä tuntuu siltä...

t.punkeli