Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismasut tiistaihin....!

23.01.2007 |

Ajattelin, istua vähäksi aikaa koneelle kun meillä on vielä niin hiljaista-->lapset nukkuu ja mies lähti uimaan.Joten en jaksa vielä alkaa tekemään kotiaskareita. Vaikka olisihan noita ties miten paljon.

Mitähän JOUHIlle kuuluu?Onko kaikki OK!....!

Meillä ei ollut pakkasta kuin 20, tänä aamuna-->tulossa hyvä ulkoilu sää.Pääsee lapset mäen laskuun.Vaikka ei meillä tuota lunta niin kamalasti ole, mutta saatiinpahan mäki tehtyä.

No tuo yö meni kohtalaisesti, heräillen sitä tavanomaista.Painajaisia nähden, jännä kun ei niitä painajaisia normaalisti nää näin paljoa. No jos se helpottaa synnytyksen jälkeen.

Tässä nautiskelen samalla teetä, minä kahvi ihminen olen siirtynyt aamu teehen.Kahvia juon enää vain päivällä.Minun vaan ei yksin kertaisesti tee mieli kahvia aamulla ja olenhan sen voinnissakin huomannut.

Kai minun pitäis alkaa tyhjentämään tuota astiakonetta ja muutakin hommaa tehdä.No jos joku sitten siirtäs tuon eilisen pinon tänne.Ei oikein luonnistunut.

Kaksosmamma1 rv 32+5

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno talvisää. Pitää vaan jaksaa töissä vielä ja toivoa, että viikonloppunakin olisi kiva ilma.

Eilen meillä kävi kotona tuttu hieroja ja olipa mukavaa. Alkoi tosin jossain vaiheessa pyörryttämään, kun ilmeisesti aineenvaihdunta lähti niin rivakasti liikkeelle ja veri kiersi oletettua nopeammin ;-)

Esikoisen huone saatiin viikonloppuna valmiiksi ja tuleva isosisko pääsi ikiomaan huoneeseen nukkumaan! Kyllä tuli nätti huone ja tyttö on ihan innoissaan omasta tilasta. Pitäisi vielä vähän sisustaa mutta jotenkin rahat on nyt finaalissa eikä mihinkään suuriin investointeihin ole varaa...

Seuraavaksi pitäisi alkaa sisustelemaan meidän makkariin vauvan tilaa. Onneksi kaikki on suurin piirtein valmiina, kun päätettiin tosiaan pärjätä vanhemmilla vaunuilla, jotka oli jo olemassa...

Toissailtana koin ilmeisesti raskauteen liittyvän uuden ilmiön: nenästä tuli verta ihan yhtäkkiä ja ihan solkenaan. Onneksi satuin olemaan vessassa hammaspesulla. Ilmeisesti nenän limakalvot ovat kuivuneet.

Ja toinen ikävä vaiva on yölliset krampit. Välillä kramppaa jalka niin pahasti että hyi!! Myös kohdun jotkut kiinnikkeet tms. saattaa jymähtää niin että en voi kääntyä. Yhtenä yönä en meinannut päästä pissille kun mahassa kramppas ja meinasi hätä tulla käteen (eikun sänkyyn ;-D).

Vauva on ollut aika hissukseen viime päivinä, mutta on ilmeisesti kääntänyt kylkeä tj. koska potkut ja liikkeet tuntuvat eri paikassa kuin ennen. Huomenna on onneksi se " sydänultra" ja näkee vähän mitä pienelle kuuluu.

Sunnuntaina käytiin kattomassa ystävien pariviikkoista poikaa. Kyllä ne on pieniä! Todettiin että onneksi ei haittaa vaikka tulisi vauvakuume. Meidän esikoinenkin oli niin nätisti vauvaa kohtaan ja ihasteli pientä ihan aidosti.

TAPPERT: mun piti sulta kysyä siitä koirien hormonipiikistä. Millainen se on vaikutukseltaan, mitä maksaa jne.?

Sellaista tänne,

Telma + vauveli 30+5

Vierailija
2/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkos kaikki maalikset jäässä, kun niin hiljaista vaikka kello on jo yli yheksän??? Minä ite voin hyvin, mitä nyt hiukan väsyttää, mutta auto vihulainen nostatti aamulla lämmöt huippuunsa kun lapsia vein tarhaan.Ja mies antoi mulle neuvoksi, kun lähes uudella pirssillään töihin lähti,että lisää syyläriin vettä...plaah.Joutua nyt vielä autoremppaankin.

Mutta nyt pyykit narulle ja hetkeksi unille.Josko kokeilis sen jälkeen tuota autonrotiskoa, josko menis laittaan sitä vettä sinne syyläriin ja pääsis ruokakauppaan.

uupu rv 34+3 (tahtoo jo synnyttään)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin tahtoisin jo aloittaa vauva-arjen, mutta mulla on vielä PALJON pidemmälti edessä kuin sulla... *huoks*. Meidän vaavelin ei vielä edes kannattaisi syntyä, kun viikkoja on vasta 30+5... Pakko kai se on jaksaa,mutta kun odottavan aika on NIIIIIIN pitkä! ;-)

Vierailija
5/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas. Ei tämä mamma ainakaan jäässä ole vaikka joka-aamuinen eskarilenkki tulikin jo tehtyä. Aivan ihana ilma! -14 näytti mein mittari (vaan..), mutta oisin pidemmäks aikaa jäänynnä ulos, jos vaan tuo selkä kestäis, mutta kun se pirulainen särkee ja seisoma-asento on kamalan tuskaista. :(

TELMA: Täällä kans vuotaa nenu. Verta siis. Eilen tuli taas oikein urakalla, kun ulkoonta kotiuduin. Hurja, että oikein säikähdin. Inhottava vaiva, mutta onneks sitä nyt ei liian usein tule. :)

Autoa kävin kurkkimassa. Paskat se vieläkään käynnisty. Mies meni juuri soittamaan huoltoon ja kyselemään tilannetta. Josko ne osais kertoa, että mikä mahtaa olla vikana. Hermo menee, kun ei kauppaan pääse. Tossa jo parille ystävälle soitin, mutta eivät he voi käyttää kaupassa, joten.. Odotamme kait sitten huomiseen taasen. Et jos ei musta kuulu ni nälkään ollaan kuoltu.. ;)

Masussa hiljaista. Vähän tuossa aamusella mylläili, mutta rauhottui taas nukkumaan. Yöllä näin niin sairaita unia, että voi hitto. Miehelläkin oli vieraita naisia vaikka miten ja pissiheräämisellä jo suunnittelin, että kiukuissani kyllä tempasen nyrkillä äijää. Onneks järki piti nyrkit kurissa. Ois se raasu ihmetelly, että mitä hittoa tuo ämmä tuossa meuhtoo! :D

Mutta miepä lähen nyt soittelemaan, josko tuo kauppa-asia selviäis. Ihania pakkaspäivänjatkoja teille! :)

Papu ja Hermanni 32+4

Vierailija
6/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun tuli ihan paha mieli siitä Jouhin viestistä, toivottavasti kuitenkin kaikki masussa hyvin, tulehan heti kertomaan kun kykenet.

Masuli: Mulla on kanssa sellaista repivää kipua, ja särkyä masussa aina aika ajoin, ja ainakin jos olen kävellyt tai muuten " urheillut" enempi.

Meillä mies lähti tänä aamuna aikaisin Tallinnaan työkeikalle, tulee vasta illalla myöhään takaisin, ja vei sit autonkin, ja on heti sellainen olo ett tylsää kun ei pääse mihinkään. Meiltä täältä pääsee kyllä bussillakin, mut kun ne kulke niin harvoin, ettei viitsi lähteä jos ei ole ihan pakko. No kyllähän tässä kotosallakin puuhaa riittää, kunhan vaan saisi aikaiseksi. Potkikaahan vähän takamukselle ett saan imurin esille.

Nyt meen hakee kahvia...

Petriina rv 33+1

Vierailija
7/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen vähän lauhtunut -13 astetta näyttäisi olevan. Ei vain päästä ulos, lapset ollut kuumeessa..likkö samaa kuumetta kuin masu-mamman miehelläkin, nousee yhtäkkiä mutta laskeekin sitten aika nopeesti. Nyt sitten tullut yskää ja nuhaa.

Papu: Tuo on niin tympeetä kun auto temppuilee, ei vois olla ärsyttävämpää kuin just sillä hetkellä laittaa rahaa johonkin auton korjaukseen kun olis paljon muutakin tärkeämpää ja kun ne auto rempat yleensä on aina niin kalliita sitten..

Tappert: Osta Leväbarbi sinne akvaarioon, sehän syö hyvin levät. Meillä partaimumonni ja ei niin pahasti mitään leväongelmia.. toinen on sitten tietysti että onko akvaariossa tarpeeksi virtausta?

Jouhi: Piti jo aiemmin laittaa mutta kun olet lähtenyt sinne näytille niin jäin odottelemaan että palailet..niin joku sanoikin aiemmin että kantsii laittaa tärkeät kysymykset tänne meidän omaan pinoon ihan omana kyssärinä niin tulee varmasti huomatuksi. Itse hokasin kun luin tuota piiiiiiitkää viikonlopun pinoa, että en muista ollenkaan mitä keskusteltiin ja mihin aikoi vastailla..pitäs olla kynää ja paperia tässä ja tehdä muistiinpanoja ;) no ei vain vaan tulee luettuakin niin pikaiseen ne tosi pitkät pinot kun rivitkin hyppii silmissä :)

Toivottavasti kaikki ok, käyhän kertomassa!

Nyt suihkuun!

Sinna 33+4

Vierailija
8/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt vaan tartuttako tota auto-hajoilua meille, mä en jaksa jos mun kosla taas leviää. Tuo on vielä melko uus eikä se pahasti ole vielä ehtiny leviimään, mutta ei paljon puutukaan. Jotain kränää siinä aina on, autoilla on yleensäki jotain mua vastaan.

TELMA;

Se koiran hormonipiikki, hintaa en osaa sanoa - en ole edes kyselly vielä, mutta luulis olevan reilusti halvempi kun pallin-poiston (ja kivuttomampi herralle). *auts, nyt toi tulee oikein tohon vieree ja työntää päätä syliin..-en sääli, en sääli, en sääli...

Vaikutuksista, sen tökötin - mitä lieneekään, pitäs saada sama vaikutus aikaan kun kastraation, se kai jotenki estää sen hormonin erityksen joka koirasta tekee " pimeen" . Mulle vaan yks mäykky kasvattaja sitä suositteli - että kannattaa kokeilla ennen leikkausta ainakin, se toimii tai ei toimi..ja jos ei toimi niin on todennäköstä ettei se pallinpoistokaan paljoa auta.

piikin vaikutusaika oli vuoden paikkeilla..ja sen jälkeen voipi taas jalostuksessakin käyttää, eli ei ole niin lopullinen ratkaisu. Mä kyselen toktorilta lisää kun siihen navetalla joku pvä törmään..

( . ) mä voisin kans kohta jo synnyttää..tää masu alkaa väsyttää. Muuta vaivaa ei olekaan, paitsi tuo lapa aina väliin kiukkuaa..onneks ei enää ihan joka pvä. Nukkuessa mullekin tulee niitä jotain krampin tapasia, tuntuu että jotku kiinnikkeet on niin tiukilla ettei pääse ylös, oikeestaa välillä ei vois liikkua ollenkaan..selälleen kääntyminen tuntuu öisin kaikkein kamalimmalta.

Puolilta päivin olis neuvolakin..ja jos muistas vihdoin hakea kytikseltä uuden ajokortin ja uudet kantoluvatkin..voi sitten sen vanhan ajokortin antaa polliisille jos ne sen tahtoo joskus viedä..buahhahaa..ei täällä kyllä liikenteessä ikinä poliiseja näy, pitää mennä ihan laitokselle kattomaan että virkapukusia näkee (harvinaisia, pitäskö ottaa kuva että tunnistaa jos joskus pysäyttävät)..ku salkkareissakin on nykyää vaan siviilipukusia :)

Njoo..jos mä vielä meen ihan vähä jogurttia syömään (vähän avan ettei arvauskeskuksen vaaka hajoa) ja juomaa kahvit..

Tappert ja Puksu 33+2

Vierailija
9/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIN-NA;

Kun toi on vaan 120l purkki..ei kai sinne leväbarbia sentää? Siel on vaan joku yksinäinen nuoliainen..eiku imumonni..eiku...joku raita-kylki-imu-monnihan se saamari on (kaveri kuoli ni on yksinään) :( se ei ainaka mahda tolle levälle mitään.

En tajua mistä se tulee..ja hetkessä!! Suodattimia on kaks joten virtauksen pitäs piisata..mitenhän hapetus auttas? En viittis alkaa pimentämään tota kun se palaa sitte kuitenki takas kun valo pääsee altaasee..

Toivotonta.

Taptap

Vierailija
10/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vasta äsken, että JOUHI lähti kiireesti äippäpolille. Toivottavasti siellä on kaikki ihan juuri niinkuin pitääkin!!!

Tästä tuli kuitenkin mieleeni, että voiko olla/onko vauvoilla joku hiljaisempi kausi tässä 30+ viikoilla?

Meilläkin nimittäin kyllä vaavi liikkuu, mutta paljon aiempaa vähemmän ja verkkaisemmin. Meinasin jo sunnuntaina lähteä kans polille näytille kun oli NIIN hiljaista, mutta sen verran liikettä tunsin silloin ja eilenkin, että jätin menemättä. Huomenissa olis kuitenkin sinne aika.

Eilen illalla potkut tosiaan tuntuivat nyt toisessa kyljessä eli olisko tuo vaihtanut kuitenkin vielä asentoaan...

Nyt pidetään Jouhille peukkuja ja toivotaan että saadaan pikaisesti jotain tietoa (ja että kaikki on ok!).

Vierailija
11/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huone on ihan sekaisin ;)

Ehdin tosin suunnitella jo pari imetyspaitaa... vanhoja hieman muokkailen :)

Telma:n juttua lukiessani huomasin, että minullakin oli masusa hiljaisempaa juuri tuon 30 viikon jälkeen, nyt on taas reippaampaa jyskytystä masussa. Välillä tuntuu, että vauva tulee tuosta navan päältä peppu edellä ulos, maha nahka on ihan tiukilla, eikä auta, vaikka kuinka taputtelee, että rauhotuhan jo :/

Meilläkin hajosi auton lohkolämmitin ja uusi piti heti hankkia, kun mies tarvii työssä autoa ehdottomasti. Itselleni siitä ei ole muuta kuin se hyöty, että auto on tarvittaessa lähtökunnossa, kun ei sitä ajokorttia ole itsellä. Muuten siinä neuvolan kirjassa lukee ensiviikon kohdalla, että isän pitää huomioida, että on sitten ajokunnossa tarvittaessa eli ei saunakaljoja enään viikon 34 jälkeen ;)

Karkkilakosta oli vielä juttua... meillä on nuita jouluisia jäljellä tuolla kaapinperukoilla ja ollaan päätetty että uusia ei osteta, joten eipä ole isommin sitten tullut karkkia syötyä. Minulla on muutenkin sama vaiva kuin alkuraskaudessa, että makeasta tulee ellottava olo, joten paljoa ei passaa syödä. Puolukkarahkan voisi maistua juuri nyt, sillä tein eilen mansikkarahkaa siten, että se maistuu perheen miesväelle ja se tarkoittaa RUNSAASTI sokeria! Itselleni riittää sekin sokeri mitä niihin on vähän päälle laitettu pakastusvaiheessa. Täytyy muuten muistaa muutamia asioita vauvan ruokaan liittyen. Pakastaa monenlaisia marjoja, sekä kevät vauvan suuri-ongelma... eli: Syksyllä, kun vauva siirtyy kiinteisiin ruokiin, ei ole vanhoja perunoita paljon missään ja uusiahan ei saa vauvalle syöttää, joten pitää muistaa äiteelle viedä jossain välissä perunasäkki kellariin( sillä on tosi hyvä kylmäkellari!) Miehen kanssa ollaan kyllä suunniteltu, josko sais jonkinlaisen kellarin väsättyä tuonne pihalle, mutta suunnittelu on vielä kesken. Ensimmäiseni veteli " äidinmaitopottuvelliä" hyvällä ruokahalulla n. 5kk:n iästä lähtien ja nukkui tosi hyvin yöt sen jälkeen(nukkui tosin aiemminkin ihan kohtuullisesti, mutta pitempiä aikoja lisäruuan jälkeen).

Sitten, entisenä akvaristina... tappertille:

Tupsulevä viihtyy juuri siinä virtauksessa ja leviää sen avulla. Ennen tupsulevää pidettiin hyvänä merkkinä, mutta se johtuu yleenssä runsaista ravinteista ja liian harvasta vedenvaihdosta(ennenhän vettä ei suositeltu vaihdettavaksi kuin kerran vuodessa). Siitä pääsee eroon ruokintaa vähentämällä, sekä vedenvaihtoja (40-60%) lisäämällä. Kun raaputat tupsulevää irti seinistä/kasveista, muista " imuroida" ne pois vedestä tai puhdistaa se suodattimen osa usein(joka 2. päivä) mihin ne " tupsut" jäävät, koska se leviää juuri näiden " tupsujen" avulla. Tupsulevä on siis merkki siitä, että akvaariossa on ravinteikas vesi. Tupsulevä vaan tukahduttaa muut kasvit, kun se on nopeakasvuisempi kuin muut kasvit. Minkäs verran sinulla on kaloja siellä ja ruokitko kaloja joka päivä ? Viikonkin ruokintatauko pari kertaa vuodessa puhdistaa akvaariota kummasti, eikä kalat siihen kuole.

Hoogleen hakusanaksi tupsulevä ja löydät tuhat muuta, joilla on sama ongelma :D

Itse laitoin akvaarion pois, kun tiesin muuttavani kaksi kertaa viime vuoden aikana, periaatteessa se olis varmaan selvinnyt, mutta tuttava oli hankkimassa akvaariota, joten pääsin siitä helposti eroon :)

t. punkeli 33+1

Vierailija
12/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla en enää koneelle jaksanut ja nyt vasta heräsin :S

Äitipolilla käytiin eilen ja kyllä pelotti sinne meno niin paljon että hiki valu päältä ja kurkkua ahdisti :( Lähtiessä vielä söin hilloa ja join sokerista mehua ja painelin ja tönin mahaa. Soittelin musiikkia kovalla mahalle, mutta ei ainuttakaan liikettä :( Heti sinne mentyäni kätilö otti minut vastaan ja ultrasi. Siellähän se meidän vauva HAUKOTTELI ja sen jälkeen rupesi elämään. Tyyppi oli vissiin vaan nukkunut aika sikeästi kun ei voinut herätä minun herättelyihin. Sittenpä se aloittikin ihan kauhean mylläämisen. Kätilö vaan kyseli että ei vai liiku? Hän ei saanut napasuonen virtauksia otettua, koska vauva ei ollut hetkeäkään paikallaan ja nuora vaan liikkui luonnollisestikin vauvan mukana koko ajan. Laittoi liikkeet kolmelle +++ :D Esitteli minulle kauan vauvaa että rauhoitun ja uskon että kaikki on hyvin :)

Lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen ja kanava oli entisellään, mutta sisäsuu oli auennut entisestään ja oli nyt auki 2,5cm. Mutta ei siinä kuulema niin hätää kohan suljettua kanavaa on ainakin jälellä. Nyt ei tarvii mennä sitten keskiviikkona siihen kontrolliin kun katsoi samalla senkin asian. Mukavia olivat kaikki ja käskivät tulla uudestaankin jos siltä tuntuu ettei liiku!

Jouhi 30+3

Vierailija
13/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla en kerennyt kirjoittelemaan kun leivottiin sämpylöitä. Nyt tässä sitten nautiskellaan kahvista ja tuoreista sämpylöistä, onko mitään parempaa :).

Kohta pitäis rueta laittamaan ruokaakin ja uloskin pitäis joutua ja päiväunetkin pitäis siihen väliin tunkea.

Tappi: Tein eilen vispipuuron mansikoista ja oli tosi hyvää, kiitos vinkistä!

Paljonko sä yleensä laitat mansikoita litraan vettä?

Kelan päätös äitiyspäivärahasta tuli ja yllätyin positiivisesti, saan vähän enemmän kuin luulin! Nyt vain on ongelmana maksupäivät, saan 15.2 puolenkuun sairaspäivärahat ja sitten saankin äitiyspäivärahaa vasta 22.3 ja vuokrassa olisi eräpäivä 4.3 ja minä olen aina maksanut vuokran kun mulle tulee palkka kerran kuussa ja miehelle kahdenviikon välein, mies on maksanut sitten muut laskut, kuten auton...

Kovasti huihuilen JOUHIA, toivottavasti sulla ja pikkuisella on kaikki hyvin!

Palailen kun on paremmin aikaa ja muistan mitä piti kirjoitella, tuossa juttelin puoli tuntia anopin kanssa ja pää lyö tyhjää.

möhkis ja tiitiäinen 31+4

Vierailija
14/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouhi olikin kirjoitellut, kun olin puhelimessa, hienoa, että kaikki kunnossa! Nyt jatkamaan ruuan laittoa!

Vierailija
15/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikeen kolmella plussalla:) Pääasia kuitenkin että vauvalla oli kaikki hyvin... Ja saahan sinne äitipolille mennä jos huolestuttaa, parempi varmaan ett menee turhaan, kuin ett jättää menemättä. Ja ei se oma huoli varmaan hyvä tee kummallekkaan, johan siinä verenpainekkin tulee vielä kiusaks kaiken muun lisäks.

petriina

Vierailija
16/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sitten näistä teidän auto-ongelmista ja tarttuviahan ne on!

Piti lähteä kampaajalle ja hyppäsin (kömmin) autoon käännän avaimesta ja : TSUKU TSUKU TSUKU....

VOI VIMPERI kun harmittaa. Just kun piti olla sellainen kauneuspäivä!!!

t.raikku rv 34+1

Vierailija
17/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepas olleet jo ahkeria. Tulin juuri koirien kanssa pikkulenkiltä (lue kavelyltä). Pakkasta täälläkin 15.5 joten ihan kiprakka sää. Koirat on ihan villeinä tuolla pihalla, pakkanen vissiin liikuttaa tassuja nopeammin :)

Minä voin itse aika hyvin, tietty nämä normaalit kolotukset ja puristukset mutta oikein on reipas olo. Kun jaksaisi odottaa vielä muutaman viikon niin saisi nyytin syliinsä. Tuntuu, että tämä loppuaika matelee ihan tosissaan.

Meidän naapurin akka on alkanut riekkumaan taas. Pitkään se olikin järjissään. Hänellä ei ole mielenterveys oikein kohdillaan ja on tainnut lääkitys vaihtua tai jopa loppua. On todella ahdistavaa asua tässä vieressä. Heillä on molemmat vanhemmat päästään hieman sekaisin ja perheessä 5 vuotias lapsi. En jaksaisi nyt enää hänen asioitaan, tässä on omiakin. Mutta hän on hyvin agressiivinen ja hyökkäävä. Huutaa ja vahtii, kamala ihminen kerrassaan. Ottaisi lääkkeet niin kaikilla olisi paremmin.

Anteeksi vuodatus...

Tappert: Akvaariosta, ei todellakaan leväbarbia siihen sinun altaaseen. Sehän on muutenkin parvikala. Jos suodatus on kunnossa niin mietipäs milloin olet vaihtanut putket. Valolla on ihme vaikutus levänkasvuun ja sitä minä tarkkailisin ensimmäisenä.

Akvaristi minäkin jo vuosien ajan ;)

Zeldatar, lähtee hakemaan jälkikasvunsa hoidosta. Ai niin, viikot ovat 33+3 (onpas hauska luku)

Vierailija
18/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että Jouhin vauvalla kaikki hyvin!!

Puuenkuli: miksei vauva saa syödä uutta perunaa??

Viime yönä tuli taas valvottua, potkuja tuli kylkiluihin ja kummallakaan kyljellä ei ollut hyvä, vauvalla oli kova meno päällä!

Ja nyt lounaalle, lyhyestä virsi kaunis tällä kertaa!

Despelote, 32+2

Vierailija
19/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin pojan kanssa ulkona ja mukavaa oli. Paitsi sitten kun uni alkoi jo silmiä kaihertamaan. Ihana uhmaikä alkaa näyttää oireita. Esikoinen kun on, niin mä oon aika ulkona noiden juttujen kanssa. Poika on myös tosi mustasukkainen minusta. Kun isi tulee halaamaan äitiä, alkaa lelut lentelemään ja huuto kuulumaan. Maahan heittäydytään selälleen huutamaan, jos juttu ei mene hänen mielen mukaan. Neuvolatäti antoikin sitten hyviä neuvoja, ja ihme kyllä, itsekin olin järkeillyt asiat mielessäni samalla tavalla. Tarvitsin vain tukea ajatuksilleni.

Tappi: Leväbarbia olisin minäkin ehdottanut. Meidän levikset käy vuorotellen 55-litraisessa vierailulla parin päivän ajan, jos sinne ilmestyy tupsulevää. Jossakin olli suositus, että leviksen minimitila on 200-250 litraa. Meillä toinen akva on siis just ton 200-l. Leviksiä ei ole kuin 2, kun parvessa pitäisi olla vähintään 5. Akvaarion pieni koko aiheuttaa sen, että levabarbit eivät kasva kovin suuriksi. Kaverilla on samaisia otuksia 500-litraisessa, puolta nuorempia kuin meillä ja ihan valtavan isoja. Kysypäs akvaariokauppiaalta hyvää levänpoistajakalaa. Jotain myrkkyjäkin on olemassa, mutta en suosittele niitä.

MISSÄ KUNNOSSA TEIDÄN HIUKSET, IHO JA KYNNET ON NYT? Kauhulla katselen kynsien kasvuvauhtia, hiukset ja ihokarvat ei kasva juuri lainkaan. Säärikarvojakaan ei tarvitse enää juuri ajella. Iho voi hyvin, niin kuin aina. No, hieman pintakuiva välillä, niin kuin talvella mulla joskus on. Mitään finnejä ym. ei ole tullut. Hiukset eivät rasvoitu lähellekään sitä tahtia kuin normaalisti. Tietää sitten mitä tapahtuu kun vauvan syntymästä on mennyt n. 4 kk: puolet hiuksista lähtee taas... Nyt kun niitä ei irtoa juuri lainkaan.

Jahas, jos tän kasvonaamion poistaisi ennen kuin poika herää.

rimma 32+6

Vierailija
20/42 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olis pitäny syödä eilen mitään, eikä tänäänkään aamupalaa :( harmittaa ihan vietävästi;

Painoa +850g/vko nyt jo +15kg yhteensä!!

Turvotusta; aamulla sormissa eli +/-

RR; 126/72

Pissa; puhdas

Hb; 129 taas nousussa..

Sf; 35,5!!! Kaikkien käyrien yli reippaasti..tasaseen tahtiin.

Tarjonta; viisto? Ehkä se peppu on siinä ylhäällä..tai sit ei.

Syke; 135

Liike; ++

Kaikki siis muuten loistavasti mutta tuo sf-mitta huitelee ihan missä lystää, tasasesti kasvanu kyllä, mutta aina yläkäyrän yläpuolella. Nyt vaan erkanee yläkäyrästä huimaa kyytiä.

Varasin sitten lähetteellä ajan äippäpolille ens vkon tiistaille, josko sitten ultrataan ja sais kokoarvion - nyt alkaa pelottaa että tuo Puksutti onkin jättiläinen!! Samalla tietty selvii miten päin se asustaa ja onko kohdunsuu jne ok.

Pienen pieni pelko alkaa hiipiä mieleen..toivottavasti ne sitte käynnistää ajoissa jos mitat on ihan hirmuset..mä en tahdo mitään jättiä!! Nyt en ainakaa syö enää mitään karkkia tms..terkkari vielä kyseli että meneekö paljon hedelmiä - kun niissä on sitte sitä hedelmäsokeria! Enkö mä saa niitäkään enää syödä?? Itku..mansikoistani en ainaka luovu :(

Tappert pelonsekaisin tuntein..itkee ompun perään