"Luonnehtisin kauniisti niin, että parisuhdekuvioissani on ilmennyt jonkinasteista huolimattomuutta." - Miksi pettämistä kaunistellaan?
Kirja: Heikki Silvennoinen alkoi salasuhteeseen "Villikissan" kanssa - Viihde - Ilta-Sanomat
Suomeksi sanottuna Silvennoinen kertoo artikkelissa, miten on pettänyt entisiä puolisoitaan. Pettämisestä hän kuitenkin puhuu kaunistellen puhuen salasuhteista, huolimattomuudesta parisuhteessa jne. Ex-vaimot eivät kummasti ole halunneet kirjassa avautua häntäheikin tekemisistä.
Miksi nämä ihmiset eivät suoraan kykene sanomaan, että ovat olleet uskottomia ja pettäneet? Miksi pitää yrittää kaunistella ja puolustella omaa tekoaan?
Kommentit (138)
Aivan hirveä juttu! Tuli aivan kuvotus tuota ihmistä kohtaan. Jos on tunne-elämältään noin vajaa, ei kannattaisi kirjoittaa siitä kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan hirveä juttu! Tuli aivan kuvotus tuota ihmistä kohtaan. Jos on tunne-elämältään noin vajaa, ei kannattaisi kirjoittaa siitä kirjaa.
Narsistit on täydellisiä aina. LOL :D
Jaahas.
Vuoden Eufenismi-palkinto Silvennoiselle.
Silvennoinen on taiteilijapersoona ja hänen tunne- ja viettimaailmansa toimivat ehkä vähän eri tavalla kuin perus av-mamman. Pettämistä en puolustele mutta ihmettelen, miksi viriilit miehet pitää ajaa avioliiton ja moraalin kahleisiin?
Ehkä minussa on jotain vikaa, kun juuri tuollainen naisille höveli miestyyppi on viehättänyt aina. Ehkä hänen luonteistensa olisi parempi pysyä poissa vakituisesta parisuhteesta ja nauttia kohtaamisista naisten kanssa ilman sitoumuksia.
Kyse ei yleensä ole pelkästä seksistä. Silvennoinenkin sanoo hakeutuneensa vertaistensa seuraan, ei bändäreiden. Kyllä siinä haetaan jotain sellaista syvempää kokemusta, mitä perhearki ei vaan tyydytä. Luovien ihmisten animus ja anima kohtaavat.
Kävin muuten Kummelin keikalla hiljattain ja olin hämmentynyt siitä silmäpelin määrästä, mitä Silvennoinen pelasi kanssani. En ilmeisesti tulkinnut hänen perusluonnettaan lainkaan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas.
Vuoden Eufenismi-palkinto Silvennoiselle.
Korj.: eufemismi
Onkohan Heikki ikinä ajatellut, että onkin ehkä polyamorikko???
Vierailija kirjoitti:
Silvennoinen on taiteilijapersoona ja hänen tunne- ja viettimaailmansa toimivat ehkä vähän eri tavalla kuin perus av-mamman. Pettämistä en puolustele mutta ihmettelen, miksi viriilit miehet pitää ajaa avioliiton ja moraalin kahleisiin?
Ehkä minussa on jotain vikaa, kun juuri tuollainen naisille höveli miestyyppi on viehättänyt aina. Ehkä hänen luonteistensa olisi parempi pysyä poissa vakituisesta parisuhteesta ja nauttia kohtaamisista naisten kanssa ilman sitoumuksia.
Kyse ei yleensä ole pelkästä seksistä. Silvennoinenkin sanoo hakeutuneensa vertaistensa seuraan, ei bändäreiden. Kyllä siinä haetaan jotain sellaista syvempää kokemusta, mitä perhearki ei vaan tyydytä. Luovien ihmisten animus ja anima kohtaavat.
Kävin muuten Kummelin keikalla hiljattain ja olin hämmentynyt siitä silmäpelin määrästä, mitä Silvennoinen pelasi kanssani. En ilmeisesti tulkinnut hänen perusluonnettaan lainkaan väärin.
Polyamoriaa se on.
Taitaa olla pohjalla joku lapsuuden vaillejääminen
Taas näkee ketjussa joitakin yhteisössä reunalla jääneitä jotka puolustelevat sarjapettämistä. Lähinnä oman elämänsä surkimuksia vailla ihmisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vastaa omista teoistaan.
Moraalinen kauhistelu toki myy kirjoja ja mainoksia vauvapalstalle.
Suurin osa ihmisistä ei sovi kristilliseen muottiin.
Tuomitsijat tuomitsevat omia tunteitaan. Mikä on ymmärrettävää.
Mitä v i t t u a sä oikein mongerrat?
Se on asiassa kaasuvalottava pesunkestävä sarjapettäjä. Ei raasu pysty edes olemaan rehellisesti avoimessa suhteessa jossa säännöt ja rajat sovittu suhteen alussa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse Silvennoinen on liittonsa päättänyt solmia, ei häntä niihin ole mitenkään raasuparkana ajettu. On ilmiselvästi halunnut varmistaa kumppanin uskollisuuden, vaikka on itselleen sallinut sivusuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit on täydellisiä aina. LOL :D
Puhut siis itsestäsi vaikka klassinen syyttävän sormen kääntö itsestä poispäin oli kommenttisi sisältö.
Onko tää tyyppi toiminut seudullaan jonkinlaisena esikuvana sarjapettämisestä?
Mitähän kommentoitaisi, jos joku nainen kertoisi tehneensä samoin...
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kommentoitaisi, jos joku nainen kertoisi tehneensä samoin...
Elämä on matka. Löysin itseni. Eri vaiheisiin tarvitaan erilaisia ihmisiä. Jnejne
1. Minä en ymmärrä, miten jotkut ihmiset kykenevät olemaan tuollaisia pettäjiä. Edes kerrasta ei oteta opiksi, vaan samaa kaavaa toistetaan joka suhteessa. Sitten vielä itkeskellään julkisesti, että kun minä nyt vaan hairahduin, kun ne muut oli niin houkuttelevia.
2. Minä en ymmärrä, kuka alkaa parisuhteeseen tuollaisen pettäjän kanssa. Jos olisin sinkku ja kuulisin kiinnostavan miehen pettäneen eksäänsä, niin jäisi tutustuminen siihen. Todennäköisesti pettäisi minuakin. Eikä kiinnostaisi olla ihmisen kanssa, jonka mielestä pettäminen on ok.
Vierailija kirjoitti:
1. Minä en ymmärrä, miten jotkut ihmiset kykenevät olemaan tuollaisia pettäjiä. Edes kerrasta ei oteta opiksi, vaan samaa kaavaa toistetaan joka suhteessa. Sitten vielä itkeskellään julkisesti, että kun minä nyt vaan hairahduin, kun ne muut oli niin houkuttelevia.
2. Minä en ymmärrä, kuka alkaa parisuhteeseen tuollaisen pettäjän kanssa. Jos olisin sinkku ja kuulisin kiinnostavan miehen pettäneen eksäänsä, niin jäisi tutustuminen siihen. Todennäköisesti pettäisi minuakin. Eikä kiinnostaisi olla ihmisen kanssa, jonka mielestä pettäminen on ok.
Minä en käsitä, miksei tällainen ihminen voi olla rehellinen itselleen ja tunnustaa, ettei kykene muuhun kuin avoimeen suhteeseen. Nykyisin sekin on ihan hyväksytty parisuhdemalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käsitä, miksei tällainen ihminen voi olla rehellinen itselleen ja tunnustaa, ettei kykene muuhun kuin avoimeen suhteeseen. Nykyisin sekin on ihan hyväksytty parisuhdemalli.
Siksi koska oikeasti pelkää avointa suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vastaa omista teoistaan.
Moraalinen kauhistelu toki myy kirjoja ja mainoksia vauvapalstalle.
Suurin osa ihmisistä ei sovi kristilliseen muottiin.
Tuomitsijat tuomitsevat omia tunteitaan. Mikä on ymmärrettävää.
Valehtelijahan nimenomaan EI vastaa teoistaan, vaan yrittää väistellä vastuuta huijaamalla kumppania.
Eri juttu jos pettäjä itse tunnustaa, näillä on vielä jotain toivoa.
tuollaista kun tuodaan esille kertoo yleensä sen että ukko tauti hällä