Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Luonnehtisin kauniisti niin, että parisuhdekuvioissani on ilmennyt jonkinasteista huolimattomuutta." - Miksi pettämistä kaunistellaan?

Vierailija
23.04.2024 |

Kirja: Heikki Silvennoinen alkoi salasuhteeseen "Villikissan" kanssa - Viihde - Ilta-Sanomat

Suomeksi sanottuna Silvennoinen kertoo artikkelissa, miten on pettänyt entisiä puolisoitaan. Pettämisestä hän kuitenkin puhuu kaunistellen puhuen salasuhteista, huolimattomuudesta parisuhteessa jne. Ex-vaimot eivät kummasti ole halunneet kirjassa avautua häntäheikin tekemisistä.

Miksi nämä ihmiset eivät suoraan kykene sanomaan, että ovat olleet uskottomia ja pettäneet? Miksi pitää yrittää kaunistella ja puolustella omaa tekoaan?

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ketjun perusteella yksin on pettänyt, eikö sitä sanota masturbaatioksi eikä pettämiseksi?

Ei omaa uskollisuutta voi perustaa sen varaan, ettei kukaan muu kuin puolisosi tarjoa/suostu kanssasi seksiin. Liiton ulkopuolinen seksikumppani on vastuussa mahdolliselle omalle puolisolleen, seksikumppaninsa puolisolle hän ei ole luvannut yhtään mitään.

Ei se silti mitenkään hyvää käytöstä ole lähteä suhteeseen varatun kanssa. 

Mitä siitä?  Kyllä varattu on ihan itse puolisolleen vastuussa siitä, jos seksiä muiden kanssa harrastaa. Moraalin on löydyttävä ihmisestä itsestään, eikä sitä voi ulkoistaa muille luottaen muiden suurempaan kynnykseen harrastaa seksiä.

Vierailija
22/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että keski-ikäiset miehet (Kanala, Silvennoinen) haluaa tehdä itsestään väkisin irstaan sian tulemalla tämmöisillä asioilla julkisuuteen? Pitää aiheesta ihan kirja kirjoittaa ja puolustella omaa huonoa käytöstään. Hohhoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiinpistävää tuossa tekstissä, miten näkökulma on aivan totaalisesti itsessä. Muiden tunteita ei joko tiedosteta tai niistä ei välitetä. Tälläkin sankarilla on useita lapsia, joiden koko loppuelämään tämän käytös lasten äidin kanssa heijastuu, mutta sekään ei ole tässä egosentrisessä pohdinnassa edes mainitsemisen arvoista. Ällöttävää.

Vierailija
24/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjän tietysti ovat pohjasakkaa mutta samoin ovat ne, jotka yrittävät iskeä varattuja. 

Vierailija
25/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka moni kritisoi menneisyyttä, niin minä kaipaan sitä aikaa, jolloin pettämistä pidettiin pahana ja yhteisö tuomitsi pettäjän moraalittomana. Nykyisin vain hoetaan, kuinka jokaisella on oikeus olla onnellinen ja uskoton, jos se tekee itsensä iloiseksi. Viis siitä, kärsivätkö muut siinä ympärillä.

Varsinkin kun nykyään se pettäminen vieritetään puolison syyksi, joka on "pakottanut" pettäjän pettämään.

Varsikin, kun nainen pettää. Se on seuraus jostakin jonka mies on jättänyt tekemättä tai sanonut tai tehnyt tai jättänyt tekemättä.

Vierailija
26/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on aina hulluna näihin alfoihin. Ei tavallaan ole yhtään hauska vitsi,

Ei tuollainen mies ole mikään alfa. Jos ei olisi muiden kaverien siivelläkin (yksin ei olisi ikinä onnistunut) saamaan kuuluisuutta kummelina, tuolla ei olisi naisen naista, hyvä, jos joku puoliso.

Siitähän noissa onkin kyse, että kaikenmaan vässykät kun saavat kuuluisuutta tai esim. valtaa jossain firmassa, alkavat hulluna ryntäilemään näiden "seireenien" perään, jotka ovat yhtä sekaisin ja tähtipölyssä kuin nämä miehet.

Todellinen alfa on mies, jonka ei tarvitse hankkia sen enempää kuuluisuutta, rahaa kuin valtaakaan viehättääkseen naisia. Yleensä nämä tosielämän alfat vain ovat myös hyvällä itsetunnolla varustettuja, joten heidän ei tarvitse pönkittää egoaan rymyämällä vieraissa. Nämä ovatkin niitä aidosti haluttuja miehiä, jotka ovat siis karismaattisia, hyvännäköisiä jne ja yleensä yhden naisen miehiä. Kun ei ole tarvetta pettää, kun tietää, että jos suhde nyt johonkin asiaan päättyy, uusi löytyy helposti.

Sama koskee niitä kaikkein viehättävämpiä naisia.

Vierailija
27/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ketjun perusteella yksin on pettänyt, eikö sitä sanota masturbaatioksi eikä pettämiseksi?

Ei omaa uskollisuutta voi perustaa sen varaan, ettei kukaan muu kuin puolisosi tarjoa/suostu kanssasi seksiin. Liiton ulkopuolinen seksikumppani on vastuussa mahdolliselle omalle puolisolleen, seksikumppaninsa puolisolle hän ei ole luvannut yhtään mitään.

Mitä siitä?  Kyllä varattu on ihan itse puolisolleen vastuussa siitä, jos seksiä muiden kanssa harrastaa. Moraalin on löydyttävä ihmisestä itsestään, eikä sitä voi ulkoistaa muille luottaen muiden suurempaan kynnykseen harrastaa seksiä.

Näin on.

Olen itse syyllistynyt tähän, eli itse (sinkkuna) pelehtinyt parisuhteessa olevan kanssa. 

En osaa kantaa asiasta lainkaan syyllisyyttä, vaan parisuhteessa ollut nainen rikkoi itse oman puolisonsa luottamuksen. Minä en tilanteessa kokenut tehneeni mitään väärää, en edes tiennyt hänen olleen parisuhteessa.

Vierailija
28/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinta osaa kansakunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin parisuhteisiin, siitä kertoo esim pettämisen yleisyys. Joka toinen miehistä ja naisista pettää, joten on hippasen vaikea ymmärtää miksi tästä parisuhdemallista pidetään niin tiukasti kiinni? 

Laitatko lähteen noille väitteillesi? Kotiamaisella aineistolla. Kiitos.

Vierailija
29/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo mitään alfaa ole nähnytkään. Enemmänkin nukkavieru tulee mieleen.

Vierailija
30/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, pettäjä on vastuussa omista tekemisistään mutta niin myös se toinen nainen tai mies. Jokaikinen aikuinen ihminen on vastuussa tekemisistään ja päätöksistään. Siitä ei saa mitään sädekehää ja vapautusta sillä että on itse sinkku, jos osallistuu jonkun toisen ihmisen pettämiseen ja loukkaamiseen. Silloin on vaan yksinkertaisesti kusipää, jos tietää että toinen on varattu ja ei ole sovittu vapaasta suhteesta. Että kun mua nyt panettaa, niin en piittaa siitä miten väärin tämä on sille toisen puolisolle.

Mutta nämä toiset naiset ja muut pettämiseen osallistuvat ja sitä salailevat ovatkin itsekkäitä ja empatiakyvyttömiä, ainoastaan omilla mielihaluilla on väliä eikä omatunto kolkuta.

Vierailija
31/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuollaisilla julkisuuteen tehdyillä ulostuloilla tulee merkityksi mieheksi. 

Vierailija
32/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka moni kritisoi menneisyyttä, niin minä kaipaan sitä aikaa, jolloin pettämistä pidettiin pahana ja yhteisö tuomitsi pettäjän moraalittomana. Nykyisin vain hoetaan, kuinka jokaisella on oikeus olla onnellinen ja uskoton, jos se tekee itsensä iloiseksi. Viis siitä, kärsivätkö muut siinä ympärillä.

Varsinkin kun nykyään se pettäminen vieritetään puolison syyksi, joka on "pakottanut" pettäjän pettämään.

Nykyään? Aina!

Vierailija
33/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ihmetyttää, miten tällaiset tyypit jaksavat kiinnostaa naisia. Itse en koskisi pitkälläkään tikulla mieheen, joka on varattu ja/tai tunnettu pettämisistään. Ei kiinnosta miehet, joiden moraali on tuota luokkaa ja mielessä pyörii vain omat halut.

Vierailija
34/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa mies ei arvosta eksaansa ja ymmärrä aiheuttamaansa kipua ja tuskaa. Haluaa elää kuin uudelleen tuota ajankohtaa jossa petti kun oikein kirjoitti siitä kirjan. 

Tämän takia ei pettäjien kanssa kannata ikinä seurustella. 

Kerran pettäjä, aina pettäjä on edelleen hyvå ja osuva havainto.

Vierailija
35/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettänyt parisuhteessa. Kamalinta oli se valehtelu ja salailu. Koko ajan oli huono olo. Ei ikinä enää. Opin, että jos joku mua pettää, niin oma on asiansa. En rupee käymään taskuja tai puhelinta läpi tai vakoilemaan ym ym. Kyllä se joskus ilmi tulee tai älyää mut jättää. Mun ei tartte tikkua ristiin laittaa. Itse en halua enää ikinä pettää.

Vierailija
36/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tullaan kehumaan omaa kuzpää käytöstään,  kun muna ei enää toimi. Minä, minä, minä, minä🤮toivottavasti ällötyksellä ei ole lapsia 

Vierailija
37/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, mä en jaksa näitä vanhojen ukkojen seksimuistelmia. 

Vierailija
38/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinta osaa kansakunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin parisuhteisiin, siitä kertoo esim pettämisen yleisyys. Joka toinen miehistä ja naisista pettää, joten on hippasen vaikea ymmärtää miksi tästä parisuhdemallista pidetään niin tiukasti kiinni? 

Suurin osa kansasta on selkärangattomia ja moraalittomia kusipäitä ja se on sun mielestä hyvä asia. Mikäs kehitysvamma sulla on?

Vierailija
39/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silvennoinen? Alfa? 😂

Kuustonen on kyllä edelleen kuuma, mutta taitaa olla suhteessa ja muiden(kin) suhteita tulee kunnioittaa.

Vierailija
40/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taas näitä Mansen ihmisp*rseitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän