Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Luonnehtisin kauniisti niin, että parisuhdekuvioissani on ilmennyt jonkinasteista huolimattomuutta." - Miksi pettämistä kaunistellaan?

Vierailija
23.04.2024 |

Kirja: Heikki Silvennoinen alkoi salasuhteeseen "Villikissan" kanssa - Viihde - Ilta-Sanomat

Suomeksi sanottuna Silvennoinen kertoo artikkelissa, miten on pettänyt entisiä puolisoitaan. Pettämisestä hän kuitenkin puhuu kaunistellen puhuen salasuhteista, huolimattomuudesta parisuhteessa jne. Ex-vaimot eivät kummasti ole halunneet kirjassa avautua häntäheikin tekemisistä.

Miksi nämä ihmiset eivät suoraan kykene sanomaan, että ovat olleet uskottomia ja pettäneet? Miksi pitää yrittää kaunistella ja puolustella omaa tekoaan?

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja: Heikki Silvennoinen petti avovaimoaan vuosien ajan Paljastuminen riipaisi rajusti (iltalehti.fi)

"Kaikesta huolimatta Silvennoinen ei pidä itseään naistenmiehenä.

Minulle naistenmies tarkoittaa tyyppiä, joka käyttää daameja tietoisesti hyväkseen. Takavuosikymmeninä keikoilla pyöri bändäreitä jotka ovat ehkä nykyajasta jo kadonneet eli nuoria naisia, jotka tyrkyttivät itseään soittajille. Niiden kanssa en kovinkaan hanakasti pelehtinyt. Minun kohdallani ei ole ollut kysymys tuollaisesta, vaan naiset sattuvat olemaan heikko kohtani. Ihastukseni ovat olleet kanssani tasavertaisia, usein työkavereita. Toisin sanoen olen erehtynyt syömään kuormasta."

Tässähän kaveri kuvailee naisia tyrkyttäjiksi ja miten naiset vain ovat hänen heikko kohtansa. Mitään omaa vastuuta ei tilanteissa näe.

Vierailija
2/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan sitä, kun monilla miehillä on tapana puolustella mulkkua käytöstään.

"Joo, tein tyhmästi, mutta..." Ja aina perustellaan omaa mulkkua käytöstä sillä, että se olisi pohjimmiltaan jonkun toisen syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka moni kritisoi menneisyyttä, niin minä kaipaan sitä aikaa, jolloin pettämistä pidettiin pahana ja yhteisö tuomitsi pettäjän moraalittomana. Nykyisin vain hoetaan, kuinka jokaisella on oikeus olla onnellinen ja uskoton, jos se tekee itsensä iloiseksi. Viis siitä, kärsivätkö muut siinä ympärillä.

Vierailija
4/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ällö tyyppi. 

Vierailija
5/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan sitä, kun monilla miehillä on tapana puolustella mulkkua käytöstään.

"Joo, tein tyhmästi, mutta..." Ja aina perustellaan omaa mulkkua käytöstä sillä, että se olisi pohjimmiltaan jonkun toisen syy.

Tähän käytökseen törmää oikeasti todella usein. Ei tarvitse olla muuta kuin joku arkinenkin asia, niin heti miehet on muttailemassa. Saati, jos kyse on jostain isommasta jutusta. Miten vaikea on kantaa vastuuta omasta käytöksestään? Ei se mela omista housuista jonkun toisen housuihin vahingossa eksy, ihan itse sen sinne mies laittaa.

Vierailija
6/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka moni kritisoi menneisyyttä, niin minä kaipaan sitä aikaa, jolloin pettämistä pidettiin pahana ja yhteisö tuomitsi pettäjän moraalittomana. Nykyisin vain hoetaan, kuinka jokaisella on oikeus olla onnellinen ja uskoton, jos se tekee itsensä iloiseksi. Viis siitä, kärsivätkö muut siinä ympärillä.

Varsinkin kun nykyään se pettäminen vieritetään puolison syyksi, joka on "pakottanut" pettäjän pettämään.

Vierailija
7/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän tuollaista hoetaan?

Vierailija
8/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän käytökseen törmää oikeasti todella usein. Ei tarvitse olla muuta kuin joku arkinenkin asia, niin heti miehet on muttailemassa. Saati, jos kyse on jostain isommasta jutusta. Miten vaikea on kantaa vastuuta omasta käytöksestään? Ei se mela omista housuista jonkun toisen housuihin vahingossa eksy, ihan itse sen sinne mies laittaa.

Kyllä niitä pettäjiä ja selittelijöitä löytyy yhtälailla naisista.

Vierailija
9/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, naisethan selittää pettämisensä voimaantumisena ja naiseutensa uudelleen löytämisenä. 

Vierailija
10/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä pettäjiä ja selittelijöitä löytyy yhtälailla naisista.

Mun sisko oli juuri tuollainen. Rikkonut lukemattomia suhteita ja avioliittoja kun ei vaan pysty olemaan normaalisti. Ihan hirveä tapaus. 

Vierailija
11/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin kummelia jo aikoinaan. Tämä selittää hyvin, miksi. Aistiihan ihmisistä sen, millaisia pohjimmiltaan ovat.

Vierailija
12/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puhuu naisista seireeneinä... 🙄

Vierailija
13/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, yök.

Vierailija
14/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa mies ei arvosta eksaansa ja ymmärrä aiheuttamaansa kipua ja tuskaa. Haluaa elää kuin uudelleen tuota ajankohtaa jossa petti kun oikein kirjoitti siitä kirjan. 

Tämän takia ei pettäjien kanssa kannata ikinä seurustella. 

Vierailija
15/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole mikään sukupuoleen liittyvä kehitysvamma. Nämä k e h a r i t yrittää jotenkin kusettaa ns itseään, ja selitellä moraalittomia tekojaan itselleen hyväksyttäväksi.

Todella ihmeellistä käyttäytymistä

Vierailija
16/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on aina hulluna näihin alfoihin. Ei tavallaan ole yhtään hauska vitsi,

Vierailija
17/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ketjun perusteella yksin on pettänyt, eikö sitä sanota masturbaatioksi eikä pettämiseksi?

Ei omaa uskollisuutta voi perustaa sen varaan, ettei kukaan muu kuin puolisosi tarjoa/suostu kanssasi seksiin. Liiton ulkopuolinen seksikumppani on vastuussa mahdolliselle omalle puolisolleen, seksikumppaninsa puolisolle hän ei ole luvannut yhtään mitään.

Vierailija
18/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja puhuu naisista seireeneinä... 🙄

Ei hitto mikä dorka :D

Vierailija
19/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ketjun perusteella yksin on pettänyt, eikö sitä sanota masturbaatioksi eikä pettämiseksi?

Ei omaa uskollisuutta voi perustaa sen varaan, ettei kukaan muu kuin puolisosi tarjoa/suostu kanssasi seksiin. Liiton ulkopuolinen seksikumppani on vastuussa mahdolliselle omalle puolisolleen, seksikumppaninsa puolisolle hän ei ole luvannut yhtään mitään.

Ei se silti mitenkään hyvää käytöstä ole lähteä suhteeseen varatun kanssa. 

Vierailija
20/138 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan moni on tänä päivänä työpaikalla sillä asenteella, että mä olen vaan täällä töissä enkä tee mitään jos ei ole ihan pakko. Tällaisella asenteella yksityisellä sektorilla työura jää yleensä lyhyeksi, mutta julkisella sektorilla voi onnistua roikkumaan pitkäänkin ja jotkut miltei ikuisesti jos ovat vakipaikan saaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän