"Luonnehtisin kauniisti niin, että parisuhdekuvioissani on ilmennyt jonkinasteista huolimattomuutta." - Miksi pettämistä kaunistellaan?
Kirja: Heikki Silvennoinen alkoi salasuhteeseen "Villikissan" kanssa - Viihde - Ilta-Sanomat
Suomeksi sanottuna Silvennoinen kertoo artikkelissa, miten on pettänyt entisiä puolisoitaan. Pettämisestä hän kuitenkin puhuu kaunistellen puhuen salasuhteista, huolimattomuudesta parisuhteessa jne. Ex-vaimot eivät kummasti ole halunneet kirjassa avautua häntäheikin tekemisistä.
Miksi nämä ihmiset eivät suoraan kykene sanomaan, että ovat olleet uskottomia ja pettäneet? Miksi pitää yrittää kaunistella ja puolustella omaa tekoaan?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin ketjun perusteella yksin on pettänyt, eikö sitä sanota masturbaatioksi eikä pettämiseksi?
Ei omaa uskollisuutta voi perustaa sen varaan, ettei kukaan muu kuin puolisosi tarjoa/suostu kanssasi seksiin. Liiton ulkopuolinen seksikumppani on vastuussa mahdolliselle omalle puolisolleen, seksikumppaninsa puolisolle hän ei ole luvannut yhtään mitään.
Ei se silti mitenkään hyvää käytöstä ole lähteä suhteeseen varatun kanssa.
Mitä siitä? Kyllä varattu on ihan itse puolisolleen vastuussa siitä, jos seksiä muiden kanssa harrastaa. Moraalin on löydyttävä ihmisestä itsestään, eikä sitä voi ulkoistaa muille luottaen muiden suurempaan kynnykseen harrastaa seksiä.
Sitä siitä, että se on huonoa ja moraalitonta käytöstä. Ei tätä poista se, että varsinainen pettäjä tekee vielä rumemmin. " Moraalin on löydyttävä ihmisestä itsestään".
Vierailija kirjoitti:
Silvennoinen on taiteilijapersoona ja hänen tunne- ja viettimaailmansa toimivat ehkä vähän eri tavalla kuin perus av-mamman. Pettämistä en puolustele mutta ihmettelen, miksi viriilit miehet pitää ajaa avioliiton ja moraalin kahleisiin?
Ehkä minussa on jotain vikaa, kun juuri tuollainen naisille höveli miestyyppi on viehättänyt aina. Ehkä hänen luonteistensa olisi parempi pysyä poissa vakituisesta parisuhteesta ja nauttia kohtaamisista naisten kanssa ilman sitoumuksia.
Kyse ei yleensä ole pelkästä seksistä. Silvennoinenkin sanoo hakeutuneensa vertaistensa seuraan, ei bändäreiden. Kyllä siinä haetaan jotain sellaista syvempää kokemusta, mitä perhearki ei vaan tyydytä. Luovien ihmisten animus ja anima kohtaavat.
Kävin muuten Kummelin keikalla hiljattain ja olin hämmentynyt siitä silmäpelin määrästä, mitä Silvennoinen pelasi kanssani. En ilmeisesti tulkinnut hänen perusluonnettaan lainkaan väärin.
Viriilit miehet pitää ajaa avioliiton kahleisiin?!? Eikö todella luomakunnan kruunu itse osaa päättää, mitä elämässä haluaa ja miten sitä elää? Ei ole pakko mennä naimisiin.EI OLE PAKKO.
Joskus kannattaisi pitää jotkin asiat omana tietonaan.
Kolme avioeroa tällä herralla vyöllään. Todellinen laatukappale siis
Luin pienen pätkän juttua, ja kyllä oli noloa ja kuvottavaa. Jotenkin aivan äärettömän lapsellisesti kirjoitettua, kuin teinin kynästä. Hävettäisi, jos tuollainen urpo olisi isäni, saati eksäni.
P.S. Saisiko vaihtelun vuoksi välillä ylevämmän muistelmateoksen, eikä näitä loppuun kaluttuja pettämisiä ja hässimisiä, kiitos!
Ärsytti ihan sama. Ukko jaellut munaa ympäriinsä ja kehtaa vielä vähätellä sitä. Samaa on tehnyt moni muukin julkkismies. Nainen jos käyttäytyisi noin niin kukaan ei ymmärtäisi.
Miten tuolla pärställä saa yhtäkään naista.
Vierailija kirjoitti:
"Kaikesta huolimatta Silvennoinen ei pidä itseään naistenmiehenä.
Minulle naistenmies tarkoittaa tyyppiä, joka käyttää daameja tietoisesti hyväkseen. Takavuosikymmeninä keikoilla pyöri bändäreitä jotka ovat ehkä nykyajasta jo kadonneet eli nuoria naisia, jotka tyrkyttivät itseään soittajille. Niiden kanssa en kovinkaan hanakasti pelehtinyt. Minun kohdallani ei ole ollut kysymys tuollaisesta, vaan naiset sattuvat olemaan heikko kohtani. Ihastukseni ovat olleet kanssani tasavertaisia, usein työkavereita. Toisin sanoen olen erehtynyt syömään kuormasta."
Tässähän kaveri kuvailee naisia tyrkyttäjiksi ja miten naiset vain ovat hänen heikko kohtansa. Mitään omaa vastuuta ei tilanteissa näe.
Niinhän se yleensä "vain tapahtuu" . Ei siis nähdä omaa toimijuutta (asiassa).
Vierailija kirjoitti:
Minä inhoan sitä, kun monilla miehillä on tapana puolustella mulkkua käytöstään.
"Joo, tein tyhmästi, mutta..." Ja aina perustellaan omaa mulkkua käytöstä sillä, että se olisi pohjimmiltaan jonkun toisen syy.
Luin että mulkun käyttöään 🤣
Vierailija kirjoitti:
Kolme avioeroa tällä herralla vyöllään. Todellinen laatukappale siis
3 avioeroa ja 5 lasta kolmen eri naisen kanssa. Aikamoinen himmeli.
Vierailija kirjoitti:
Silvennoinen on taiteilijapersoona ja hänen tunne- ja viettimaailmansa toimivat ehkä vähän eri tavalla kuin perus av-mamman. Pettämistä en puolustele mutta ihmettelen, miksi viriilit miehet pitää ajaa avioliiton ja moraalin kahleisiin?
Ehkä minussa on jotain vikaa, kun juuri tuollainen naisille höveli miestyyppi on viehättänyt aina. Ehkä hänen luonteistensa olisi parempi pysyä poissa vakituisesta parisuhteesta ja nauttia kohtaamisista naisten kanssa ilman sitoumuksia.
Kyse ei yleensä ole pelkästä seksistä. Silvennoinenkin sanoo hakeutuneensa vertaistensa seuraan, ei bändäreiden. Kyllä siinä haetaan jotain sellaista syvempää kokemusta, mitä perhearki ei vaan tyydytä. Luovien ihmisten animus ja anima kohtaavat.
Kävin muuten Kummelin keikalla hiljattain ja olin hämmentynyt siitä silmäpelin määrästä, mitä Silvennoinen pelasi kanssani. En ilmeisesti tulkinnut hänen perusluonnettaan lainkaan väärin.
Kuule ihan saman dilemman äärellä on jokainen vähänkään keskimääräistä paremman näköinen ihminen koko ajan. Tunkijoita ja pyrkijöitä tulee vasemmalta ja oikealta, takaa ja edestä. Koko ajan haluaa sinusta joku jotain ja enimmäkseen ainakin sitä yhtä. Lisäksi jos olet jokseenkaan täyspäinen, halutaan vielä enemmän, juurikin noita "syvempiä kokemuksia".
Siitä huolimatta, jos haluaa parisuhteen mennä ja sen toista osapuolta kunnioittaa, siinä tarjonnan meressä pidetään vaan animukset ja animat ja muut eläimellisyydet kurissa.
Ei minuakaan kukaan ole parisuhteeseen ajanut, ihan itse halusin ja mennessäni tiedostin, että nyt pidetään vähän tarkkaa peliä sen suhteen, miten vapaasti nautitaan mistäkin kohtaamisista. Tsiisus mitä pkaa kirjoitatkaan!
Millä hiton lihaksilla tuo on saanut yhtään naista sänkyynsä, monista puhumattakaan? Meneekö jotkut naiset sänkyyn kenen tahansa ällötyksen kanssa, jos se on kuuluisa?
Vierailija kirjoitti:
Minulle naistenmies tarkoittaa tyyppiä, joka käyttää daameja tietoisesti hyväkseen. Takavuosikymmeninä keikoilla pyöri bändäreitä jotka ovat ehkä nykyajasta jo kadonneet eli nuoria naisia, jotka tyrkyttivät itseään soittajille. Niiden kanssa en kovinkaan hanakasti pelehtinyt. Minun kohdallani ei ole ollut kysymys tuollaisesta, vaan naiset sattuvat olemaan heikko kohtani. Ihastukseni ovat olleet kanssani tasavertaisia, usein työkavereita. Toisin sanoen olen erehtynyt syömään kuormasta."
Tässähän kaveri kuvailee naisia tyrkyttäjiksi ja miten naiset vain ovat hänen heikko kohtansa. Mitään omaa vastuuta ei tilanteissa näe.
Parisuhteessa pettäminen ON hyväksikäyttämistä. Koska kumppani on sitoutunut ja panostaa suhteeseen tietämättä, ettei kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa pettäminen ON hyväksik
Hyväksikäyttämisen lisäksi se ON henkistä väkivaltaa ja jopa fyysistä tautien muodossa. Näistä syistä on hyvin vaikea käsittää miksi jotkut kieltäytyvät tuomitsemasta väkivaltaa. Johtuuko se näillä siitä että sadistisesti nauttivat kumppania kohtaan tekemästään väkivallasta?
Vierailija kirjoitti:
Miten tuolla pärställä saa yhtäkään naista.
Ei sillä pärställä ketään saakaan. Aika harvassa ne miehet on jotka kaataa naisia pelkästään pärstänsä voimalla vaan siihen tarvitaan persoonaa. Ja hyvä niin. Sille pärställeen kun on paljon vähemmän tehtävissä mitä persoonalleen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole kaunistelua.
On. Kirja sisältää vihjailua että hänen pettämisensä olisivat jonkun muun syytä kuin hänen itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Millä hiton lihaksilla tuo on saanut yhtään naista sänkyynsä, monista puhumattakaan? Meneekö jotkut naiset sänkyyn kenen tahansa ällötyksen kanssa, jos se on kuuluisa?
Just näin! Melkein sanasta sanaan samat ajatukset tuli mullekin, kun tuota häntäheikin tekstiä luin!
Ja yleensä nämä "viriilit taiteilijasielut" heiluvat tuhannen kännissä pitkin maata ja se sitä pettämisriskiä lisää eikä mikään mystinen syvällisyys. Lisäksi yleensä iskevät niitä tavismisukoita justiinsa jotka ovat aivan ooh ja iih saamastaan huomiosta.
Ei ne kaunottaret vilkaisekaan näitä kuppalullia, miksi sen tekisivät, tyytyisivät jokaisen maalaiskylän tollukan petissä peuhanneeseen.
samaa mietin, ällön näköinen ja sellaisen limaisen oloinen oikein, ja vielä retostelee pettämisillään, oikea jokaisen naisen unelmauros