Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään vuosaaresta kotoisin onko hyvä paikka asua? saan asunnon kohta sieltä...

Vierailija
23.01.2007 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on palvelut lähellä, metrolla pääsee stadiin ja meri ihan vieressä. Talvella pääsee kotiovelta hiihtämään ja kesällä rantsu on kivenheiton päässä :)

Vierailija
2/12 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaarella on vuosikymmeniä ollut huono maine. Yksi Hgin huonomaineisimmista kaupunginosista. Riippuu varmaan siitä, kuinka korkealla omat standardit on ja mitä kaipaa. Rikollisuutta siellä on paljon.

Alue on kyllä osittain kohentumassakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen slummi. Se vanha puoli ihan kelpaava, uusi ei. Täynnä somaleita jne

Vierailija
4/12 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kakkosta! Äskettäin tänne muutettiin, mutta tuttu paikka jo vuosia. Pois en täältä enää halua muuttaa, (paitsi ulkomaille.)

Vierailija
5/12 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka vastaa että on kamala slummi, ja että eivät ikinä muuttais sinne, eivät luultavasti ole siellä koskaan käyneetkään. Korkeintaa ohi ajaneet ja kunhan esittävät hienompaa ja tietävämpää ku ovatkaan.

Nykyään joka kaupunginosassa on ne omat pumminsa ja narkkarinsa ja maahanmuuttajansa, että ihan turha täällä hienostella jos vaan pk-seudulla asuu. Vuosaaressa on sentään hyvät palvelut ja liikenneyhteydet toimii.

Vierailija
6/12 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Vuosaaressa, Meri-Rastilassa, jo 16 vuotta! Pidän kovasti alueesta. Yleiset kulkuyhteydet ovat hyvät, metro ja bussit kulkevat. Luonto on lähellä. Se alkaa heti talomme pihalta, ihan oikea metsä. Meri ja ranta ovat lähellä. Hiihtämään pääsee kotipihalta. Luistelupaikkoja on lähellä monta. Virallisia rantoja on useita, mistä valita. Ja rantoja riittää, kivenkoloja, mistä valita, jos haluaa olla rauhassa omissa oloissaan. Pyöräilyreitit ovat mainiot. Kasvimaankin saa aivan läheltä. Lapsilla riittää kavereita. Hei, miksi te, jotka ette asu itse alueella, aina luulette tietävänne paremmin kuin ne, jotka siellä ihan oikeasti asuvat!!! Suomi on tulossa yhä enemmän monikulttuuriseksi...Ei ne somalit ainakaan minua ole mitenkään häirinneet. Alueella on vuokra-asunnot, asumisoikeusasunnot ja omistusasunnot sulassa sovussa. T. Eräs 47 -v äiti, joka koko elämänsä ajan asunut lähiössä, yliopisto tutkinnon suorittanut, kaksi lasta

Vierailija
7/12 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aikamoinen slummi. Se vanha puoli ihan kelpaava, uusi ei. Täynnä somaleita jne

Sun kannattas vähän päivittää tota sun Vuosaari-" tietouttas"

Vierailija
8/12 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä muutaman vuoden asunut ja olen ollut tyytyväinen, tälle alueelle jäämme varmasti vielä pitkäksi aikaa. :) Itse en ole kohdannut minkäänlaisia järjestyshäiriöitä (tähän varmasti vaikuttaa missä talossa/alueella asuu). Kaikki tarvittavat palvelut löytyvät ja luonto on lähellä. Ainoa asia joka harmittaa on huono päivähoitotilanne (meillä ei tosin vielä omakohtaista kokemusta asiasta, mutta olemme kuulleet että hoitopaikkoja vaikea saada).

Vierailija
9/12 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä voisin muuttaa tapaninvainioon, vanhaan-puistolaan, puu-käpylään.

Vierailija
10/12 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin se meren läheisyys (biitsille käveli 5min kesällä) ja hyvät kulkuyhteydet on plussaa. Kauppakeskus Kolumbuksessa kaikki tarvittava varsinkin nyt kun sinne aukes cittari. Eikä Itiskään ole kuin 5min metromatkan päässä. Mä viihdyin loistavasti, mutta muutettiin kun tuli oman rivarikämpän osto eteen.

Vierailija
11/12 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosaarelainen, pakko muuttaa pois helsingistä kun ei varaa tai uskallusta ottaa isoa velkaa ja ostaa rt-100 m2 perheen kasvaessa tai asuttava ahtaasti. päivähoito on järjestynyt tosi nopeasti sieltä mistä on haluttu aina tai o käynyt hyvä tuuri.

Vierailija
12/12 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien makuuhuoneiden ikkunoista on näkymä lahdenpoukamaan, venelaitureille, kauemmas saarille. 4 uimarantaa kahviloineen on kävelymatkan päässä.

Talossamme asuu monenkirjavaa väkeä, mutta sellaista olemme itsekin.

Eniten täällä tulee meteliä viikonloppuna baarista kotiutuvista poikamiehistä. Ja sitäkään ei siis ole paljon, aivan tavallista kerrotaloelämään kuuluvaa vain:)

Tervetuloa Vuosaareen. Kun kevät saapuu ja luonto paljastaa ihanat kasvonsa, huomaat, miten upeaan päikkaan olet päässyt asumaan! Vuosaari on kasvanut paljon vuosien aikana, mutta jo muutamalla käyntikerralla kauppakeskus Columbuksessa näet, että kysymys on urbaanista pikkukylästä.

Kerran kuulin kahvilassa seuraavanlaisen keskustelun, mukana kaksi vanhaa papparaista:

- Aika paljon ihmiset matkustelee nykyään.

- Ei oo kyllä koskaan tullu lähettyä, aina on ollu jotakin muuta kiikarissa.

- Ei olis kyllä ollu rahaakaan siihen aikaan kun oli nuorempi ja olis jaksanu raissata.

- Ja aina oon asunu Vuosaaressa, mutta on tää muuttunu kyllä kovasti tää perukka.

- Ei tarvii kuule lähtee mihinkään maailmalle täältä, kun maailma tulee tänne!

- Joo aika mielenkiintosta on nykyään ihan kaupassa käynti, kun on niin monenlaista sakkia täällä mitä katella!

Mulle jäi tämä keskustelu mieleen, kun äijät puhuivat niin mutkattomasti ja ilman mitään ongelma-asettelua vanhan kotikylän muutoksista:)

bigmama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan