Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrat kasvaa paljon nopeammin kuin Kelan perustoimeentulotuen hyväksyttävä raja!! Mitä tässä voi tehdä??

Vierailija
22.04.2024 |

Kun muutin nykyiseen asuntooni, kelan raja oli 678e ja vuokrani 720e. Nyt vuokrani on 840e ja Kelan raja 715!!!

Miten tässä on tarkoitus muka asua halvassa asunnossa kun vuokrarajat laahaavat paljon yleistä vuokrankorotusta jäljessä.

Nyt kela vaatii muuttamaan, entäs sit taas vuoden päästä???

Ei tää voi näin mennä...

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien aika nousta ylös sohvalta ja reippaasti marssia töihin tekemään duunia. Toivottavasti tämä kannustaa teitä kun elämiseen jää 100-300 euroa vähemmän rahaa.

Sitähän tässä kaikki yrittää mutta joka yrityksen ovella tai portilla on joku hemmetin kitupiikki porvari estämässä käsi pystyssä. 

Vierailija
62/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kämppisten kanssa asumaan. Kuten opiskelijat. Tuo vuokrasumma kuulostaa yksiöltä tai kaksiolta. 

En tule muiden ihmisten kanssa toimeen autismin ja persoonallisuushäiriön takia.

Ja miten se tähän liittyy tai millä tavalla se on kenenkään muun ongelma kuin sun? Muuta sitten kadulle asumaan yksin. Jestas, luuletko että on muiden tehtävä elättää sut? Tienaa ite oma elantosi äläkä elä muiden veronmaksajien rahoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ahne vuokralordi, ei ole tavatonta sellainenkaan ettei vuokria korotettaisi ikinä lainkaan. Ja mikä siinä usein muuttamisessa on kohtuutonta? On monia maita, joissa ketään ei kiinnostaisi jos kadulle kupsahtaisit. Tai toki siinä määrin että olisi ikävää ja vaivalloista raahata ruumiisi jonnekin.

Vuokraaminen ei ole kovin kannattavaa. 

Putkiremontin teetin omilla säästöillä 10 v sitten ja nyt tehtiin julkisivun ja parvekkeiden ym remontti. Velkaa 35 000 mulla yksiöstä. 

Tappiota tuo tuottaa. En saa rempparahoja takaisin. 

Rahoitusvastikkeen kanssa tulee kuussa 100 euroa tuottoa ja paljon yli sen menee tyhjiin kuukausiin, vuokravälitykselle, pikkuremontteihin. 

Harmittaa, kun tää tuottaa vaan tappiota. 

Vierailija
64/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien aika nousta ylös sohvalta ja reippaasti marssia töihin tekemään duunia. Toivottavasti tämä kannustaa teitä kun elämiseen jää 100-300 euroa vähemmän rahaa.

Sitähän tässä kaikki yrittää mutta joka yrityksen ovella tai portilla on joku hemmetin kitupiikki porvari estämässä käsi pystyssä. 

Niin just, eli aina muiden syy vaikka itse olisi sössinyt asiansa? Hanki koulutus, hanki työpaikka (älä ole nirso), säästä edes pieni summa rahaa säästöön joka kuukausi vuosien ajan. Sitten ei tarvitse elää tuilla ja pystyy tarjoamaan hyötyä yhteiskunnalle eikä olla loisena valittamassa ja käsi ojossa. Meillä on aika hyvin asiat täällä ja silti osa vaan valittaa.

Vierailija
65/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpojen asuntojen vuokrat nousevat. Toiseen kuntaan voisi muuttaa, mutta eivät ota työttömiä kunnan vuokra-asuntoihin, yritetty on.

Työpaikkaa ei ole sairauksista johtuvista rajoituksista johtuen löytynyt. Pelkkää halveksuntaa saanut ihmisiltä, ainakin verkossa.

Täällä toinen, jolla sairaus estää työnteon ja muuton. Nukuin taas lauantaina putkeen reilu 23 tuntia. Kun nukun, niin en syö. Eilinen menikin sitten varovasti tankatessa. Onneksi en oksentanut-tällä kertaa. Aamulla sain roskatkin vihdoin vietyä. Mulla on nyt mennyt reilu 2 viikkoa tehdessä valitusta tuohon Kelan muuttopakotukseen. En minä tässä kunnossa muuta täältä yhtään mihinkään, ei ole toimintakykyä. En jaksa siivota. Täällä on lähes 20 vuoden edestä siivottavaa. En jaksa, vaikka Kela kuinka pakottaa.

Jos ei oikaisuvaatimus mene läpi, niin otan sitten jo asianajajan. Multa lähtee nyt kesällä noin 75 euroa pois ja helmikuussa lähtee vielä 10% asumistuesta joten yli 100 eurosta on kyse. En pärjää. Sairauskin vie tosta rahasta omansa ja ruokavalio on -ton, -ton, -ton joka kalliimpaa. Elänyt tässä kohta 20 vuotta kädestä suuhun. Tänne tuli hetki sitten melkein 50 euron korotus, jos ei olis tullut, niin pärjäisin jotenkuten.

Kyllä minäkin olen kaikenlaista kuullut. 

#kilpirauhaskiista

Vierailija
66/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan menee. Suck it up, loser.

Vierailija
67/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannusta ketään, passivoi, aiheuttaa masennusta ja aina vain vaikeampi rämpiä ylös köyhyyden suosta. 

Vierailija
68/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ahne vuokralordi, ei ole tavatonta sellainenkaan ettei vuokria korotettaisi ikinä lainkaan. Ja mikä siinä usein muuttamisessa on kohtuutonta? On monia maita, joissa ketään ei kiinnostaisi jos kadulle kupsahtaisit. Tai toki siinä määrin että olisi ikävää ja vaivalloista raahata ruumiisi jonnekin.

Putkiremontin teetin omilla säästöillä 10 v sitten ja nyt tehtiin julkisivun ja parvekkeiden ym remontti. Velkaa 35 000 mulla yksiöstä. 

Rahoitusvastikkeen kanssa tulee kuussa 100 euroa tuottoa ja paljon yli sen menee tyhjiin kuukausiin, vuokravälitykselle, pikkuremontteihin. 

Lisään viestiini, että minulla on 35 000 velkaa yksiön remonteista. Siihen ei säästöt enää riittäneet. Siis taloyhtiön remonteista.  Ei yksiön ostamisesta. Yksiön ostin säästöilläni. 

Ja tosiaan 10 v sitten tehdyn putkiremontin maksoin säästöilläni.turha olla kade. Ei tämä kannata. Harmittaa mokoma rahareikä. 

Vierailija
69/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään viestiini, että minulla o

Minkälainen asunto sinulla on? Paljonko on neliöitä? Kuinka pitkä matka on kauppaan? Onko metsää ulkoiluun? Parveketta? Näkymät ikkunasta ja monesko kerros?

Vierailija
70/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit etsinyt mahdollisimman halvan asunnon etkä lähinnä vuokranormia olevan, niin olisit edes varautunut tilanteeseen.

Tuo on aika mission impossible. 

Vierailija
71/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsari eduskuntatalon portailla. Lappu kaulaan: kiitos Orpo, kiitos Purra.

ai se on orpon ja purran vika jos joku laiska paska.kaikee sitä kuulee aikuisen suusta vai oletko aikuinen.mun asumiseen ei vaikuta orpo tai purra millään tavalla.käyn töissä ja saan 1500e  kahdes vk käteen ni maksan sillä omakotitalo asumiseni.onko outo vaihtoehto???

Vierailija
72/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutan yhteen alkoholistin kanssa. Ei ole vaihtoehtoja. Saattaahan siinä huonosti käydä, mutta ei mulla ole kuin huonoja vaihtoehtoja ja tämä on taloudelliselta kannalta paras. Veronmaksajatkin säästävät. Toki voi olla, että mielenterveys menee, mutta mietitään sitä sitten. Nyt on aika leikata!

Tuo on harkitsemisen arvoinen asia nimittäin entäs kun käy mahdottomaksi yhteiselo? 

Vierailija
73/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut mitään ongelmaa löytää alle 715 euron asuntoa, asun helsingissä ja olen työtön ja luottotiedoton. Miten te saatte siitä niin hankalaa? Toki pienehkön yksiön täytyy kelvata mutta en nyt työttömänä voi olettaakaan että saisi asua sen kummoisemmassa asunnossa.

Täällä toinenkin työtön ja luottotiedoton, mutta en kelpuuta mitään hekan läävää jossa ei ole oma sauna eikä lasitettua parveketta ja moderni keittiö.

Vierailija
74/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta halvempaan asuntoon tai tee töitä elättääksesi itse itsesi. Niin minäkin olen tehnyt koko ikäni.

Etkä ole, haluks et kerron kaikille mitä sinä olet elämäs ajan tehny?

Mieti nyt vähän näitä juttujas perskokkare, me tiedetään kuka sinä olet, hemmetin imbesilli :' D

jollekki tuki mulkulle outo juttu ja vaikea uskoa et joku  tehny töitä ja maksanu ite asumisen ja elämänsä.

Vierailija
75/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Slummilordit (eli asuntosijoittajat) on tämän maan syöpä.

no mut sunhan ei tartte hyvä palkkaisena olla niitten kanssa missään tekemisissä  sama kun ei munkaan.

Vierailija
76/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on itse nuorena asunut sukulaisten sun muiden nurkissa (alle 10 vuotta sitten) ja välttänyt asumistuet sun muut, ei hirveästi innosta maksaa veroja jotta joku voi asua yksiössä ties kuinka monta vuotta. Enkä usko että vuokriin saadaan mitään tolkkua ennen kuin näitä tukia kiristetään. 

Vierailija
77/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun pikkuruisessa KAUPUNGIN yksiössä, vuokrani on tämän vuoden nostojen jälkeen 7e alle Kelan rajojen. Nythän asumistuki-indeksi jäädytettiin eli todennäköisesti ensi vuonna tämäkin menee jo yli rajojen. Että eipä tämä nyt oikein oikein mene. :) 

Vierailija
78/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut mitään ongelmaa löytää alle 715 euron asuntoa, asun helsingissä ja olen työtön ja luottotiedoton. Miten te saatte siitä niin hankalaa? Toki pienehkön yksiön täytyy kelvata mutta en nyt työttömänä voi olettaakaan että saisi asua sen kummoisemmassa asunnossa.

Täällä toinenkin työtön ja luottotiedoton, mutta en kelpuuta mitään hekan läävää jossa ei ole oma sauna eikä lasitettua parveketta ja moderni keittiö.

Sinä et kelpuuta, jos ei ole saunaa, lasitettua parveketta ja modernia keittiötä.

Eihän sun tarvitsekaan kelpuuttaa!  Maksat vaan itse "luksuksen". Kela maksaa mitä maksaa ja sinä loput. Helppoa.

Vierailija
79/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muutan yhteen alkoholistin kanssa. Ei ole vaihtoehtoja. Saattaahan siinä huonosti käydä, mutta ei mulla ole kuin huonoja vaihtoehtoja ja tämä on taloudelliselta kannalta paras. Veronmaksajatkin säästävät. Toki voi olla, että mielenterveys menee, mutta mietitään sitä sitten. Nyt on aika leikata!

Tuo on harkitsemisen arvoinen asia nimittäin entäs kun käy mahdottomaksi yhteiselo? 

Ja kun yhdessä asuvat katsotaan kämppisten sijaan avopariksi, tuet lakkaakin juoksemasta.

Vierailija
80/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun pikkuruisessa KAUPUNGIN yksiössä, vuokrani on tämän vuoden nostojen jälkeen 7e alle Kelan rajojen. Nythän asumistuki-indeksi jäädytettiin eli todennäköisesti ensi vuonna tämäkin menee jo yli rajojen. Että eipä tämä nyt oikein oikein mene. :) 

menee just oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi