Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrat kasvaa paljon nopeammin kuin Kelan perustoimeentulotuen hyväksyttävä raja!! Mitä tässä voi tehdä??

Vierailija
22.04.2024 |

Kun muutin nykyiseen asuntooni, kelan raja oli 678e ja vuokrani 720e. Nyt vuokrani on 840e ja Kelan raja 715!!!

Miten tässä on tarkoitus muka asua halvassa asunnossa kun vuokrarajat laahaavat paljon yleistä vuokrankorotusta jäljessä.

Nyt kela vaatii muuttamaan, entäs sit taas vuoden päästä???

Ei tää voi näin mennä...

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muutan yhteen alkoholistin kanssa. Ei ole vaihtoehtoja. Saattaahan siinä huonosti käydä, mutta ei mulla ole kuin huonoja vaihtoehtoja ja tämä on taloudelliselta kannalta paras. Veronmaksajatkin säästävät. Toki voi olla, että mielenterveys menee, mutta mietitään sitä sitten. Nyt on aika leikata!

Tuo on harkitsemisen arvoinen asia nimittäin entäs kun käy mahdottomaksi yhteiselo? 

Ja kun yhdessä asuvat katsotaan kämppisten sijaan avopariksi, tuet lakkaakin juoksemasta.

kamalaa.saattaa joutuu tekemään vaik töitä elääkseen.

Vierailija
82/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun katsoin niin 190 asuntoa löytyi missä vuokra alle 715 euroa. Sanoisin että moni ei vaan halua muuttaa.

Voit jäädä ja maksaa itse tai muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko heikoimmassa asemassa olevan tehtävä vain valmistautua aina vain uuteen muuttoon edellisen päätyttyä, ja poukkoilla eri puolille suomea vuoden-kahden välein?

Sillä se elämä lähtee rullaamaan? 🤣

Upeaa toimintaa, hallitus

Muuttaa kerralla sinne muuttotappiopaikkakunnalle niin ei tarvitse jatkuvasti ravata.

Rajat ovat KUNTAkohtaiset. Tietämättömille tiedoksi.

Yleensä muuttotappio kuntien lähistöllä on hyvät marja ja sieni maat.  On ainakin kesällä mahdollista tienata verottomasti lisää liksaa.

Vierailija
84/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpojen asuntojen vuokrat nousevat. Toiseen kuntaan voisi muuttaa, mutta eivät ota työttömiä kunnan vuokra-asuntoihin, yritetty on.

Työpaikkaa ei ole sairauksista johtuvista rajoituksista johtuen löytynyt. Pelkkää halveksuntaa saanut ihmisiltä, ainakin verkossa.

Miksi sun pitäisi päästä kunnalle vuokralle. Joka kaupungista löytyy halvempia asuntoja kun tajuat ettei yksi ihminen voi asua kaksiossa. Toki voit valittaa täällä mutta se ei oikein auta.

Vierailija
85/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää valehtelevat ihmiset. Yhdessäkään kunnassa ei ole asumisnormi 200€.

Kuka tahansa voi tarkistaa:

https://www.kela.fi/documents/d/guest/hyvaksyttavien-asumismenojen-kunt…

Ja kannattaa olla varovainen ja selvittää jo etukäteen millaisia vuokrankorotuksia asunnossa, johon aiot muuttaa on ollut. Ainakin Lumo ja Sato harrastaa 50€ vuorankorotuksia per vuosi ihan normi tilanteissa. Samoin huijarit jotka ilmoittaa alhaisen vuokran, joka on voimassa esim 1-2 kk, jonka jälkeen paukkuu kaikki rajat.

Itse aion jäädä luksuskartanooni asumaan, koska vuokra ylittää vain 50€ normin ja nautin oikeistolaisten ulinasta ;)

Vierailija
86/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muutan yhteen alkoholistin kanssa. Ei ole vaihtoehtoja. Saattaahan siinä huonosti käydä, mutta ei mulla ole kuin huonoja vaihtoehtoja ja tämä on taloudelliselta kannalta paras. Veronmaksajatkin säästävät. Toki voi olla, että mielenterveys menee, mutta mietitään sitä sitten. Nyt on aika leikata!

Tuo on harkitsemisen arvoinen asia nimittäin entäs kun käy mahdottomaksi yhteiselo? 

Ja kun yhdessä asuvat katsotaan kämppisten sijaan avopariksi, tuet lakkaakin juoksemasta.

Kelalle voi ihan helposti soittaa ja selittää että ei ole kämppiksen kanssa avopari vaan eri ruokakuntia jotka asuvat eri huoneissa.

Vierailija
87/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaihtoehtoja. Pakko on jossain asua.

Vierailija
88/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta purkukuntoinen talo tai tyhjä tontti hevonjeerasta. Roudaa sinne asuntovaunu tai rakenna korsu. Laita osoitteeksi poste restante. Työmarkkinatuki riittää elämiseen, kun vähän viljelet perunaa siinä omalla maalla.

Vierailija
89/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aina. https://elamassa.fi/koti-ja-perhe/kimppakamppaan-asumistukea-tee-hakemu…

Vierailija
90/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellako kehtaat valittaa kun maksat asumisestasi 125€. Minulle, minä, minun oikeus.

Vierailija
91/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaan kaksi kolmannesosaa asumistukea saavista etsii Kelan mukaan itselleen uutta asuntoa. Se tarkoittaa että noin 267 000 ruokkuntaa 600 000 ruokakunnasta on kotia vailla. Ja jos tämä menee kysynnän ja tarjonnan lain mukaisesti, niin mahtaa edulliset ja halvat asunnot käydä nopeasti vähiin kun kysyntä räjähtää ja on suurempi kuin markkinoilla vapaana olevien vuokra-asuntojen määrä. Uudistus näet loi vuokranantajien markkinat sillä asunoille on kerralla useampi ottaja.

Vierailija
92/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Miesystävä käy töissä ja hänellä on omistusasunto, sekä sijoitusasunto, joten asumistukea en enää saisi. Silti säästäisin sen osuuden, joka asumistuen jälkeen jäisi vielä maksettavaksi.

Vierailija
93/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelalle voi ihan helposti soittaa ja selittää että ei ole kämppiksen kanssa avopari vaan eri ruokakuntia jotka asuvat eri huoneissa.

Tämä ei mene aina läpi jos on eri sukupuolta kämppikset.

Vierailija
94/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on monessa ketjussa manattu sitä että asumistuki nostaa vuokratasoa ja rahat valuvat vuokraloordien taskuun. Ja asumistuki pitäisi poistaa että vuokrat halpenisivat. Niihin ketjuihin kirjoittaneet, olkaa nyt onnellisia, tästä se alkaa!

Vierailija
95/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeää tällainen työnvälttelijöiden vainoaminen. jos ilmaisen rahan jakamista vielä vähennetään, niin minä kostan ja mennen töihin!

Vierailija
96/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Miesystävä käy töissä ja hänellä on omistusasunto, sekä sijoitusasunto, joten asumistukea en enää saisi. Silti säästäisin sen osuuden, joka asumistuen jälkeen jäisi vielä maksettavaksi.

Tämä on niin tätä. Nytpä onkin niin, että se työssäkäyvä on alkoholisti. Ei tullut mieleen, että niinkin voi olla. Höpistään tuista. Aika väsynyttä.

Vierailija
97/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi mennä töihin, sitten ottaa asuntolainan ja ostaa oman kämpän niin ei tartte tuilla roikkua.

Olen ollut asumassa Liettuassa missä 80v mummot lakaisi katuja lumesta henkinsä pitimiksi, oikein pistää vihaksi nämä kotona makaajat jotka kehtaa valittaa kun valtio ei maksakkaan enää kaikkea. 

Etkä ole. : D

Voi perskokkare tarviiko ihan kokoajan valehdella?

Kylläpä muuten olen. Opiskelijavaihdossa vuonna 2005. Elettiin muuten herroiksi siellä suomen korotetulla opintotuella, se tuki vastasi muistaakseni opettajan palkkaa.

Vierailija
98/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan ostaa oma asunto, sellainen missä on mahdollisimman pieni yhtiövastike.

Vierailija
99/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

törkeää tällainen työnvälttelijöiden vainoaminen. jos ilmaisen rahan jakamista vielä vähennetään, niin minä kostan ja mennen töihin!

ei sua laiskaa ja tyhmää vaa palkkaa kukaan.tuet pienenee ja olet perseauki kerrostalo luukussa  ja kattelet ikkunasta ulos .siinä sun harrastukset.

Vierailija
100/119 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikotieltä katsoin just, että Helsinki-Vantaa-Espoo-akselilta löytyy nyt 1569 alle tuon Kelan rajan eli 715 euron vuokrakämppää! Pk-seudun ulkopuolella olisi toki sitten edullisempaa..

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot?pagination=1&locations=%5B%5B…

Sitten olisi tietty se töihin menokin yksi vaihtoehto..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi