Olemme eläkeläispariskunta, ja nyt on sitten otettava avioero, koska aviomieheni haluaa muuttaa pysyvästi Espanjaan
Ai että miksikö; no sen takia, että minä aviovaimona kymmenen lasta kasvattaneena uusiksi veronmaksajiksi tähän valtioon en voi muuttaa mukana, koska joutuisin luopumaan kansaneläkkeestäni. Eroonhan tämä nyt sitten johtaa kuitenkin, koska minun on jäätävä tänne muutenkin "pimeään" synnyinmaahani, jotta saan edes tuon kämäisen suuruisen kansaneläkkeen. No, ei se mitään minullehan on myönnettävä myös sittemin eläkkeensaajan asumistuki kuin myös toimeentulotuki. Ensin täytyy vaan alkaa tuhlaamaan varallisuutta omalta osaltani, että tilit näyttävät tyhjää, kunnes tuo kyseinen laki astuu voimaan. No, onhan näitä vaivoja kertynytkin kroppaani, että sujuvasti menee yksityislääkärien palkkioihin moiset säästöni.
Olisihan se ollut yhdessä pitkäaikaisen puolisoni kanssa mukavampaa muuttaa ulkomaan lämpimään ilmastoon koko loppuelämäksemme, mutta avioeroon pakotettuina alkaakin ennen aikainen ns. " elävinä eroleskeytymme" sillä erolla, että asumme vakituisesti vain eri valtiossa.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
10 lasta? Oletko lesta?
Sittenhän teilläon varmaan ollut bisneksiä. Ja rahaa tallennettu eläkeajalle. Mikä huoli? Onko miehelläsi uusi?
Vierailija kirjoitti:
Joku tuolla kyselee, että olenko lestis-uskovainen, koska meillä on kymmenen omaa lasta?
Kun en ole, enkä asu edes Pohjanmaalla, jossa niitä lestojen suurperheitä on milteipä joka toinen lapsiperhe.
Toisaalta, miten kunkin ihmisen uskonto voi määritellä, miten monta lasta on aikoinaan halunnut itse synnyttää?
Jaa, no käsittääkseni se lestoilla on niin, että kaikki mikä paljaalla tulee on siunausta äidin jaksamisesta riippumatta. Sillai kai se määritellään.
No, odottaako mies jo suu messinkillä sinkkupäiviä? Etelän aurinkoon tsirbuloita katsomaan, eikä huolen häivää entisestä emännästä. Heillähän hieno avioliitto on ollut...tämä ei ole tukikriisi vaan aviokriisi.