Miksi mies ei kosi?
Olemme olleet yhdessä kohta 15 vuotta, on yhteinen lapsi ja talolaina mutta mies lykkää naimisiinmenoa. Eka halusi valmistua ensin, sitten saada työn, sitten vakituisen työn jne mutta ei vieläkään. Siis, voin minä näinkin elää mutta mies kyllä tietää että minä haluaisin naimisiin. Kuitenkin on muuten sitoutunut niin tuskin kyse on mistään sitoutumiskammosta.
Kommentit (89)
Miksi ihmeessä edes haluat naimisiin, mitä se oikeasti muuttaa? Jos olette olleet noin pitkään yhdessä ja kaikki on muuten hyvin, niin antaisit jo olla.
M41
Vierailija kirjoitti:
Miehen kaverit ovat sanoneet, että älä ihmeessä mene naimisiin. On helpompi lähteä livohkaan ,kun rakastuu uuteen naiseen. Se on varmaa!!
Avoliitto on se paras ja tasa-arvoisin yhdessäolon muoto. Siinä ollaan yhdessä rehellisesti yhteisestä halusta, ei mistään pakottavasta syystä. Molemmat on vapaita lähtemään omalla ilmoituksella milloin haluaa. Ja varsinkin naiset ymmärtää pysyä normaalipainossa eivätkä uskalla alkaa lihomaan, kun ajolähdön merkki on päällä kokoajan. Siksihän ne naiset naimsiin haluavatkin, koska voivat papin aamenen jälkeen alkaa paisumaan ja lopettaa teeskentelynsä kun ukko on jo satimessa. Aika yllättävää ettei tässäKÄÄN yhteydessä naisille aito tasa-arvo kelpaa (NOT!) kun eivät olekaan vain saamapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Naimisiin meneminen ei ole yhtäkuin kallis hääjuhla, huomiona vain.
Meidän naimisiinmeno esim. maksoi kolmisenkymppiä, kun käytiin maistraatin jälkeen pizzalla. Siitä on yhdeksän vuotta aikaa, eikä kaikki kaverit tiedä varmaan vieläkään, että olemme naimisissa.
Eikö nämä ole asioita, joista puhutaan ja sovitaan yhdessä? Minua niin inhottaa se, että naiset alistuvat siihen kosinnan odottamiseen. Miksi ihmeessä? Miksi miehen pitää kosia ja naisen passiivisena odottaa? Ei ole enää tätä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä edes haluat naimisiin, mitä se oikeasti muuttaa? Jos olette olleet noin pitkään yhdessä ja kaikki on muuten hyvin, niin antaisit jo olla.
M41
Niinhän minä tavallaan annankin olla mutta asia silti välillä vaivaa. Kohta esim on vuosia nuoremman sisko häät ja he olleet yhdessä kolmisen vuotta. Olen vähän kyllästynyt ravaamaan vain muiden häissä.
Ennen nykyistä miestä minulla oli pari erittäin huonoa suhdetta jossa mies kohteli minua kaltoin. Tämä nykyinen on kaikkea muuta ja kohtelee minua hyvin. Tämä yksi asia vaan hiertää.
Ehkä eniten juuri pelottaa että jos olen vaan joku mukavuudenhalusta otettu varavaihtoehto. Meni vuosia ennen kuin mies sanoi rakastavansa ja kaikki isommat peli liikkeet suhteessa on tehty minun aloitteesta, kuten mainitsin. Paitsi tämä viimeinen etappi. En vaan ymmärrä mitä se avioituminen miehen silmissä muuttaisi kun onhan meillä se lapsikin eikä varsinaisesti minään nuorena poikamiehenä pääsisi sinne uuteen suhteeseen...
Hassu mies ei nyt ajattele lainkaan loogisesti. Kerro sille miten esimerkiksi puolison kuollessa kaikki on paljon helpompaa kun on naimisissa, ja aviopuolisolla on oikeuksia joita avopuolisolla ei ole. Lisäksi perittäessä omaisuutta on myös erinäisiä oikeuksia, jotka kannattaa huomioida kun teilläkin on yhteistä jälkikasvua. Naimisiinmeno ei ole Suomessa mikään pelkästään romanttinen elämänaskel, sillä on ihan konkreettisia vaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kaverit ovat sanoneet, että älä ihmeessä mene naimisiin. On helpompi lähteä livohkaan ,kun rakastuu uuteen naiseen. Se on varmaa!!
Avoliitto on se paras ja tasa-arvoisin yhdessäolon muoto. Siinä ollaan yhdessä rehellisesti yhteisestä halusta, ei mistään pakottavasta syystä. Molemmat on vapaita lähtemään omalla ilmoituksella milloin haluaa. Ja varsinkin naiset ymmärtää pysyä normaalipainossa eivätkä uskalla alkaa lihomaan, kun ajolähdön merkki on päällä kokoajan. Siksihän ne naiset naimsiin haluavatkin, koska voivat papin aamenen jälkeen alkaa paisumaan ja lopettaa teeskentelynsä kun ukko on jo satimessa. Aika yllättävää ettei tässäKÄÄN yhteydessä naisille aito tasa-arvo kelpaa (NOT!) kun eivät olekaan vain saamapuolella.
Jännittävää kuitenkin kuinka läskitkin naiset onnistuvat löytämään itselleen miehen, vaikka ovat lihavia jo silloin ensitapaamisella. Vie jotenkin pohjan tuolta teorialta että naisten täytyisi odottaa avioitumista ennen kuin voivat lihottaa itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä miehellä mitään voitettavaa avioitumisessa? Tulee kalliit juhlat ja joutuu olemaan huomion keskipisteenä. Pitää ostaa sormus ja opetella tanssimaan. Lisäksi taloudelliset kytkökset välillänne monimutkaistuvat.
Minulle kelpaisi maistraattikin. En kuitenkaan halua painostaa miestä.
En jaksa uskoa että olisi ottanut lainan ja tehnyt lapsen jos edelleen etsisi muuta seuraa.
Ei mutta sinä etsit. Miehelle vain haittaa avioliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän naimisiinmeno esim. maksoi kolmisenkymppiä, kun käytiin maistraatin jälkeen pizzalla. Siitä on yhdeksän vuotta aikaa, eikä kaikki kaverit tiedä varmaan vieläkään, että olemme naimisissa.
Hirviää tuhlausta. Me ei käyty pizzalla vaan menin takas töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41
Niinhän minä tavallaan annankin olla mutta asia silti välillä vaivaa. Kohta esim on vuosia nuoremman sisko häät ja he olleet yhdessä kolmisen vuotta. Olen vähän kyllästynyt ravaamaan vain muiden häissä.
Ennen nykyistä miestä minulla oli pari erittäin huonoa suhdetta jossa mies kohteli minua kaltoin. Tämä nykyinen on kaikkea muuta ja kohtelee minua hyvin. Tämä yksi asia vaan hiertää.
Ehkä eniten juuri pelottaa että jos olen vaan joku mukavuudenhalusta otettu varavaihtoehto. Meni vuosia ennen kuin mies sanoi rakastavansa ja kaikki isommat peli liikkeet suhteessa on tehty minun aloitteesta, kuten mainitsin. Paitsi tämä viimeinen etappi. En vaan ymmärrä mitä se avioitumine
No sinä nimenomaan olet se mukavuudenhalusta otettu ihan kiva tyyppi. Jos olet ollut päällepäsmärinä kaikissa isoissa päätöksissä, niin ihan selvä peli. Kosintaa on turha enää odottaa.
Nyt sitten vain miettimään, hyväksytkö sen, että mies kohtelee sinua hyvin ja elämä on muuten ok, vai pitääkö perhe rikkoa ja aloittaa epätoivoisena sinkkuna uuden miehen metsästys. Jos olet keski-ikäinen, niin eipä niitä hyviä miehiä juuri ole vapaana. Sitä paitsi olet aiemminkin valinnut huonoja miehiä, niin on hyvin todennäköistä, että toistaisit samat virheet nytkin. Ikävä homma, ettet saanut häitä ja avioliittoa, mutta olet toiminut ihan väärin tässä asiassa eikä menneitä voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs vajaa älyinen sä olet. Naimisiin voi mennä ilman juhliakin, tais olla sulle järkytys? Meidän naimisiinmeno maksoi kaikenkaikkiaan jotain 350e. Siinä on tanttu, miehen puku, sormukset ja kakkukaffeet neljälle ihmiselle. Halvemmallakin ois päässy mutta en jaksanut ettiä viittäkymmppiä halvempaa asua, inhoan muutenkin ostoksilla käyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs vajaa älyinen sä olet. Naimisiin voi mennä ilman juhliakin, tais olla sulle järkytys? Meidän naimisiinmeno maksoi kaikenkaikkiaan jotain 350e. Siinä on tanttu, miehen puku, sormukset ja kakkukaffeet neljälle ihmiselle. Halvemmallakin ois päässy mutta en jaksanut ettiä viittäkymmppiä halvempaa asua, inhoan muutenkin ostoksilla käyntiä.
Huvittavaa. Vajaaälyínen haukkumassa toista vajaaälyíseksi. Dunning-Kruger.
En minäkään enää tuossa vaiheessa menisi naimisiin. Kaikki on saatu jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitostahan ei pääse pois kun sellaisen kerran solmii, vai miten se olikaan?
Vierailija kirjoitti:
En minäkään enää tuossa vaiheessa menisi naimisiin. Kaikki on saatu jo.
Mutta siis jos mies on saanut "kaiken" haluamansa niin enkö minäkin sisälly siihen haluttuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41
Ehkä eniten juuri pelottaa että jos olen vaan joku mukavuudenhalusta otettu varavaihtoehto. Meni vuosia ennen kuin mies sanoi rakastavansa ja kaikki isommat peli liikkeet suhteessa on tehty minun aloitteesta, kuten mainitsin. Paitsi tämä viimeinen etappi. En vaan ymmärrä mitä se avioitumine
Huh. Meni vuosia ennen kuin mies sanoi rakastavansa?
Taidat olla varavaihtoehto, se johon on tyydytty kun helposti on saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitostahan ei pääse pois kun sellaisen kerran solmii, vai miten se olikaan?
Sattuuko se kovinkin paljon, kun noin tyhmä kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs nyt alkoi ahdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa. Vajaaälyínen haukkumassa toista vajaaälyíseksi. Dunning-Kruger.
Itse asiassa se ekan viestin kirjoittaja ei edes ollut vajaaälyinen, ennemminkin ihan järkevä. Tämä vastaaja sen sijaan selvästi on vajaaälyinen.
Ei hänen tarvitse etsiä. Se rakkaus tulla tupsahtaa usein yhdellä silmäyksellä. Ja se on siinä.