Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies ei kosi?

Vierailija
22.04.2024 |

Olemme olleet yhdessä kohta 15 vuotta, on yhteinen lapsi ja talolaina mutta mies lykkää naimisiinmenoa. Eka halusi valmistua ensin, sitten saada työn, sitten vakituisen työn jne mutta ei vieläkään. Siis, voin minä näinkin elää mutta mies kyllä tietää että minä haluaisin naimisiin. Kuitenkin on muuten sitoutunut niin tuskin kyse on mistään sitoutumiskammosta. 

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä miehellä mitään voitettavaa avioitumisessa? Tulee kalliit juhlat ja joutuu olemaan huomion keskipisteenä. Pitää ostaa sormus ja opetella tanssimaan. Lisäksi taloudelliset kytkökset välillänne monimutkaistuvat.

Ainoa etu on että morsian on tyytyväinen siihen asti kunnes hää- ja häämatkakuvien tykkäykset ovat hiipuneet somessa. Siitä alkaa pikku hiljaa kiihtyvä progressio kohti molemminpuoleista tyytymättömyyttä ja loppujen lopuksi kolikonheittoa siitä tuleeko ero vai ei. Todennäköisimmin tulee.

Vierailija
22/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naimisiinmeno on miehelle pelkästään rahanmenoa : sormukset, juhlat, vaatteet, avioehto ja hetken kuluttua avioliiton purku kustannuksineen.

Sama setti se on naisellekin.

Joo joo mutta jos nainen onkin varaton ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naimisiinmeno on miehelle pelkästään rahanmenoa : sormukset, juhlat, vaatteet, avioehto ja hetken kuluttua avioliiton purku kustannuksineen.

Sama setti se on naisellekin.

Joo joo mutta jos nainen onkin varaton ?

Ei kai kukaan solmi varattoman kanssa avioliittoa.

Vierailija
24/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua kanssasi naimisiin, ja toisaalta olet jo antanut hänelle kaikki avioliiton edut.

Vierailija
25/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne kuin ap sinulla. Paitsi ollaan oltu yhdessä 8 vuotta josta kihloissa melkein 7. Olen kysynyt tai ottanut puheeksi mieheltä asiaa 20-30 krt näiden vuosien aikana. Aina sama: ei kommentoi mitään, sanoo että "pian" tai alkaa pohtimaan ett miten niitä järjestettäis että ketä pitäis kutsua jne. Olen noihin sanonut että mulle ihan sama ketå kutsutaan ja maistraatti olisi hyvä myös ja etten juhlia kaipaa todellakaan vaan voitaisi virallistaa kahdestaan. Ei vaan saa mitään aikaiseksi.

Mä halusin kihlat ja ekan lapsen, mies halusi yhteisen asunnon ja toisen lapsen. Kihlautuessa sanoin että vihkimisen järjestäminen jää miehelleni. Sitä saan näköjään odottaa hamaan tappiin saakka.

Vierailija
26/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat kuitenkin erota hänestä kun täytät 40v

Vierailija
27/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua kanssasi naimisiin, ja toisaalta olet jo antanut hänelle kaikki avioliiton edut.

Niin, kysyinkin että mitä syitä sille voi olla ettei halua. Eri juttu jos olisimme olleet yhdessä pari kuukautta mutta selvästihän mies haluaa muutoin jakaa elämänsä kanssani. 

Vierailija
28/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs etsitte jotain ateistiukkoja

Vierailija
29/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme molemmat jo täyttäneet 40. Minä olen 41 v, hän 42. Ei siis mikään nuoripari. 

Vierailija
30/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs etsitte jotain ateistiukkoja

No en minäkään tähän mitään kirkkoa kaipaa vaan se maistraattivihkiminen riittäisi. 

Vierailija
31/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme molemmat jo täyttäneet 40. Minä olen 41 v, hän 42. Ei siis mikään nuoripari. 

Eli kohta haluat erota

Vierailija
32/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei nainen voi kosia?

Tietenkin voi mutta mies ei ole tähän mennessä halunnut naimisiin niin turhaa se kosimiseni olisi. Vaikka minun aloitteesta kyllä muutettiin yhteen ja tehtiin lapsi. 

Niinpä. Todella moni mies on naisen kanssa koska on tullut lapsi joko ns Vahinko tai naisen painostamana. Miksi mies haluaisi naimisiin?  On nimittäin miehiä jotka haluavat naimisiin kun kohdalle tulee se oikea. Nainen kun voi hetkellisesti pakottaa isyyden kautta miehen olemaan hänen kanssaan, mutta avioliittoon mennään vain Rakastamansa naisen kanssa<3

Vierailija
33/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosi itse. Tai kysy mikä mättää, saatko vastauksen on sitten toinen juttu.

Vierailija
34/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei kosi? En tiedä, mutta sen verran voin kertoa ettei se todellinen syy tämän palstan porukan kesken selviä.

Vierailija
35/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se ero on väistämätön, joten ei missään helvetin nimessä naimisiin! Ei ainakaan suomalaisen naisen kanssa. Suomalainen nainen vain haluaa naimisiin sen tähden että saa tavan kiristää erolla ja -50% omaisuudesta -kortilla miestä, nykyään kun pillun markkinahinta on romahtanut eikä sillä kiristys enää tahdo onnistua. Ei kannata antaa naiselle lyömäaseita käteen ja sen jälkeen ottaa niillä annetut iskut vastaan. Avoliitto on ainoa järkevä järjestely, saa akkakin lähteä heti kun alkaa ahdistaa ja kiukutella, sillä ei ole siinä kohtaa tekosyitä eikä voi erolla kiristää.

Vierailija
36/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on karkausvuosi , senkun kosit itse . 

Karkauspäivänä kositaan ja se meni jo.

:D

Vierailija
37/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tähän joku tulee taas viisastelemaan, miten mies sai avioliiton edut ilman sitoutumista eikä sillä ole enää mitään syytä kosia ja mennä naimisiin. 

Mutta sitten kun itse joissain ketjuissa olen kertonut että en suostu muuttamaan yhteen ennen kihlausta, saan siitä aina hirveää älämölöä miten olen täysin kohtuuton. 

Eli jos annat miehelle vaimopalvelut ilman sormusta, et tule ikinä kosituksi. Mutta jos et anna niin olet harhainen, vaativa, kohtuuton etkä sen takia tule kosituksi :D

Nainen tekee aina väärin ja kaikki miehen saamattomuus on naisen syytä.

No ihan tottahan tuo on. Naisella on valta vaikuttaa mieheen omilla teoillaan. Kyllä mies tekee vaikka mitä, jos oikeasti on kiinnostunut naisesta eikä pelkästään kodinhoitopalveluista. Mutta jos mies saa kaiken haluamansa ilman vaivannäköäkin, niin tietysti hän ottaa sen vastaan.

Totta kai ne ihmiset aina räksyttävät, joiden elämä hankaloituu siitä, että nainen asettaa rajoja tai ehtoja. Aikamoista heikkoutta välittää joistain kitisevistä palstakommenteista noin paljon.

Vierailija
38/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tilanne kuin ap sinulla. Paitsi ollaan oltu yhdessä 8 vuotta josta kihloissa melkein 7. Olen kysynyt tai ottanut puheeksi mieheltä asiaa 20-30 krt näiden vuosien aikana. Aina sama: ei kommentoi mitään, sanoo että "pian" tai alkaa pohtimaan ett miten niitä järjestettäis että ketä pitäis kutsua jne. Olen noihin sanonut että mulle ihan sama ketå kutsutaan ja maistraatti olisi hyvä myös ja etten juhlia kaipaa todellakaan vaan voitaisi virallistaa kahdestaan. Ei vaan saa mitään aikaiseksi.

Mä halusin kihlat ja ekan lapsen, mies halusi yhteisen asunnon ja toisen lapsen. Kihlautuessa sanoin että vihkimisen järjestäminen jää miehelleni. Sitä saan näköjään odottaa hamaan tappiin saakka.

Joo juuri tuollaista epämääräistä muminaa minäkin vain saan vastaukseksi, viime aikoina en ole kyllä edes kysellyt koska joka tapauksessa en ole itse mihinkään lähdössä kun mies on hyvä ja hyvä isä jne. Mutta kieltämättä kirpaisee kun lähestulkoon kaikki muut pariskunnat on jo aikaa sitten menneet naimisiin ja minä olen yhä edelleen se avokki. Isyyskin piti käydä tunnistamassa jne. 

Vierailija
39/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kaverit ovat sanoneet, että älä ihmeessä mene naimisiin. On helpompi lähteä livohkaan ,kun rakastuu uuteen naiseen. Se on varmaa!!

Vierailija
40/89 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kysyinkin että mitä syitä sille voi olla ettei halua. Eri juttu jos olisimme olleet yhdessä pari kuukautta mutta selvästihän mies haluaa muutoin jakaa elämänsä kanssani. 

Hän on kanssasi mukavuudenhalusta ja tottumuksesta. Hän saa halutessaan seuraa sinusta; miesten yksinäisyys on aika laaja ilmiö nykyään. Hän saa säännöllisesti seksiä ilman vaivannäköä. Sinkkumiesten on hyvin vaikea löytää irtoseksikumppaneita. Hän saa asua isommassa talossa sinun kanssasi kuin yksin joutuisi asumaan. Sinä hoidat valtaosan kotitöistä, ruoanlaitosta ym., joten totta kai miehen elämänlaatu on korkeampaa sinun kanssasi kuin yksin. Ja maksatte elämisen kulut varmaan puoliksi?

Mutta hän ei ole rakastunut sinuun etkä sinä ole hänen unelmiensa nainen. Olitko myös suhteen alkuvaiheessa se aktiivisempi osapuoli? Mies ei siinä tapauksessa ole valinnut sinua, vaan hän on vain halunnut tietyn elämäntyylin, jonka sinä olet mahdollistanut.

Kyllä mies menee naimisiin sitten, kun hän ihastuu ja rakastuu oikein kunnolla naiseen. Jos te eroatte, mies saattaa mennä naimisiin hyvinkin nopeasti jonkun toisen kanssa.