Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely: suomalaisten työmotivaatio on läntisen Euroopan heikoimpia, mutta kotona ja mökillä jaksettaisiin olla

Vierailija
22.04.2024 |

Suomalaiset ovat muihin eurooppalaisiin verrattuna tyytymättömiä työhönsä. Suomalaisten motivaatio ja intohimo ovat Euroopan heikoimmasta päästä: ainoastaan Serbiassa työntekijät ovat vähemmän motivoituneita työhönsä.

SD Worx -henkilöstöalan yrityksen teettämän kyselyn mukaan 59 prosenttia suomalaisista kokee olevansa motivoituneita työssään.

Eurooppalaisten työntekijöiden keskiarvo on 65 prosenttia. Heikointa motivaatio on Serbiassa, jossa se oli 51 prosentin tasolla.

Kaikista motivoituneempia työntekijät ovat Alankomaissa (76 prosenttia), Romaniassa (74 prosenttia) ja Itävallassa (72 prosenttia).

https://www.hs.fi/talous/art-2000010375742.html

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö tehdä tutkimus että miksi suomalaiset on tyytymättömiä työhönsä. Siihen on varmaankin joku syy ja seuraus.

Varmaan se kun täällä työtä tekevä joutuu kustantamaan valtavan määrän sosiaaliturvalla ja muilla tuloinsiirroilla eläviä, ja nämä vielä kehtaavat itkeä kuin viimeistä päivää kun heille ei enää anneta niin paljoa. Ei tämmöinen kovin motivoi tekemään töitä.

Vierailija
142/143 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö tehdä tutkimus että miksi suomalaiset on tyytymättömiä työhönsä. Siihen on varmaankin joku syy ja seuraus.

Varmaan se kun täällä työtä tekevä joutuu kustantamaan valtavan määrän sosiaaliturvalla ja muilla tuloinsiirroilla eläviä, ja nämä vielä kehtaavat itkeä kuin viimeistä päivää kun heille ei enää anneta niin paljoa. Ei tämmöinen kovin motivoi tekemään töitä.

Mua ei tuo haittaa. Enemmän haittaa se, että työssäkäyvä joutuu hakemaan sosiaaliturvaa, että saa maksettua katon päänsä päälle ja ruuan pöytään itselleen ja lapsilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt elämäni aikana montaa eri työtä ja monen työnantajan palveluksessa. Yksikään niistä töistä ei ole ollut sellainen, että olisin niitä tehnyt, jos niistä ei olisi maksettu palkkaa. Tunnen ihmisiä, joille työ on elämän tärkein sisältö ja jotka eivät edes ylimmän eläkeiän saavutettuaan malta jäädä pois työelämästä. Mulle taas työ on vain keino hankkia rahaa, jolla maksan laskuni ja elämiseni. Asiat, joista elämässäni pidän, ovat ja tapahtuvat työajan ulkopuolella. En siis kuulu niihin ihmisiin, jotka tekevät työtä motivaation ja intohimon takia, mutta se ei silti tarkoita, että tekisin työni huonosti. Onneksi olen voinut lyhentää työaikaani ja teen vain 3-päiväistä työviikkoa. Alimpaan eläkeikään enää 2 vuotta ja 3 kk. Osa työstäni on sellaista, että pidän sitä täysin turhana ja tarpeettomana, mutta jos viranomaismääräykset ja EU-direktiivit sellaisia yritykseltä edellyttää, niin sama se mulle on, miten palkkani tienaan. Motivaatio ja intohimo sellaisten tekemiseen? No ei todellakaan. Jossain Espanjassa ei moisia juttuja edes tehdä, vaikka samat EU-direktiivit koskevat niitäkin. Suomessa noudatetaan kaikkea kirjaimellisesti ja viimeisen päälle, mutta kuten sanottua, mulle on ihan sama, mitä mä töissä teen. Jos pomo käskisi laulaa variksen äänelläni joululauluja, niin mä laulaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan