Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teille, jotka sanotte työttömille, että opiskelkaa lähihoitajaksi:

Vierailija
21.04.2024 |

Millä voi opiskella? Opintotukikuukaudet käytetty todennäköisesti loppuun edelliseen tutkintoon, eikä aikuiskoulutustukea voi enää saada.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rahoitin opiskelun myymällä pillua. Siitä vain kokeilemaan. Miehet voi myydä persettä homoille.

Näin  moni  tekee  tänä päivänä.  Rahaa  kilisee  kuulemma  mukavasti.

Vierailija
42/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön ei ole ikinä voinut saada aikuiskoulutustukea.

Lähihoitajakoulutusta järjestetään myös työvoimakoulutuksena.

Itse olen opintotukikuukauteni käyttänyt korkeakoulututkintoa opiskellessani, ja nyt opiskelen ammatillista perustutkintoa työvoimakoulutuksena. En tosin sote alalla, vaan eräällä toisella työvoimapula-alalla. Ainakin tällä alalla on mahdollisuus päästä ensimmäisen vuoden jälkeen oppisopimuskoulutukseen.

Lähihoitajan työ ei sovellu kaikille. Mutta jolle se sopii, kannattaa lähteä, jos oman alan töitä ei löydy. Kyllä maisterikin amikeen sopeutuu, kunhan on asenne kohdallaan. Tai kuten itselleni kävi, se asenne kyllä muuttui aika nopeasti, kun ne harjoiteltavat työtehtävät "ottivat luulot pois".

"Lähihoitajan työ ei sovellu kaikille. Mutta jolle se sopii, kannattaa lähteä, jos oman alan töitä ei löydy."

Älkää j

Mites se sora-lainsäädäntö? Haluatko että SINUA hoitaa joku epäsosiaalinen hutilus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rahoitin opiskelun myymällä pillua. Siitä vain kokeilemaan. Miehet voi myydä persettä homoille.

Nykyisin on OnlyFans. Siitä saa enemmän rahaa, eikä ole riskiä, että taudit tarttuisivat.

Vierailija
44/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuella, jos ei muita tukia saa. Ja oppisopimuksella monet paikat ottavat mielellään.

Tajuatko että joka ikinen kuukausi toimivat kaikki maailman tiliotteet ja todisteet kelalle siitä hyvästä että opiskelet 

Mitä sitten? Pitäisi vaan saada loikoilla kotona mitään tekemättä?

Tämähän koko ketjun pointti on. Esitetään kysymys ja sitten mikään vastaus ei kelpaa. Kaikki palstatyöttömien masinoivat ketjut toistaa samaa kaavaa. 

Tosi elämässä moni kouluttautuu uudelleen.  Kuka mitenkin. 

Vierailija
45/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse rahoitin toisen tutkinnon pikavipeillä kun työpaikkakiusaamisen takia ei annettu tarpeeksi työvuoroja. Ensimmäisen tutkinnon rahoitin siivoamalla. 

Pillun myymisessä on paljon vähemmän vaivaa tietyn summan eteen eikä tarvitse maksaa mitään takaisin

Vierailija
46/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ei ole saanut aikuiskoulutustukea koskaan. Siihen on aina vaadittu oleva työpaikka ja työkokemusta. 

Vierailija
47/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta kommentointia täällä :o Kyllä ihmiset ovat todella lapsellisia. Halutaan kyllä, että oma perse pyyhitään ja itse saa apua, mutta itse prinsessana ei voisi tällaista toiselle tehdä. 

Vierailija
48/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaopiskelijana saat heti työtä koulun ohelle. Jokainen täysjärkinen fyysisesti terve kyllä soveltuu alalle.

Vierailija
49/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni näistä menisi itse opiskelemaan lähihoitajaksi ja pyyhkimään mummojen pyllyjä

Minä ja moni muu. Vihaan työtäni, mutta teen mieluummin töitä, kuin olen työttömänä. Asiakkaille tämä ei näy. Enkä ole ainoa.

Vierailija
50/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajaopiskelijana saat heti työtä koulun ohelle. Jokainen täysjärkinen fyysisesti terve kyllä soveltuu alalle.

Palstatyöttömät eivät ole täysjärkisiä. 

Vierailija
51/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko siis, että ihmisiä pelkäävä autisti soveltuu lähäriksi?

Tai nyreä ihmisvihaaja? Näitä alkaa varmasti olla enemmän ja enemmän mitä huonommaksi ihmisten olot saadaan leikattua. Ihmisillä on hermot selvästi kireämmällä kuin ennen.

Vierailija
52/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni tekisi siivoustyötä, jotta olisi varaa opiskella lähihoitajaksi? 

Vierailija
53/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön ei ole saanut aikuiskoulutustukea koskaan. Siihen on aina vaadittu oleva työpaikka ja työkokemusta. 

Älä ny pilaa tätäkin ketjua faktoilla. 

Vierailija
54/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on OnlyFans. Siitä saa enemmän rahaa, eikä ole riskiä, että taudit tarttuisivat.

Oletko kokeillut? Keskiansio on ehkä satasen, suurin osa ei saa juuri mitään muuta kuin mainehaitan.

Vierailija
55/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siivoojakin saa heti töitä. Eikä tarvitse edes opiskella eikä ottaa opintolainaa. Siivouspalveluohjaajalla lienee samaa tasoa palkka ellei parempikin. 

Vierailija
56/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vastenmielistä, miten työttömät halveksivat lähihoitajan työtä. En pidä työttömistä lainkaan.

Vierailija
57/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että KAIKKI jotka vaan haluavat työttömät johonkin tällaiseen "kutsumustyöhön", joutuu joskus tilanteeseen jossa on sitten tällaisen ihmisen hoidettavana haavoittuvassa tilassa. Sitten kysyn uudelleen hänen mielipidettään.

Vierailija
58/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siivoojakin saa heti töitä. Eikä tarvitse edes opiskella eikä ottaa opintolainaa. Siivouspalveluohjaajalla lienee samaa tasoa palkka ellei parempikin. 

Siivouspalveluohjaajaksi et pääse ilman koulutusta.

Vierailija
59/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikoulutuksessa opintotukikuukaudet eivät kulu kuten korkeakoulussa eli rohkeasti vaan lähihoitajaksi opiskelemaan! Opintotukea saa ja myös opintolainaa

Pitäisi olla oikein harvinaisen tyhmä ja laskutaidoton ihminen, jos lähtee aikuisena ottamaan hirveät opintovelat niskaan siksi, että "pääsee" lähihoitajan palkoille. Ei jessus mikä idea...

Vierailija
60/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että KAIKKI jotka vaan haluavat työttömät johonkin tällaiseen "kutsumustyöhön", joutuu joskus tilanteeseen jossa on sitten tällaisen ihmisen hoidettavana haavoittuvassa tilassa. Sitten kysyn uudelleen hänen mielipidettään.

Ei se ole aikoihin ollut kutsumusammatti. Se on sitä aikuisen elämää, että työ ei ole aina kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi