Teille, jotka sanotte työttömille, että opiskelkaa lähihoitajaksi:
Millä voi opiskella? Opintotukikuukaudet käytetty todennäköisesti loppuun edelliseen tutkintoon, eikä aikuiskoulutustukea voi enää saada.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko itseäsi tai lastasi hoitamaan jonkun, joka vihaa sitä työtä?
On se nyt tärkeää, että joku lapsia hoitaa. Esimiehet koulivat sitten työpaikoilla niitä, joiden suoritteissa on puutteita.
Vierailija kirjoitti:
Hei ihan oikeasti aikuiset ihmiset. Luuletteko, että kukaan pitää toisen ihmisen eritteistä? On se nyt kyllä kumma, jos on hienompaa olla työtön kuin hoitaja.
On ihan kaksi eri asiaa, että pitääkö vaikkapa jostain vai ihan oikeasti inhoaako jotain. On se nyt kyllä todella kumma, jos ei tuota tajua. Minulle tulee niistä eritteistä ihan suoraan huono olo, enkä minä pystyisi jotain verinäytettäkään siellä ottamaan tai katselemaan. Tiedostan sen kyllä, että olen ihan täysin soveltmaton tuolle alalle. Mutta miten hemmetissä sinä voit olla noin zaatanallisen tyhmä, että et käsitä sitä, että sellaisia ihmisiä on? Ei kyse ole siitä, onko hienompaa olla työtön. Ei ole. Ei vain pysty alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vastenmielistä, miten työttömät halveksivat lähihoitajan työtä. En pidä työttömistä lainkaan.
Kyllä itsellekin näin hoitajana on jotenkin absurdi ajatus, että mieluummin ollaan työttömiä kuin siivoojia tai hoitajia :D Tai miksi sitten ei tekisi muutakin, mutta mitä pahaa noissa ammateissa?
Huono palkka, raskas työ, epäkiinnostava työ. Esim. minä inhoan siivoamista ja toisten ihmisten eritteitä - sen vuoksi nuo työt olisivat minulle vain todella vastenmielisiä. Ja miksipä käyttäisi valveillaolostaan valtaosan tekemällä jotain vastenmielistä ja vieläpä surkealla palkalla? Välttämättä ei pääsisi edes toimeentulotuelta pois, eli eläisi köyhyysrajan alla ja raataisi inhoamassaan työssä.
Eli tuissa on leikattavaa reilusti
Ei ne palkat edelleenkään nouse tukia leikkaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti minulle ei satu lähihoitajaksi pakotettu. Motivaatio on nolla ja pahimmillaan vihaa ihmisiä joita hoitaa.
Täyspäinen ihminen osaa peittää vihansa.
Olet todella, todella väärässä: Täyspäinen ihminen ei vihaa.
Kyllä voi vihata ja vihaa. Ei kukaan nauti ripuliperseiden ja hiivapillujen pesemisestä. Mutta jonkun sekin on tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ihan oikeasti aikuiset ihmiset. Luuletteko, että kukaan pitää toisen ihmisen eritteistä? On se nyt kyllä kumma, jos on hienompaa olla työtön kuin hoitaja.
On ihan kaksi eri asiaa, että pitääkö vaikkapa jostain vai ihan oikeasti inhoaako jotain. On se nyt kyllä todella kumma, jos ei tuota tajua. Minulle tulee niistä eritteistä ihan suoraan huono olo, enkä minä pystyisi jotain verinäytettäkään siellä ottamaan tai katselemaan. Tiedostan sen kyllä, että olen ihan täysin soveltmaton tuolle alalle. Mutta miten hemmetissä sinä voit olla noin zaatanallisen tyhmä, että et käsitä sitä, että sellaisia ihmisiä on? Ei kyse ole siitä, onko hienompaa olla työtön. Ei ole. Ei vain pysty alalle.
Ei jumalauta mikä prinsessa olet 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vastenmielistä, miten työttömät halveksivat lähihoitajan työtä. En pidä työttömistä lainkaan.
Kyllä itsellekin näin hoitajana on jotenkin absurdi ajatus, että mieluummin ollaan työttömiä kuin siivoojia tai hoitajia :D Tai miksi sitten ei tekisi muutakin, mutta mitä pahaa noissa ammateissa?
Työttömien tuet on ihan liian isot, kun on varaa halveksua rehellistä työtä.
Kyllä, 595e on liian iso tuki. On paljon muutakin työtä kun se lähihoitaja. Mieluummin hoidan eläimiä kun ihmisiä.
Mieluummin olen työtön kun olen lähihoitaja. Täällä lähihoitaja työllistyy vain vanhainkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eritteet oksettaa ihan joka ikistä, mutta siihen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono palkka, raskas työ, epäkiinnostava työ. Esim. minä inhoan siivoamista ja toisten ihmisten eritteitä - sen vuoksi nuo työt olisivat minulle vain todella vastenmielisiä. Ja miksipä käyttäisi valveillaolostaan valtaosan tekemällä jotain vastenmielistä ja vieläpä surkealla palkalla? Välttämättä ei pääsisi edes toimeentulotuelta pois, eli eläisi köyhyysrajan alla ja raataisi inhoamassaan työssä.
Luuletko sinä, et
Jos pyyhkii paskaa työkseen pöntöiltä, seiniltä, lavuaareilta ja lattioilta niin miksi vaihtaisi sen paskan pyyhkimiseen perseiltä varsinkin jos palkka on suunnilleen sama? Jos haluaa kosketella työkseen livenä perseitä ja pyyhkiä paskaa pois niistä niin siihen lienee paremmin palkattukin ammatti kuin lähihoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika uskomatonta kommentointia täällä :o Kyllä ihmiset ovat todella lapsellisia. Halutaan kyllä, että oma perse pyyhitään ja itse saa apua, mutta itse prinsessana ei voisi tällaista toiselle tehdä.
Minä muuten todella lämpimästi toivon, että tuollaisen ihmizjätteen persetttä sitten joskus sattuu tulemaan pyyhkimään joku pakotettu, joka vihaa sitä työtä oikein sydämmensä pohjasta. Voi olla, että kohtelu ei ole kovin kivaa.
Sä kuitenkin voit sitoutua siihen, ettei sua hoida kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajan ammatissa ei ole varmasti mitään pahaa. Päin vastoin kunnioitan sitä työtä tekeviä niin kuin siivoojiakin. Mutta minä en yksinkertaisesti pystyisi tekemään tuollaista työtä kuin hoitotyö, niin moni asia siinä työssä on sellaista, että se minua yksinkertaisesti inhottaisi liikaa. Toivottavasti pystyt ymmärtämään senkin, että kaikista ei tuohon työhön ole.
No enpä kyllä rehellisesti pysty ymmärtämään ihmistä, joka on mieluummin työtön kuin tekisi hoitotyötä, koska se on niin "inhottavaa". Olen minäkin pitänyt oksennuspussia ja saanut oksennusta ja räkää päälleni. No nautinko tästä erityisesti? En. Ja olen pyyhkinyt niitä pyllyjä ja onko sekään nyt erityisen kivaa? Ei. Joitain asioita elämässä nyt vain täytyy tehdä, vaikka ne eivät ole aina niin kivoja. Jättäisinkö jonkun sitten mieluummin makaamaan omiin eritteisiinsä tai tukehtumaan oksennuksiinsa, jotta minun ei tarvitsisi "liata käsiäni"? En.
No voi zaatana, että sinä tosiaan olet tyhmä ihminen. Minä oksennan itse, kun joku oksentaa edes vieressä. Olenko avuksi tilanteessa? Minulla on joka kerta verinäytteessä lähdössä taju.
Noilla edellytyksilläkö hevon v vatipäinen idioottivajakki pitäisi sitten toimia hoitoalalla?
Kyse ei ole mistään käsien likaamisesta vaan siitä, että ei oikeasti pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien tuet on ihan liian isot, kun on varaa halveksua rehellistä työtä.
Kyllä, 595e on liian iso tuki. On paljon muutakin työtä kun se lähihoitaja. Mieluummin hoidan eläimiä kun ihmisiä.
Mikäs siinä, jos eläintenhoitajan työtä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin olen työtön kun olen lähihoitaja. Täällä lähihoitaja työllistyy vain vanhainkotiin.
Tuet alas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti minulle ei satu lähihoitajaksi pakotettu. Motivaatio on nolla ja pahimmillaan vihaa ihmisiä joita hoitaa.
Viha on ihan normaali tunne. Ja jos esimerkiksi tätä sekopäistä paskasakkihallitusta ei vihaa, ei kyllä ole normaali.
Aikuinen voi opiskella omalla rahalla. Koittakaa nyt herran tähden opetella hoitamaan raha-asioitanne niin ettette ole heti vetämässä ranteita auki, jos jotain pitää itse maksaa. Opetelkaa varautumaan vaikka se tarkoittaisi, että pitää jättää se Thaimaan-matka tekemättä.
Nyt sit odotellaan terveiltä täysi-ikäisiltä alapeukkuja ja raivovastauksia siitä miks ei vaan voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi vihata ja vihaa. Ei kukaan nauti ripuliperseiden ja hiivapillujen pesemisestä. Mutta jonkun sekin on tehtävä.
Tuossa vaiheessa olisi hyvä mennä terapiaan. Jos kokee vihaa hoidokkejaan kohtaan, niin silloin on terapian aika.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin olen siivooja kuin lähihoitaja. Siivoojan ei tarvitse kosketella kenenkään perseitä livenä.
Vierailija kirjoitti:
Sinut voidaan motivoida siedätyshoitoon leikkaamalla tukiasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se HIENOMPAA ole. Mutta koska maailmassa on muistakin töitä, niin aika moni tavoittelee sitten niitä. Itse en ole työtön, mutta jos olisin, hakisin oman alani töitä ja muita, joissa voin soveltaa koulutustani ja osaamistani. Minulla on yliopistotutkinto. Jos en tällaisia töitä saisi, niin sitten hakisin jotain muuta, mutta en hakisi siivoojan tai lähihoitajan töitä.