Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teille, jotka sanotte työttömille, että opiskelkaa lähihoitajaksi:

Vierailija
21.04.2024 |

Millä voi opiskella? Opintotukikuukaudet käytetty todennäköisesti loppuun edelliseen tutkintoon, eikä aikuiskoulutustukea voi enää saada.

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vastenmielistä, miten työttömät halveksivat lähihoitajan työtä. En pidä työttömistä lainkaan.

Minä halveksin sinua, joka olet sitä mieltä, että hoitotyötä voi tehdä kuka vasn, jolla silmät heiluu.....

Vierailija
62/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuella, jos ei muita tukia saa. Ja oppisopimuksella monet paikat ottavat mielellään.

Tajuatko että joka ikinen kuukausi toimivat kaikki maailman tiliotteet ja todisteet kelalle siitä hyvästä että opiskelet 

Mitä sitten? Pitäisi vaan saada loikoilla kotona mitään tekemättä?

Tämähän koko ketjun pointti on. Esitetään kysymys ja sitten mikään vastaus ei kelpaa. Kaikki palstatyöttömien masinoivat ketjut toistaa samaa kaavaa. 

Tosi elämässä moni kouluttautuu uudelleen.  Kuka mitenkin. 

Niin on kouluttautunut ja mahdollisuuksia on ollut monia. Otteri Pervo ja PersKokkareet on sulkemassa ne kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vastenmielistä, miten työttömät halveksivat lähihoitajan työtä. En pidä työttömistä lainkaan.

Kyllä itsellekin näin hoitajana on jotenkin absurdi ajatus, että mieluummin ollaan työttömiä kuin siivoojia tai hoitajia :D Tai miksi sitten ei tekisi muutakin, mutta mitä pahaa noissa ammateissa? 

Vierailija
64/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattikoulutuksessa opintotukikuukaudet eivät kulu kuten korkeakoulussa eli rohkeasti vaan lähihoitajaksi opiskelemaan! Opintotukea saa ja myös opintolainaa

Pitäisi olla oikein harvinaisen tyhmä ja laskutaidoton ihminen, jos lähtee aikuisena ottamaan hirveät opintovelat niskaan siksi, että "pääsee" lähihoitajan palkoille. Ei jessus mikä idea...

Ei tarvitse ottaa lainaa kun tekee keikkatöitä ja suorittaa harjoittelut oppisopimuksella. Tai jopa koko tutkinnon oppisopimuksella. Yksityiset hoivakodit  ainakin ottavat mielellään oppisopimusopiskelijoita.

Vierailija
65/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse rahoitin opiskelun myymällä pillua. Siitä vain kokeilemaan. Miehet voi myydä persettä homoille.

Nykyisin on OnlyFans. Siitä saa enemmän rahaa, eikä ole riskiä, että taudit tarttuisivat.

Pillua myydessä saa paljon helpommin asiakkaita. Onlyfans on hyödyllinen jos saa katsojia, mutta katsojat ei ole mitenkään taattuja.

Vierailija
66/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsellekin näin hoitajana on jotenkin absurdi ajatus, että mieluummin ollaan työttömiä kuin siivoojia tai hoitajia :D Tai miksi sitten ei tekisi muutakin, mutta mitä pahaa noissa ammateissa? 

Työttömien tuet on ihan liian isot, kun on varaa halveksua rehellistä työtä.

Vierailija
67/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono palkka, raskas työ, epäkiinnostava työ. Esim. minä inhoan siivoamista ja toisten ihmisten eritteitä - sen vuoksi nuo työt olisivat minulle vain todella vastenmielisiä. Ja miksipä käyttäisi valveillaolostaan valtaosan tekemällä jotain vastenmielistä ja vieläpä surkealla palkalla? Välttämättä ei pääsisi edes toimeentulotuelta pois, eli eläisi köyhyysrajan alla ja raataisi inhoamassaan työssä.

Vierailija
68/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti minulle ei satu lähihoitajaksi pakotettu. Motivaatio on nolla ja pahimmillaan vihaa ihmisiä joita hoitaa.

Vierailija
69/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono palkka, raskas työ, epäkiinnostava työ. Esim. minä inhoan siivoamista ja toisten ihmisten eritteitä - sen vuoksi nuo työt olisivat minulle vain todella vastenmielisiä. Ja miksipä käyttäisi valveillaolostaan valtaosan tekemällä jotain vastenmielistä ja vieläpä surkealla palkalla? Välttämättä ei pääsisi edes toimeentulotuelta pois, eli eläisi köyhyysrajan alla ja raataisi inhoamassaan työssä.

Eli tuissa on leikattavaa reilusti.

Vierailija
70/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeasti aikuiset ihmiset. Luuletteko, että kukaan pitää toisen ihmisen eritteistä? On se nyt kyllä kumma, jos on hienompaa olla työtön kuin hoitaja. 

Vierailija
71/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika uskomatonta kommentointia täällä :o Kyllä ihmiset ovat todella lapsellisia. Halutaan kyllä, että oma perse pyyhitään ja itse saa apua, mutta itse prinsessana ei voisi tällaista toiselle tehdä. 

Minä muuten todella lämpimästi toivon, että tuollaisen ihmizjätteen persetttä sitten joskus sattuu tulemaan pyyhkimään joku pakotettu, joka vihaa sitä työtä oikein sydämmensä pohjasta. Voi olla, että kohtelu ei ole kovin kivaa. 

Vierailija
72/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti minulle ei satu lähihoitajaksi pakotettu. Motivaatio on nolla ja pahimmillaan vihaa ihmisiä joita hoitaa.

Täyspäinen ihminen osaa peittää vihansa. 

Vierailija
73/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajan ammatissa ei ole varmasti mitään pahaa. Päin vastoin kunnioitan sitä työtä tekeviä niin kuin siivoojiakin. Mutta minä en yksinkertaisesti pystyisi tekemään tuollaista työtä kuin hoitotyö, niin moni asia siinä työssä on sellaista, että se minua yksinkertaisesti inhottaisi liikaa. Toivottavasti pystyt ymmärtämään senkin, että kaikista ei tuohon työhön ole.

Vierailija
74/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika uskomatonta kommentointia täällä :o Kyllä ihmiset ovat todella lapsellisia. Halutaan kyllä, että oma perse pyyhitään ja itse saa apua, mutta itse prinsessana ei voisi tällaista toiselle tehdä. 

Minä muuten todella lämpimästi toivon, että tuollaisen ihmizjätteen persetttä sitten joskus sattuu tulemaan pyyhkimään joku pakotettu, joka vihaa sitä työtä oikein sydämmensä pohjasta. Voi olla, että kohtelu ei ole kovin kivaa. 

Harva hoitajaa nauttii työstään, mutta he osaavat käyttäytyä.

Vierailija
75/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tuissa on leikattavaa reilusti.

Haluaisitko itseäsi tai lastasi hoitamaan jonkun, joka vihaa sitä työtä?

Vierailija
76/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva hoitaja todennäköisesti kuitenkaan nyt ihan vihaa sitä työtä sydämensä pohjasta. Nyt oli kyse heistä.

Vierailija
77/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Lähihoitajaksi pääsee myös oppisopimuksella eli työn ohella saa palkkaa. Tästä voi edetä myös sairaanhoitoon tai ensihoitoon ja saa hyväksilukuja. Lähihoitajillekin on monia eri uravaihtoehtoja ja -polkuja. Hoitoala ei todellakaan ole pelkkää perseenpesua tai hoitaja pelkkä perseenpyyhkijä, vaikka eritteetkin alaan kuuluvat. Hoitoala on hieno ala. Ottaa paljon, mutta myös antaa paljon. Opettaa ja kasvattaa ihmisenä. Tervetuloa! :) 

Voi mitä latteuksia. Otitko copypastella jostakin esitteestä vai keksitkö ihan itse?

Typerä kommentti. Oletko itse alalla? Itse toiselta "hienolta" alalta vuosikymmen sitten tulleena voin kertoa että en ole katunut. Jakkupuvussa rakennekynsien kanssa tärkeily ei ollut sen hienompaa, päinvastoin olen törmännyt upeisiin asiakkaisiin ja elämäntarinoihin ja elämän raadollisuus ja ihmisten kokemukset ja kohtalot ovat laajentaneet ihmiskäsitystäni ja arvomaailmani uusiksi. Joillain lienee pinnallinen ja virheellinen käsitys lähihoitajan ammatista. Plus asennevamma joka toki kertoo jo paljon itsestään. Elämä koulii kyllä.

T. Eri

Vierailija
78/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sinä, että lähihoitajat ovat alalla, koska pitävät eritteistä?

:D

Vierailija
79/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva hoitaja todennäköisesti kuitenkaan nyt ihan vihaa sitä työtä sydämensä pohjasta. Nyt oli kyse heistä.

Voi kuule, kyllä vihaa.

Vierailija
80/131 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajan ammatissa ei ole varmasti mitään pahaa. Päin vastoin kunnioitan sitä työtä tekeviä niin kuin siivoojiakin. Mutta minä en yksinkertaisesti pystyisi tekemään tuollaista työtä kuin hoitotyö, niin moni asia siinä työssä on sellaista, että se minua yksinkertaisesti inhottaisi liikaa. Toivottavasti pystyt ymmärtämään senkin, että kaikista ei tuohon työhön ole.

No enpä kyllä rehellisesti pysty ymmärtämään ihmistä, joka on mieluummin työtön kuin tekisi hoitotyötä, koska se on niin "inhottavaa". Olen minäkin pitänyt oksennuspussia ja saanut oksennusta ja räkää päälleni. No nautinko tästä erityisesti? En. Ja olen pyyhkinyt niitä pyllyjä ja onko sekään nyt erityisen kivaa? Ei. Joitain asioita elämässä nyt vain täytyy tehdä, vaikka ne eivät ole aina niin kivoja. Jättäisinkö jonkun sitten mieluummin makaamaan omiin eritteisiinsä tai tukehtumaan oksennuksiinsa, jotta minun ei tarvitsisi "liata käsiäni"? En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme