Au-pair jenkkeihin
Olemme suomalainen pariskunta tosin minä puhun lapsille ruotsia (eli ovat kaksikielisiä) ja olemme näillä näkyvin muuttamassa loppuvuodesta/ensi vuodenvaihteessa jenkkilään.
Lapsia on kolme eli apu on tarpeen ja au-pair tuntuu parhaimmalta ajatukselta.
Nyt kysyisinkin muilta jotka jenkkilässä asuvat, että mistä olette au-pairin hankkinut ja vähän kuluista. Ja minkä maalaisia olette käyttänyt /saanut? Onko muilla ollut jo ennestään kaksikielisiä ja englanti siihen sitten uutena kielenä, kuinka sekaisin lapset menevät jne. kysymyksiä riittää kuten voitte arvella.
Kommentit (8)
Siis järjestojen kautta. Joten järjeston kautta niitä saadaan.
www_aupairinamerica_com
www_interexchange_org
www_aupairusa_org
Kuinka pitkää olette usassa?
Ehkä kielen sijaan kannattaisi satsata siihen että lapsesi saavat hoitajan josta itse pidät.
Laita oma ilmoituksesti mol.fi sivuille (työkkärin sivut), sinne laitoimme itse myös joskus kun haimme au-pairia.
Jenkeissä on laitonta olla aupairina ilman järjestöä joten minä suosittelisin järjestön kautta toimimista.
Itse olin muutama vuosi sitten STS:n kautta, he tekevät yhteistyötä siellä päässä Au Pair Care järjestön kanssa. Voitte myös tehdä niin että jos löydätte jonkun jonka haluatte au pairiksi (esim mol.fi kautta) niin otatte molemmat yhteyttä samaan järjestöön ja hoidatte viisumi ym asiat heidän kautta.
-Anitta-
Ja sen unohdin sanoa että tehän voitte ottaa suomalaisen tai ruotsalaisen au pairin jos haluatte samankielisen. Muutamat maat on josta en suosittelisi ottamaan au pairia kuulemani ja näkemäni perusteella.
Ei ole ihan oikein tuo vaite, etta on pakko tulla jarjeston kautta. Tilanne riippuu siista, onko perheella Green Card (tai US-kansalaisuus) vai ei. Jos on kyse esim. ex-pat perheesta, joilla ei ole green cardia, niin he voivat itse hommata au-pairinsa. Kaikki, joilla on green card, kasitellaan kuten US-perheetkin, eli heidan on kaytettava jarjestoa.
Toivottavasti tama selkeytti.
Ai tuosta en ole kuullutkaan, meille siellä vaan sanottiin useammaltakin taholta että au pair ei voi saada viisumia jollei tule järjestön kautta.
Mutta itse olin jo alusta asti menossa jenkkiperheeseen enkä edes katsonut muita vaihtoehtoja.
Mikäli perheenjäsenillä ei ole green cardia tai us-kansalaisuutta saattaa au pairin saaminen järjestön kautta olla vaikeaa. Ainakin meille sanottiin parista järjestöstä ettei onnistu.
US Embassyn sivuilta löytyy hyvin tietoa au pairien viisumeista. B1 viisumin voi saada au pair, joka ei tule järjestön kautta. Hiukan duunia se kyllä vaatii, mutta onnistuu todistettavsti Valitettvasti maahantuloviranomaisetkaan ei oikein ole selvillä ko. kuvioista.
kommentteja, saman tyyppinen miettiminen täällä menossa.
Niin ja minkä ikäisenä sielä mennään kouluun?