En kestä sitä, että olen tyhmä
Yleensä jos ihmiset keskustelevat, niin en osaa ilmaista mielipiteitäni, vaikka miestäni minulla kuitenkin on. Kuitenkaan en osaa sanoa asioihin muuta kuin "en mä tiedä" tai "juu tai jaa". mistä tälläinen voi johtua ja miten voisin sivistää itseäni?
Kommentit (79)
Kuulostaa siltä että et osaa muotoilla ajatuksiasi sanoiksi. Olet ehkä lukenut melko vähän Lukemalla kehittyy myös suomen kielen taito ja ilmaisu. Voit harjoitella itsesi ilmaisemista ihan jopa täällä vauvapalstalla. Mieti mitä todella haluat sanoa ja kirjoita se asiallisesti, ilman täällä tyypillistä vouhotusta ja valitusta. Itseluottamuksesi kasvaa kun huomaat että fiksut ja asialliset tyypit kiinnostuvat ja vastaavat fiksuihin ja asiallisiin kommentteihisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että et osaa muotoilla ajatuksiasi sanoiksi. Olet ehkä lukenut melko vähän Lukemalla kehittyy myös suomen kielen taito ja ilmaisu. Voit harjoitella itsesi ilmaisemista ihan jopa täällä vauvapalstalla. Mieti mitä todella haluat sanoa ja kirjoita se asiallisesti, ilman täällä tyypillistä vouhotusta ja valitusta. Itseluottamuksesi kasvaa kun huomaat että fiksut ja asialliset tyypit kiinnostuvat ja vastaavat fiksuihin ja asiallisiin kommentteihisi.
Luin lapsena ja teininä paljon, mutta lopetin lukemisen oikeastaan tuon jälkeen. En tiedä miksi, olen myös sairastanut masennusta ja mikään ei oikein kiinnosta, edes kirjat ja tuntuu etten pysty keskittyä niihin. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien on tyhmyyttä jos ei ole omaa mielipidettä. Itse olen sellainen joo joo mies eikä ole mitään vahvoja mielipiteitä suuntaan tai toiseen. En minä silti tyhmä ole, mitä ihmettä.
Ehkä ap tarkoitti että En kestä, kun olen sivistymätön
No esim kun keskustelen ihmisten kanssa, olen huomannut etten osaa sanoittaa ajatuksiani lauseiksi. esim ollaan katsottu jokin elokuva ja pitäisi keskustella siitä, niin en osaa sanoittaa lauseiksi että mitä olin mieltä muuta kuin "oli ihan hyvä" tai "joo tykkäsin".
No silloin sulla ei herättänyt tuo leffa mitään erityisiä fiiliksiä.
Sulla ehkä ongelma muuten vaan ulosannissa ja tämä ei liity tyhmyyteen. Olen samanlainen. En osaa sanoittaa oikein mitään asioita ulospäin. Huomaa juuri noissa samankaltaisissa keskusteluissa. Itse olen tällä hetkellä tutkimuksissa kun epäillään että olisi autismia.
Tiedän, kulunutta mutta ehkä se voi johtua siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Hanki kirjaviisautta. Lue tietosanakirjaa. Muista että tyhmäkin käy viisaasta kun on hiljaa.
En minä ainakaan minkään besserwisserin kanssa jaksaisi jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien on tyhmyyttä jos ei ole omaa mielipidettä. Itse olen sellainen joo joo mies eikä ole mitään vahvoja mielipiteitä suuntaan tai toiseen. En minä silti tyhmä ole, mitä ihmettä.
Ehkä ap tarkoitti että En kestä, kun olen sivistymätön
No esim kun keskustelen ihmisten kanssa, olen huomannut etten osaa sanoittaa ajatuksiani lauseiksi. esim ollaan katsottu jokin elokuva ja pitäisi keskustella siitä, niin en osaa sanoittaa lauseiksi että mitä olin mieltä muuta kuin "oli ihan hyvä" tai "joo tykkäsin".
No silloin sulla ei herättänyt tuo leffa mitään erityisiä fiiliksiä.
Sulla ehkä ongelma muuten vaan ulosannissa ja tämä ei liity tyhmyyteen. Olen samanlainen. En osaa sanoittaa oikein mitään asioita ulospäin. Huomaa juuri noissa samankaltaisi
Mulla on sanottu usein terapioissa "ikäistään nuoremman oloinen" (Olen yli 30v) ja sitten kognitiivinen älykkyys taisi olla heikko, mutta luki myös että aika paljon laitettiin jännittämisen piikkiin. ap
Älä huoli, minä sain eilen tietää olevani tyhmä koska minulla on punaiset hiukset.
Vieläkään kukaan ei ole kertonut mikä on se asia minkä kaikki naiset ja miehet tietävät punahiuksisista naisista.
Ja jos aloittaa lukemisen, en tiedä mitä kirjota valitsisi, kun en ole pitkään aikaan lukenut. Oikeastaan ei edes kiinnostaa aloittaa, mutta kai se pakko on jotta sivistyy. ap
Ajattelemalla voi tuottaa mielipiteitä. Ajatteleminen on myös opittavissa oleva taito.
Älä välitä, ei tyhmät sitä kuitenkaan huomaa.
Ethän sinä tyhmä ole, kun sentään ymmärrät olevasi tyhmä.
Suuna päänä ovat yleensä henkilöt, joilla on vankat mielipiteet aiheesta kuin aiheesta. Yleensä he vain toistavat jonkun muun mielipiteitä.
Ei kukaan tiedä kaikkea kaikesta eikä asioiden tai ilmiöiden historiallisia taustoja.
Elokuvien arvosteluja voi googlata ja katsoa vaikka leffan jälkeen, että oliko samaa mieltä. Toisaalta, hyvä arvioija osaa osoittaa jonkin jännän kohdan, jossa tapahtuu jotain mielenkiintoista.
Maailma on täynnä puppugeneraattoreita!
Vierailija kirjoitti:
Ja jos aloittaa lukemisen, en tiedä mitä kirjota valitsisi, kun en ole pitkään aikaan lukenut. Oikeastaan ei edes kiinnostaa aloittaa, mutta kai se pakko on jotta sivistyy. ap
Mielestäni on kummallinen neuvo kehottaa lukemaan, jos joku ei osaa keskustella, tai keksi sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä neuvo
Mainitsit ap masennuksen..? Kokemuksesta tiedän että se voi "tyhmentää" koska masennus on vähän sellainen sairaus että se vammauttaa aivotoiminnan. Minulla vaikutti myös hirveästi muistiin. Olin masentunut lähemmäs kymmenen vuotta ja näistä vuosista ei ole oikein mitään muistikuvia. Nyt olen myöhemmin yrittänyt opetella eri asioita niin todella vaikeaa. Tuntuu ettei aivot ymmärrä lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on kummallinen neuvo kehottaa lukemaan, jos joku ei osaa keskustella, tai keksi sanottavaa.
Joku just sanoi, että lukemalla kehittyy
Vierailija kirjoitti:
Mainitsit ap masennuksen..? Kokemuksesta tiedän että se voi "tyhmentää" koska masennus on vähän sellainen sairaus että se vammauttaa aivotoiminnan. Minulla vaikutti myös hirveästi muistiin. Olin masentunut lähemmäs kymmenen vuotta ja näistä vuosista ei ole oikein mitään muistikuvia. Nyt olen myöhemmin yrittänyt opetella eri asioita niin todella vaikeaa. Tuntuu ettei aivot ymmärrä lukemaansa.
Kyllä on ollut masennusjaksoja, tuntuu että vaikuttanut jotenkin aivoihini.
Olen myös saatanan tyhmä. En saa töitä millään joten se tarkoittaa että olen tyhmä enkä osaa mitään. Vituttaa paska elämä, en saa rahaa enkä naista elämääni.
Ei hätää AP niin on Orpo ja Purrakin