Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä sitä, että olen tyhmä

Vierailija
21.04.2024 |

Yleensä jos ihmiset keskustelevat, niin en osaa ilmaista mielipiteitäni, vaikka miestäni minulla kuitenkin on. Kuitenkaan en osaa sanoa asioihin muuta kuin "en mä tiedä" tai "juu tai jaa". mistä tälläinen voi johtua ja miten voisin sivistää itseäni? 

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda tyhmempiin kavereihin.

Vierailija
2/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaudu sillä että todella tyhmä on niin tyhmä ettei edes tiedä olevansa tyhmä. Eli ehkä et olekaan niin tyhmä kuin luulet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele tilanteita yksin ollessasi ja vastaile ääneen.

Vierailija
4/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että olet fiksu. Ja ota henkilö joka kuulee mitä sanot, jos ne kaksi ei kuuntele muita. Ja sano kivasti, toinen sanoo sitten ja sitten sä jne. Mitä aiheita ne olisi.

Vierailija
5/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🦧

Vierailija
6/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli vuosikymmeniä sama tilanne en tiedä tuliko myötäilemisen kiintiö täyteen vai mitä mutta jotenkin vain aloin sanomaan myös oman mielipiteen ym.

Vierailija
7/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kirjaviisautta. Lue tietosanakirjaa. Muista että tyhmäkin käy viisaasta kun on hiljaa.

Vierailija
8/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitä suutaan avaamaan. Ei kaikille tarvitse mielipidettään sanoa ja tyhmyys on siunaus, säästyy monelta mielipahalta kun ei ymmärrä mitä ympärillä tapahtuu.

Vierailija
9/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä sitä suutaan avaamaan. Ei kaikille tarvitse mielipidettään sanoa ja tyhmyys on siunaus, säästyy monelta mielipahalta kun ei ymmärrä mitä ympärillä tapahtuu.

Täähän se ois. 

Vierailija
10/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa

Vierailija
11/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa

"Juu en mä tiedä"

Vierailija
12/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteensä kannattaakin ilmaista vasta silloin kun ymmärtää käsiteltävänä olevan asian. Jos on vähän epävarma eikä ihan tiedä mistä on kysymys niin silloin on ihan hyvä ollakin hiljaa.

Näihin tietämättömiin mielipiteensä lausujiin törmäilee tämän tästä. Lähinnä nolaavat itsensä omilla tiukoilla mielipiteillään.

Keskusteluun voi silti osallistua, vaikkapa ilman omaa mielipidettä. Keskustelun myötä saattaa sitten omakin mielipide muotoutua, ja kunhan oma asiatietämys lisääntyy. Mikä taas ei välttämättä lisäänny sen keskustelun myötä.

Kannattaa seurata uutisointia (monipuolisesti, ei pelkästään iltapäivälehtiä) niin pikkuhiljaa asiat alkavat sieltä avautua.

Se oma mielipidekin alkaa varmasti sen kautta muotoutumaan.

Vierailija
13/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteensä kannattaakin ilmaista vasta silloin kun ymmärtää käsiteltävänä olevan asian. Jos on vähän epävarma eikä ihan tiedä mistä on kysymys niin silloin on ihan hyvä ollakin hiljaa.

Näihin tietämättömiin mielipiteensä lausujiin törmäilee tämän tästä. Lähinnä nolaavat itsensä omilla tiukoilla mielipiteillään.

Keskusteluun voi silti osallistua, vaikkapa ilman omaa mielipidettä. Keskustelun myötä saattaa sitten omakin mielipide muotoutua, ja kunhan oma asiatietämys lisääntyy. Mikä taas ei välttämättä lisäänny sen keskustelun myötä.

Kannattaa seurata uutisointia (monipuolisesti, ei pelkästään iltapäivälehtiä) niin pikkuhiljaa asiat alkavat sieltä avautua.

Se oma mielipidekin alkaa varmasti sen kautta muotoutumaan.

Uutisia mistä?

Vierailija
14/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jaa

"Juu en mä tiedä"

Juu

Vierailija
15/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys ei ole sama kuin tietämättömyys. Minä en tiedä esimerkiksi maailman menosta oikeastaan yhtään mitään koska ei kiinnosta. Mutta ei se tyhmyydestä kerro. Olen hyvin älykäs ja viisas asioihin nähden mitkä kiinnostavat ja olen taitava monessa elämän osa-alueissa.

Vierailija
16/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala siis  vaan viisastamaan itseäsi.

Tsemppiä!

Kyllä sitä aina jotain tietoa aina ihmisen tarttuu kun sitä oikein tosissaan yrittää ja haluaa!

Vierailija
17/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko ehkä että sinulla pitäisi olla jokin viimeistelty kirkas kanta jonka lausut? 

Etkö voisi aloittaa vaikka sillä, että kysyt? Esim toisen ajatukseen, että aika kiinnostavaa, miksi ajattelet noin? Mitä oikeastaan tarkoitat tuolla ja tuolla? miksiköhän x-maa/ihmisryhmä/henkilö on eri mieltä? 

jne

Vierailija
18/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu jaa jaa 

Vierailija
19/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien on tyhmyyttä jos ei ole omaa mielipidettä. Itse olen sellainen joo joo mies eikä ole mitään vahvoja mielipiteitä suuntaan tai toiseen. En minä silti tyhmä ole, mitä ihmettä.

Ehkä ap tarkoitti että En kestä, kun olen sivistymätön 

Vierailija
20/79 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien on tyhmyyttä jos ei ole omaa mielipidettä. Itse olen sellainen joo joo mies eikä ole mitään vahvoja mielipiteitä suuntaan tai toiseen. En minä silti tyhmä ole, mitä ihmettä.

Ehkä ap tarkoitti että En kestä, kun olen sivistymätön 

No esim kun keskustelen ihmisten kanssa, olen huomannut etten osaa sanoittaa ajatuksiani lauseiksi. esim ollaan katsottu jokin elokuva ja pitäisi keskustella siitä, niin en osaa sanoittaa lauseiksi että mitä olin mieltä muuta kuin "oli ihan hyvä" tai "joo tykkäsin". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi