Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Viranomaiset ovat ryhtyneet ratsaamaan koiria satasten rapsu tulee, jos lemmikkiä ei löydy koirarekisteristä

Vierailija
21.04.2024 |

Viime viikonloppuna Vaasan koiranäyttelyssä tarkastettiin satoja koiria. Niistä jopa noin puolet oli jätetty ilmoittamatta valtion uuteen koirarekisteriin.

Näiden koirien omistajille lähtee kehotus kirjeitse, ja asia tarkistetaan myöhemmin valvonnassa. Valvonnasta koiranomistajaa odottaa muutaman sadan euron lisälasku.

Kiitos perussuomalaiset ja uusi hallitus!

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/468e6bea-6395-449c-ae90-b8d…

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsit varmaan sanan ihan tieten? Tarkastajasetä tulee rapsuttamaan meidän koiraa. :)

Vierailija
62/63 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun maalla. Oman talon ympärillä vajaa kuusi hehtaaria omaa maata, metsää lähinnä. Tuskin ketään haittaa jos koirani sinne tarpeensa tekee, kiinnipitoaikana se ei myöskään ole vapaana, ei edes pihapiirissä. Leikattu on jo vuosia sitten. En todellakaan ilmoita sitä mihinkään rekisteriin, Kennelliiton rekisterissä on ollut pennusta asti kuten aiemmatkin koirani.

Tuskinpa käyt näyttelyissäkään joten eihän tämä ketjun alkuperäinen aihe sinua koske mitenkään.

Aihe ei myöskään koske millään tavoin niitä, jotka ei koiraa edes omista. 

Silti aika moni sellainen täällä näyttää kommentoivan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2023 tai 2024 syntyneet koirat on kasvattajan tullut rekisteröidä  jo pentuna Ruokaviraston rekisteriin. Sitä vanhemmat koirat eivät tuossa rekisterissä voi kasvattajan toimesta olla, ellei koira ole kasvattajalla kotona. Kuten on aiemminkin sanottu, kyseessä on haltijarekisteri, ei omistajarekisteri. Kasvattaja ei voi yhtään mitään sille, ettei uusi omistaja tai haltija ole koiraa tuonne rekisteröinyt, kukaan muu ei voi sitä tehdä.  Ei edes silloin, kun on kyseessä nuori koira, eikä auta, vaikka on tehty kauppakirja tai sijoitussopimus.

Jos minä kasvattajana olen myynyt tai sijoittanut koiran minä vuonna tahansa, kieltäydyn maksamasta yhtään mitään sakkoa tai maksua, jos koira ei ole minulla kotona. Siinähän sitten kulutetaan aikaa ja resursseja, kun selvitellään koiran asuinpaikkaa. Kuten sanoin, toisen puolesta tuota rekisteröintiä ei voi tehdä, siinä tulee vastaan jo tietosuojalaki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi